Montako kertaa saa pyytää anteeksi?

syntisäkki

Jumalanterve vain kaikille

Olen aika uusi uskovainen, enkä siis tiedä kaikkea tästä ainoasta oikeasta uskosta.
Semmoista mietin, että montako kertaa saa pyytää anteeksi seurapuheen aikana?
Onko soveliasta nostaa kättä pystyyn esim. 5 kertaa, vai mikä on sopiva määrä.
Väkevää seurapuhetta kuunnellessa tulee väkisinkin mieleen alati uusia syntiinlankeemuskia, joihin olen menneessä elämässä sortunut. Ja jokaista syntiä on kai anteeksi pyydettävä.
on silmäsyntiä, on himosyntiä, on ahneussyntiä, on ylensyömissyntiä, viinaakin olen juonut.
Ja omenoita varastanut naapurin omenapuusta. Sellainenkin synti on tullut tehtyä, että käytin kahvilan asiakkaille tarkoitettua vessaa, vaikken asiakas ollutkaan.

On se kyllä hyvä, että puhujat jaksaa saarnata syntisten synnit anteeksi. Päiväseuroissa kahden puheen aikana nostin kättä yhteensä 8 kertaa. Toinen puhuja oli väkevämpi julistuksessaan. Toinen ei niin kovasti synnintuntoa nostattanut.
Olisi kyllä hyvä, että seuroja olisi joka päivä. Ja vieläpä monesti päivässä.

Jumalanrauhaa kaikille

6

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö ne kerhossa opeta.

Matt. 18:22

Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

• menetelmäuudistaja

Nyt oli kyse *pyyntöjen* määrästä.

Miksi muuten vain pyyntö tehdään vilkuttelemalla? Puhuja tai toimeen erityisesti palkattu henkilö voisi vilkutella takaisin.

• menetelmäuudistaja kirjoitti:

Nyt oli kyse *pyyntöjen* määrästä.

Miksi muuten vain pyyntö tehdään vilkuttelemalla? Puhuja tai toimeen erityisesti palkattu henkilö voisi vilkutella takaisin.

Sillä menetelmällä, vilkuttelulla ja ihmisen syntien anteeksiantamisella ei ole mitään tekemistä synnin sovittamsien kanssa.
        Meille kristityille, synnit annettiin anteeksi jo Golgatan ristillä.

• Jyväskylän ryllä ponkastaa penkistä ylös kun vieterukko. Puhveli sannoo pöntöstä ne anteekssoamise taikasanat. Oon minäkin pompanna monta kertoo kun kokkeilin kerhoa palttiarallaa 18 v. sitten. Ei ollunna minun juttu se kerho...

• vl-papparainen

Kaikki synnit saa uskoa kerralla anteeksi Jumalan valtakunnan synninpäästöstä. Ei siis tarvitse jokaista syntiä erikseen pyydellä anteeksi. Selvää jälkeä yhdellä kerralla Jeesuksen verellä. Tätä evankeliumia me saamme pyytää niin usein kun me apua tarvitsemme tai kun niin tunnemme. Ei ole ollenkaan huono asia, että pyytelet evankeliumin synninpäästöä monta kertaa päivässäkin uskosi vahvistukseksi (joka on Jumalan Pojan uskoa), mutta mikään pakko se ei ole, koska kerralla annetaan aina kaikki anteeksi.

Ei niin ajatellen, että anteeksipyytelyillämme voisimme kerätä ansiota, koska turvaamme vain Herran Jeesuksen ansioon ja vereen (sovintotyöhön), josta saamme Jumalan armon Kristuksessa Jeesuksessa Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä.

• Eikiitosjeesus

On se hiano uskonto. Saa rötöstellä vapaasti kun neuvoo muillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      172
      4726
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3296
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1806
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe