usb_modeswitch

USBnKautta

Yritän asentaa Huawei E5785 nettiboksia Linux Mint:iin USB:n jatkoksi ja löysin ns. ratkaisun parin vuoden takaa: sudo usb_modeswitch -J -v 12d1 -p 14fe, missä 12d1 on Huawein valmistajatunnus ja 14fe on laitetunnus. Vaihdoin laitetunnuksen 15ca:ksi, jonka löysin lsusb-komennolla. Sillä ei liene ollut merkitystä, koska komento vastasi: usb_modeswitch: invalid option -- 'J'

Myöskään man usb_modeswitch ei tunne -J optiota käskyrivillä.

Mikä mahtanee olla tämä -J optio, jota Mint 17.3 ei tunne?

WiFi:n kautta tiedonsiirto koneelle kyllä onnistuu, mutta nopeudessa on toivomisen varaa.

8

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

usb_modeswitch -h

Tuolla yläpuolella olevalla help -pyynnöllä antaa tuollaisen opasteen valitsimelle -J, mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä se tarkoittaa.

-J, --huawei-new-mode apply a special procedure

• Näissä jää aina odottelemaan sitä loogista etenemistä: miten sitten? Lähtikö Huawei toimimaan ilman sitä -J -valitsinta? Ilmeisesti ei. Mitä sitten tapahtui, vai tapahtuiko mitään? Herjasiko, mitä loki kertoo?

• USBnKautta

Taas kertoi, että näkyy massamuistina eikä modemina. Ei näy muualla kuin WiFi:n kautta.
        ~ $ lsusb
        Bus 001 Device 002: ID 12d1:15ca Huawei Technologies Co., Ltd. E3131 3G/UMTS/HSPA Modem (Mass Storage Mode)

• USBnKauttaTaas

Päivitin Mintin versioon 18 ja nyt
        ~ $ lsusb
        Bus 001 Device 006: ID 12d1:1506 Huawei Technologies Co., Ltd. Modem/Networkcard

Entä sitten? Nyt se olisi oikean näköinen, mutta miten kytken yhteyden? Windows 8:ssa yhteys näkyy Ethernetinä.

• ffdddfdds

Kyl helpompi kääntää kerneli uusiksi kun alkaa leikkiin modeswitchin kanssa
      Näin ainakin itse tein.

• Saisikohan tuolla tavalla toimimaan millä sain E5776:n?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15376889/huaweii-e5776-usb-johdolla-nettiin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe