"""Keitä ovat ne ihmiset, jotka ilkeilevät keskustelupalstoilla ja sosiaalisessa mediassa? Nimittelevät toisia esimerkiksi maalaistolloiksi tai vailla ymmärrystä oleviksi? Yksi heistä on Matti. Hän on viisikymppinen suomalainen, joka asuu Yhdysvalloissa...""" (Pätkä HS julkaisusta)
- Mutta voivathan he olla henkisesti nyrjähtäneitäkin, kateita, itsetunnottomia? Suomalaisia näyttöpäätteen ääreen jumiutuneita 24 h.
Trollaus on yleistä.....
30
534
Vastaukset
- VanhaVeronmaksaja
En tiiä, mutta nyt löytyy hyvä adressi allekirjoitettavaksi, tututustu ja anna äänesi kuulua. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15470111/sipila-pois--adressi-kaipaa-aania
Leikkauksille loppu.- Toivoa.saa
Vaalit ja Antti Rinne on tulossa puheista päätellen aikoo toimia kuten italian hallitus.
- Jokainenhan-lupaa
Keppanat tietää tulossa olevan tuhonsa, Sippilä kosiskelee jo demareita, että pääsisi tulevaan hallitukseen lisäkyykyttämään kansaa ja Berner kahmimaan omistuksia itselleen, kuten rautatiet jne.
Minusta Antti Rinne ja Jussi Halla-aho muodostaisi hyvän hallituspohjan. Siihen lisukkeiksi ja mausteiksi pikku puolueita. Olisi niin kuin täydellinen vasta-ammus nyky hallitukselle. - Seurannu.tilannetta
Populistein en koskisi pitkällä kepilläkään Halla-ahoa ei yksikään puolue halua hallitukseen, Rinteen puheet ovat myös populistisia.
- vepa-vinhamo
Mutta silti Rinne ja SDP voittaa. On heidän vuoronsa voittaa. Politiikkahan on kiertokulkua neljän vuoden sykleissä.
- Jää.nähtäväksi
Näin se tahtoo olla, Sipilän olisi pitänyt nostaa työllisyyttä vielä enemmän että taloutemme olisi kasvanut ja jaettavaa sitämyöten enemmän, kun SAK/Rinne vasemmisto ovat tunnetusti hyviä taloudessa on odotettavissä hyvinvointia.
- Yhtäsumutusta
Jää.nähtäväksi kirjoitti:
Näin se tahtoo olla, Sipilän olisi pitänyt nostaa työllisyyttä vielä enemmän että taloutemme olisi kasvanut ja jaettavaa sitämyöten enemmän, kun SAK/Rinne vasemmisto ovat tunnetusti hyviä taloudessa on odotettavissä hyvinvointia.
Niinpä niin, Rinne jo SAK pomona on kähminet pomoille isot liksat pienten köyhien työläisten selkänahasta omiin taskuihinsa.
Katso kuinka suuria palkkoja saavat ay pomot.
Kuinka on vääristellyt jäsenmääriään,
vienyt meitä pienillä palkoilla eläviä lakkoon jonkun marginaaliporukan etujen takia.
Rinne se vasta huijari on. Seurannu.tilannetta kirjoitti:
Populistein en koskisi pitkällä kepilläkään Halla-ahoa ei yksikään puolue halua hallitukseen, Rinteen puheet ovat myös populistisia.
Kaikki puolueet osaavat populismin, jos he katsovat siitä olevan hyötyä äänten kalastelussa.
- Perneri
1945 syntynyt Pekka Puska pyrkii eurovaaliehdokkaaksi. Miten käy kilpailussa M.Pekkarisen kanssa ?
Kertokaa mielipiteenne.- Bengalitikku
Minusta MEPeiksi pitäisi valita kielitaitoisia, kansainvälistä kokemusta omaavia henkilöitä ja ulospäinsuuntautuneita ja pykälistä jotain ymmärtäviä.
Ei ihan ketä tahansa. En laittaisi kumpaakaan noista.
Ei saa olla mitään palkinto tai eläköitymisvirkoja!!
Pietikäinen taitaa olla ainut, joka tulee joskus jotain kertomaan EU:sta.
Muut ovat kovin hiljaa. Brysselissä on varmaan kivaa? - Peerneri
Bengalitikku kirjoitti:
Minusta MEPeiksi pitäisi valita kielitaitoisia, kansainvälistä kokemusta omaavia henkilöitä ja ulospäinsuuntautuneita ja pykälistä jotain ymmärtäviä.
Ei ihan ketä tahansa. En laittaisi kumpaakaan noista.
Ei saa olla mitään palkinto tai eläköitymisvirkoja!!
Pietikäinen taitaa olla ainut, joka tulee joskus jotain kertomaan EU:sta.
Muut ovat kovin hiljaa. Brysselissä on varmaan kivaa?1945 syntyneellä Puskalla olisi paljon annettavaa.
- hohoijaa-meitä-on-moneks
Sori,,,,,,,, mutta alotuksentekijä vaikuttaa alkukantaiselta,,,, rumasti sanottu ,, mutta,,,
- kyyninenskeptinen
Säätiöiden säätelyydet pielessä. Nuorisosäätiön miljoonat hukutettiin Viroon. Syöpäsäätiön varoja syydetään työntekijöiden puolisoiden firmoihin. Brother Chr. syyti keräämiään varoja omiin taskuihinsa.
Eritoten nyt tuo viimeisin Rosa-nauhojen ostaminen puolison firmasta ottaa kupoliin vaikka en itse Rosa-nauhaa ostanutkaan.
Viimeinenkin usko siihen, että hyväntekeväisyydessä on tolkkua olen nyt menettänyt. Joulupadoistakin varmaan nyysitään osa. Milloin tulee esiin, että Hursti on tallettanut omaisuuden veroparatiisiin.- Neuvoisin
Kaivelemalla vanhoja ikäviä asioita mitä voitat ainakin saat pahan mielen, elä nykyhetkessä ja ajattele tulevaisuutta myönteisesti.
- Bengalitikku
Neuvoisin kirjoitti:
Kaivelemalla vanhoja ikäviä asioita mitä voitat ainakin saat pahan mielen, elä nykyhetkessä ja ajattele tulevaisuutta myönteisesti.
Olen toista mieltä.
Mielestäni pitää osoittaa sormella vääriä tekoja ja vaatia vastuuseen niitä, jotka harjoittavat vääryyttä kuka mistäkin syystä.
Turha hyssytellä hiljaisiksi niitä, joilla on vielä oikeudentunto ja taju olemassa.
Nykyhetkessä pitääkin valvoa, etteivät rikokset vanhene! - Neuvoisin
Bengalitikku kirjoitti:
Olen toista mieltä.
Mielestäni pitää osoittaa sormella vääriä tekoja ja vaatia vastuuseen niitä, jotka harjoittavat vääryyttä kuka mistäkin syystä.
Turha hyssytellä hiljaisiksi niitä, joilla on vielä oikeudentunto ja taju olemassa.
Nykyhetkessä pitääkin valvoa, etteivät rikokset vanhene!No sitten rupeamme murehtimaan menneitä ja katsomme synkkänä tulevaisuuteen.
- Häilyvä-käsite
Mikä on oikeudentunto? Kattavasti? Kuka on sen printannut vaihtoehdottomana totuutena?
Vaihtoehtoja saa olla, jopa harmaalta alueelta, siitä rajalta.
Kun lapset aivopestään aikuisten leikkiolettamuksiin tämä on oikein tämä on väärin, se on valhe. - Bengalitikku
Häilyvä-käsite kirjoitti:
Mikä on oikeudentunto? Kattavasti? Kuka on sen printannut vaihtoehdottomana totuutena?
Vaihtoehtoja saa olla, jopa harmaalta alueelta, siitä rajalta.
Kun lapset aivopestään aikuisten leikkiolettamuksiin tämä on oikein tämä on väärin, se on valhe.Mielestäni on paljon asioita, mistä voi sanoa, ettei pidä tehdä.
Tuleehan laki, asetukset, järjestyssäännöt ja taloyhtiön ohjeet vastaan.
Eivätkö ne ole oikeudentuntoisten yhdessä pykäämiä.
Oikeushan toteaa lieventäviä asioita, joihin saatetaan tarvita asiantuntijaa.
