Eli pari asiaa jotka askarruttavat aloittelevaa traktorikuskia, en haluaisi tyhmyyttäni mitään rikkoa.
1. Kun kovalla pakkasella käynnistän Leukkuni (384), niin pyöriikö hydrauliöljyt koko ajan, eli jos hetken käytän tyhjäkäyntiä niin lämpiääkö öljyt siinä. Ajattelin vain että paikat aika kovilla jos esim takanostolaitteen lanoineen yritän samantien nostaa.
2. Kuinka usein vaihdatte pihatraktoreistanne öljyjä ja nesteitä ? Ja minkälaisia litkuja sinne laitatte ?
3. Onko etukuormaajan kauhat yms lisälaitteet aina std kiinnityksillä, vai merkkikohtaisia? Miten saisin selville mikä kuormaaja itselläni on, merkkiä tms kun ei näy, myyjäkään ei tiennyt.
4. Perälukko kytketään päälle kantapedaalilla, sitä ei kuitenkaan aina saa päälle ennenkuin traktori vähän nytkähtää eteenpäin. Onko vahingollista jos sitä laittaa päälle ja pois kesken vedon ?
5. Ohjauksessa on "jonkun verran" väljää, saako simpukkaa yleensä säädettyä/kiristettyä autojen tapaan ? Välystä ei tule ainakaan paljoa raidetangon nivelistä, sitä on n 30 astetta.
Suuret kiitokset vastauksista.
Aloittelijan peruskysymyksiä
7
1870
Vastaukset
1 anna vaan käydä jonkin aikaa ei ne öljyt kyllä paljon lämpene mutta rupeaa kiertämään paremmin.2 Öljyt kerran vuodessa moottoriin 10/30moottori/yleisöljy. vaihteistoon 2 -3 vuoden välein ajomäärästä riippuen,kysy vaikka huoltomieheltä öljyn laatu luulen että 10 /30 yleisöljy käy mutta varmista tarviiko 80/90 öljyn.nesteet 2 vuoden välein.3 merkkikohtaiset, katsele tarkkaan josko jostain löytyisi jokin pieni kilpi.4 se ei aina menekkään päälle ennenkuin sakarat osuu kohdalleen mutta pyörien ei saa pyöriä kovin eri nopeudella esim toinen paikallaan ja toinen sutii kunnolla voi nimittäin särkeä jotain.5 ei ole noista legolandeista omakohtaista kokemusta mutta jos siinä on simpukka ja nivelissä EI todellakaan väljää ole niin mikä ettei.
- Poeka
Onko tuollainen 30asteen välys kokeneemman mielestä paljon 30v vanhalle traktorille ? Pihassa ei haittaa mut maantiellä pitää kuskin lämpöisenä.
- Vaha paapa
Poeka kirjoitti:
Onko tuollainen 30asteen välys kokeneemman mielestä paljon 30v vanhalle traktorille ? Pihassa ei haittaa mut maantiellä pitää kuskin lämpöisenä.
Kunnon traktorimies pistää rakkineen kuntoon. 30-astetta on jo pirusti klappia, ei semmoisella kukaan maantielle enää mene. Pistä joku heiluttamaan rattia puolelta toiselle ja tutki tarkkaan, missä liitoksessa on välystä, kyllä sen silmä sen näkee!
- jokke
Vaha paapa kirjoitti:
Kunnon traktorimies pistää rakkineen kuntoon. 30-astetta on jo pirusti klappia, ei semmoisella kukaan maantielle enää mene. Pistä joku heiluttamaan rattia puolelta toiselle ja tutki tarkkaan, missä liitoksessa on välystä, kyllä sen silmä sen näkee!
Simpukan sivussa on kiristin monessa mallissa,ruuvi auki,meisselillä kiristys,kyl se siitä klappi lähtee
- Poeka
jokke kirjoitti:
Simpukan sivussa on kiristin monessa mallissa,ruuvi auki,meisselillä kiristys,kyl se siitä klappi lähtee
----
- viikates16
Poeka kirjoitti:
550 fiiatissa melkein 1/4 klappia ohjauksessa.. itte siihen tottu mutta ku tuttu ajo ko. fiiatilla kilometrin tiellä niin totes että tätähän joutu ajaan.. ;D
- Poeka
viikates16 kirjoitti:
550 fiiatissa melkein 1/4 klappia ohjauksessa.. itte siihen tottu mutta ku tuttu ajo ko. fiiatilla kilometrin tiellä niin totes että tätähän joutu ajaan.. ;D
Mulla koko ohjaustehostimen sylinterin toisessa kiinnityspäässä oli yli sentti välystä, kertautuu aika hyvin rattiin. Mutta vielä jäi ihan riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255