Mikäs juttu tämä nyt on

agge

kun suvun tyyliin terveimpänä ja tasapainoisimpana pidetty ihminen sairastuukin psyykkisesti?
Ei ole lapsena eikä nuorena ollut holtiton, on hankkinut perheen ja työskennellyt arvostetussa ammatissa vuosikymmenet.
Niin yhtäkkiä sitten keski-iässä joutuukin hoitoon!?

Onko tämä tavallistakin? Kun monelta muulta olisi saattanut tuota odottaakin mutta tässä kohtaa kenellekään ei olisi tullut edes mieleenkään kyseinen vaihtoehto.

20

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parantava-voima

Hyvinkin tyypillinen virkamies-nais-psykoosi.
      Sen parantavana hoitokeinona käytetään Ö-mappia ja sauvakävelyä kevein askelmin.

• tsemppari

Saattaa olla, että juurikin se hyvänä ihmisenä oleminen on sairastuttanut. Jos on koko elämänsä suorittanut täydellistä elämää kuuliaisesti, niin se on käynyt raskaaksi.

Toisaalta voi olla geeniperimässäkin altistusta.

Paratumista sairaalle ja voimia läheisille.

• Psykoterapeutitar

Ihan samanlaisesta ilmiöstä on kyse, kun pärjäävänä, hyväpalkkaisena, työnsä ja elämänsä hyvin hoitanut paljastuukin suvulle huijarina ja pikkurikollisena. Ei sitäkään olisi kukaan uskonut!

• Tämä on lesken uusin tarina liian suuresta rulla-tuolista.
      Ja pienistä hisseistä.

H.

• asmisa

Naisilla vaihdevuodet taitaa olla yksi etappi ja aika joutuu napsimaan mielialalääkkeitä stressin käydessä sietämättömäksi jos kohta sen vielä mitään psyykoosia tarvinne enteillä.

Tosiaan sairastumisriskissä suku olennainen, koska epästabiilit vanhemmat siirtävät ongelmat lapsilleen, ja ainakin ennen vanhaan lapset kasvatettiin kotona kouluikään saakka ja jos lähisukua ei ollut puuttumassa siinähän sitten on ollut, siinämielessä nykyään asiat paremmin.

• tätäpä-mieltä-

Tunnollisimmin työnsä ja asiansa hoitava sairastuu ja kuolee nopeimmin ja yllättäen. Sitä ei edes itse huomaa, vaan keho alkaa ykskaks oireilemaan. Tai sitten tunnollinen ei osaa kiinnittää niihin merkkeihin riittävää huomiota, vaan puurtaa eteenpäin kuin se kuuluisi mummo lumessa. Sellaiset hulivili-ihmiset pärjäävät henkiset aina paremmin, kun he osaavat ottaa asiat rennosti.

• Sellaiset ne sairastuvatkin psyykkisesti, katkeavat.
      Eihän kukaan ihminen jaksa sellaista painetta, että olla aina se suvun täydellisin ja tarpeellisin.
      Siinä sitten jää suvulla suu auki, kun koko suvun tuki ja turva, kaikkien asioitten järjestäjä, heimopäällikkö, yllättäen ymppää itsensä täyteen insuliinia ja heittäytyy sänkyynsä kuolemaan.

• sairastunu-tarvii-tukea

Alotuksentekijälle :

EI ole mitään hävettävää,
      kyseinen henkilö on tehny arvokkaan elämän työnsä,
      psyykkinen sairaus on usein enimmäkseen ohimenevää,
      yleensä aina parannettavissa ,
      on enemmänkin hävettävää esittää asia tuonsävyisänä noin kuin alottaja esitti,
      jokainen ihminen sairastuu johonkin vakavaan sairauteen vanhemuuten,
      väsymys , uupuminen, masennus, sekoilu,
      (sekoilu voi johtua alkavasta diapetasta, tai vakavasta haima-syövästä )
      edellä mainitut sairaudet on sairaus siinä kuin mikä muu sairaus tahansa,
      ei ollenkaan hävettävä asia,
      jos olisin kyseisen henkilön sukulainen
      menisin hänen tuekkseen
      tekisin kaikkeni että rakas sukulaiseni toipuu vaivastaan,
      saa asiallista hoitoa vaivaansa,

• henrjii

metsä parantaa, maallinen unehtuu

• Tosiasia

Aloittajan aiheesta on tehty näytelmä: Liian paksu perhoseksi. Vahva ei saa olla heikko, siksi jossain kohdassa katkeaa, repeää, ei jaksa enää. Kukaan ei ole niiin vahva.

• HUpsistaRallee

Onko tuo ihminen oikeasti sairastunut, vai saanut diagnoosin ihan muuten vaan?

Yksi tuttuni joutui lääkärin väärin ymmärtämisen vuoksi suoraan suljetulle sairaalaosastolle. Lääkitys määrättiin myös. Tuttu ei ottanut tabletteja, vaan piilotti ja hoiteli ne kierrätykseen. Lääkäri esitti kysymyksiä ja keskusteli aiheesta ja ”potilaan” kokemuksista. Vasta kun ”potilas” älysi hiljentyä ja jättää puhumisen todella vähiin, hänet passitettiin lääkereseptin kanssa sairaslomalle kotiin.
      Tuttava totesi, että hän on alkanut vähän pelätä lääkärissä käymistä ja lääkäreitä. Kuka tietää, mitä seuraavalla kerralla saattaa tapahtua, varsinkin, kun on jo yksi diagnoosikin tehty ja hoidossa käyty.

• vfihimsf

---jokainen ihminen kai itse parhaiten tuntee ja tietäää oman elämänsä vaiheet - toiset eivät mitenkäävoi olla täysin perillä millaista surua ja trageiaa ihmisten elämänvaiiheisiin liittyy. Rouva Tellervo Koiviston uutiskolumnin mukaan 1970 -luku parhaiten jäänyt ihmisten mieliin kähminnän ja lähminnän aikakautena - --naisiistakin saatettiin sanoa ettå ettävain istumalla jonkin korkea-arvioisen johtajan polvella tuli ansiokas virkapaikka tienatuksi-- riippumatta siitä -- oliko edes pätevä viranhoitoon.........

• Kuka vain voi sairastu henkisesti. Ei se ole sen kummempaa kuin muukaan sairastuminen.
      Olen nähnyt läheisen menevän psykoosiin, hän oireili sitä ennenkin, siihenkin vain tottui, alkoi pitää outojakin asioita tavallisina.
      Raskasta aikaa oli minulle ja varsinkin sairastuneelle.

• Sen jutun nimi on Elämä.

Elämä tarjoaa yllätyksiä, iloja ja suruja, milloin mitäkin.
      Ei kaikki mene kuin suvuissa on aina ennen eletty,

Jokaiselle Elämä kirjoittaa ihan ikiomaa tarinaa,
      ulkopuolisten on joskus vaikeaa ymmärtää miksi ja miten näin käy.
      koska asianomainenkin saattaa kysellä, että miksi juuri minä.

• Hän muistaa nyt aina kertoa mistä/keneltä hän tällaisia viisauksia lainaillen ammentaa.

H.

• hunksz kirjoitti:

Hän muistaa nyt aina kertoa mistä/keneltä hän tällaisia viisauksia lainaillen ammentaa.

H.

Hyvä H

Ihan omasta ja läheisteni elämästä ja niiden kiemuraisista ja raskaista vaiheista olen moisen asian oppinut ja tuohon tälläsin, kun ensimmäisenä tuli mieleeni.
        Ei ole oma elämäni mennyt koskaan omien saatikka sukuni käsikirjoitusten mukaan,
        vaan monesti on joutunut valitsemaan sen B vaihtoehdon tai joskus jopa Ceenkin.

Yhden asian voin tähän viisaalta anopiltani lainata, hän aina sanoi, että kaikesta huolimatta elämä aina menee oikein, juuri niin kuin sen pitääkin mennä. Kait minunkin pitää uskoa tuohon, vaikka aina niin paljon hanttiin panenkin ja vastaan väittelen ja halluun sitä ja tätä ja väitän, että väärin menee.

• maissii kirjoitti:

Hyvä H

Ihan omasta ja läheisteni elämästä ja niiden kiemuraisista ja raskaista vaiheista olen moisen asian oppinut ja tuohon tälläsin, kun ensimmäisenä tuli mieleeni.
        Ei ole oma elämäni mennyt koskaan omien saatikka sukuni käsikirjoitusten mukaan,
        vaan monesti on joutunut valitsemaan sen B vaihtoehdon tai joskus jopa Ceenkin.

Yhden asian voin tähän viisaalta anopiltani lainata, hän aina sanoi, että kaikesta huolimatta elämä aina menee oikein, juuri niin kuin sen pitääkin mennä. Kait minunkin pitää uskoa tuohon, vaikka aina niin paljon hanttiin panenkin ja vastaan väittelen ja halluun sitä ja tätä ja väitän, että väärin menee.

Anoppisi on viisas ihminen, lisäisin tuoho vielä sen, että vaikka toisen tie on kiemuraisempi, kuin toisen.

• kysynn

aika rankkoja taitaa olla myös kaksoisrooliit elämässä---paljon nuoria ja iäkkäämiäkin menehtyy liikenteessä onko suomi tarkoitettu huumeiden kauttakulkumaaksi ja miltähän taholta toimintaa oikeasti johdetaan-senkin alan toimintakenttää?T toka asia vois olla kaikki pilvipalvelilimiin tallennettu materiaali ok t tai tosi räävi -millä ihmisitä kiristetään varoja----pohjoismaissa Tanskasssa lienne lähin pilvipalvelin-.

• Rikkinäinen.ja.vahva

agge -aloittaja, ehkä siellä perheessä on tiedetty tämän julkisesti henkisesti vahvan ihmisen heikkous. Ja se on salattu. Itse olen henkisen väkivallan kohteena itsesyytöksiseen suoriutunut. Ja se jatkuu lapsille tai jollekin heistä, hyvä tai huono, no jaa... meitä on. Jotenkin kolahti, saatan olla itse tämä vahva, en ole hoitoon joutunut, mutta olen henkisesti heikompi kuin mitä olen näkyvillä ollut monta kymmentä vuotta. En näyttele, tiedän, mikä on oikein, tuon sen rohkeasti esille, olen vahva tilanteessa, mutta jälkeenpäin vatvon ja ahdistun. Rypemisen jälkeen taas jotenkin klaaraan takaisin toimivaan elämään. Sinun kertomasi henkilö ei ole selvinnyt. Ei kertomasi minusta ihme ole.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4787
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3336
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      675
      1886
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1505
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe