Ammatillisen koulutuksen reformin toteuttamisen malli otettu NOKIAn vanhakantaisesta agraariyhteiskunnan ja natis-saksan johtamistyylistä.
Kysymykset Sanni Gran-Lasoselle, OKM:lle ja OPH:lle:
1. Millaiset kytkökset teillä on NOKIAn silloiseen johtoryhmään?
2. Milloin aidosti ryhdytte korjaaviin toimenpiteisiin, jotta ammatillisien koulutuksen johtamismalli korjataan? Kentällä tiedetään, että toimenpiteisiin olisi ryhdyttävä tämän syksyn (2018) kuluessa - aikaa juhlapuheisiin ei siis enää ole.
3. Milloin ryhdytte tarvittaviin toimenpiteisiin (ammatillisen) koulutuksen kentällä rehottavan työpaikkasyrjinnän ja työpaikkakiusaamisen kitkemiseksi tai edes vähentämiseksi? Erikoista on että juhlapuheissa ylistetty KiVa -koulu -hankkeen pääasiallinen tuotos on se, että kiusaaja (MYÖS TYÖPAIKKAKIUSAAJA) jää työpaikalle ja kiusattu sanotaan irti tai siirretään muualle.
Lähteet aiheeseen:
Tutkimus: Nokia uskalsi tehdä täyskäännöksen vasta kun pelolla johtaminen loppui
https://www.talouselama.fi/uutiset/tutkimus-nokia-uskalsi-tehda-tayskaannoksen-vasta-kun-pelolla-johtaminen-loppui/ca845428-c202-3e73-bd32-6d7a2a59a96c
Lue myös:
http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201601141019.pdf
MM. amisrformi on PELOLLA JOHTAMISTA
2
155
Vastaukset
- myös_kokenut
Minä esitän jatko- ja lisäkysymyksen tai pari sellaista po. teemaan:
Miksi koulujen ja oppilaitosten johtotehtäviin (esim. rehtori, koulutuspäällikkö, opintopäällikkö, koulutusjohtaja jne.) useimmiten valikoituu narsisteja, psykopaatteja tai muuten tehtäviin soveltumattomia henkilöitä? Oletus: Valinta tapahtuu ns. hyvä-veli-järjestelmän kautta ja tuloksena. - Piologi
OTSIKKO:
Voisiko tuo olla myös:".....PELLOLLA....
Minun mielestäni sopisi oikein hyvin: Opetusmaalimassa johtaminen on pellolla - usien kuvainnollisesti, mutta maaseutuelinkeinojen puolella myös fyysisesti.
Minä puolestani esitän kysymyksen Herra Tasavallan Presidentille ja Lennu-koiralle:
"Mihin & millaisiin toimenpiteisiin aiotte ryhtyä suomalaisen koulutuksen ja korkealuokkaisen sivistyksen säilyttämisekssi?" Esim. PISA-tutkimukset osoittavat kiistatta myös sen, että myös opetuksen taso on laskenut.
Luonnollisesti sisäsiittoisella kansallla (=lukion biologiasta oppinut) on aikaisempaa enemmän oppimisvaikeuksia. Vrt. sukurutsaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595