Miten toimit kun tapaat ikärasisti&sovinisti-sian?

Aikuinen____

Sanotko RÖH RÖH
Ruokitko sovinistia?
Ruokitko ikärasistia?
Vai mitä sanot, miten käyttäydyt?
Millaiset fiilikset on sinulla jälkeenpäin?

Ikärasisti&sovinisti-sika otti yhteyttä ylimielisesti. En ollut tietävinänikään asenteestaan vaan juttelin muina miehinä tai siis oikeammin naisena.
Jälkeenpäin kiukutti vietävästi ja mietin valmiiksi sanoja seuraavaan kohtaamiseemme.
Nyt, kun olen rauhoittunut, niin ajattelen, että se törkeä asenteensa on ikärasisti&sovinisti-sian oma ongelma eikä minun ongelmani.
En ala väittämään, että en ole naisen-logiikka-tyyppisen tyhmä. En ala väittämään, että ikäni ei ole tehnyt minusta iltapäivätupluureja ottavaa nykyajasta pudonnutta.
Jatkan jatkossakin sitä tapaa, että en ole tietävinänikään ikärasistisesta ja sovinistisesta asennoitumisestaan vaan puhua pulputan omia juttujani reippaasti ja innostuneesti kuten tähänkin asti 😍

53

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En olis ensin tietä pannakseni, mutta hiljenisin vähin erin. Kaihtaisin jatkossa etten pamauttaisi päin pläsiä ajatuksiani. En usko pystyväni salaamaan vastenmielisyyttäni, ja onko tarpeenkaan?

• Aikuinen____

@sini.sirkku

Kiitos vastauksesta!
        Niin, ehkäpä tapaamisen välttäminen jatkossa olisi minullekin vähemmän rasittava ja mieltä kiehuttava tapa suhtautua ikärasisti&sovinisti-sikaan. Täytyy harkita.

• Mitä-tarkoitat-

sini.sirkku

En olis ensin tietä pannakseni, mutta hiljenisin vähin erin.

• Siis en olisi ensin huomaavinani yrityksiä latistaa . Kestäisi hetken ennenkuin uskoisin korviani. Realistisen ikäkohtelun hyväksyn toki, mutta en loukkaavassa muodossa! Loukkaajaa kaihtaisin tietenkin.

• Ikärasismi on lyhytnäköistä olipa minkä ikäinen hyvänsä.
      Eräs kertoi aikoinaan inhoavansa vanhoja ihmisiä, nyt on itse heti 70v. Oli silloin nelissäkymmenissä.
      Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, kulunut sanalasku ehkä, mutta hyvin pitää paikkansa.
      Jos joku sanoo minua vanhaksi niin sanon: Niin olen, entä sitten.

• Tellukka

Onkohan minuun ikärasismia kohdistunut sitten lapsuuteniaikojen?

• flegmaatti

Pahinta kohtaamaani ikärasismia oli tilanne jossa nuori nainen antoi minulle istumapaikkansa täydessä raitiovaunussa. Kysin itseltäni, että olenko todella niin raihnaisen näköinen.
      Tapahtui Riiassa.

Muuta ikäsyrjintää en ole kokenut jos sellaiseksi ei lasketa sitä, että tietyssä paikassa kanssaihmiset eivät ota huomioon miten riivatun vanha olen.

• Kuulin-tutulta

että vanhan miehen vieressä ikkunapaikalla bussissa istunut nuori tyttö
        oli pysäkikinsä lähestyessä poispyrkiessään koskettanut vanhaa miestä.

Mies oli urahtanut: "Me too." Silloin tyttö oli moiskauttanut pusun ukon kaljulle ja jäänyt pois.

• mikko.miekansalaisia

Nimimerkki Aikuinen. Oletko nainen? Mie olen mies.

• Ikärasistisovinistisiassa on paljon muutakin vikaa...

• Aikuinen____

@Himmelsauge1

Niin.
        Jotain omaa vajavuuttaan ikärasisti&sovinisti-sika yrittää kompensoida korottamalla itseään nuoremmuudella ja munalisällä.

• vaikuttaa_loukkaavalta

Ei ihmisiä saa eläimiksi sanoa.

• kauaskarataan

Vain miestenvihaaja käyttää tuollaista haukkumasanaa. Ei miehet tuollaista lähesty, rauhassa saat vihapuhettasi suoltaa.

• selvennystä
        kauaskarataan kirjoitti:

Vain miestenvihaaja käyttää tuollaista haukkumasanaa. Ei miehet tuollaista lähesty, rauhassa saat vihapuhettasi suoltaa.

Tarkoitettu aloittajalle ja muille miestenvihaajille . ”Vaikuttaa loukkaavalta” on ok.

• NarsistiPoliitikkokoOn

Mies, täytin aikoinaan 30 v. Puolituttu vanhempiensa jumaloima 18 v tyttö sanoi minulle syntymäpäivänäni, että kaikki 30 täyttäneet pitäis tappaa.
      En muista nimeä. Olis mielenkiintoita selvittää mikä tilanne hänellä on nykyään.

• Femina

En ole koskaan joutunut ikärasismin kohteeksi, en tulkitse negatiivisesti ikään liittyviä asioita. Sovinisteista ei ole kokemusta, mutta sikamaisen kateellisista ja pahansuopaisista naisista on.

• Ikärasistisovinistisikaa en mene viittämetriä lähemmäs elävässä elämässä mutta täällähän joutuu valitettavasti vain viivan erottamaksi toisinaan ja se tuntuu iljettävältä. 😖

• Periaate

on hyvä, niin tehdään!

• haiskahdat

Ketjussa ei ole ainuttakaan sovinistia, mutta jyrääviä telaketjufeministejä on. Katkeruus haisee kauas viivojen yli.

• Nyt kun avasit ajatuksesi tuli tähänkin ketjuun yksi sovinisti! Huomasitko? 😁

• Monsieur__Gabriel

Ikärasisteja ova myös ne päälle seisemänkymppiset miehet, jotka tansseissa eivät vahingossakaan hae oman ikäluokkansa naisia, vaan nuorempia.

• Mrs.W

Onneksi heitä on harvassa. Tai sitten liikun ihan eri piireissä?

Jos äänietäisyydelle tulee, niin sulavasti siirryn toiselle kaistalle. En ala mokoman kanssa sanailemaan jos vain suinkin voin sen välttää.

• ulkonäköeikerro

Miten mrs W muka päältäpäin näkee, kuka on sovinisti ja ikärasisti ? W taitaakin itse olla ulkonäkörasisti.

• Mrs.W

Ulkonäkö ja myös esim. kirjoitustyyli kertovat ihmisestä paljon.
        Jopa enemmän kuin hän itse arvaakaan.

• kasvattaisin_jouluksi

Eikös sikojen kohtalona ole joutua joulun alla lahtipenkkiin ja sitten kinkkuna pöytään?

• Minä olen yllätyksekseni todennut, että minua autetaan kassin kantamisessa, kun könyän alas bussista, Odotushuoneissa minulle annetaan istumapaikka, minulle avataan ovia. Bussikuski odottaa, että istun kunnolla penkissä, ennen kuin lähtee pysäkiltä.
      En ihan nimittäisi ikärasismiksi, vaan kauniiksi käytökseksi, josta kyllä kiitän aina.

• Ikärasismia en ole huomannut, jos sellaista on tapahtunut, se on minulle merkityksetöntä.
      Päin vastoin, juuri pari päivää sitten eräs nuori mies, kun tapasimme ihan asiallisissa merkeissä, kehui minua tyylikkääksi ja nuorekkaaksi!

Siaksi ihmistä nimittävä ihminen voisi katsoa peiliin, jos samaan sanaan lisää ikärasismin.

Sika on siisti eläin, ihmisrakas ja rapsutuksista tykkäävä.
      Ihmissikaan en ole törmännyt, en varmasti sellaista edes tunnistaisi.

Tuttavapiiriini ei kuulu rasisteja missään mudossa, ei väri, eikä ikä määrittelyllä.

Harmi, kun aloittaja liikkuu noin "huonossa seurassa" jossa aliarvostettaan ihmisyyttä.
      Kannataisiko miettiä ketä tapaa, ette tule henkisiä vammoja?

• ihanikäisensä

Aloitus on tosi vastenmielinen. Aikuinen- on miehiä vihaava ja tuntuu muutenkin asettuvan kaikkien yläpuolelle, kiertäkää kaukaa ! Tai oikeastaan hän pelkää itse vanhenemista, syyllistää siitä miehiä.

• Eipä ole osunut minunkaan kohdalleni ikärasistia eikä sovinistiakaan. Tai sitten olen ollut niin tyhmä etten ole tunnistanut heitä..))
      Feministejä olen kyllä tavannut useinkin. Heitä vierastan jossain määrin heidän korostuneen itsetietoisuutensa vuoksi. Hekin taitavat vierastaa minua, eivät noteeraa tällaista takarivin tyyneä - taitavat olla vähän rasisteja hekin..))

• hyvädemeter

Antaa eturivin mörssäreiden toteuttaa itseään. Nehän tyytyy itsekehuun ja suoli24 llä pätemiseen, sekin jää kyllä yritykseksi. Kyllä tuon itsepetoksen taakse nähdään ja säälitään näitä eturivin elefantteja.

• hyvädemeter kirjoitti:

Antaa eturivin mörssäreiden toteuttaa itseään. Nehän tyytyy itsekehuun ja suoli24 llä pätemiseen, sekin jää kyllä yritykseksi. Kyllä tuon itsepetoksen taakse nähdään ja säälitään näitä eturivin elefantteja.

Ei tullut kyllä mieleen tämän palstan väki. Tuo takarivin tyyne on minusta vain niin naseva nimi meille, joilla ei ole pyrkyä näyttävyyteen eikä vahvaan esillä olemiseen.

Ja jokainen tietää, ettei takarivin tyyne ole sen turhempi otus kuin eturivin elefanttikaan..)) Ollaan vain vähän eri lajia.

• 142381

Miten terveyskeskuksessa pitää toimia kun ikärasistimies-nuori lääkäri viis veisaa hoitaa potilasta ja halluu viel nöyryyttää??

• Aikuinen____

@142381
        Kysyt "Miten terveyskeskuksessa pitää toimia kun ikärasistimies-nuori lääkäri viis veisaa hoitaa potilasta ja halluu viel nöyryyttää??"

Terveyskeskuksen saa valita.
        Valinnanvapaus on perusterveydenhuollossa jo nyt.

"Valinnanvapaus perusterveydenhuollossa
        Henkilö voi valita perusterveydenhuollostaan vastaavan terveysaseman koko maan alueelta. Valinnasta tulee tehdä kirjallinen ilmoitus sekä hoitovastuussa olevan kunnan että valitun kunnan terveyskeskukselle tai terveysasemalle. Myös sähköinen viesti, esim. sähköposti, tulkitaan kirjalliseksi ilmoitukseksi."
        https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2014/valinnanvapaus-julkisessa-terveydenhuollossa

• Eiköhän tuo "sovinistisika" ole vain yleistynyt käännös nuoruutemme feministien käyttämästä mcp (male chauvinist pig) termistä joka on yleinen ajan kirjallisuudessa. Se kai viittaa siihen että monet sovinistiset miehet (esim. yksi tietty suurvaltion presidentti, mutta hän ei ole ainoa) käyttäytyvät "sikamaisesti" etenkin naisia kohtaan.
      Ei mitenkään sikaa halventavasti; nää on vain sellaisia totuttuja termejä.

• Ikärasismi on minusta pahempaa ja siihen syyllistyvät naiset yhtä usein kuin miehetkin. Tyyppi "älä tuu tänne meidän jengiin höpisemään noita vanhanämmän juttujasi. sähän olet selvästi 6 kk. minuakin vanhempi ja meillä on jutut niin paljon nuorekkaampia ja fiksumpia".
      Pahin on tuo "pelkäätsä noin paljon vanhenemista" mikä on aivan naurettavaa koska ne jotka tolleen kommentoivat pelkäävät vanhentumista niin paljon että eivät siedä keskustella itseään vuotta vanhempien ihmisten kaa keskustelupalstoilla. Sääliksi käy tuollainen ahdasmielisyys ja huono itsetunto.

• Sellaiseksiko tuo nyt on heitinnyt?
        Mutta eikös hän ole sinua melkein kymmenen kuukautta nuorempi, eikä vain 6kk?

• Tellukka kirjoitti:

Sellaiseksiko tuo nyt on heitinnyt?
        Mutta eikös hän ole sinua melkein kymmenen kuukautta nuorempi, eikä vain 6kk?

:))
        Sinä se jaksat laskea kaikkea tarkalleen. Ja sitäpaitsi, kenestä luulet olevan kysymys?

• Etviittistellukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Sinä se jaksat laskea kaikkea tarkalleen. Ja sitäpaitsi, kenestä luulet olevan kysymys?

T näyttää tekevän tilastoja kaikesta . Varmasti on tarkat muistiinpanot ja istuu yöt ja päivät koneella . Antaisi edes täällä uudessa ikäryhmässä aloittaa puhtaalta pöydältä. Sieltä 60 taitaa olla muitakin perässähiihtäjiä.

• Paloma.se.co kirjoitti:

No ketäs sinä sitten tarkoitit?
        En minä ole tällä palstalla tuollaista ikärasismia huomannut. Siitä päättelin, että tapahtuu varmaan teillä kotona.

• mietintään

Höpö höpö Paloma. Oisko peiliin katsomisen paikka?

• ikäsivuseikka

Mikä pakko sitä ikäänsä on pakko täällä kertoa ja jopa mainostaa ? Onko joku portsari vaatinut henkkareita. ? Varmasti ihan muut syyt jos aletaan jostain palstalta pois hiillostaa .

• mietintään kirjoitti:

Höpö höpö Paloma. Oisko peiliin katsomisen paikka?

Katson peiliin ihan riittävästi ja pidän näkemästäni. Aamuin ja illoin.
        Ei minua ikä huolestuta; olen perinyt mammani geenit ja minua rakastetaan aivan sellaisena kuin olen.

• mietintään
        Paloma.se.co kirjoitti:

Katson peiliin ihan riittävästi ja pidän näkemästäni. Aamuin ja illoin.
        Ei minua ikä huolestuta; olen perinyt mammani geenit ja minua rakastetaan aivan sellaisena kuin olen.

Niin mietipä sitten sitä, miksi juuri sinun ja ystäväsi ikään tartuttiin 60 palstalla?

Olisikohan ollut ylimielisyydellä ja ivaamisella syynsä?

Kyllä sinä ymmärsit, että tarkoitin sisäistä minääsi, mutta minkäs sinä omalle kehullesi voit.

• mietintään kirjoitti:

Niin mietipä sitten sitä, miksi juuri sinun ja ystäväsi ikään tartuttiin 60 palstalla?

Kyllä sinä ymmärsit, että tarkoitin sisäistä minääsi, mutta minkäs sinä omalle kehullesi voit.

Olisikohan ollut kysymys joidenkin yksilöiden suuresta tarpeesta saada enemmän tilaa ja näkyvyyttä omille jutuilleen ja omalle egolleen? Ikään on helppo tarttua….

• mietintään kirjoitti:

Jatkoa edelliseen: minä pidän sekä ulkoisesta että sisäisestä minästäni. Huumorintajuni voi poiketa palstan keskiverrosta, mutta en koskaan pilkkaa enkä ivaa ketään tahallisesti ellei kimppuuni ole hyökätty. En ole tyyppiä joka kääntää toisen posken.

• Mitä oikeastaan on ikärasismi? Huonolla käytöksellä on monta nimitystä.
      Kerran täyteen raitiovaunuun nousi ihan normaalin ikäinen mies ja karjahti etupenkillä istuneelle nuorelle naiselle: "Ylös siitä ja anna paikka vanhemmalle!" Sitten itse istui tyynesti hänen paikalleen ja sanoi ympärillään seisoville: "Jos ei tuon ikäinen pysty ratikassa seisomaan, niin hänen paikkansa on sairaalassa."

• Pyrsk,..voihan nenä Makriina ! Jäätävä hiljaisuusko, vai naurun purskahdusko, enpä ole röyhkeämpää äksyilyä kuullut!

• heimakriina

Mikä on normaali ikä ? Kerro Makriina kun puhuit normaalin ikäisestä miehestä !

• heimakriina kirjoitti:

Mikä on normaali ikä ? Kerro Makriina kun puhuit normaalin ikäisestä miehestä !

No ei ollut ikänsä puolesta sen iäkkäämpi kuin me muutkaan siinä ratikassa. Notta siksi tämä "normaali".
        Nythän oli vähän vihjettä ikärasismiin tässä ketjussa. Ikää ei ko. henkilön kohdalla voinut korostaa. Niin että "normaalin" kohdalla olisin voinut sanoa "ikätoverimme".
        Tästä on jo vuosikymmenet aikaa, niin että nyt hänen jo sopii kasikin mokomin vaatia istumapaikkaa.

• ilmiannakaroliina

Minua on aina kuvottanut tämä lause "60-kympin ja kuoleman välissä".

• takarivinkaroliina

Enpä olekoskaan kuullutkaan!

• Hokemia

. . . ja hellan ja nyrkin välissä.

• että_näin-kissaplikat

Sika on sosiaalinen eläin - ainakin sosiaalisempi kuin kissa.
      Kun sialle juttelee, se kuuntelee ja katsoo puhujaa - usein vielä vastaakin: röh, röh.
      Kun kissalle juttelet, ei se ole kuulevinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      265
      10692
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      404
      2915
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1668
    4. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      87
      1661
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      79
      1487
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1409
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1369
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      58
      1353
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      99
      1276
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1186
    Aihe