Olen tuolta kuusikymppisistä mutta tulin tänne vaihteeksi.
Siellä kaksi seitsemänkymppistä. kansankynttilä ja konkan tehnyt kaljabaarin pitäjä mellastavat täysillä.
Luulin ja toivoin, että niistä ylimielisistä eukoista pääsisi eroon.
Ikä ei ainakaan tee fiksummaksi eikä viisaammaksi näitä kahta kuovia.
Kun sulhot on tavattu kaljaterassilla ja tinderissä, en viitsisi ja ilkeisi kailottaa näitä kuvioita yhtenään.
Oli pakko avautua täällä, kun kuusikymppisten palsta on ihan pilalla noiden "ikiteinipissisten" takia.
Nyt veettää kuusikymppisissä
88
1867
Vastaukset
- tuliaistervehdys.huh
Ihmetystä herättää tyylisi tuoda epäsovut edelliseltä areenalta?
Tyylillisestihän se on kuin porrastasanteelta juoksisi kerrosta ylemmäksi kertoen henki kurkussa, mikä alakerrassa mielestäsi on pielessä.
Menehän vielä kasvamaan henkisesti,tuliais
Nämä kaksi maailmanmatkaajaa ovat kirjoittaneet, että kuka tahansa saa olla millä tahansa ikäryhmäpalstalla huvittaa.
He ovat riekkuneet näillä palstoilla tosi kauan, että kait heitä pitää uskoa.
Onko täällä kaikki 70 plus ikäisiä?
- takarivissäpysyn
Johan nuo tunnetaan täälläkin. Sekin taas tehtiin selväksi ettei suomalainen voi olla edes onnellinen ainakaan toisen suomalaisen kanssa. Ja että ollaan takarivin toopeja kun ei joka hetki päivystetä selostamassa miten erinomasia ollaan.
takarivi
Tuota samaa olen lukenut neljä vuotta.
Tai eihän niitä pakko lukea ole.
He eivät elä, jolleivat saa joka askeltaan tänne suoltaa.
- toivossaonhyväelää
Pitäkää te kuusikymppiset hyvää huolta niistä kahdesta, etteivät vaan ala tänne rauhallisten ikäihmisten joukkoon täyspäiväisesti pesimään.
Me vanhemmat olemme jo hyväksyneet ikämme, emme kaipaa riekkumista emmekä itsensä ylentämistä, olemme nähneet tarpeeksi maailmaa ja noita turhia koheltamisia omasta ylivertaisuudestaan. Riitoja semmoinen vain aiheuttaa, mutta opivathan ne nuoremmatkin vielä hiljaa kävelemään.toivossa
Kun ei haluta niitä kuusikymppisiin. Mitä tehdä?
Yp ei välitä hittojakaan kuka kirjoittaa missäkin.
Eikä tietysti tiedä kenenkään ikää.
Akat ovat yli 70 vee ja esiintyvät blogeineen kuin jotkut julkkikset.
Voi zsiesus- mitänuoria
Mitkä nuoremmat, nehän on jo 70 täyttäneitä ?
mitänuoria kirjoitti:
Mitkä nuoremmat, nehän on jo 70 täyttäneitä ?
mitänuoria
Ne kaksi kuvittelevat olevansa ikinuoria ja kaikkien tavallisten tallaajien yläpuolella.
Kyllä se kupla kohta puhkeaa.
- Totuutta
Hyvä että tuli kertomaan, ihmetytti kyseisten "kuovien" tulo tänne ja myös lähes samanaikainen palstalta lähtö. Eikö seura miellyttänytkään kun eivät saaneet samanlaista hymistelyä ja siipelilyä mitä kuuskymppisissä? Ehkä naiset eivät ole sisäistäneet sitä asiaa että 7-kymppinen ei enää ole nuori, eikä sellaiseksi koskaan tulekaan.
Totuutta
Toinen näistä ikinuorista etsii totuutta, kuukausikaupalla käyneestä iloliemestä.
Jostain helkatin marjakurasta.
Kait siitä pää sekoaa ja saa jotakin kiksejä.
Toinen taas paistaa joka päivä pannukakkuja aikamiespojalleen ja lötöselleen.
Näin tulee todistettua taloudenhoitajan pestiin kuuluva työ.
Totuutta haetaan omakustanteisesta kirjasta, jota täällä palstalla myydään.
Kirja luultavasti kertoo viisikymmentävuotta sitten tapahtuneesta järisyttävästä muutosta johonkin huitsin newadaan.
