Joulu on ovela

Luin tuota joululahjapalstaa ja järkytyin.

Joku tyyppi vie viinaa lahjaksi.
Haloo, mikä fiasko.

Lapsuudessani se olisi tiennyt katastrofia moneksi päiväksi.

Viedään härsypullo viinaan menevälle ihmiselle niin joulurauha on tipotiessään.

Vielä kun tyrkkää diabeetikolle ison rasian suklaakonvehteja, niin siinäpä on lahjan antaja miettinyt tarkkaan ostoksensa ja saajat.

Ei muuta kuin sinivuokot perheriitaa rauhoittamaan ja lanssi beetikolle sokeriähkyn takia.

57

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entä.teillä

Työelämän aikan ei viinapullon antamisessa lahjaksi ollut mitään ihmeellistä.

• Entä.
        Ei ollut ei, ja se tuli kyllä huomattua kotioloissa.
        Tarkoitan nyt lapsuuttani.

Toivonkin hartaasti, että viinaa ei koskaan annettaisi lahjaksi.

Paras olisi tietty, että sitä ei edes ostettaisi.

• Entä.teillä

Eräs raitis timpuri kertoi kerran että on lahjaksi saatuja juomattomia viinapulloja kaapissa paljon, itekki saanu muutaman jotka eivät pysyneet juomattomana.

• Entä.teillä kirjoitti:

Eräs raitis timpuri kertoi kerran että on lahjaksi saatuja juomattomia viinapulloja kaapissa paljon, itekki saanu muutaman jotka eivät pysyneet juomattomana.

Entä
        Tunsin erittäin hyvin erään timpurin, joka ei pulloja piilotellut.

Eikä pistänyt niitä kirjahyllyn viinakaappiin näytiksi sukulaisille.

Kulautettiin yhdessä menemään mokomat viinantipat.
        Minua aikoinaan häiritsi eniten täysinäiset, juomattomat kossut.
        Pitihän ne tuhota pois, kunnon ihmisten silmiltä.

Eipä tainnut jäädä jälkipolville paljoa kerrottavaa.

• 1eero

Juu jos sattuu nukkuma-aikaan saamaan viinapullon lahjaksi ei nukkumisesta tule mitään, kun klo 03.00 ei silmällistkään unta kun täysi pullo mielessä, ettei hermot ihan mene on pakko ruveta juomaan sitten sitä sammuu tai viina on loppu on odotettava alkon aukeamista.

• Kiva-olla-alkoton
        2lesken kirjoitti:

Entä
        Tunsin erittäin hyvin erään timpurin, joka ei pulloja piilotellut.

Eikä pistänyt niitä kirjahyllyn viinakaappiin näytiksi sukulaisille.

Kulautettiin yhdessä menemään mokomat viinantipat.
        Minua aikoinaan häiritsi eniten täysinäiset, juomattomat kossut.
        Pitihän ne tuhota pois, kunnon ihmisten silmiltä.

Eipä tainnut jäädä jälkipolville paljoa kerrottavaa.

Olen itsekin auttanut alkoholisteja jakamalla heille vuoden eri aikoina lahjaksi saamiani viinapulloja kun kaappi on alkanut olla täynnä. Niitä en ole koskaan pitänyt esillä vaan jossain suljettavassa kaapissa.
        No nyt ei ole yhtään putelia. Menivät ja kelpasivat kesällä erään juhlan yhteydessä jossa olin vieraana. Vein sinne viinakset.
        Muuttaessani hiljattain jätin korkkaamattoman shamppanja pullon jääkaappiin. Vieköön huoltomiehet (hehän käy tarkastamassa asunnon kunnon)tai juokoon seuraava asukas.

• Kiva-olla-alkoton kirjoitti:

Olen itsekin auttanut alkoholisteja jakamalla heille vuoden eri aikoina lahjaksi saamiani viinapulloja kun kaappi on alkanut olla täynnä. Niitä en ole koskaan pitänyt esillä vaan jossain suljettavassa kaapissa.
        No nyt ei ole yhtään putelia. Menivät ja kelpasivat kesällä erään juhlan yhteydessä jossa olin vieraana. Vein sinne viinakset.
        Muuttaessani hiljattain jätin korkkaamattoman shamppanja pullon jääkaappiin. Vieköön huoltomiehet (hehän käy tarkastamassa asunnon kunnon)tai juokoon seuraava asukas.

Kiva
        Vai auttanut? Taidat olla huumormiehiä tai -naisia.

• 1eero kirjoitti:

Juu jos sattuu nukkuma-aikaan saamaan viinapullon lahjaksi ei nukkumisesta tule mitään, kun klo 03.00 ei silmällistkään unta kun täysi pullo mielessä, ettei hermot ihan mene on pakko ruveta juomaan sitten sitä sammuu tai viina on loppu on odotettava alkon aukeamista.

1eero
        Näin on päässyt käymään. Osuit naulankantaan.

• Traumainen_Lanttu
        2lesken kirjoitti:

Entä.
        Ei ollut ei, ja se tuli kyllä huomattua kotioloissa.
        Tarkoitan nyt lapsuuttani.

Toivonkin hartaasti, että viinaa ei koskaan annettaisi lahjaksi.

Paras olisi tietty, että sitä ei edes ostettaisi.

Minulla on huonoja kokemuksia lanttulaatikosta, sitä ei pitäisi antaa lahjaksi. Lapsuudessani saimme aina naapurin tätiltä lanttulaatikkoa jouluna, ja se oli siinä, joulu pilalla. Faija nimittäin alkoi piereskellä ja ei siihen kuusen ympärille sitten muita mahtunutkaan. Olen itkenyt monta joulua yksinäni yläkerrassa kun faija söipi sitä hemetin lanttulaatikkoa.

• Ei kai jokainen viinapullon lahjaksi saava ole alkoholisti, joka vetäisee sisällön samantien kitusiinsa.
      Diabeetikkokin saattaa malttaa mielensä ja syödä konvehdin päivässä.
      Jotkut osaavat hillitä itsensä.

• Ance
        Tuntemani henkilöt, itse mukaanluettuna, eivät pysty itsehillintään.

Jos alkoholisti ja diabeetikko olisivat olleet fiksuja ja hillinneet itsensä, heillä ei olisi välttämättä kumpaakaan sairautta.

Ei sairaita ihmisiä kannata, eikä saa ruokkia typerillä lahjoilla.

Käyttäkää ne itse, kun kerran homma on hanskassa.

• 2lesken kirjoitti:

Ance
        Tuntemani henkilöt, itse mukaanluettuna, eivät pysty itsehillintään.

Jos alkoholisti ja diabeetikko olisivat olleet fiksuja ja hillinneet itsensä, heillä ei olisi välttämättä kumpaakaan sairautta.

Ei sairaita ihmisiä kannata, eikä saa ruokkia typerillä lahjoilla.

Käyttäkää ne itse, kun kerran homma on hanskassa.

Ei tietenkään kannata noita tuotteita antaa lahjaksi ihmisille, joille ne eivät ole sopivia.
        Koskaan en ole viinapulloa juopolle antanut.
        Meillä ei ole kotona viinaa, ei maistu kenellekään.

• Juuri tuota minäkin tarkoitin. Kaikki eivät ole juoppoja ja diabeetikko saa syösä nykysiin samaa kuten muutkin kohtuudella kovin sokerista tosin.

• siilivain kirjoitti:

Juuri tuota minäkin tarkoitin. Kaikki eivät ole juoppoja ja diabeetikko saa syösä nykysiin samaa kuten muutkin kohtuudella kovin sokerista tosin.

Niin justiin.
        Se on jokaisen pullon ja suklaarasian saajan omalla vastuulla miten niitä käyttää.
        Hyvä vain tietää toisen alkoholitottumukset ennenkuin sen pullon lahjoittaa. Jos jollakin on pahoja alkoholiongelmia tai on pahapäinen humalassa niinkuin leskenenin tuttava- ja sukulaispiirillä vaikuttaa olevan, niin ei silloin ole kilttiä saattaa heitä enempää houkutuksiin.

Minä sain konttoreita siivotessani lahjaksi usein pullon ja toisenkin. Jakelin niitä sitten työkavereilleni, kun ei minulla olisi ollut mitään käyttöä niille. Siispä minulle voi aivan turvallisesti antaa viinaa lahjaksi.
        Nytkin minulla kaapissa vielä sellaisia pieniä eri merkkisiä konjakkipulloja, jotka olen joskus jostain saanut lahjana. Joskus ottanut lusikallisen kerrallaan yskänlääkkeeksi, jos on ollut paha romuska, enkä ole joutunut juopottelukierteeseen, kun ei minulla ole taipumusta alkoholismiin.
        Yhdelle mummolle kävin silloin tällöin ostamassa konjakkia, jota hän käytti vahvistamaan sydämenlyöntejä. Ei hänkään sitä juomalla juonut, vaan käytti niinkuin lääkkeitä käytetään.

Suurin osa tuntemistani on kohtuukäyttäjiä ja tietävät kyllä itse milloin on sopivaa ottaa snapsut ja minkä verran.
        Sehän on vain vähän niinkuin tulitikkujen lahjoittaminen. Jos jollekin antaa tulitikut ja sytytysnestettä lahjaksi, niin ei se sitä tarkoita, että toisen pitäisi välttämättä mennä tuikkaamaan tuli väärään paikkaan. Mutta jos tietää jonkun pyromaaniksi, niin sitten ei sellaista lahjaa.

