Hyvää huomenta kaikille.
Mikä ihana herätys hyvin nukutun yön jälkeen.
Kynttilöitä palamaan ja tuoremehua ja kahvia nauttimaan.
Ei mitään velvollisuuksia.
Elän pienessä omassa maailmassani ja sielu lepää.
Juttelin bussissa joku päivä sitten ikäiseni rouvan kanssa.
Miten hienoa on vapaus.
Ei ole ukkoa passattavana, eikä tarvitse kenellekään tehdä tiliä menemisistään.
Lähteä reissuun, hän risteilylle ja minä Helsinkiin. kenellekään selittelemättä.
Koti on presiis samassa järjestyksessä kun lähtiessä.
Nyt viiden vuoden leskeyden ja lähes seitsemän vuoden raittiuden jälkeen, yllätys, yllätys, nautin elämästä.
Juuri vapauden takia.
Taisin tehdä sittenkin oikeita ratkaisuja elämäni varrella.
Nyt nautin seesteisestä eläkeläiselämästä yksin, mutta en yhtään tunne olevani surullinen yksinäinen.
Linnunradan vaikeimpana ja oikukkaimpana persoonana tämä olotila on kuin minulle tehty.
Jaa juu, hurmurikoiran kanssa lähdetään aamulenkille.
Eikä ole velvollisuus vaan rikkaus.
Huomenta palstalaiset
51
850
Vastaukset
Huomenta ja onnittelut jälleen kerran, ei sinulla muistiongelmia ole todettu?
Kun unohdit lapsettomuuden ihanuuden mainita.- kärttyilee
Ja vittuilu jatkuu, kohde vaihtui tällä kertaa.
Onkohan sinulla kaikki kotona hyvin? kärttyilee kirjoitti:
Ja vittuilu jatkuu, kohde vaihtui tällä kertaa.
Onkohan sinulla kaikki kotona hyvin?On on, onko sinulla, kun minulle vi**uilet?
Anc
Pitihän sekin tietty mainita.
Siis,kun hyvin varhain totesin, että minusta ei ole kasvattajaksi yhdellekään tenavalle, se on ollut oikea ratkaisu.
En ole lapsivihaaja, mutta omalle kohdalleni eivät lapset olisi missään tapauksessa sopineet, eivätkä kuuluneet.
Pidänhän minä koiristakin. Lenkitän hurmurikoiraa päivittäin, mutta kotiini en ottaisi mitään kotieläintä.
Veisivät vapauttani liikua.2lesken kirjoitti:
Anc
Pitihän sekin tietty mainita.
Siis,kun hyvin varhain totesin, että minusta ei ole kasvattajaksi yhdellekään tenavalle, se on ollut oikea ratkaisu.
En ole lapsivihaaja, mutta omalle kohdalleni eivät lapset olisi missään tapauksessa sopineet, eivätkä kuuluneet.
Pidänhän minä koiristakin. Lenkitän hurmurikoiraa päivittäin, mutta kotiini en ottaisi mitään kotieläintä.
Veisivät vapauttani liikua.2lesken...
Väärin kuvitteli peesaajani, en sinulle vi**uillut, mielestäni tuo lapsiasia aiemmin kertomasi mukaan kuuluu tärkeänä osana vapauteesi ja onnellisuuteesi.
Muistihäiriöitä on varmaan enemmän itselläni, joskus vaan ei joku nimi tai tapaus tule mieleen.
Eläimiä en minäkään enää huolisi kotiin, kesämökkiläiskaverin kanssa retkeillessä saan taluttaa toista lapinkoiraansa.
Sillä lailla on oikein hyvä olla koiran seurassa.- kärttyilee
Ancie kirjoitti:
On on, onko sinulla, kun minulle vi**uilet?
Enhän minä vidduile. Aamutuimaan huomioin kirjoittajien mielenliikkeitä.
Kotona kaikki hyvin. Nyt muut saa jatkaa huomioitua, minä jatkan töitä. kärttyilee kirjoitti:
Enhän minä vidduile. Aamutuimaan huomioin kirjoittajien mielenliikkeitä.
Kotona kaikki hyvin. Nyt muut saa jatkaa huomioitua, minä jatkan töitä.Noh, kärttyile sitten vaan.
- Yliyötöissä-nyt-leikisti
Ancie kirjoitti:
Noh, kärttyile sitten vaan.
Voiko jonkun mainintaa töiksi kutsua, sunnuntaina keskellä päivää roikkuu netissä.
