Heprean aakkosten salaisuus

Olettko te rakkaat adventistit, ja muut jumalattomat pakanat, jotka kirjoittelette tänne adventistien palstalle, törmänneet tähän opetukseen? Että heprean aakkosilla kullakin on symbolinen merkitys, ja jokaisen heprean sanan salattu merkitys avautuu heprean aakkosten kautta? Itse hurahdin tähän harhaoppiin aikanaan, mutta sittemmin minulle selvisi, että kyse on juutalaisesta mystiikasta, kabbalasta, harhaopista ja eksytyksestä, joka on puettu kristilliseen valeasuun. Tässä lyhyt vastineen Petri Pelkosen kirjoittamaan teokseen "Heprean aakkosten salaisuus". Lukekaa, joita kiinnostaa.
http://kristitty.net/blog/heprean-aakkosten-salaisuus/

29

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valeasut.kiinnostaa

Millainen on kristillinen valeasu...? Tonttulakki, joulupukinparta...

Entäpä messiaaninen valeasu...??

• Kristillinen valeasu on sitä, että näitä heprean aakkosten salaisuuksia johdettaessa kehitetään kristillisiä tulkintoja ja merkityksiä.

• Pastori.Helsingistä
        Kristitty.net kirjoitti:

Kristillinen valeasu on sitä, että näitä heprean aakkosten salaisuuksia johdettaessa kehitetään kristillisiä tulkintoja ja merkityksiä.

Adventismi on samaa harhaoppia, eli täyttä huuhaata.

Adventtikirkon piirissä mm. Timo Flink on näitä kristilliseen valeasuun pukeutuneita, jotka pyrkivät heprealaisten aakkosten avulla tulkitsemaan Raamatun satuja ja juutalaisen huijariverkoston tapaan kirjoittaa satuja. Timo Flink ilmeisen tarkoituksella on adventismin "Troijan hevonen", joka mädättää koko adventtikultin sisältä päin.

• Pastori.Helsingistä kirjoitti:

Adventismi on samaa harhaoppia, eli täyttä huuhaata.

Adventtikirkon piirissä mm. Timo Flink on näitä kristilliseen valeasuun pukeutuneita, jotka pyrkivät heprealaisten aakkosten avulla tulkitsemaan Raamatun satuja ja juutalaisen huijariverkoston tapaan kirjoittaa satuja. Timo Flink ilmeisen tarkoituksella on adventismin "Troijan hevonen", joka mädättää koko adventtikultin sisältä päin.

Ei voisi vähempää adventismi kiinnostaa.

• Lahkon.orjan.kohtalo
        Kristitty.net kirjoitti:

No miksi ne adventistit ovat sitten sinulle "Kristitty.net" niin rakkaita?
        Ne palvelevat epäjumalia, joten heitä tulisi karttaa kaikin tavoin?

• Lahkon.orjan.kohtalo kirjoitti:

No miksi ne adventistit ovat sitten sinulle "Kristitty.net" niin rakkaita?
        Ne palvelevat epäjumalia, joten heitä tulisi karttaa kaikin tavoin?

Miten niin ovat rakkaita? En juurikaan tunne adventisteja, olen elämässäni tasan kaksi kertaa käynyt adventtikirkossa kääntymässä, mielenkiinnosta, mutta minulla ei ole siellä ystäviä. Jos olisl, rakastaisin heitä kyllä. Syntisiä tulee rakastaa, ei karttaa.

• kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

Miksi sitten olet palstalla?

Ei täällä ketään kiinnosta sinunkaan messiaaniset uskonharhasi sen enempää kuin Yksi_uskonkaan, mutta silti pitää vaan tänne messiaaninen nokkansa tunkea.

Tämä on kuitenkin adventismipalsta, joten jos ei kiinnosta, niin mene omiesi pariin!

Vai ettekö te messiaaniset hörhöt saa minkäänlaista yksimielistä porukkaa kasaan?

No enpä yhtään ihmettelisi...

• kerettiläinen kirjoitti:

Ei täällä ketään kiinnosta sinunkaan messiaaniset uskonharhasi sen enempää kuin Yksi_uskonkaan, mutta silti pitää vaan tänne messiaaninen nokkansa tunkea.

Tämä on kuitenkin adventismipalsta, joten jos ei kiinnosta, niin mene omiesi pariin!

Vai ettekö te messiaaniset hörhöt saa minkäänlaista yksimielistä porukkaa kasaan?

Miksi ei saisi adventistien palstalla kertoa tästä harhaopista nimeltä heprean aakkosten salaisuus? Sekö muka ei koske adventisteja?

• kerettiläinen
        Kristitty.net kirjoitti:

Miksi ei saisi adventistien palstalla kertoa tästä harhaopista nimeltä heprean aakkosten salaisuus? Sekö muka ei koske adventisteja?