Esim. onko joku varas vai kleptomaani. Voisihan talousrikoksissakin miettiä, onko varas vai "vain" kleptomaani.
Lapsista: kait sitä nyt vanhemmat lapsilleen selittävät, että toisten kädestä ei viedä leluja eikä siitä syystä vielä isketä nyrkillä tai purra jne.
Enimmäkseen itsekin haluan elää tätä päivää.
Mutta esimerkkinä eikö me-too:n seurauksena pöyhitty koettuja, mistä taas seuraa, että sovitaan uusista käytännöistä, ohjeistetaan ja neuvotaan tahoista, mistä apua ja ohjeita saa.
Toki mieluummin niin, että ihmiset tiedostavat, mitä ovat jo tekemäisillään.
Menneisyys on läjä tietoa ja kokemusta, mitä voi hyödyntää, jos osaa. - Tasan-ei-onnen-lahjat
"""Tuleehan laki, asetukset, järjestyssäännöt ja taloyhtiön ohjeet vastaan.
Eivätkö ne ole oikeudentuntoisten yhdessä pykäämiä."""
Eivät.
Tuohan on ristiriidassa muun maailman/maiden lakien kanssa, joiden varjolla saa/voi teloittaa, ruoskia, kiduttaa, silmä silmästä hammas hampaasta. Miksi meillä ei saa vaikka halukkaita täytäntöönpanijoita olisi?
Jenkeissäkin jokaisessa osavaltiossa on omat lakinsa. Jopa hyvin hassuja sellaisia jopa sadan vuoden takaa. - Bengalitikku
Tasan-ei-onnen-lahjat kirjoitti:
"""Tuleehan laki, asetukset, järjestyssäännöt ja taloyhtiön ohjeet vastaan.
Eivätkö ne ole oikeudentuntoisten yhdessä pykäämiä."""
Eivät.
Tuohan on ristiriidassa muun maailman/maiden lakien kanssa, joiden varjolla saa/voi teloittaa, ruoskia, kiduttaa, silmä silmästä hammas hampaasta. Miksi meillä ei saa vaikka halukkaita täytäntöönpanijoita olisi?
Jenkeissäkin jokaisessa osavaltiossa on omat lakinsa. Jopa hyvin hassuja sellaisia jopa sadan vuoden takaa.Me emme ole muiden maiden lakeja pykäneet. Niillä on oma historiansa.
Voivat hyvin olla ristiriidassa meidän ethoksemme kanssa.
Me olemme kansa, valtio on Suomi ja käytämme täällä omintakeista ja pysyvää valtaa näiden rajojen sisällä. Käsittänet, että pikkumaamme ei määräile muuta maailmaa. Voimme yhteistyöllä nostaa ja osoittaa epäkohtia ja suuremmassa yhteisössä viedä asioita eteenpäin. On suuruudenhulluutta, mitä joskus tai aika usein ilmenee, että me täällä luulemme olevamme maailman napa.
Euroopassa lait ovat paljolti samankaltaisuutta. Eihän tästä ole kauan, kun kuolemanrangaistus poistettiin viimein Englannista. Silmä silmästä sekin.
Parempana katsotaan: kärsiä rangaistus eli sovittaa.
Jos tuollaista käytäntöä halajat olet jäänyt jollekin vuosisadalle ja et lainkaan Euroopassa ja saati sivistysvaltio Suomessa.
Oikeuslaitos on sitä varten, että asiat tutkitaan ja ettei vääriä hutkita.
Etkö ole vielä oppinut, että maailma on täynnä ristiriitoja.
Kai ilkeilee jos sisällä on paljon patoutunutta kaunaa ja vihaa.
Olen itse sellainen että näytän myös negatiiviset tunteeni, ne häipyvät hiljaseen ja unohtuvat kokonaan kun antaa itsensä olla myös vihainen.
Olin joku vuosi sitten todella vihainen eräille ihmisille, näytin myös mitä heistä ajattelin.
Kuinka ollakaan, ovat nykyisin yhdentekeviä, en olisi silloin uskonut.
Ainakaan nykyisin en löydä itsestäni yhtään kaunaisuutta, elämä on hyvällä mallilla.- eeroeilehti
Jos Puska pääsee Brysseliin, niin pestin päättyessä hän on alle 80V.
