mulla on heinäkuussa ensirekisteröity skoda octavia 1.4 tsi moottorilla. nyt kun on ollut pari kolme astetta pakkasta niin auto ei tahdo lämmetä 60 kilometrin työmatkalla, merkkihuollossa ei vikakoodeja löytynyt eikä vikaa löytynyt. onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mistä alkaisin vikaa etsiä? tosin työkaverilla vuoden vanhemmassa skodassa sama vika.
asiaa skodan lämmityslaitteesta
35
1361
Vastaukset
tyyppivika skodissa. lämmityslaitteen kenno on niin heikkotehoinen ettei lämpöä juurikaan ohjaamoon tule. kokeileppas Toyotaa, 35-40 asteen pakkasella 5 minuutin ajon jälkeen voi ajella t-paitasillaan.
- Kakkitoyo
Wiimasuojaa vaatii taloudellinen ja tehokas turbokone, kun hukkalämpöä syntyy vähemmän!
- Simply.Clever
ikäviä muistoja skodan lämmityslaitteesta viime talvelta, meinasi paleltumia tulla.
- FaktaaVäliin
Oikeassa elämässä ja talvisesta sä tuo Ocu lämpeni oikein hyvin.
- H.Olisti
Skodakuskin perusvaruste talvella on pässinpökkimät sekä itäystävän muotoilema nikita-mallinen karvalakki. Suolapussilla hinkaten jäistä tuulilasia lämpö nousee bakeliittikabiinissa ihan siedettävälle tasolle eli nollan kieppeille. Siinä lämpötilassa toveri, skoodan omistaja vielä pystyy toimimaan jollain tasolla.
- P.A_Turpeinen
ei ole skodaa suunniteltu pohjoismaisiin olosuhteisiin.
- Sarkasmi.sakari
Citroen on. Siihen laitetaan tehtaalla suunniteltu vakiovaruste viimasuoja syksyllä.
Ja tämä on totuus.
- Toyota_Hybrid1
voiko skodassa edes puhua lämmityslaitteesta? enemmän ehkä huurujen estäjä lauhalla ilmalla.
- exskoda
tismalleen näin, hyvä!
- Autotekniikkaspesialisti
Hahaha. "Auto ei tahdo lämmetä..."
No se vaan ei siis halua lämmetä. Auto ei pidä kuljettajastaan. Auton sensorit tunnistavat, että trollaaja on kyseessä. - Peukuta
Joko työkaverilla
- pilasin.trollauksen
Aloittajapoju kirjoittaa, että
"heinäkuussa ensirekisteröity skoda octavia 1.4 tsi moottorilla."
Sehän on täyttä pötyä, sikäli, että 1.4tsi-moottorilla varustettua Octaviaa ei ole tänä vuonna enää myyntiohjelmassa. - sokotaeikulje
Kylllä skooda on maanpäällinen kärsimys joka meille on tänne langetettu. Ei toimi oikein mikään siinä niinkun kuuluis, mitä olenkaan tehnyt tämän ansaitakseni.
- lämmitineipöhise
Minullakaan ei lämmityslaite pelaa, huurunpoistaja on kyllä tarkemmin ajatellen paljon asiallisempi nimi tälle kapistukselle, on kuin lehmän henkäys. Mukava on kun joutuu jo syksykeleillä agregaattia ja lämmitintä kuljettamaan mukana.
- VWMAN
voi juutas, sehän on silloin skoda hybiri, nyt patenttia hakemaan ennen kuin skoda tehtaan puliukot keksivät hyvän idean.
- Ammatti_Autoilija
Mulla on ollut 3 Avensista, 2 Octaviaa ja 1 Superi. Ykkös generaation Anjoviksessa noista ehdottomasti heikoin lämppäri, mutta yhdessäkään ei talvella palellut. Kohtuullisen typeriä tämän tyyliset aloitukset, luultavasti kertoo aloittajasta itsestään paljon enemmän kuin aloittajan autotietämyksestä.
- asijantuntija
"ykkös generaation avensiksessa noista ehdottomasti heikoin lämppäri" hehheh!!! voiko tämän törkeämpää valhetta enää palstalta löytyä. todellakin skodissa erityisen heikko lämmityslaite joita TM ja Tuulilasi lehdissä moitittu koko 2000 luvun, toyotan lämppäriä nimenomaan kehuttu maasta taivaisiin 80 luvun alusta alkaen.
- Ammatti_Autoilija
No. En osta, lue, tilaa taikka toistele TM:n tai Tuulilasin sanomaa. Noilla yllä listatuilla malleilla olen kullakin ajanut 100-150tkm. Minun mielestä eka Anjo ei ollut sieltä nopeimmasta päästä lämpiämään, mutta kuten sanoin, yhdessäkään ei kylmä ollut. Siinä mielessä suurimmaksi valheeksi kuitenkin uskoisin tuon aloittajan jutun.
Anjovikset oli kaikki hyviä autoja. Niiden velton ohjauksen kanssa kun tulee sinuiksi niin kelpo ajopelejä.
Monelle olen sanonutkin, että jos Skodasta saisi moottorin luonteen, ohjauksen järkevämmän mallisen tavaratilan ja Avensiksesta miellyttävemmän alustan ja loppu korin niin olisi kova luu voittaa monelle kalliimmallekin merkille.
Minulle tuolla merkillä ei juuri ole väliä, auto on työkalu, ei sillä ole statusarvoa.
- skädäm_kabow
" heinäkuussa ensirekisteröity skoda octavia 1.4 tsi moottorilla"
Eipä aloittajatrolli laittanut, että minkä vuoden heinäkuussa rekisteröity. Tämän vuoden heinäkuussa ei ainakaan ole voinut ensirekisteröidä uutta Octaviaa 1.4 TSI-moottorila, koska se on jo poistunut mallivalikoimasta.
Taas kerran tuulesta temmattu juttu.
Nyt trollia harmittaa, kun jäi taas kerran kiinni valehtelusta. - Golf_tällä_hetkellä
Mulla on ollut Toyota Avensis 2-litraisella bensakoneella, suoraruiskutusmoottori oli merkinnältään D4 (diesel olisi ollut D4-D). Hitaasti siinä moottori lämpeni,i sitten lopulta lämmettyään tuulilasille ei meinannut lämpöä tulla, vaikka jaloille tulikin lämmintä ilmaa. Nykyinen auto on 1,2-litraisella koneella Volkkarin Golf ja siinä jostain syystä lämmönjakautuminen on tasaista, eli tuulilasillekin riittää lämmintä yhtä paljon kuin jaloille. On ihan pätevä ominaisuus talvella. Moottorikin lämpenee nopeammin kuin mitä aikanaan 2000-luvun alun Toyota Avensiksessa. Tämä on itselleni ollut myönteinen yllätys, koska moni oli sanonut että Volkkarit ovat kylmiä talvella. Voi olla, ettei moottori ole yhtä pitkäikäinen kuin Toyotassa. Olenkin henkisesti varautunut siihen, etten aja nykyisellä autollani seuraavaa 600.000 kilometriä, vaan vaihdan varmaankin kun mittarissa on 200.000 km. Toki sillekin osaan antaa arvoa, että istuimet ovat hyvät ja autolla on kiva ajaa myös talvikelissä. Hyvä ohjaustunto on jotain, mitä itse en missään Toyotassa ole valitettavasti kokenut. Mutta se hyvä puoli Toyotassa oli, että siitä oli helppo päästä eroon. Moni tuntui olevan kiinnostunut autosta ja se meni tosi nopeasti kaupaksi. Ostetaanko Toyotaa sen vuoksi, että sen oletetaan olevan luotettava? En tiedä. Omaan Toyota Avensikseeni vaihdettiin takuuaika kahdesti moottorinohjausboksi, itse maksettuna homma olisi maksanut 1.500 euroa per kerta. Ja silti moottorin ongelmat eivät korjaantunee. Esimerkiksi kostealla säällä moottori ei jaksanut ottaa kierroksia, kakisteli ja meinasi hyytyä. No, jospa seuraava omistaja oli tyytyväinen kun sai auton jossa oli vielä vuoden verran takuuta jäljellä. Ehkäpä hän vaihdatti moottorinohjausboksin kolmannen kerran? Eipähän tuosta ole perään soitelleet, jospa on toiminut. Yhtä kaikki olen käynyt koeajamassa Toyotaa muutaman kerran, mutta jotenkin on ollut hengettömän oloisia. Kone huutaa mutta ei vaan meinaa kiihtyä, vaikka olisi kaasu pohjassa. Tosin CVT-vaihteisto oli myönteinen kokemus, toimi sulavammin kuin Volkkarin DSG.
- skädäm_
Kolmen aikaan yöllä ajatukset ovat näköjään aika pahasti sumentuneet, kun pukkaa tulemaan noin paksua tekstiä.
Mutta ei syytä huoleen, kukaan ei noita kirjoituksia ota vakavasti, eikä niillä ole mitään vaikutusta automerkin suosioon. - Avensis_nykyään
ompas outoa, minulla nimittäin sattuu olemaan avensis ja juuri nuo luettelemasi golfin hyvät ominaisuudet on avensiksessa ja nuo luettelemasi huonot ominaisuudet sattuivat olemaan, ylläri ylläri, entisessä autossani joka oli vw golf :) todellakin golfissa vaihdettiin moottori ja vaihteisto alle 60tkm ajettuna ja remontteihin meni rahaa 1500-2000€ 3-4kuukauden välein.
- skodanisti
Jaa.Minulla vm 2010 Ocu juuri tuolla 1.4Tsi koneella.Eipä tuolla lähdetä talvenkelissä liikkeelle ennenkuin sisätilanlämmitin on lasit sulatellu,moottorin "lämmitin" lämmittää kaiketi vain harakoita,eli kylmällä koneella käytännössä, Nyt ollutkin tiukasti harkinnassa ja mietinnässä sellainen letkulämmitin joka kierrättää nestettä.Siitä saattaisi löytyä jonkunlainen pelastus,tuo säteilylämmitin on täysin mitääntekemätön kapistus.
- aaretti
jopas on tuttuja murheita. itselläni myös uusi skoda octavia 1.5 tsi moottorilla joka kuluttaa öljyäkin luvattoman paljon, todella hidas lämpiimään vaikka bensa kyllä kelpaa yli 8l/100km maantieajossa. ei tahdo lämmintä tulla pitkällä matkallakaan vaikka moottori kerkee 80km ajolla lämmetä käyntilämpöiseksi. taitaa olla perus vika skodassa että lämppärinkenno liian pieni.
- Anjoviksessa_palellut
Joo, ihan PC:stä Skodan lämppärit. Ainoa maailmassa missä on huonompi on ykkös kopan Avensis. Luultavasti sama höökäpurkki on liitetty muihinkin Tojoromuihin, kannattaa nuo japanian jääpalat koeajaa talvella, kesällähän ne lämpiää kun avaa ikkunan.
- Sarkasmi.sakari
Aloituksessa on paljastava asiavirhe: oikeasti Skodassa ei ole omaa lämmityslaitetta. Moni kaalivankkurin kuski ottaakin kyytiin myös höyryävää lehmänlantaa kaalikuorman lisäksi. Näin matka sujuu kivassa höyryssä.
Ja tämä on fakta. - XDrive_
skodat on ihan peeceestä!
- Tsetsenieiksjeh
tulevan talven aikana on odotettavissa paleltuneita sormia ja varpaita skodailijoiden keskuudessa, päivystykset taas ylikuormitettuja.
- Bottiropotti
Ei se takana oleva moottori taida skootaa lämmittää, vai onko okctaaviassa moottori vielä takana kuten edeltäjässään skoota 120 L?
- hessumopo
Ensimmäisen sukupolven Octaviassa oli moottori kyllä edessä. Toki se oli silloin laadukas takavetoinen länsiauto.
https://www.youtube.com/watch?v=3Gyxtb5MYIU
- osssss
onko skodassa lämmityslaite
- Sarkasmi.sakari
Mikäs vitsiniekka sinä olet? Johan sen on tunnustanut sosialistinenkin tiedemies, ettei Skodaan osata lämmityslaitetta rakentaa.
Ja tämä on fakta.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154