Minäkin haluaisin sellaisen sivutyön. - Sivubisnes
Yliyötöissä-nyt-leikisti kirjoitti:
Voiko jonkun mainintaa töiksi kutsua, sunnuntaina keskellä päivää roikkuu netissä.
Minäkin haluaisin sellaisen sivutyön.Jos siitä saa palkkakin niin.....hyvä jobi 😂
- Samatäällä
Aivan ihanaa on vapaus. Se ona parasta tässä iässä ja omassakin elämäntilanteessa. Lisäksi voi puhua kenen kanssa vaan. Mennä ja tehdä aivan kaikkea mitä haluaa. Ja nyt osaa myös nauttia aivan pienistä asioista. Eilen kävin sienessä upeassa metsässä. Ei ole mitään sen parempaa. On muutama sairas ystävä, heitä auttelen mutta onneksi heidänkin asiat sujuu aika hyvi. Mutta ehdottomasti parasta on vapaus.
- Mä-
Mun mielestä ihanaa oli ainoastaan aamun kaunis ja raikas ilma sekä hyvä seura aamulenkillä.
- En.usko.teitä
Pääh masentaa tuo hyvätuulisuutenne, viittiskö nousta sängystä ollenkaan.
- ErinomainenSU
Valoa päin. Katso aurinkoon.
En usko
Nouse vaan.
Juot kahvia ja ajattelet kaikkia kauniita asioita.
Ja haaveilet jostain ihanasta.
Ylös ulos ja lenkille.
- MainoslauseenVoimin
"Kaunis päivä, kiitos TOKALON-päivävoiteen"
- Mustavalkomainos
Kauniit pukamat kiitos tummelin.
Olen tyytyväinen elämääni. Maanantaista Perjantaihin olen kahden kissan kanssa, viikonloppuna jo jaksaa katsella miehen naamaa jopa vähän hemmotella hantä.
Ei minustakaan olisi koko aikaiseen parisuhteeseen, kaipaan välillä omaa rauhaa.
Onneksi sattui kohdalle ihminen joka asuu kauempana ja käy viikot töissä.mielikki
Olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi, että en viitsisi laittautua, mielistellä, passata ketään ukonrutjaketta.
Aina ne on jotain vaatimassa, eikä voi olla oma itsensä.2lesken kirjoitti:
mielikki
Olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi, että en viitsisi laittautua, mielistellä, passata ketään ukonrutjaketta.
Aina ne on jotain vaatimassa, eikä voi olla oma itsensä.Alkuun minä vähän laittauduin, nykyisin olen luonnontilassa kotioloissa, ei tulisi mieleenkään meikata tai pukeutua muuhun kuin oloasuun omassa kodisani.
Ei tämä ole kovin vaativainen, tietää että en ole juoksutettavissa.
Kieltämättä tykkään päästä omaan rauhaani välillä.
Ei olla sitouduttu kuin sen verran että tapaillaan niin kauan kun molempia huvittaa. En pelkää yksioloakaan.
- Samatäällä
Samatäällä vastaa uudestaan. Vapauteeni kuuluu tietysti nippu poikaystäviä, mutta ei mitään vakavaa. Kun pyörittää keskustelutasolla vain noin 6-10 hengen koplaa pysyy takuuvarmasti virkeänä ja hyväntuulisena. Ei ole kenestäkään riippuvainen mutta pieni vireystila säilyy ja hyväntuulisuus. Suosittelen kaikille. Ei todellakaan mitään vakavaa. Vain vitsien kerrontaa ja elämän pohdintaa.
- flegmaatti
Kolkko, varhainen herääminen hiljaisessa makuuhuoneessa.
Yöuni jäi 7:ään tuntiin ja herääminen oli kolkko. Ilmeisesti unen läpi aisti, ettei kukaan ollut nykimässä tuplatäkkiä.
Vierestä puuttunut hengityksen tuhina oli muistutus yksin makaamisesta. Kuitenkaan ei tullut nuhaa.
Haen tuhisijan naapurikaupungin liikenneasemalta kun hän palaa rälläysmatkaltaan.
Siivottuun asuntoon.Nyt teit klassisen virheen kun siivosit kodin rälläyksen jäljiltä, heh, kukat vielä maljakkoon niin omatunto on puhdas kuin metsälähde. Kuntosalilla tietysti vain olet maastavetoja menestyksekkäästi tehnyt valtavilla painoilla 🏋️♀️
😁
- Vanhuus-näkyy-teissä
Olet kuin korppis kaalimaan vartijana, ei eroa kummankaan persoonassa.
- yksomena
Olen ihaillut kotiseutuni kauniita maisemia. Ruska värittää ja vihreät syysviljapellot kirkastavat murrettuja värejä. Yön pakkanen nopeuttaa ikkunastani näkemäni puiden lehtien putoamista. Tuomipihlajat ovat todella upeita, omenapuu vihertävä. Olen saanut pari päivää elää omaa elämääni ilman kumppania, ilman lapsenlapsia. Sellaisiakin tarvitsen. Risteilyillä käyn kumppanin kanssa, nautimme tanssimisesta. Kymmenisen vuotta sitten ulkoilutin säännöllisesti naapurin koiraa. Itselleni en halua mitään kotieläintä, rajoittaisi vapauttani. Koskaan en ole meikannut, kampaajalla pitäisi taas käydä. Tämä tapa on karsinut pinnalliset miehet ympärillä, vain timantit ovat jääneet, yksi kerrallaan.
Peukku hyvästä kirjoituksesta!
Tuo meikkaamattomuus pätee minuunkin, timantit pysyvät ilman sitäkin.
Huomenta puoli pilvisestä Heemstedestä. Ihana laiskottelupäivä edessä. Sitten kun aurinko tulee esiin, istahdan parvekkeelle lepotuoliin samalla kun P. puhdistaa rikkaruohoja parvekepuutarhasta. Ei ole velvotteita, ei tekemättömiä töitä. Viikonloppu oli menoa, nyt rauhoitutaan ottamaan vastaan tuleva viikonloppu kun taas mennään.
Nukuin hyvin noin 10 tuntia. Heräsin kahvin tuoksuun. Mielestäni yksin ei ole hyvä, kuten flegmaattikin kirjoitti.Anceli kirjoitti:
Hyvä kuva :)
Pitäisiköhän minunkin laittaa Ylläksellä otettu pariselfie.Kuvan otti kanavaristeilyllä vastapäätä istunut nainen lauantaina jokiristeilyllä Leidenissä. Kysyin luvan kuvan julkaisuun tänne P.ltä tuli lupa. ; )
korppis kirjoitti:
Kuvan otti kanavaristeilyllä vastapäätä istunut nainen lauantaina jokiristeilyllä Leidenissä. Kysyin luvan kuvan julkaisuun tänne P.ltä tuli lupa. ; )
Kiva että sait luvan.
Siellä on varmaan lämmintä, toisin kuin täällä, melko viileää oli ulkona.
Laitoin takkaan tulen, eiköhän sieltä lämpöä irtoa.
Puoliso on laittamassa hautoja talvikuntoon, callunat ja havut paikoilleen ja kynttilät lyhtyihin palamaan.korppis kirjoitti:
Kuvan otti kanavaristeilyllä vastapäätä istunut nainen lauantaina jokiristeilyllä Leidenissä. Kysyin luvan kuvan julkaisuun tänne P.ltä tuli lupa. ; )
Komea herrasmies.
Viime yönä oli taas pakkasta, mökkeilemässä kissan kans ollaan.Anceli ja mielikki.mummo@
Me saamme nauttia elämästä lämpöisen ilmamassan alla. Koko viikko mennään 18 C - 23 C lämpötiloissa. Tulimme juuri kävelylenkiltä kun lähdimme oli puolipilvistä, mutta pian kevyttoppiksessa tuli hiki.
Olen kohottanut kuntoani kävellen ja viiskilsaa menee jo leikiten. Elämä on vilkastempoista, tapaamme ystäviämme, käymme musiikkitapahtumissa esim. Jazz-illoissa.
Täällä eläkeläiset ovat aktiivisti mukana elämän riennoissa. Taidenäyttelyitä ja museovierailuja.
Ilmojen herra suosii, ostoskierrosten jälkeen on kiva istahtaa aurinkoisille terasseille juomaan minttuteetä tai kahvia joskus lasilliset viiniä.
Eräs ystävämme täyttää 70 v ensi lauantaina ja jo kutsusta voi aavistaa hulvatonta menoa.
Tietty välillä pitää levätä ja esim. tämä päivä on day off. P. lukee ja minä kudon. Pipo tupsua vaille valmis. Pitäähän toki Suomeen paluuseen valmistautua, lämmintä alle ja ylle ; )- kerrolisää
korppis kirjoitti:
Anceli ja mielikki.mummo@
Me saamme nauttia elämästä lämpöisen ilmamassan alla. Koko viikko mennään 18 C - 23 C lämpötiloissa. Tulimme juuri kävelylenkiltä kun lähdimme oli puolipilvistä, mutta pian kevyttoppiksessa tuli hiki.
Olen kohottanut kuntoani kävellen ja viiskilsaa menee jo leikiten. Elämä on vilkastempoista, tapaamme ystäviämme, käymme musiikkitapahtumissa esim. Jazz-illoissa.
Täällä eläkeläiset ovat aktiivisti mukana elämän riennoissa. Taidenäyttelyitä ja museovierailuja.
Ilmojen herra suosii, ostoskierrosten jälkeen on kiva istahtaa aurinkoisille terasseille juomaan minttuteetä tai kahvia joskus lasilliset viiniä.
Eräs ystävämme täyttää 70 v ensi lauantaina ja jo kutsusta voi aavistaa hulvatonta menoa.
Tietty välillä pitää levätä ja esim. tämä päivä on day off. P. lukee ja minä kudon. Pipo tupsua vaille valmis. Pitäähän toki Suomeen paluuseen valmistautua, lämmintä alle ja ylle ; )Aivan ihanaa että sinulla on aikaa piristää meitä täällä tylsässä Suomessa.
kerrolisää kirjoitti:
Aivan ihanaa että sinulla on aikaa piristää meitä täällä tylsässä Suomessa.
kerrolisää
70 osiossa.
Eikä missää tapauksessa ketjussani.kerrolisää kirjoitti:
Aivan ihanaa että sinulla on aikaa piristää meitä täällä tylsässä Suomessa.
Iltaa, tulimme juuri kotiin. Istuimme ystäviemme kanssa kasvihuoneesta tehdyssä ravintola Plantagen terassilla.. Ympärillä valtavat kukkapellot, jotka nyt tosin olivat kynnetty odottamaan tulevaa kevättä. Lökösohvia, puutarhapöytiä isojen puiden katveessa ohikulkevan kapean kanavan vieressä. Aurinko paistoi ja minttutee hunajalla hyväili kipeää kurkuani. Huomiseksi pitäisi flunssa saada karkoitettua pois, olemme näet menossa hulppeisiin 70-vuotisjuhliin.
Emme siis vanhainkotiin postimyynnin välihousuja sovituttamaan.- Olen-oikeassa-usein
Miten minulla on muistikuva, että käytät dementiavaippoja?
Olen-oikeassa-usein kirjoitti:
Miten minulla on muistikuva, että käytät dementiavaippoja?
Mikä pjärkele on dementiavaippa? Eka kerran kuulen moisesta.
minttupuu kirjoitti:
Mikä pjärkele on dementiavaippa? Eka kerran kuulen moisesta.
Minttu 😉
Ne ovat dementoituneiden vanhusten vakiovarusteita, mutta kirjoittaja on unohtanut niiden oikean nimen. Kysymys on Tena-merkkisistä vaipoista. Siili kyllä voi kertoa lisää, hän on erikoistunut vanhusten hygieniatuotteisiin ja käyttöön. Hän myös voi kertoa hygieeniahaalareista. Kysyjä on unohtanut vanhainkodin termistön ja sanojen käytön. Eikä ymmärrä sanaston rajoittuvan sellaisiin paikkoihin, joissa asukkaan pylly pitää muiden avustamana pestä.
Kaunis aamu. Alan valmistautumaan synttärijuhliin. Kivaa päivää sinulle.- minttupuinen
korpikirjailija kirjoitti:
Minttu 😉
Ne ovat dementoituneiden vanhusten vakiovarusteita, mutta kirjoittaja on unohtanut niiden oikean nimen. Kysymys on Tena-merkkisistä vaipoista. Siili kyllä voi kertoa lisää, hän on erikoistunut vanhusten hygieniatuotteisiin ja käyttöön. Hän myös voi kertoa hygieeniahaalareista. Kysyjä on unohtanut vanhainkodin termistön ja sanojen käytön. Eikä ymmärrä sanaston rajoittuvan sellaisiin paikkoihin, joissa asukkaan pylly pitää muiden avustamana pestä.
Kaunis aamu. Alan valmistautumaan synttärijuhliin. Kivaa päivää sinulle.Ajattelin, että se on vaippa joka kiedotaan turbaaniksi päähän suojaamaan dementialta.
No joo, tää on Lesken ketju, ehkä tässä ei saa olla.
Meen kans tänään synttäreille, kivoja juhlia sulle ja mulle. - minttupuinen
minttupuinen kirjoitti:
Ajattelin, että se on vaippa joka kiedotaan turbaaniksi päähän suojaamaan dementialta.