Kauheaa, ainakin selviää, miten ilkeä nyt olet, hyi miten halveksivia sanavalintoja käytät?, eihän ne kerro kuin pelkästä paheksumisesta ja kateudestasi, etkö itse ymmärrä?
Hui kamala mihin suuntaan on porukka voinut kehittyä!
Tuo veettää aloituksessasi 2lesken, tarkoittaa toivottavasti että hävettää?- HerääPahvi
Sinä itse olit ainoita korppikotkan ja palovamman kanssa kaveraavia tyttösiä. Voi itku miten ämmänläyskät voivatkaan olla tyhmiä. Katso joskus totuutta silmiin, äläkä mielistele muita ?
sini.
Jos se on ilkeyttä kun toistan mitä neljä vuotta olen lukenut.
Olen oikeutettu kirjoittamaan katsantokantani tähän kuovikaksikkoon omalla tavallani.
En oikein ymmärrä mitä heissä kadehtisin.
Entistä kaljakuppilan pitäjääkö joka teki komean konkurssin.
Ja iski terassilta jonkin ukonkörilään vanhuuden turvaksi.
Vai suomalaista kansankynttilää, joka on asettunut johonkin tinderystävänsä ja aikamiespoikansa kanssa majailemaan jonnekin päin svedulandiaa.
Tuo veettää tarkoittaa juuri sitä mitä luuletkin.
Ei mitään hävettävää.
Ihanhan tässä alkaa naurattaa nämä tänne tulleet mutapainijat, heh heh! Onhan ne eri sarjoissa paivivia tietenkin nuo kohteenne, mutta: Eino Leinon sanoin
"Te ihmiset tostanne suvaitkaa, ****niin kaunis kaunis on maa" ****
Adventtina vasta kuunnellaan ;Maa on niin kaunis! , nyt lounaalle.!- vassokuuvaan
Mistä keksitkin noin hyvän vertauksen, mutapainijat ! Sinullakin on tapana mainostaa noita lounaitasi ja taiteilujasi . sinunkin ihmeellinen suku ja varsinkin viimeisen miehen superihmeellinen suku on esitelty tänne tasan tarkkaan. Kyllä on tullut suustasi tosi törkeän rumaa tekstiä kun on sinua arvosteltu. Susmuorin yritit nujertaa , pidit varmaan kilapailijana. Ilmankos niin synkkaa teillä.
- siitävaan
vassokuuvaan kirjoitti:
Mistä keksitkin noin hyvän vertauksen, mutapainijat ! Sinullakin on tapana mainostaa noita lounaitasi ja taiteilujasi . sinunkin ihmeellinen suku ja varsinkin viimeisen miehen superihmeellinen suku on esitelty tänne tasan tarkkaan. Kyllä on tullut suustasi tosi törkeän rumaa tekstiä kun on sinua arvosteltu. Susmuorin yritit nujertaa , pidit varmaan kilapailijana. Ilmankos niin synkkaa teillä.
Joopa joo, kyllähän sen jo kaikki ymmärtää mitä sinulla on minua vastaan !
- helevetinutelias
vakavasti, ei saa haukkua hänellä oli paha juttu vähän aikaa sitten ja nyt elää sen jälkeistä
ei ole kansankynttilä tarkkaan ottaen
vaan itäsuomalainen kotirouvan oloinen omataiteilija kerossa ja on tehnyt nimeksi jotain kouluissa
kun siellä kepu valitsee opettajia kasvattamaan
saa asumistukea jota
ei kansankynttilä voi saada, opettajan eläke on kolmentonnin pinnassa vähimmilläänkin ja jos saa vielä jotain leskeneläkettä tms päälle niin ...
ja sitten, sen miehestä
Paul Petzestä
josta se puhuu koko ajan
ei muut saa puhua, se on kielletty aihe
mutta jättäisin haukkumatta- kerHossa
kerHossa
- arkistossa
PirjoPaloma ei ole kansankynttilä, vaan tarhatäti. Lastentarhassa oli työssä.
- tervetuloa.moi
kerHossa kirjoitti:
kerHossa
Palaa ja valaisee se jätkänkynttilä Suomussalmen Hossassakin. Rinthet ovat tykkilumen ansiosta auki. Ladut ovat auki ja valaistut
- Hjallis
Tämä ketju saa potkut!
- hurtikas
Ahlainen teki pahan mahalaskun nyt.
- rakitonna
Lesken arvostelee täällä muiden itsestään kertomia asioita, vaikka itse on laverrellut alkoholisminsa, peliongelmansa, aviomiehen, äitinsä ja veljen sairaudet ja palvelukodit.
Miesystäviä on ollut joka sormelle, mutta aina niistä on joku vika löytynyt.2lesken on vauhdissa..)) Mitenkäs nyt kun olet niin monesti lukenut madonluvut meille 70 täyttäneille tuolla naapuripalstalla, tuletkin itse
hakemaan turvapaikkaa ja tukea meiltä ikähörhöilta..))
No. Tarkoituksesi taitaa näkyä läpi: tahdot jatkaa omaa projektiasi jonka
tarkoitus on hätistää itsellesi epämieluisat kirjoittajat palstalta.
Ylläpidolta, joka täällä nyt viime kädessä järjestystä pitää, tuskin saat tukea hankkeellesi, säännöissä ei kielletä yli- tai ali-ikäisten kirjoittelua eri palstoilla.
Sen sijaan henkilöön menevät panettelut ovat kiellettyjä.
Olet taitava sanankäyttäjä 2lesken. Kirjoitat osuvasti ja vauhdikkaasti, mutta mielestäni ylireagoit ja värität liikaa, ainakin tässä aloituksessa.
Osaat kirjoittaa myös kauniisti ja koskettavasti, lahjasi menevät hukkaan tällaisessa panettelualoituksessa, joka ei mielestäni palvele sinua eikä ketään muutakaan.- Adventti
Lesken on mielestäni ainoa ihan oikeasti rehellinen omista tekemisistään kertova, korppiksella ja pallomahalla on on niin kova omakehu ettei lue itse pirukaan.
Adventti kirjoitti:
Lesken on mielestäni ainoa ihan oikeasti rehellinen omista tekemisistään kertova, korppiksella ja pallomahalla on on niin kova omakehu ettei lue itse pirukaan.
Siedätystä, siedätystä..)) Hyvä lääke allergioiden hoitoon...
raki
Lesken on kirjoitellut oman ikänsä palstalla. 64-vee.
Ja onhan niihin tullut palautetta oikein urakalla.
Nämä kaksi kuovia pitävät kahdessa ikäryhmässä keskustelukerhoaan.
Eli pidetään me muutkin.
Mitä väliä.2lesken kirjoitti:
raki
Lesken on kirjoitellut oman ikänsä palstalla. 64-vee.
Ja onhan niihin tullut palautetta oikein urakalla.
Nämä kaksi kuovia pitävät kahdessa ikäryhmässä keskustelukerhoaan.
Eli pidetään me muutkin.
Mitä väliä.Ne kaksi "kuovia" ovat todistetusti 60 ja jopa 70 .
Sinä olet oman väittämäsi mukkan vain 60 .
Nii, että kipitäpäs kiltisti takaisin täältä aikuisten palstalta odottelemaan, että täytät 70.
- mallakuusenalla
Älkää ruokkiko trollia!
- VarmaTieto
Mikä sinä kuvittelet olevasi muita neuvomaan, pakene vaan takaisin onkaloosi!
- ajulellah
No niin. Tässä on Mauni J-kylästä zsah. Otan kantaa 2leskenin avaukseen. Tervetuloa! Me emme kuulu täällä raamattuvyöhykkeeseen.
Ei täällä kysytä oleko ripitetty, rokotettu ja sakotettu. En vielä tiedä onko ruune hyväksynyt sinut? Hänhän kuuluisi paremminkin 90:siin. Niin ettei vierailusi ole.hänestäkään kiinni.Ruune on yli seitenkymppinen vaikka lienee enemmänkin ja niinollen oikeutettu tälle palstalle.
2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan.- mallakuusenalla
Tellukka kirjoitti:
Ruune on yli seitenkymppinen vaikka lienee enemmänkin ja niinollen oikeutettu tälle palstalle.
2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan.Provosointia, ei itkupotkuraivaria.
Älä ruoki trollia! - ikänumeroita
Tellukka kirjoitti:
Ruune on yli seitenkymppinen vaikka lienee enemmänkin ja niinollen oikeutettu tälle palstalle.
2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan.Kuka teidän kenenkään iästä on kiinnostunut ? Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin. Täällä palstalla ikä on aina ollut sivuseikka, onko se siellä 60 noin iso ongelma ?
ikänumeroita kirjoitti:
Kuka teidän kenenkään iästä on kiinnostunut ? Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin. Täällä palstalla ikä on aina ollut sivuseikka, onko se siellä 60 noin iso ongelma ?
Aloittajako mielestäsi käyttäytyy nyt aikuisen tavoin?
- Kysymystäpukkaa
Tellukka kirjoitti:
Aloittajako mielestäsi käyttäytyy nyt aikuisen tavoin?
Mitä kyselet. Ei kukaan ole väittänyt, että aloittaja käyttäytyy aikuisen tavalla.
Et sinäkään. Kysymystäpukkaa kirjoitti:
Mitä kyselet. Ei kukaan ole väittänyt, että aloittaja käyttäytyy aikuisen tavalla.
Et sinäkään.""" Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin."""
- Kysymystäpukkaa
Tellukka kirjoitti:
""" Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin."""
Ei siinä kirjoiteta aloittajasta.
Kysymystäpukkaa kirjoitti:
Ei siinä kirjoiteta aloittajasta.
Kyllä se kommentti oli osoitettu minulle, joka kritisoin 2lesken (aloittajan) esiintymistä täällä yli seitenkymppisten palstalla:
"""2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan""".
Siihen se vastaus tuli: """ Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin."""- Kysymystäpukkaa
Tellukka kirjoitti:
Kyllä se kommentti oli osoitettu minulle, joka kritisoin 2lesken (aloittajan) esiintymistä täällä yli seitenkymppisten palstalla:
"""2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan""".
Siihen se vastaus tuli: """ Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin."""2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan
Suomi24 ja Ylläpitoporukka täällä määrää, kuka saa olla missäkin paikassa. Et sinä.
Kysy vielä jotain. Buaaah Kysymystäpukkaa kirjoitti:
2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan
Suomi24 ja Ylläpitoporukka täällä määrää, kuka saa olla missäkin paikassa. Et sinä.
Kysy vielä jotain. BuaaahSilti lesken on ollut hyvin hanakka ajamaan pois 60 palstalta sellaisia, jotka ovat olleet 60 jo yli kymmenen vuotta, ovat jopa yli seitenkymppisiäkin.
Ei näissä ikäryhmissä missään lue ylintä ikärajaa. Alempi kyllä lukee ja käsittääkseni juuri ylläpidon toimesta.
Nii, että Buaaah vaan itelles, jos on matikantunneilla jäänyt epäselväksi mitä tarkoittaa jonkun luvun perässä.- eskaloitunut
Tellukka kirjoitti:
Siihen se vastaus tuli: """ Portsaria ei ole eikä henkkaripakkoa. Se riittää että käyttäytyy aikuisen tavoin."""SINÄ TELLUKKA ET OLE KOSKAAN KÄYTTÄYTYNYT AIKUISEN TAVOIN MILLÄÄN PALSTALLA. JATKUVAA VIDDUILUA JA KYSELYÄ, JANKKAAMISTA AIVAN SELVISTÄ ASIOISTA JA AINA LISÄÄ KYSYMYKSIÄ JA KYSYMYKSIÄ. SINÄ OLET LASTEN KYSELYIÄSSÄ OLEVA IHMINEN, JOTEN SUU POIKKI!
eskaloitunut kirjoitti:
SINÄ TELLUKKA ET OLE KOSKAAN KÄYTTÄYTYNYT AIKUISEN TAVOIN MILLÄÄN PALSTALLA. JATKUVAA VIDDUILUA JA KYSELYÄ, JANKKAAMISTA AIVAN SELVISTÄ ASIOISTA JA AINA LISÄÄ KYSYMYKSIÄ JA KYSYMYKSIÄ. SINÄ OLET LASTEN KYSELYIÄSSÄ OLEVA IHMINEN, JOTEN SUU POIKKI!
Tällä palstalla olenkin ikäni ansiosta, enkä käyttäytymiseni ansiosta.
Enhän minä sinun käyttäytymistasolleni edes yritä pyrkiä. Tuskin jaksaisin huutaakaan noin kovaa enää vanhan ihmisen kurkulla.- sykölögi
Tellukka kirjoitti:
2lesken on alle seitenkymppinen ja ihan väärässä paikassa täällä pitämässä itkupotkuraivariaan.Tellukka on Sinisirkun kaksoisrooli. Intuitikoille yhdistäminen ihan helppo nakki. Hiukan persoonallisuuden jakautumista.
Sinisirkulla eeettinen ja taiteellinen puoli tuodaan julki. Tellukalla väsynyt ja tressaava materia psyykestä vähemmälle. Ei toimi pitkään. Vanhalle liian raskasta. sykölögi kirjoitti:
Tellukka on Sinisirkun kaksoisrooli. Intuitikoille yhdistäminen ihan helppo nakki. Hiukan persoonallisuuden jakautumista.
Sinisirkulla eeettinen ja taiteellinen puoli tuodaan julki. Tellukalla väsynyt ja tressaava materia psyykestä vähemmälle. Ei toimi pitkään. Vanhalle liian raskasta.Semmosta tietoa tällä kertaa.
Mitähän muuta vielä saadaan tietää.sykölögi kirjoitti:
Tellukka on Sinisirkun kaksoisrooli. Intuitikoille yhdistäminen ihan helppo nakki. Hiukan persoonallisuuden jakautumista.
Sinisirkulla eeettinen ja taiteellinen puoli tuodaan julki. Tellukalla väsynyt ja tressaava materia psyykestä vähemmälle. Ei toimi pitkään. Vanhalle liian raskasta.Johan nyt vitsin murjaisit.
- sykölögi
eppu2 kirjoitti:
Johan nyt vitsin murjaisit.
Totena sitä Esson paarissä pilettiin. Esson pää-analyzaattori esitelmöi; Netin hyviä puolia on se että känkkäränkkä puoli psykhestä ilmassaan sivupersoonanikillä.
Soon kaksoiskansalaisuuteen verrattava ilimiö.
- käväsin
Voi hyvää päivää taas näitä kirjoituksia,pois ja äkkiä!
- Salassoo
Onko tietoa siitä paloman kirjasta, että joko olisi saatavissa luettavaksi? Ihan mielenkiinnosta kun paloma on kiva kirjoittelija ja maailmaa kierrellyt karjalaistyttö. Muuten, eipä uskois millaista nokittelua ikänaiset pitävät keskenään. Välillä niin toraista, että oksat pois.
Profiilissani on sähköpostiosoitteeni, jonka kautta voit tilata kirjan.
Nettikirjakaupoistakin pitäisi jo olla saatavilla.
Kiitos salassoo :)- naurunpyrske
Hahhahahahhaaa :) Paloman mainoskikkaa taas pukannut. Kysyy itse kirjastaan ja vastaa sitten levikkitietojaan. Hehehheee, kyllä on läpinäkyvää. Avitan nostolla ;)
naurunpyrske kirjoitti:
Hahhahahahhaaa :) Paloman mainoskikkaa taas pukannut. Kysyy itse kirjastaan ja vastaa sitten levikkitietojaan. Hehehheee, kyllä on läpinäkyvää. Avitan nostolla ;)
Kiitos vain nostosta, mutta ei ollut oma kommenttini johon vastasin. Se lämmitti kyllä :) Olin päättänyt olla osallistumatta ketjuun jonka olen itse ilmoittanut poistoon, mutta olisihan se ollut niin väärin niin väärin jättää vastaamatta edelliselle.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos vain nostosta, mutta ei ollut oma kommenttini johon vastasin. Se lämmitti kyllä :) Olin päättänyt olla osallistumatta ketjuun jonka olen itse ilmoittanut poistoon, mutta olisihan se ollut niin väärin niin väärin jättää vastaamatta edelliselle.
Nooo, etkös sinä ymmärrä huumoria?
Aloitushan on selvästi silleen "kieli poskessa" kirjoitettu.
Hevosteluna ja potkuhuumorina minä nämä koen,..ijoskus lkeämielisellä rajalla peräti..
Ymmärrän hyvin tuon tulleen tavaksi vuosien varrella, mutta paljon turhia ja vääriä olettamuksia rönsyilee , tehden mahdottomaksi luontevan keskustelun siinä sokeutuneisuudessa.Paloma.se.co kirjoitti:
Huumori oli hyvin kaukana tässä aloituksessa.
Olen huomannut aikaisemminkin, kuinka hyvä olet itse "kieli poskessa" ja huumoriselityksilläsi arvostelemaan toisia kirjoittajia, heidän aloituksiaan ja kommenttejaan.
Kummallisesti se huumorintajusi loppuu kuin seinään, kun se sama läpänheitto kohdistuu sinuun itseesi.- en.vaani.ketään
Tellukka kirjoitti:
Olen huomannut aikaisemminkin, kuinka hyvä olet itse "kieli poskessa" ja huumoriselityksilläsi arvostelemaan toisia kirjoittajia, heidän aloituksiaan ja kommenttejaan.
Kummallisesti se huumorintajusi loppuu kuin seinään, kun se sama läpänheitto kohdistuu sinuun itseesi.Toisaalla kerrot haaveilleesi salapoliisin ammatista.
Ei se ammatti olisi sinulle sopinut, liikaa paljastuksia olisit levitellyt ennen tutkimuksien valmistumista.
Onneksi olet stalkkari vain harrastuksena, et voi virallisia tietoja levitellä. On huono merkki jos tutkijan omat jäljetkin haisevat.
Vahinkoa toimesi tuskin tuottavat.
Tyydytyskin niin ja näin, vai? en.vaani.ketään kirjoitti:
Toisaalla kerrot haaveilleesi salapoliisin ammatista.
Ei se ammatti olisi sinulle sopinut, liikaa paljastuksia olisit levitellyt ennen tutkimuksien valmistumista.
Onneksi olet stalkkari vain harrastuksena, et voi virallisia tietoja levitellä. On huono merkki jos tutkijan omat jäljetkin haisevat.
Tyydytyskin niin ja näin, vai?No sitähän jo kirjoitinkin, että minusta tuli vain harrastelijastalkkari.
Tulikos sinusta sitä, mitä lapsena haaveilit olevasi isona? Sinä tapauksessa onnittelen, sillä suurimmalla osalla ne lapsuuden haaveet jossain kohtaa osoittautuvat sopimattomiksi juuri heille.- itsepähänkeroivat
en.vaani.ketään kirjoitti:
Toisaalla kerrot haaveilleesi salapoliisin ammatista.
Tyydytyskin niin ja näin, vai?Mitä salapoliisin taitoa vaatii, kun nämä asianomaiset ensin itse lavertelee kaiken itsestään suvustaan ja naapureista. Sitten ovat vihaisia ja uhkaavat poliisilla, kun joku kommentoi.
- suorajaavoin
Älähän valehtele eduksesi !!! Ilkeyttäsi käännät asiat muuksi kuin mitä ne ovat. JA AINA TOISEN HÄPÄISEMISEKSI! Siinä totuus.
- e.lä.mä
Kyllä kirjoja on hyvä lukea näin talvi aikana. On hyviä sanoja tuskin koskaan kuullut ex läpänheitto...jne.
- Kerrokiitos
Tellu, pakko puuttua, onko tämä sun mielestä hyvä aloitus
- Sivustaseurannut
Sille ovat kaikki räyhää aiheuttavat aloitukset hyviä, niissä se on kuin kotonaan kun oikein saa haukkua Suomessa asuvia suomalaisia.
No miten sen ottaa.
Paskaa lentää puolin ja toisin. Toisen lapiolliset ovat "kieli poskessa" ja "leikinlaskua".
Toisen taas "ad hominem", joka pitää vaatia poistettavaksi.
Paloma sekoo:
""" Mutta ugh! aloittajat ovat puhuneet ja puolustaneet oikeuttaan olla keskinkertaisia aloittajia.
Shittiähän minä olen saanut niskaani täällä päivästä numero uno, koska poikkean tasapaksusta massasta ja sanon mielipiteeni ujostelematta."""
Nythän pitää ottaa huomioon, että tämänkin ketjun aloittaja on vain poikennut tasapaksusta massasta ja sanonut mielipiteensä ujostelematta.- Seliseli
Tellukka kirjoitti:
No miten sen ottaa.
Paskaa lentää puolin ja toisin. Toisen lapiolliset ovat "kieli poskessa" ja "leikinlaskua".
Toisen taas "ad hominem", joka pitää vaatia poistettavaksi.
Paloma sekoo:
""" Mutta ugh! aloittajat ovat puhuneet ja puolustaneet oikeuttaan olla keskinkertaisia aloittajia.
Shittiähän minä olen saanut niskaani täällä päivästä numero uno, koska poikkean tasapaksusta massasta ja sanon mielipiteeni ujostelematta."""
Nythän pitää ottaa huomioon, että tämänkin ketjun aloittaja on vain poikennut tasapaksusta massasta ja sanonut mielipiteensä ujostelematta.Vielä kun uskaltaisit tehdä kerrankin oman aloituksen (äläkä mäkätä että olet tehnyt yhden), niin muut voisivat kertoa sinullekin mielipiteensä ujostelematta ja voisivat erottua tasapaksusta massasta.
Seliseli kirjoitti:
Vielä kun uskaltaisit tehdä kerrankin oman aloituksen (äläkä mäkätä että olet tehnyt yhden), niin muut voisivat kertoa sinullekin mielipiteensä ujostelematta ja voisivat erottua tasapaksusta massasta.
Sinullako olisi kovat halut erottua tasapaksusta massasta, mutta tunnet ettei se onnistu ilman minun apuani.
Kaikenlaista siipeilyä!
Kokeile vaan kuule erottua ihan ite.- Jurppii
Tellukka kirjoitti:
Sinullako olisi kovat halut erottua tasapaksusta massasta, mutta tunnet ettei se onnistu ilman minun apuani.
Kaikenlaista siipeilyä!
Kokeile vaan kuule erottua ihan ite.Kylläpä on ruotsalainen ex-siivojariepu niin täynnä itseään ettei meinaa mahtua kahdellekaan eri ikäkausipalstalle.
Jurppii kirjoitti:
Kylläpä on ruotsalainen ex-siivojariepu niin täynnä itseään ettei meinaa mahtua kahdellekaan eri ikäkausipalstalle.
Hyvinhän minä olen mahtunut ja ihan yhtenä kappaleena.
Ei ole tarvinnut pirstoutua moneksi niinkuin sinun.- Jurppii
Tellukka kirjoitti:
Hyvinhän minä olen mahtunut ja ihan yhtenä kappaleena.
Ei ole tarvinnut pirstoutua moneksi niinkuin sinun.Yhtä hauskaa kuin se, että katsoisi kääpiön donkkaavan".
Jurppii kirjoitti:
Yhtä hauskaa kuin se, että katsoisi kääpiön donkkaavan".
Niinhän se voi kirahvin perspektiivistä näyttää.
Leijona ja kirahvi olivat tehneet treffit eläintarhassa.
Kun leijona tuli paikalle, niin kirahvi sanoi: Mitäs nyt jo tulit, meidänhän piti tavata vasta auringonlaskun aikaan.
Leijona siihen: Mutta aurinkohan on laskenut.
Kirahvi: Pirun kääpiö, aurinko on vielä korkealla.- AmazonV
Mikä sua valvottaa, kun riekut palstalla yökaudet kuin palstatilallinen konsanaan? Ellet ole tilatonta väkeä, mutta niin ne Ruotsiin muuttaneet yleensä ovat. Niska limassa painoivat töitä finjävelin leima ottassa, mutta oli se kivvaa kesällä pyyhkästä Volvolla kotkylään näytille. Jk. Tuo kylläkin sijoittui enempi -60 -70-luvuille ja maitolaituriaikaan.
AmazonV kirjoitti:
Mikä sua valvottaa, kun riekut palstalla yökaudet kuin palstatilallinen konsanaan? Ellet ole tilatonta väkeä, mutta niin ne Ruotsiin muuttaneet yleensä ovat. Niska limassa painoivat töitä finjävelin leima ottassa, mutta oli se kivvaa kesällä pyyhkästä Volvolla kotkylään näytille. Jk. Tuo kylläkin sijoittui enempi -60 -70-luvuille ja maitolaituriaikaan.
Kummalta kysyt, että mitä kuuluu, Jurppiilta vai minulta?
Pystyn vastaamaan vain omasta puolestani.
Käytän hyväkseni vapauttani näin eläkeläisenä nukkua silloin kun haluan ja valvoa silloin kun haluan. Niin yksinkertaista se.
Olen minä töitäkin tehnyt, en niska limassa (se lima tulee naaman puolelta) vaan hiessä ja hiki otsassakin ihan kirjaimellisesti, eikä se mielestäni ole mikään häpeä. Olisiko sinusta ollut?
Volvoa en ole omistanut koskaan. Kotikylällä kävin aikoinaan vähintäin kesäisin, silloin kun vanhempani vielä elivät. Nythän ne käynnit ovat harventuneet.
- kannattaa.nostaa
Irtiotto omasta maasta, omasta pirtin ikkunasta antaa näkemystä erilaisesta elämästä muualla. Kuten kirjoitit uudet sukupolvet johon lapsenikin kuuluvat ovat nähneet maailmaa, tutustuneet erilaisiin tapoihin ja tottumuksiin, joten heille kaikkialla kaikki uusi on normaalia. Kieltämättä itselleni on muodostunut erilainen kuva myös itsestänikin sopeutuessani toisen maan kulttuuriin.
Osallistuminen paikallisiin juhliin kuuluu kokemushakuisuuteeni. Lausuin suomalaisen lasten runon tietty suomeksi, hyvin eläytyen runon sanomaan 70-vuotisjuhlassa ja sain suntymäpäivävierailta runsaat kättentaputukset. Ihmiset ovat kiinnostuneita myös Suomen oloista ja tavoista, joita pyrin kertomaan positiivisin vertauksin. No, suomalaisuuden prototyyppi en ole sen olen monesti saanut kuulla. Hiljainen, syrjäänvetäytyvä, vaatimaton jne. ei, en ole takarivin Tyyne. 😉
Jotta pystyy sisäistymään uusiin erilaisiin olosuhteisiin se vaatii luonnollisesti ulospäinsuuntautuneisuutta, uteliaisuutta ja joustavuutta sekä kielitaitoa.
Englanti, jolla itse kommunikoin ulkomailla on riittänyt pääsemään sisään erilaisiin piireihin.- helevetinutelias
Alan opiskelleena tiedän nyt että tämä on klassinen palstan narratiivi
A. Korppiksen AK avaus kokemushakuisuudesta
Meillä kaikilla on sama vaiva mutta onko kenelläkään muulle kaikki uusi normaalia?
Tarkoittaako se että kaikki vanha on epänormaalia ellei peräti kaikki normaali on uutta?
Kasvu epänormaalista uuteen normaaliuteen Hollannissa?
Kielitaitoa on CW:stä WC:hen ja siltä väliltä
Erilaiset piirit mitä ne ovat?
tuolla yllä on kysymys mikä AK:n konkkabaarin nimi on ollut
tiedämmekö jo sen? - nöyränäkiitän
Upea kirjoitus upealta ihmiseltä joka loistaa eturivissä kansainvälistä kulttuurin valoa. Kuka mahtaa olla, nöyrät kiitokseni jokatapauksessa !!!!!
- VauhtiaKuolemiseen
Eikös 60 kuuluisi olla jo kuopassa? Teidän täytyy kuolla nopeammin että me perilliset päästään ryyppäämään teidän omaisuus.Hukkukaa vaikka mökkien rantaan.
- huudeilla
Ehei. Nauru pidentää ikää.
"Kaksi kuovia istui aidalla, silvati seilaa silvati seilaa yksi kupsahti alas".
Nääsh kotiviinhi piti pullottaa, mutta kuikash kävikään...
- e.lä.mä
Kaikki näkyy täällä ajassa siis ijässä missä on järki, pitäisi olla 90 ja 100 osasto!
- en.kuki.finninäkään
Tähän viestiketjuun on kulminoitunut koko palstan järki!
Jokainen haukkuu toinen toistansa, mutta ei osaa lukea omaa tekstiänsä, tai ei ymmärrä mitä sanoi, olettaen itsensä viisaammaksi kuin sen toisen.
Vanha tätini aina sanoi; Sitten kun hullut haukkluvat toisiaan, kannattaa pysyä kaukana!
Nyt on se aika ja paikka tämä viestiketju!
Halpoja ovat huvit, kun toisiaan haukkumalla viihdyttävät toisiaan ja muita lukjota siinä sisvussa.
Hurraa!
Ikäryhmän ruusut ovat puhjenneet kukkaan!- Pahoista.pahin
Tellukka kirjoitti:
Miksi et totellut vanhaa viisasta tätiäsi.
Tai nii joo, olethan yksi meistä.Hei kyselijäpelle, sinulta unohtui kysymysmerkki.
- seuraukset.huvittavia
Tellukka kirjoitti:
Miksi et totellut vanhaa viisasta tätiäsi.
Tai nii joo, olethan yksi meistä.Mitä kysyitkään? Pysyt siis mukana!
Hupailusi jatkuu! Järkevyyskiehui yli! - kysymyksiä
Pahoista.pahin kirjoitti:
Hei kyselijäpelle, sinulta unohtui kysymysmerkki.
Tuolla ei 2Lesken kysellyt mitään, vaan kirjoitti suoraa proosaa . Ei Tellukka pystyisi moiseen, ethän?
- Myötähäpeä
kysymyksiä kirjoitti:
Tuolla ei 2Lesken kysellyt mitään, vaan kirjoitti suoraa proosaa . Ei Tellukka pystyisi moiseen, ethän?
Tellukalle on mahdottomuus vastata mihinkään kysymykseen, hän on häirikkö joka tootottaa omasta erinomaisuudestaan erottua tasapaksusta massasta. Hänellä on kuvitelma, että täällä pitää näkyä ja toimia rääväsuuna. Täysin väärä ihminen keskustelupalstalle kun ei pysty kuin jankuttamaan ja jankuttamaan kuin rikkinäinen levy.
Monenko kysymysmerkin vajausta sinulla on ????????????????????????????????????????????????????
Siinähän niitä. Käytä hyväksesi, ole hyvä. Voit minulta aina tilata lisää kun loppuu.- kuo.le.ma
Kuka on pahiksista pahin? me ollaan e.lä.män kanssa tasaväkiset.
- täyttäny.tehtäväns
No. Jokoosse se suurin veetustuspiikki laski horisontin taakse, sanoo taakse. Hyvä jos niin. Sillon vierailu saitilla on täyttäny tehtäväns.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864