Laskimotukoksen lääkitys

Onko kenelläkään käytössä tai tietoa Marevan lääkkeen korvaavasta uudesta lääkkeestä?

Huomattavasti kalliimpi se ainakin on.

Pitäisi helpottaa hoitajien työtä siinä, että ei jatkuvasti mitata INR arvoja.

Olisin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista haittavaikututuksista.
Ja onko ruokavaliolla merkitystä.
Ja myös sen tehokkuudesta.
Lääkettä on määrätty laskimotikokseen.

Tämä lääkehän on tavallaan vielä jonkinasteisessa kokeilussa.
Tai luulen niin.

40

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmeisesti kaikilla on terveet jalat.
      Eikä kukaan käytä Marevania.
      Uusi lääke on niin erilainen käytössä mutta onko tehokas?
      Pitääpä kysellä muualta.

• En itse käytä mutta mies käytti Marevania ja eräällä tutulla on tuo uusi lääke.
      Kehui että on mukavampaa kun ei tarvitse käydä usein verikokeissaa.
      Ihan oli tyytyväinen, paitsi hintaa moitti.

• kasGas

Uudella lääkevalmisteella on huomattavasti tarkempi alkuseuranta , sen passaaminen elimistön mukaan vie hieman aikaa . Mutta mitä me kiireiset emme tekisi ajansäästön eteen .

• kas
        Henkilö, jolle tämä määrättiin on liikuntakyvytön ja asuu tehostetussa ympärivuorokautisessa palvelutalossa.

Hoitajille kuitenkin helpompi hoitaa pidemmän päälle.

Voinen kertoa, että uusi oma lääkäri oli tarkkana ja asiantunteva.

Asukkaalle tuli halvaantuneeseen jalkaan turvotusta, joka ei lähtenyt pois.
        Lääkäri määräsi ultraan ja sieltä paljastui tukos.
        Heti lääkitys ja tietty jatkuva seuranta.

Tässä tapauksess tehostettu palveluasuminen näytti hyvät puolensa.
        Aina lääkäri ja hoitajat paikalla.

• e.lä.mä

Jos avattu Plaavits yksi vuosi.

• e.lä.mä

180eu alennettu hinta.

Apina suomi saa olla.

• miettii.asiaa

Sain reseptin jossa oli lueteltu erimerkkisiä lääkkeitä juuri korvaamaan Marevania.En ole vielä tutustunut asiaan eli pitäis kait tilata lääkäriin aika ja sopia jatkosta.Vähän arveluttaa kun olen syönyt jo Marevania 15v ja arvot pysyvät tasaisina eikä mua haittaa käydä kerran kk:ssa labrassa.
      Kuukauden hinnaksi tulee kuulemma reilu 30e,se on vuositasolla aika paljon eläkeläiselle.

Olin luennolla jossa lääkkeestä kerrottiin ja mutta ei siellä kerrottu juuri mitään mahdollisista sivuvaikutuksista,joten arveluttaa mikä on sitten loppujen lopuksi turvallisin?!

• miettii
        Lääke maksaa 90€/60 tabl.
        Mahdollisuus saada 40% Kelakorvausta lääkärin B lausunnolla.
        Kallis lääke on palvelutalossa kun kuukaudessä jätetään tuloista minimi 120€ omaan käyttöön.
        Sillä kustannetaan kaikki lääkkeet.

• OtaOmegatOikein

Syö mieluummin paaaljon salaatteja ja ...

• Ota
        Marevanin kanssa kaikki vihrät on suurinpiirtein kielletty.
        Tästä uudesta lääkkestä en tiedä.

• Vihreällälinjalla

No niinpä, mutta ei "kielletty", vaan rajoitettu. Sitä en lakkaa ihmettelemästä miksi joku syö rotanmyrkkyä mieluummin kuin salaattia.

• Vihreällälinjalla kirjoitti:

No niinpä, mutta ei "kielletty", vaan rajoitettu. Sitä en lakkaa ihmettelemästä miksi joku syö rotanmyrkkyä mieluummin kuin salaattia.

Rotanmyrkky on tehokkaami ja paremmin hallittavissa. Lakimotukoksen tai esimerkiksi keuhkoveritulpan hoitoon tai ennaltaehkäisyyn ei salaatinlehdet riitä Tai rytmihäiriön aiheuttaman aivoinfarktin ennaltaehkäisyyn.

• Ennaltaehkäisten

Riittää kyllä, niitten syöminen on vain aloitettava ajoissa eli ennen kuin on jo sairas.

• Ennaltaehkäisten kirjoitti:

Riittää kyllä, niitten syöminen on vain aloitettava ajoissa eli ennen kuin on jo sairas.

Ei ovita perimää.

• siilivain kirjoitti:

Ei ovita perimää.

Siis ohita

Kysymys on K-vitamiinista, joka lisää veren hyytymiskykyä. Sitä saa eniten vihreistä ja varsinkin tummanvihreistä kasviksista.
        Vitamiinien tarve on jatkuva ei niitä voi syödä, eikä olla syömättä jotain tulevaisuuden tarvetta varten.

Eli K-vitamiini on verenohennuslääkkeen vastavaikuttaja. Kuten C-vitamiinikin. Ero on siinä, että c-vitamiini on vesiliukoinen ja liika tulee virtsan mukana pois, K-vitamiini on rasvaliukoinen, eli kerääntyy helpommin elimistöön.

• Eijunalauta

"Perimästä" on turha pölistä, jos ei ole osannut, tietänyt, taitanut ... ravita itseään terveellisesti eikä muitakaan terveystietoaiheita hallinnut.

" Vitamiinien tarve on jatkuva ei niitä voi syödä, eikä olla syömättä jotain tulevaisuuden tarvetta varten. " - Tässäpä todellinen floppi. Ei siis ole mikään ihme, että rotanmyrkkyä syödään niiin paljon.

• Eijunalauta kirjoitti:

"Perimästä" on turha pölistä, jos ei ole osannut, tietänyt, taitanut ... ravita itseään terveellisesti eikä muitakaan terveystietoaiheita hallinnut.

" Vitamiinien tarve on jatkuva ei niitä voi syödä, eikä olla syömättä jotain tulevaisuuden tarvetta varten. " - Tässäpä todellinen floppi. Ei siis ole mikään ihme, että rotanmyrkkyä syödään niiin paljon.

Perusteleppa tuo, mitä väität flopiksi.

• Vieläkökangesta

Oikeastaan se perustellaan kommentin ekassa kappaleessa. Ruokaa syödään no. sitä varten, että siitä saadaan ravintoaineet, jotka elimistö tarvitsee solutasoa myöten. Ts. koko elämän ajan pitäisi syödä niin, että elimistö saa tarvitsemansa, koska sillä tavalla se pysyy terveenä, ei märehtimällä valkoista vehnäjauhoa, sokeria ja kovia rasvoja ja muuta moskaa, jotka sairastuttavat.

• Vieläkökangesta kirjoitti:

Oikeastaan se perustellaan kommentin ekassa kappaleessa. Ruokaa syödään no. sitä varten, että siitä saadaan ravintoaineet, jotka elimistö tarvitsee solutasoa myöten. Ts. koko elämän ajan pitäisi syödä niin, että elimistö saa tarvitsemansa, koska sillä tavalla se pysyy terveenä, ei märehtimällä valkoista vehnäjauhoa, sokeria ja kovia rasvoja ja muuta moskaa, jotka sairastuttavat.

Kenelle tämä vastauksesi on ?
        No joka tapauksessa väännän rautalangasta.
        Sanoin, että vitamiinien tarve on jatkuva, ei niitä voi syödä tai olla syömättä, jotain tulevaisuuden tarvetta varten.
        Eli jokainen tietää, että vitamiineille (myös hivenaineille) on määritelty päivittäinen tarve.
        Liika vähä syönti, johtaa puutostiloihin ja ylenmääräinen liikasyönti voi johtaa jopa myrkytyksiin.

Aatella. Minä söin ja silti mullon kohtauksittainen eteisvärinä joka altistaa veritulpille. Ja sen vuoksi joudun syömään marevania ja suunnilleen saman verran vihreetä joka päivä että lukemat pysyy kondiksessa.

• Eijunalauta

Herrranpieaksut sentään ja vähän rouvankin. Menkää nukkumaan kaikki, ehkä se selvittää päätä edes vähän paremmaksi eli selvemmäksi.

• 1eero

B-vitamiina ei normaali ihminen tarvitse pilleriä kulemma nin yhä säästöä.

• Eijunalauta kirjoitti:

Herrranpieaksut sentään ja vähän rouvankin. Menkää nukkumaan kaikki, ehkä se selvittää päätä edes vähän paremmaksi eli selvemmäksi.

Ei tuo ole vastaus kysymykseeni, mutta ymmärrän.

• miettii.asiaa
        Eijunalauta kirjoitti:

Perheessäni kaikki muut paitsi sisareni,joutuivat syömään Marevania,itse mukaanlukien.Pysyvä rytmihäriö,jota myös flimmeriksi sanotaan.Itseltä yritettiin kääntää jopa 4 kertaa,ei palautunut enää koska oli varmaan ollut jo jonkin aikaa.Isälläni oli kaksi pientä verisuonikatkosta päässä,äitini sai aivoinfarktin koska ei tiennyt sairastavansa rytmihäiriötä muiten sydänsairauksien lisäksi,sen jälkeen sai lääkityksen. Veljeni taas lotras alkon kans joten syy liene siinä,kuolikin siihen koska elimistö sakkas.
        Itse olen elänyt terveellisesti elämäni joten siinä ei liene syy,se on geeneissä.
        Ja mitä syömiseen tulee,kaikkea saa syödä,myöskin vihreää kunhan ei syö kaalinpäätä kerralla.Tasainen ruokavalio on a ja o ,sanoi kardiologi jo kauaan aikaa sitten.
        Mun arvot pysyy 2-3 välillä tasaisesti,joskus hyppää pikkusen yli eli se kertoo että on tullut syötyä jotain "luvatonta" enemmän.
        En kyttää enkä vahdi ja kerran kk käynti labrassa ei ole ongelma joten harkitsen edelleen siirtymistä siihen kalliseen lääkkeeseen,Siihen ei vaikuta syömiset kuulemma,mutta tarkkailtava maksa-ja munuais arvoja ja pitää ottaa huomioon muu lääkitys ym.
        että näin.

• Oikearuokavalio-on-AjaO

Mitä "terveellisesti" tarkoittaa sinulle? Paino- / pituussuhde kertoisi aiheesta enemmän kuin ne geenit, joihin vedotaan joka mutkassa, vaikka jutun ydin ei niissä piile.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Aatella. Minä söin ja silti mullon kohtauksittainen eteisvärinä joka altistaa veritulpille. Ja sen vuoksi joudun syömään marevania ja suunnilleen saman verran vihreetä joka päivä että lukemat pysyy kondiksessa.

Tiedän tyypin, joka naposteli niitä appelsiininmakuisia ym nappuloita ihan vaan siksi kun oli ikänsä katsonut niitä mainoksia ja tuli lapsuus mieleen siitä ensimmäisestä appelsiinista, jonka eräänä jouluna oli saanut... Yliannostusoireena mainitaan "sydänpysähdyksiä on raportoitu" . Lisäksi käytti vitaminoituja ruokia eikä viitsinyt kuunnella, kuinka tarkkaan täytyisi ne määrät laskea. Kummallista, ettei kukaan koskaan ole niitä Dvitmiiniarvoja mitannut samalla kun on siellä Marevankontrollissa rampannut.

• Eikö noita uiusa lääkkeitä ole useamman laisia. Pradaxa, Elquis, Xarelto esimerkiksi, nuo kauppanimiä. Itselläni on jo kuutisen vuotta ollut Marevan ja nyt alkaa kypsyttää jatkuva verikokeissa kulku ja INR-arvon heittely. Menen yksityiselle keskustelemaan että jos mulle voitais aloittaa tuo uudenmallinen lääke. Hinta hirvittää varsinkin jos ei saa siihen korvattavuutta.

• siis uusia

• Ei vaihdettu ja syy on se että näistä uusista lääkkeistä ei ole vielä paljoakaan tutlimustietoa ja niihin toisisin kuin Marevaniin ei ole kumoavaa lääkettä. Tosin Pradaxaan on kuulemma jonkinlainen. Ja kalliitakin vielä ovat vaikka hinta on jo tullut alaspäin. Joten jatkan Martevanin syöntiä tosi kardiologi määräsi INR-tavoitteen alemmaksi kuin mitä tk:ssa tai tth:ssa on pidetty turhan ohuena veri.

• Iääkärinhoitaja

Marevania syön. Löysin vanhoja käyttämättömiä ja tulee parempi olo, kun ottaa 0.5 joka aamu.

• Täh. Vanhoja käyttämättömiä? Mihinkähän vaivaan ja miten helpottaa. Marevan ilman selkeää lääketieteellistä syytä ja INR-arvon seurantaa on vaarallinen lääke. Toivottavasti kirjoituksesi on provo. Toisaalta teidän erään toisenkin joka napsii "olon parantamiseen" Marevania.

• Anonyymi

Minulla on Xarelton laskimotuksen jälkeiseen muiden tukosten ennaltaehkäisyyn. Oli 60päivän kuuri. Hyvin toimi, kun vielä tätä olen kirjoittamassa

• Anonyymi

Meitsi syö mieluummin salaattia kuin rotanmyrkkyä. - Nm. Ei vaivoja

• Anonyymi

Niin syön minäkin, silti oli jalan laskimo tukkeutunut. Ihmetellä sopii,kun kolesterolit ym veriarvot normaaleina olleet, verenpaineet matalat, en tupakoi, ym perusterveen höpinää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin syön minäkin, silti oli jalan laskimo tukkeutunut. Ihmetellä sopii,kun kolesterolit ym veriarvot normaaleina olleet, verenpaineet matalat, en tupakoi, ym perusterveen höpinää.

Ihmisen elimistö on monimutkallinen laitos ja anatomia hienompi järjestelmä kuin mikään tietsikkatoosa. Niinpä sen toiminnatkin ovat yllättäviä ja monisyisiä, monesta aiheesta kiinni. - Nm. Ikä pelkästään altistaa

• Anonyymi

Alotukseen :

on käytössä uusi lääke
      se on hyvin kallis , aivan hirvittää,
      on myös erittäin tehokas,
      on noin 5-6 vuoden kokemus jatkuvassa käytössä,

todennäköisesti estää varmasti kaikenlaiset tukokset,
      sillä pieniki operaatio vuotaa verta älyttömästi
      suorastaan kauheesti,
      joten en mielelläni anna itteäni enään leilata mistää paikasta,

lääke on ihanteellinen, ei tarvi juosta terveyskeskuksessa enään kuin ehkä kerran vuodessa eikä vältämättä silloinkaan jos reseptit uusitaan ilman lääkärissä käyntiä,

syd. kontrolli noin kolmenvuoden välein,

• Anonyymi

Jäi verenluovutukset historiaan, kiitos Xarelton

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäi verenluovutukset historiaan, kiitos Xarelton

Aamuisin otin 14vuoden ajan yhden 100mg Primaspan tabletin, mutta viime talvena lääkäri vaihtoi Xareldon ohennetablettiin.
        Hyvin on toiminut ilman haittoja, ja sain erikoiskorvauksen lääkkeestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamuisin otin 14vuoden ajan yhden 100mg Primaspan tabletin, mutta viime talvena lääkäri vaihtoi Xareldon ohennetablettiin.
        Hyvin on toiminut ilman haittoja, ja sain erikoiskorvauksen lääkkeestä.

Aiemmin ei ole ollut verenohennuslääkitystä, eikä ole enää, kun loppui maanantaina. Xarelton on kallis, eivätkä Kela-kriteerit täyttyneet kohdallani.
        Verenluovutus jäi, koska SPR-kriteerit eivät täyty. Että näillä mennään ja terveillä elämäntavoilla kohti 70-palstaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe