Pösö 206 1,4 vm. 00 perus bensa. Ei ymmärrä miksi kajuutta ei lämpene vaikka moottorin lämpötila on aivan normaali. Puhallin toimii täydellisesti, molemmat kennon letkut on kuumia konehuoneessa, olen ilmannut tuota jäähdytin järjestelmää väsymiseen asti, termostaatti on vaihdettu, kansi oiottu, tiivisteet vaihdettu, hihnat ja vesipumppu uusi ja kaikki muukin yläkerrassa vaihdettu. Vesi kulkee lämppärin letkuissa kun laitoin painetta yläletkuun ja myös päinvastoinkin. Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä.
Kysymys kuuluu arvon tietäjät, mitä vielä pitää tsekata vai pitääkö laittaa kamina takapenkille?
Peugeot 206 ohjaamossa paleltuu
5
177
Vastaukset
- Mullakii
Omituista kyllä yleensä tulee kuumaa heti kun motti lämpenee?
- tippa_nenän_päässä
Niin minunkin järjen mukaan, 40 vuotta on tullut autoja rassattua ja koneremontteja olen tehnyt jos minkä verran kun aina on nuo ajokit olleet "toisten jäljiltä". Ajattelin että jos näissä olisi sattunut jollekin sama vaiva mitä ei normaalisti tule edes ajatelleeksi.
- pölöpölö
"moottorin lämpötila on aivan normaali"
Onko se? Mittari voi näyttää väärin.
"Lämmin/ kylmä valitsin toimii ja sen akseli on kiinni, tulee vaan kylmää ja saatanan kylmää. Otin vielä raitisilmasuotimenkin mäkeen ja nyt alkaa minun konstit olla vähissä. "
Sun pitäisi päästä kädellä kokeilemaan että lämpeneekö ne lämmityslaitteen letkut myös sieltä kennon vierestä. Ja lämpeneekö itse kenno.
Jos nuo lämpenee, on aika vaihtaa kenno. Siellä sisäpinnassa on todennäköisesti jotakin töhnää, joka estää lämmön tehokkaan siirtymisen kennon rivastoon.
Tämä sillä edellytyksellä että ilma oikeasti kulkee kennon läpi, eikä ohita sitä. - tippa_nenän_päässä
Täytyy testata tuo lämpö kädellä kennon vierestä. Jos se on lämmin niin vois kokeilla kennolle tehdä sellainen irtopumpulla suljettu "huuhtelupiiri" jossa on näitä kennon putsareita. Sitten vasta lähtisin kennon vaihtoon kun tuo perhanan kenno on aina autotehtaan ensimmäinen osa hihnalla. Sen ympärille kasataan koko auto.
- Numeroa.pienempi
Kokeilepa ensin, että kaikki ilmaläpät liikkuvat niinkuin pitäisi. Veikkaanpa, että joku läppä on jumissa niin, että ilma kulkee lämmitinkennon ohi vaikka vipu kääntyykin niinkuin pitää. Se vaijeri saattaa olla joskus taipunut mutkalle ja vipua liikuttamalla mutka vain taipuu enemmän ja vähemmän, vaijerin toinen pää ei liiku. Tai ei ainakaan liikuta läppää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33662
- 60659
- 52627
- 50615