Yksi_uskoa lukuunottamatta adventisteissa tuskin on kovinkaan paljoa niitä, jotka lankeaisivat johonkin mystiseen kabbalatouhuun mukaan.

Voin tietenkin olla väärässäkin...

No puhukoot itse omasta puolestaan.

Yksi_uskoa lukuunottamatta adventisteissa tuskin on kovinkaan paljoa niitä, jotka lankeaisivat johonkin mystiseen kabbalatouhuun mukaan.

Kyllä tämä kristillinen versio kabbalasta, heprean aakkosten salaisuus, vetää puoleensa kristittyjä yli seurakunta rajojen.

• pyhpyh198234798324
        Kristitty.net kirjoitti:

Kyllä tämä kristillinen versio kabbalasta, heprean aakkosten salaisuus, vetää puoleensa kristittyjä yli seurakunta rajojen.

No entä sitten? Adventistit eivät moiseen usko, joten turhaan sinä heille sitä sanot.

Minä olen Kabbalaa vastaan. Samoin kuin Talmudia.... Annatko tarkoituksella minusta väärän todistuksen?

Etkö vielä tiedä sitä, että Messiaaniset kommentoivat yli seurakuntarajojen. Ei näet ole pelkoa, että pakanaopit tarttuvat, kun itse tukeutuu Raamattuun.

• Kristitty.net kirjoitti:

Miten niin ovat rakkaita? En juurikaan tunne adventisteja, olen elämässäni tasan kaksi kertaa käynyt adventtikirkossa kääntymässä, mielenkiinnosta, mutta minulla ei ole siellä ystäviä. Jos olisl, rakastaisin heitä kyllä. Syntisiä tulee rakastaa, ei karttaa.

No, adventistit eivät ole niin syli avoinna uusia kasvoja kohtaan kuin helluntailaiset. Adventistit tutkivat, kuuntelevat ja katselevat ensin, ennen kuin hyväksyvät joukkoonsa. Vieraat saavat tulla ja mennä ja mieluusti taas tulla ja mennä.

• kerettiläinen
        Yksi_usko kirjoitti:

Minä olen Kabbalaa vastaan. Samoin kuin Talmudia.... Annatko tarkoituksella minusta väärän todistuksen?

Sinulla nyt vaan ylipäätään on suuri alttius hurahtaa suin päin kaikkeen, mikäli se liittyy jotenkin juutalaisuuten...

Kerro itse kerettiläinen, mitä sinä jumalaton pakana teet täällä adventistien palstalla?

• ei.tipu.vastausta

"Olettko te rakkaat adventistit, ja muut jumalattomat pakanat"

Miksi meidän pitäisi vastata sinulle, kun kerran olet sitä mieltä, että me adventistit olemme vain jumalattomia pakanoita ...

• Etkö huomannut, että Kristitty.net nimitti adventisteja rakkaiksi ja muita jumalattomiksi pakanoiksi? :)

• ei.tipu.vastausta
        Yksi_usko kirjoitti:

Etkö huomannut, että Kristitty.net nimitti adventisteja rakkaiksi ja muita jumalattomiksi pakanoiksi? :)

Rakkaita tai ei. Lauseessa lukee, että adventistit ovat jumalattomia pakanoita.

• Ehkä tuon voi tulkita monella tavalla. Joka tapauksessa voin itse rehellisestä sanoa, että tarkoitin sillä adventisteja, ja lisäksi kaikkia niitä jumalattomia pakanoita, joita tällä palstalla on runsaasti. Takoitukseni siis ei ollut kutsua adventisteja jumalattomiksi pakanoiksi.

• TonttuToljanteri

Näin ne silmät aukeavat.

Milloin hoksaat sen että vanha testamentti, sekä myös uusi testamentti on vain kasa juutalaisten legendoja, myyttejä ja kansansatuja.

• pyhpyh2398492347283

Ei ole. Silmäni ovat auki ja tiedän, että sinä olet julkijumalaton suunsoittaja matkalla helvetin tuleen.

• TonttuToljanteri
        pyhpyh2398492347283 kirjoitti:

Ei ole. Silmäni ovat auki ja tiedän, että sinä olet julkijumalaton suunsoittaja matkalla helvetin tuleen.

Höpsis. Jumalasi on tasan yhtä olevainen kuin ne tuhannet joihin et usko. Satua ja puhtaasti. Jumalallasi on nyt ollut tuhansia vuosia aikaa ilmoittaa itsensä joillekin muille kuin taikauskoisille paimentolaisille tai jonnin sortin kylähulluille. Eipä ole onnistunut.

• << Jos heprea on pyhä kieli, miksi Uutta testamenttia ei kirjoitettu hepreaksi? >>

Kiitos linkistäsi. Kävin sen lukemassa, josta yllä oleva lainaus. Kuuntelin tänään Baruch Kormanin videon, jossa hän mainitsi, että vaikka Uusi testamentti onkin kirjoitettu kreikaksi, niin Jeesus puhui kuitenkin hepreaksi. Tämä on tietenkin totta. Eli tietyt sanat on ymmärrettävä hepreankielen valossa. Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että Raamattua ei lueta lukuarvoilla ja numeroilla. Vaikka kuitenkin Raamatussa tietyt luvut toistivat, esim. maailma luotiin 7 päivässä, seitsemän enkeliä, seitsenhaarainen kynttelikkö, 7 Herran juhlaa jne... Myös Jeesus oli kiusattavana 30 päivää, Israelin kansa oli erämaassa 30 vuotta, Jeesus oli kuolemansa jälkeen maan päällä 30 päivää jne... Kiinnostavaa.

• "Myös Jeesus oli kiusattavana 30 päivää, Israelin kansa oli erämaassa 30 vuotta, Jeesus oli kuolemansa jälkeen maan päällä 30 päivää jne... Kiinnostavaa."

Joo, varsinkin kun kirjoittamasi on puuta heinää. SE on kiinnostavaa.

• Exap kirjoitti:

"Myös Jeesus oli kiusattavana 30 päivää, Israelin kansa oli erämaassa 30 vuotta, Jeesus oli kuolemansa jälkeen maan päällä 30 päivää jne... Kiinnostavaa."

Joo, varsinkin kun kirjoittamasi on puuta heinää. SE on kiinnostavaa.

Korjaa toki, kun huomasit, että kirjoitin väärin. Piti tietenkin olla, että Jeesus oli kiusattavana 40 päivää ja Israelin kansa oli erämaassa 40 vuotta. Jeesus oli kuolemansa jälkeen maan päällä 40 päivää, ennen kuin Hänet otettiin pilvissä taivaaseen. Tästä 10 päivän päästä vuodatettiin Pyhä Henki. Tämä tapahtui Shavuotina eli helluntaina, jota juutalaiset viettivät 50 päivää pääsiäisestä (huomaatko, että 40 10 = 50) Eikö olekin huikeaa!

• TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

Korjaa toki, kun huomasit, että kirjoitin väärin. Piti tietenkin olla, että Jeesus oli kiusattavana 40 päivää ja Israelin kansa oli erämaassa 40 vuotta. Jeesus oli kuolemansa jälkeen maan päällä 40 päivää, ennen kuin Hänet otettiin pilvissä taivaaseen. Tästä 10 päivän päästä vuodatettiin Pyhä Henki. Tämä tapahtui Shavuotina eli helluntaina, jota juutalaiset viettivät 50 päivää pääsiäisestä (huomaatko, että 40 10 = 50) Eikö olekin huikeaa!

Heh.

Huikeaapa todellakin. Nämä taikauskoiset puolipaimentolaiset sattuivat kylläkin palvomaan myös taivaankappaleita ja planeetta Venus tekee erään mielenkiintoisen asian 40 vuoden välein. Sieltä tämä palvomasi satukirjan himo lukuun 40 taitaapi kuitenkin tulla.

Nämä pölvästit eivät ymmärtäneet maailman menosta yhtään mitään, niin he tekivät kaikesta hyvin lapsellisia ja maagisia päätelmiä. Ja tästä satukirjasta nimeltään raamattu se taikausko on sitten löydettävissä.

• TonttuToljanteri kirjoitti:

Heh.

Huikeaapa todellakin. Nämä taikauskoiset puolipaimentolaiset sattuivat kylläkin palvomaan myös taivaankappaleita ja planeetta Venus tekee erään mielenkiintoisen asian 40 vuoden välein. Sieltä tämä palvomasi satukirjan himo lukuun 40 taitaapi kuitenkin tulla.

Nämä pölvästit eivät ymmärtäneet maailman menosta yhtään mitään, niin he tekivät kaikesta hyvin lapsellisia ja maagisia päätelmiä. Ja tästä satukirjasta nimeltään raamattu se taikausko on sitten löydettävissä.

Tuo luku 40 tarkoittaa muutosta.

• Yksi_usko kirjoitti:

Tuo luku 40 tarkoittaa muutosta.

40 on mem, joka tarkoittaa vettä, kaaosta jne. Näin kabbalan mukaan. Raamatussa tietyillä luvuilla on merkitys, mutta se ei tarkoita, että meidän tulisi laskea sanojen lukuarvoja ja hakea niistä salattua, kätkettyä tietoa. Minulle riittä se, mitä Raamatussa on kerrottu, enkä usko pätkääkään mihinkään Raamatun salattuun tietoon, tuli se sitten kabbalan tai tämän heprean aakkosten salaisuuden kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe