Voiko joku kertoa minkälaista on elää suomalaisena tai siirtolaisena Ruotsin suurkaupungeissa, tai kunnissa? Onko siellä vaikeata tai helppoa tänään kun suuri osa ruotsalaisista on populisteja, niin kun ollaan toisissa pohjoismaissa ja Euroopassa?
Onko Ruotsissa hyvä tai paha olla siirtolainen
4
241
Vastaukset
- Per-kel
Kyllä täällä Ruotsissa on suomalaisen venepakolaisen hyvä olla nykyään, eivät huuda finnjääveli enään.- Tänne kun ovat tunkeutuneet nykyään etelästä ja idästä nuo mausteet niin somat :D
- Muuttaja
Onko sinulla vaikeata tai helppoa tutustua ruotsalaisiin? Olen lukenut kansainvälisessä tutkimuksessa missä vertailtiin kuinka ihmiset koki asua ja työskennellä noin 65. maassa ympäri maailmaa. Expatit luokitteli kuinka helppoa on tutustua maitten kantaihmisiin. Ruotsissa oli kaikista vaikein, ja sai viimeisen sijan vertailussa. Costa Ricassa oli kaikista helpompaa.
Kun menet kauppaa, kuinka kassaneitit kohtelee sinua, jos he huomaa että olet suomalainen? Olen myös lukenut että kauppojen kohtelusta pystyy toteamaan minkälainen henki valtaa paikkakunnassa. - Per-kel
Muuttaja kirjoitti:
Onko sinulla vaikeata tai helppoa tutustua ruotsalaisiin? Olen lukenut kansainvälisessä tutkimuksessa missä vertailtiin kuinka ihmiset koki asua ja työskennellä noin 65. maassa ympäri maailmaa. Expatit luokitteli kuinka helppoa on tutustua maitten kantaihmisiin. Ruotsissa oli kaikista vaikein, ja sai viimeisen sijan vertailussa. Costa Ricassa oli kaikista helpompaa.
Kun menet kauppaa, kuinka kassaneitit kohtelee sinua, jos he huomaa että olet suomalainen? Olen myös lukenut että kauppojen kohtelusta pystyy toteamaan minkälainen henki valtaa paikkakunnassa.Olen aina ajanut omaa rallia, vitut välittänyt mitä muut minusta ajattelee, työni olen aina hoitanut ja nykyään jo 3v. eläkkeellä.- Sverige är fantastiskt :)
- ystävällistäsuomessa
Asun Ruotsissa ja yllätyn aina Suomessa kaupoissa miten ystävällisesti kohtelevat minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595