- TimoTuusulasta
Kun teet työtä esim 77- vuotiaaksi saakka, se vaikuttaa eläkekertymääsi niin että voit eläkkeelle jäätyäsi matkustaa, vaihtaa auton/asunnon laskematta joka ainutta penniä. Itse jäin 59-vuotiaana ja sen kyllä kukkarosta huomaa. Tiukkaa on ollut.
- Aamun-pohtija
Kun aikanaan tulin palstalle, olin äimistynyt trollauksista ja ilkeistä kirjoituksista. Pian opin ymmärtämään heitä. Jos ei ole ketään, kenelle purkaa pahaa oloa ja ilkeys, kauna, pettymys ja viha tihkuu sielusta, niin jollekin on myrkky purskutettava. Kun ovat kuitenkin vain puheita, eihän haukku kai milloinkaan haavaa tee - lauletaan vanhassa rallissa, niin pitää vaan antaa olla ja sivuuttaa. Joskus olen miettinyt, olisiko enemmän avuksi myrkynkeittäjälle se että vastaisi samalla mitalla vai että on huomioimatta. Minua eivät ilkeydet lainkaan loukkaa. Yhdentekevää, lukee tuolla ylempänä, onko yhdentekevä tai evvk sama kuin anteeksianto, luulen että minulle ne ainakin ovat lähellä toisiaan.
Samassa ketjussa eu-äänestys, siinäpä onkin nyt pohtimista kun Paavo ei rupee.- Haitanneeko
Joo jos ei ole mistään erimieltä ei tapahdu kehitystä missään asiassa.
Jollain tyypillä sairaaloinen tapa kommentoida, siihenkin on näköjään totuttu, jos hän muuttaisi yhtäkkiä tyyliä se herättäisi kummeksuntaa. - Juu-se-sama-äijä-se
Haitanneeko kirjoitti:
Joo jos ei ole mistään erimieltä ei tapahdu kehitystä missään asiassa.
Jollain tyypillä sairaaloinen tapa kommentoida, siihenkin on näköjään totuttu, jos hän muuttaisi yhtäkkiä tyyliä se herättäisi kummeksuntaa.Tarkoitat hunksia. Hän on entinen Hesperian ja Kellokosken toipilas.
Joutui pakko-avo-hoitoon. Lääkkeet unohtui osaston vessaan. - Haitanneeko
Juu-se-sama-äijä-se kirjoitti:
Tarkoitat hunksia. Hän on entinen Hesperian ja Kellokosken toipilas.
Joutui pakko-avo-hoitoon. Lääkkeet unohtui osaston vessaan.Ai niinkö olikin, sitä ihmetellyt ompa omituinen tyyppi kun muina miehinä vittuilee jokaiselle.
- kylmätotuus
Tällä palstalla on henkilöitä, jotka rekatulla-tai vakinikillään ilkeilevät "työkseen". Se on heidän eriskummallinen tapansa hakea huomiota. Minä en heidän toimintaansa ymmärrä alkuunkaan, mutta vuosien saatossa olen oppinut suhtautumaan noihin ilkeilyihin humoristisesti.
Onhan se jotenkin "koomista", kun ilkeilijät heittelevät tylsiä tikkojaan vuodesta toiseen osumatta tauluun kertaakaan.
Sitten on näitä moninikki kiukuttelijoita, jotka purkavat pahaa oloaan palstalle. Suurin osa heistäkin lienee vakikirjoittajia. Heidän ilkeilynsä on kuitenkin sitä luokkaa, että se on tehtävä "puskasta".
Meitä on moneen junaan ja parasta on jättää ilkeilyt huomioimatta. Tuskin kukaan jaksaa ilkeillä loputtomiin, jos ilkeilyyn ei kukaan reagoi. - kylmätotuus
Suomessa näkee harvoin tuollaisia lainusmerkkejä, joita käytät aloituksessasi.
Olen nähnyt ko. merkkejä palstalla aiemminkin käytettävän.
Nyt täytyy miettiä, mikä nimimerkki noin tekee.?- pahsia
Lainauksen lainaus, ihan yleinen ja oikeakielinen käytäntö Suomessa, siinä voisi olla hipsukka sisemmän tilalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431