Kun ihmisellä on uusi oppi, joko seurakuntakäsityksestä, syntikysymyksistä tai raamatun arvovallasta, on täysi oikeus perustaa uusi kirkko, etsiä kannattajat ja rakentaa kirkot.
uusi oppi-uusi kirkko
15
264
Vastaukset
- rakennavankasti
tuosta vaan sitten kirkonrakennukseen...hommaa ensin tontti..ja sitten kaivat perustukset,,mutta elä rakenna hiekalle...muuten...voi käydä tuolla lailla..
Matt. 7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. - Että.näin
Koko uskontokäsitys pitäisi muuttaa ja kirjoittaa uusi raamattu mielikuvitus kirjan tilalle jos kerran tarvitsee uskontoa.
Itse en usko mihinkään epätodelliseen, korkeampia voimia on (fysiikka ) muttei raamatun mukaisia. - nnx
Näin toimi herra L. Ron Hubbard. https://fi.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard
Rahat pois tyhmiltä:)) Miksi pitäisi rakentaa kirkko, näkyykö se taivaaseen sitä paremmin, mitä korkeampi on.
Tyhjiä rakennuksia löytyy kyllä, ostaa sellaisen, kivinavetoissa saattaa ääni kulkea hyvinkin voimakkaana.
Ja voihan ristin laittaa minkä tahansa tönön katolle, vai onko se kiellettyä? Omistaako jo olemassa oleva kirkko oikeudet siihen?Miksi pitäisi rakentaa kirkko, näkyykö se taivaaseen sitä paremmin, mitä korkeampi on.
Tyhjiä rakennuksia löytyy kyllä, ostaa sellaisen, kivinavetoissa saattaa ääni kulkea hyvinkin voimakkaana.
Ja voihan ristin laittaa minkä tahansa tönön katolle, vai onko se kiellettyä? Omistaako jo olemassa oleva kirkko oikeudet siihen?demeter1 kirjoitti:
Mainio oivallus, Anceli, navetat.)). Tallissahan se Jeesuskin syntyi...
Meilläkin on navetta rempattu ja tyhjillään, sinne sopii isompikin porukka veisaamaan.
Anceli kirjoitti:
Meilläkin on navetta rempattu ja tyhjillään, sinne sopii isompikin porukka veisaamaan.
..tai saarnaamaan..)) Kyllä tästä porukasta saarnamiehiä löytyy, ainakin yksi..)) Hän kyllä taitaisi puhua navetan tyhjäksi, mutta sitten voisikin olla naisten vuoro ja meiltähän ei saarnat lopu...
Kirkon voi aina rakentaa, kannattajista en menisi takuuseen, kun tuntuu, että niitä "oikeita" oppeja on melkein kaikilla..))
En minä ainakaan uskomiseen mitään kirkkoa, enkä laumaa ympärilleni tarvitse.
Lahkoihin liittymisiä en ymmärrä lainkaan, mutta kai se sitten jotain aivopesua on.
Katselin tuota amissien sarjaa. On se järkyttävää, kun kirkko ja lahkolaiset ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset.Uskomusten voima on uskomaton, sanotaan, eppu2.
"Nyt metsä kirkkoni olla saa" tai sitten jokin muu hiljentymisen paikka, minulle. Nämä, jotka käyvät hiljaisuuden retriiteissä kokevat toisten ihmisten vahvistavan omaa kokemusta ja tuskin siinä on mistään aivopesusta kyse. Puhe pilaa paljon..))demeter1 kirjoitti:
Uskomusten voima on uskomaton, sanotaan, eppu2.
"Nyt metsä kirkkoni olla saa" tai sitten jokin muu hiljentymisen paikka, minulle. Nämä, jotka käyvät hiljaisuuden retriiteissä kokevat toisten ihmisten vahvistavan omaa kokemusta ja tuskin siinä on mistään aivopesusta kyse. Puhe pilaa paljon..))Juu, en retriittejä ajatellutkaan, en niitä lahkoiksi miellä.
Yhdessä tasavertaisena kokoontuminen minkä tahansa asian ympärille on ihan hyvä asia.eppu2 kirjoitti:
Juu, en retriittejä ajatellutkaan, en niitä lahkoiksi miellä.
Yhdessä tasavertaisena kokoontuminen minkä tahansa asian ympärille on ihan hyvä asia.Meinasin, että jos seurakuntayhteys olisi joillekuille voimaannuttavaa...
Itse vierastan sitä, mutta kyllä siinä monet näyttävät viihtyvän.Nyt tekee mieleni kysyä epulta, miten hän sisäistää sanaan "lahko".
Eli hunkszilaisittain: Määrittele lahko.
Jos kuulut lut.kirkkoon, niin olet protestanttinen lahkolainen itsekin, katolilaisuudesta lahkoutunut. Vaikkakaan et varmaan tietysti itse siihen ole liittynyt.
"Luterilaisuus on protestanttinen kristinuskon suuntaus, jonka juuret ovat Martti Lutherin opetuksissa ja 1500-luvun uskonpuhdistuksessa. Luterilaisuus on pienin protestanttisuuden viidestä pääsuuntauksesta anglikaanisuuden, metodismin, kalvinismin ja baptismin jälkeen."
Onhan nyt jo uskontoja jokaiselle jotain, ja on ihan uskonnottomiakin.
Mutta jos ei entisistä löydy itselle sopivaa uskontoa niin ei kai mikään estä perustamasta mieleistään, alkuun seurakunnassa voi olla vaikka yksi jäsen, jos hyvin käy niin saa väkeä liittymään runsaasti.
Mielestäni ei uskomiseen tarvita komeita kalliita kirkkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764787- 123336
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6751886- 1171831
- 1371737
- 451505
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431