Kuinka joku voi ostaa auton, jonka joutuu viemään huoltoon 15 tkm välein?
Käsittämätöntä.
45
767
Vastaukset
- Kkdkdkddkkf
Riippuu kilometreistä, mitkä vuodessa ajaa, mutta lienee Suomen talvi sen verran rankka, että julmaa olisi pitää samat öljyt koneessa kaksi talvea, vaikka huolto-ohjelma sen sallisikin.
Paljon pitkää siivua kuumalla koneella ajavahan taas pärjäisi varmaan melkein 100tkm samoilla öljyillä. - Volvos80
Järkevä kyl vie jo 10tkm jälkeen
- Voovoisetiä
Voi näitä wanhojen uskomuksia, sitkeää tyhmyyttä joka on 70-luvulta.
- Oikeilla.Haminoilla
"Järkevä kyl vie jo 10tkm jälkeen"
-Riippuu ajosta, mutta itsellä on varsinkin talvella paljon pätkäajoa joten öljyt menee keväällä vaihtoon paljon ennen kilometrilukemia. Mainitsemasi 10.000 on mielestäni järkilukema vähän ja pätkäajoa harjoittavien kohdalla.
- Hyvin_käsitettävää
Jälkimarkkinointi on se mikä tuo makkaraa leivän päälle Toyota Finlandillekin! Uusien autojen myynti ei ole mikään kultakaivos Toyotalle kun vaihdokeista pitää hyvittää papparaisille niin tolkuttomasti.
- Sinähänsesanoit
Just just jälkimarkkinointi tienaa hyvin tsi, dsg, egr, dmw, päästöremonteilla ja muilla kalliilla korjauksilla jotka asiakas aina maksaa.
- Rikhardino
Se 15000 km on kyllä Suomen oloissa varsin pitkä ja pitäisi olla maksimi kaikilla merkeillä. Monilla oikea huoltoväli pitäisi olla 10 000 km tai alle, jos on turbo. Toyota kyllä tuon 15 000 km kestää.
- VoiKunOnOngelma
Olipa kerran vaari joka opetti poikaansa vanhentuneilla tiedoilla ja uskomuksilla ja näin tyhmyys periytyy jos poika on yksinkertainen.
- Tuplahuollot
Ilomielin papat kiikuttavat pennosensa marmoritiskille. Pysyy tojo iskussa ja katsurikin kehuu.
Mitä enemmän maksaa, sitä kivempaa. - NäinVWkonsernilla
Käsittämätöntä, miten joku voi ostaa uuden auton hintaan 60 000€, ja vieläpä kahden vuoden takuulla, joka ei sitten hädän tullen kuitenkaan korvaa mitään, vaan kaikki laskutetaan asiakkaalta alusta lähtien. Ja öljyhuoltoonkin pitää viedä merkkiliikkeeseen 15000km:n välein, tai se vähäkin takuu raukeaa heti.
Aina vaihtanut vuoden välein öljyt autoon merkistä riipumatta.
- mustatoljytonhyvät
Mulla yhden auton kohdalla sama juttu,öljyt uusiksi almanakan perusteella kun ei tule kilometrejä. 2016 oli 1tuhatta km,2017 2 tuhatta ja nyt oli 2018 3tuhatta kilsaa. Katsastuksessa tulee nopeaan ongelmia jarrulevujen ruostuminen vaikka pito oli täydellinen. Nyt rapakkoon ajamalla abs merkkivalo sekä luiston esto valo palaa. VAIHDOIMMA OIK. ETEEN JONKUN NIPPELIN JA SE KESTI LEIMAN AJAN JA 200KM. anteeksi huuto en jaksa korjata. Eli missä Neonissa jossa Dodgen moottori ja vaihteet,on se 1999-2000 malli jossa tehoa tulee liikaa ettei kestä kuin 3-alueinen laatikko ja sutimisen eston puutee takaa eturenkaita kuluu halusit tai et. On muuten paras etuveto auto jarrujen ja kiihtyvyyden vuoksi,aina sakot lähellä. Koettakaa kuivalla Asfaltilla tarkan mittarin kanssa tien keskeltä valitut viisi viivaa,nopeus 100km/h ja absien kanssa jarrutus(tai ilman). On auton pysähdyttävä ilman mustia rantuja ennen kuin kuudes viiva alkaa? Tehty ja useasti,rahat taskuuni keräten.
- EiKoskaanEnääTojoa
Outoa että joku tänä päivänä hankkii auton joka pitää ruostesuojauttaa vuosittain.
- kaunis_håkan
Vaihdatan BIMMERIINI öljyt 50 000 km:n välein. Pitempäänkin voisi pitää samoja, mitään ongelmia ei koskaan ole ollut. Nyt olen ajanut ihkulla BIMMERILLÄNI 125 tkm. Uutena mutsi sen minulle osti. Nahkasisustan olen siihen jälkikäteen laitattanut, tietysti pinkkinä. Säälin niitä, jotka ajavat muulla autolla kuin BIMMERILLÄ!
- ostajan.opas
Kuka ostaa japanilaista, kiinalaista tai korealaista romua? Autot tehdään Saksassa ja Ruotsissa.
- TyydyttiköVastaus
Sellaiset ihmiset ostavat japanilaisia, kiinalaisia, ja korealaisia autoja, jotka haluavat pysyä sekä sähköisistä, että mekaanisista ongelmista erossa, mitä autoiluun tulee.
Saksalaiset, ja Ruotsalaiset ovat vain ylihintaista paskaa olemattomalla takuulla. - Kiina.tulee.kylään
TyydyttiköVastaus kirjoitti:
Sellaiset ihmiset ostavat japanilaisia, kiinalaisia, ja korealaisia autoja, jotka haluavat pysyä sekä sähköisistä, että mekaanisista ongelmista erossa, mitä autoiluun tulee.
Saksalaiset, ja Ruotsalaiset ovat vain ylihintaista paskaa olemattomalla takuulla.Noinko sinutkin on jo aivopesty? Muuten, kohta useimmat suomalaisetkin ovat kiinalaisten omistamissa yrityksissä töissä, jos ei saa palkkaansa verovaroista
- TyydyttiköVastaus
Kiina.tulee.kylään kirjoitti:
Noinko sinutkin on jo aivopesty? Muuten, kohta useimmat suomalaisetkin ovat kiinalaisten omistamissa yrityksissä töissä, jos ei saa palkkaansa verovaroista
Vastauksestasi päätellen saksalaiset ovat aivopesseet sinut jo kauan aikaa sitten....
- OnkoElämäsiTaakka
Holisti se ahkerasti työntää mantraansa asian sekaan, etkö saa hoitotädiltä riittävästi huomiota.
- Öljypoltin
Mitäs käsittämätöntä siinä on jos huollattaa kerran vuodessa ja joka vuosi uudet öljyt koneeseen. Käsittämättömämpää on polttaa öljyä koneessa 15 litraa vaihdon välissä ja vaihtaa vain 5 litraa.
- Toyotainfo
Tojohönö sen tekee.
- Sierra250hv
Mun turbo Sierraan ei ole tarvittu vaihtaa kertaakaan öljyjä, riittää ku lisää ni öljyt vaihtuu.
- hahahaah
ja ne todellakin vaihtuu...:D
- seotti2japuolilitraa
Kuplaan piti vaihtaa 5000 välein, kun ei ollut öljynsuodatinta, jotku vaihto 3000välein.
- Ihmettelen_kovasti
Niinpä piti, mutta öljytkin oli kuraa nykymittapuulla.
Nykyöljyille lyhyestä öljynvaihtovälistä päätellen öljynsuodatinta ei ole Toyotassakaan. Vai miten on itse Toyotaansa huoltavat? - huoltaja
Ihmettelen_kovasti kirjoitti:
Niinpä piti, mutta öljytkin oli kuraa nykymittapuulla.
Nykyöljyille lyhyestä öljynvaihtovälistä päätellen öljynsuodatinta ei ole Toyotassakaan. Vai miten on itse Toyotaansa huoltavat?Olen huoltanut tuttavieni autoja muutaman vuoden. Kysyit onko Toyotassa öljynsuodatin?
Kyllä niissä sellainen pippuripurkin kokoinen peltipurnukka on suodatinta merkkaamassa. Koko on tosiaan sitä luokkaa pieni, että ihme jos kestää tukkeutumatta edes 15000km:n öljynvaihtoväliä. No, onhan niissä ohivirtausventtiili jos sattuu tukkeutumaan.
Noissa pitkän huoltovälin autoissa suodatinelementti on yleensä kooltaa ainakin kolminkertainen. - paniikissako
Valehtelet. Ei ainakaan minun autossani ole.
- Ei_ihme_jos_panikoit
paniikissako kirjoitti:
Voi olla että autossasi ei ole öljynsuodatinta ollenkaan!
- illan_ratoksi
paniikissako kirjoitti:
Kun Toyotan 1,6-litraisen moottorin öljynsuodatin on peltikuorineen 71mm korkea ja halkaisijaltaan 62mm, voidaan hyvällä syyllä puhua "pippuripurkista".
Samantilavuuksisen Skodan suodatin on 122mm korkea ja halkaisijaltaa 78mm. Tilavuusero noilla on 2,8 kertainen!
Tiedot varaosaliikkeen sivuilta.
- Eikoskaantoyotaa
Käsittämätöntä, kuinka joku viitsii ajaa huojahtelevalla, nuhaisella itävaparilla. En ikinä suostuisi.
- Grantamies
No entäs minä kun ostin Lada Grantan! Perinteinen sen auton ollapitää, eikä futuristinen muovi- ja piirilevykasa!
Öljynvaihtoväli moottoriystävällinen 15tkm. Ja itsekin on helppo vaihtaa! Kuten muukin huolto onnistuu tyyliin tee-se-itse. - Jäljetön
Grantamies kirjoitti:
No entäs minä kun ostin Lada Grantan! Perinteinen sen auton ollapitää, eikä futuristinen muovi- ja piirilevykasa!
Öljynvaihtoväli moottoriystävällinen 15tkm. Ja itsekin on helppo vaihtaa! Kuten muukin huolto onnistuu tyyliin tee-se-itse.Kyllä perinteisen auton huoltaa sillä aikaa, kun nykyautosta nollaa huoltoväli-ilmaisimen.
https://www.google.fi/search?biw=1536&bih=715&tbm=isch&sa=1&ei=_Le8W8SpA6L1qwGm2aagDQ&q=huoltovälinäytön nollaus&oq=huoltovä&gs_l=img.1.5.0i5i30k1j0i24k1l9.17062.37392.0.47619.24.22.2.0.0.0.138.1178.21j1.22.0....0...1c.1.64.img..0.8.447...0.0.Fww_KmZn-pQ
Olettaisin ettei Ladassa moista haitaketta ole. - Jäljetön
Jäljetön kirjoitti:
Kyllä perinteisen auton huoltaa sillä aikaa, kun nykyautosta nollaa huoltoväli-ilmaisimen.
https://www.google.fi/search?biw=1536&bih=715&tbm=isch&sa=1&ei=_Le8W8SpA6L1qwGm2aagDQ&q=huoltovälinäytön nollaus&oq=huoltovä&gs_l=img.1.5.0i5i30k1j0i24k1l9.17062.37392.0.47619.24.22.2.0.0.0.138.1178.21j1.22.0....0...1c.1.64.img..0.8.447...0.0.Fww_KmZn-pQ
Olettaisin ettei Ladassa moista haitaketta ole.Tavan mukaan vain mainokset näytetään. Kopioi koko linkki ja liitä osoiteriville. Ehkäpä sitten näkyy asiakin.
Milloinkahan tulee kotitallissa huollettava auto markkinoille - Ladan lisäksi.
autohan pitääkin huoltaa. ei luulis auton omistajan olevan niin köyhän ettei olisi vara vaikka kerran kuukaudessa vaihtaa öljyt joka maksaa 40€ öljyn ja suodattimen kanssa.
- köyhyydestä_ei_kyse
Vaihtele sinä vaan öljyjä ilman todellista tarvetta vaikka kerran kuukaudessa. Toisin kuin sinä, vastuullinen ihminen tekee valinnoillaan ja toiminnallaan ongelmajätettä niin vähän kuin mahdollista. Normaalikäytössä vähillä kilometreillä riittää öljynvaihto joka toinen vuosi, kunhan moottori ja öljyt on sellaiseksi suunniteltu. Toyotassa ei ole.
- Näinmaailmapelastuu
Kuinka moni ostaa auton joihin tehdään koneremontti 30-100 tkm:n välein?
- Tietämättömät
Ne ostavat jotka eivät vieläkään tiedä konsernihuijauksista ja Vw-paskalaadusta.
- Grantamies
Onneksi itse kannatin Renault- Nissan konsernia =D
Tulevaisuus näyttää miten peli toimii. Ladoihin on sopinut ns. maanantai kappaleita kuten helmiäkin. Jospa mulla on jälkimmäinen? =D - NäinSeVaanOnTaas
Älä valehtele, kyllä D4-D kestää sen 120tkm ennen remppaa, mutta tulee varmasti ennen 150tkm.
- JoukollaYhtykäämmeToyo
Kerro toki missä nykyautossa tulee remppaa noin nopeasti?? Oletko muka Pentti ahdistunut taas?
- Grantamies
http://rusautonews.com/2017/11/03/avtovaz-engines-are-being-modernized/
Noh, tommoiset myllyt löytyy nyky ladoista. Öljynvaihto siis 15tkm:n jälkeen, mikä on sopiva vähän ajavalle.
Remmin vaihto 120tkm:n kohdalla tai 10 vuotta.
- Kriitikko-1
Neste Oy:n "Miljoonan kilometrin öljytestin" yksi havainto oli se, että moottoriöljystä kyetään osoittamaan selkeät huonontumisen tunnusmerkit JO 2.000km ajon jälkeen.
Samansuuntaisia käytännön kokemuksia: https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5913/
50.000km samoilla öljyillä tavallisella autolla ajelevat kuuluvat "helposti narrattavissa olevaan kansanosaan".
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577280Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7313503Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491807Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621768- 841405
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841371- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144