Mulla ois 50 kuutioinen sachs moottori josta puuttuu magneeto ja kaikki sähköhöskät. Mitä vähintää tarvii että saa käymään sen. Riittääkö vauhtipyörä ja sytytyspuola :D
Mitä tarvitsee sytytykseen
10
500
Vastaukset
Tarvitset tietenkin kipinän, puristuksia, bensaa sekä ilmaa. Noiden ehtojen täyttyessä 2-tahti koneen on käynnistyttävä pakosti.
- Vanahamopedinkone
Tarkotin lähinnä mitä osia tarvisin :D
- Vanahamopedinkone
Okei nyt oon opiskellu lissää nii siihen pohjalevyyn tulee kiinni sytytyspuola josta lähtee johto tulpalle, Puolasta lähtee johto johonki mötikkään, mikä se mötikkä on ku siihen menee johto valopuolastaki
- magn
Kipinää varten tarvitaan virtalähde, katkoja, korkeajännitepuola ja tietenkin sytytystulppa. Jollet oikeita osia saa mistään, niin periaatteessa 12 V akulla, katkojan kärjillä ja kondensaattorilla sekä auton sytytyspuolalla saa moottorin käyntiin. Kytkentä on sama kuin autossa.
- vanahamopedinkone
onko mäntä pakollinen ?
- Qwerty09888
Tarvitset siihen staattorin,staattorin aluslevyn, magneeton, puolan ja katkojan sytytystä ohjaamaan.
Ja mäntä on tietenkin pakollinen - Kärkipeli
Sachs ja Puch ( PappaTunturi) käyttivät samoja Bosch-sähkölaitteita.
Tarvitsee pohjalevyyn, joka on kolmella ruuvilla kiinni, sytytyspuolan (mustan muovisen), kondensaattorin (alumiinipurkin) ja katkojan kärjet. Pohjalevyn asento (ennakko) yleensä äärimmilleen vastapäivään.
Puolasta tulpalle paksu johto. Katkojan kärkien, kondensaattorin ja puolan ohut johto yhteen, josta tulisi sammutusjohto tarvittaessa oikosuljettavaksi runkoon.
Jos ei toimi, niin useimmiten puola on rikki, eli kipinöi sisällään. Katkojan kärkiväli on hapettunut. Kondensaattori on sisältä syöpynyt.
Kampiakseliin kiila uraan, jotta kipinä ajoittuu jotenkin.
Vauhtipyörä magneetteineen.
Joissain sytytyspuola on paremmin ulkopuolella jäähtymässä, jolloin siihen tulee valopuolan näköisestä virta, normaalisti kärkien ajoittain oikosulkemana. Puolana on toiminut silloin vääränkin mopon puola. - Epätiijollinen
Silinteri on oltava paikallaan.
- Jutustelija1
Hiivaa ja sokeria ynnä sopiva lämpötila :-)
- mopetshow
Lasket vain kantta roimasti ja polkaiset käyntiin. Tankkiin on syytä laittaa dieseliä. Halvin ratkaisu on suora 10mm alumiinilevy sylinterinkanneksi ja sitten koverrat mäntään palotilan dremelillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164