Meen kans tänään synttäreille, kivoja juhlia sulle ja mulle.Höh, oon kirjautunut, mutta tää ei anna mun kirjottaa nicilläni. Eikä tähtiäkään näköjään saa enää käyttää.
minttupuinen kirjoitti:
Ajattelin, että se on vaippa joka kiedotaan turbaaniksi päähän suojaamaan dementialta.
Meen kans tänään synttäreille, kivoja juhlia sulle ja mulle.Omistaako täällä kukaan edes omia ketjujaan?
Munkin aloituksiin kirjoittaa vaikka kuka.
Mukavaa nähdä taas sinuakin minttu näissä kehissä.Kolmisen vuotta olin pois. Joskus satunnaisesti saatoin käydä lukemassa jotain.
Nyt näyttäis, että tää viesti lähtee nicillä. Luulin jo, että oon bannissa.
- travelletar
Huomenta!
Sumuinen, kaunisruskainen Helsinki jäi taakse. Onnibussissa matkalla kohti Turkua. Edessä odottaa kulttuuria, illallinen ja hyvä seura. Irtiotto arjesta ei vaadi paljon, mutta voi antaa runsaasti.
Lämpöistä viikonloppua ikätoverit!- näin.meillä
Minulla on tuota kaikkea kotona, ei tarvitse matkustella minnekkään, oma puoliso tekee parasta ruokaa, hän soittaa pianoa kuin enkeli ja on kaunis kuin enkeli. Lämpöaalto on nyt täälläkin , mutta viihdytään kahdestaan vaikka sataisi. Takkatuli ja rakkaus lämmittää, saa olla pakkastakin.
- Aikansakutakin
Minulla oli avovaimo joka teki ruokaa kuin enkeli ja oli yhtä kaunis kuin mankeli. Hiuksetkin laitettuna kuin harakanpesä ennen poikasia. Mutta kyllä me pärjättiin, oma aikamme.
Ps. Eroomme ei liittynyt kolmansia hiuspuolia eikä johtunut harakanpesästä. - travelletar
näin.meillä kirjoitti:
Minulla on tuota kaikkea kotona, ei tarvitse matkustella minnekkään, oma puoliso tekee parasta ruokaa, hän soittaa pianoa kuin enkeli ja on kaunis kuin enkeli. Lämpöaalto on nyt täälläkin , mutta viihdytään kahdestaan vaikka sataisi. Takkatuli ja rakkaus lämmittää, saa olla pakkastakin.
Onnellinen sinä. Täällä minä nyt Turussa lapsen luona olen. Kohta lähden bussilla takaisin. Ikävä jää. Ei ole pianoa ei enkeleitä. Mankelikin pesutuvassa.
Aurinko sentään paistaa. - voi.surku
näin.meillä kirjoitti:
Katkeruus näkyy tekstissäsi. Yrität vesittää toisen ilon.
- travelletar
Jos minun iloa tarkoitit, niin ei vesittynyt. Ne ovat muistoja.
Aloituksessa puhuttiin vapaudesta. On se ihanaa, että nykyisin pystyy käymään parinsadan kilometrin päässä vaivattomasti. Hevoskyydillä olisi mennyt monta päivää.
Nyt jo kotona.
Olishan se varmaan hienoa, kun ei olisi akkaa passattavana. Koira sentään osaa kiittää.
- Siilenämää2
Minun tyttäreni 60 kiloinen 12-vuotias koira jouduttiin eilen yhtäkkisilleen armahtamaan koirien sateenkaarisillalle. Suru on suuri ja kaipauskin. Pitkän hyvän elämän sai elää.
Huomenta palstalaiset myös täältä. Aidalta näkee kivasti molempiin suuntiin. Sumupilvet ovat kaikkoamassa ja iltapäivällä pitäisi saada lokakuun kelmeää valohoitoa , mutta onneksi luonto hehkuu nyt ruskan (voiko etelän syksyistä väriloistoa sanoa ruskaksi?) väreissä; jopa ikivanha juhannusruusunikin on muuttunut palavaksi pensaaksi en edes tiennyt että sillä oli tuonkin värinen puku.
Intiaanikesä jatkuu vielä jonkun päivän ja sitten tulee syksy. Nyt nautitaan tästä harvinaisuudesta ja otetaan päivä kerrallaan.
(täältä näkyy kivasti kun korppis valitsee läninkiä ja pitkää shaalia illan biletykseen, mutta ottaa ensin kunnon päikkärit että jaksaa juhlia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164