• siilivain kirjoitti:

Juuri tuota minäkin tarkoitin. Kaikki eivät ole juoppoja ja diabeetikko saa syösä nykysiin samaa kuten muutkin kohtuudella kovin sokerista tosin.

siili
        Onhan insuliini keksitty.
        Beetikolle isoja rasioita pslvelutaloon joululahjaksi, niin hoitajat iskevät lisää yksiköitä.
        Vastuuhan on syöjän.

• Tellukka kirjoitti:

Niin justiin.
        Se on jokaisen pullon ja suklaarasian saajan omalla vastuulla miten niitä käyttää.
        Hyvä vain tietää toisen alkoholitottumukset ennenkuin sen pullon lahjoittaa. Jos jollakin on pahoja alkoholiongelmia tai on pahapäinen humalassa niinkuin leskenenin tuttava- ja sukulaispiirillä vaikuttaa olevan, niin ei silloin ole kilttiä saattaa heitä enempää houkutuksiin.

Minä sain konttoreita siivotessani lahjaksi usein pullon ja toisenkin. Jakelin niitä sitten työkavereilleni, kun ei minulla olisi ollut mitään käyttöä niille. Siispä minulle voi aivan turvallisesti antaa viinaa lahjaksi.
        Nytkin minulla kaapissa vielä sellaisia pieniä eri merkkisiä konjakkipulloja, jotka olen joskus jostain saanut lahjana. Joskus ottanut lusikallisen kerrallaan yskänlääkkeeksi, jos on ollut paha romuska, enkä ole joutunut juopottelukierteeseen, kun ei minulla ole taipumusta alkoholismiin.
        Yhdelle mummolle kävin silloin tällöin ostamassa konjakkia, jota hän käytti vahvistamaan sydämenlyöntejä. Ei hänkään sitä juomalla juonut, vaan käytti niinkuin lääkkeitä käytetään.

Suurin osa tuntemistani on kohtuukäyttäjiä ja tietävät kyllä itse milloin on sopivaa ottaa snapsut ja minkä verran.
        Sehän on vain vähän niinkuin tulitikkujen lahjoittaminen. Jos jollekin antaa tulitikut ja sytytysnestettä lahjaksi, niin ei se sitä tarkoita, että toisen pitäisi välttämättä mennä tuikkaamaan tuli väärään paikkaan. Mutta jos tietää jonkun pyromaaniksi, niin sitten ei sellaista lahjaa.

Tell
        Viina vahvistaa sydämenlyöntejä?
        Kukahan neropatti tämän on keksinyt.
        Täytyy antaa mummolle sitten jatkuvasti sitä konjamiiniä, kun juomisen lopettaminen saattaa pysäyttää koko koneiston.

Tulitikkuja joululahjaksi?
        Tämä käy yksiin
        "Lassie palaa kotiin" leffan kanssa

• 2lesken kirjoitti:

Tell
        Täytyy antaa mummolle sitten jatkuvasti sitä konjamiiniä, kun juomisen lopettaminen saattaa pysäyttää koko koneiston.

Tämä käy yksiin

Kukako neropatti? Sydänlääkärit.

"Vanhojen tammitynnyreiden ansiosta konjakkijuoma sisältää erityisiä tanniineja, jotka puuttuvat toisesta alkoholista. Jotkut sydänlääkärit suosittelevat jopa konjakkia sydänsairauksien ja verenkiertoelinten hoitoon tai ennaltaehkäisyyn. Kolesterolipitoisuus laskee, mikä vähentää ateroskleroosin riskiä ja lisää verisuonien elastisuutta. Kuitenkin väärinkäytökset eivät tuota hyötyjä, vaan ne mitätöivät kaikki sen positiiviset ominaisuudet."

Ja miksi huperehdit viinasta, kun on nimenomaan kysymys vain konjakista eikä mistä vain viinasta. Eikä ole kysymys kaksin käsin naamaansa vetämisestä, minkä sinä pelkästään ymmärrät alkoholin käytöstä.
        Terveesti alkoholiin suhtautuva osaa ottaa sen vain lääkeannoksina.

Missäs kohtaa tuossa "Lassie palaa kotiin" leffassa tulitikut tulee mukaan kuvaan? Taidat sekoittaa Bambiin.
        Tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä.
        Sama juttu alkoholin kanssa.

• Tellukka kirjoitti:

Kukako neropatti? Sydänlääkärit.

"Vanhojen tammitynnyreiden ansiosta konjakkijuoma sisältää erityisiä tanniineja, jotka puuttuvat toisesta alkoholista. Jotkut sydänlääkärit suosittelevat jopa konjakkia sydänsairauksien ja verenkiertoelinten hoitoon tai ennaltaehkäisyyn. Kolesterolipitoisuus laskee, mikä vähentää ateroskleroosin riskiä ja lisää verisuonien elastisuutta. Kuitenkin väärinkäytökset eivät tuota hyötyjä, vaan ne mitätöivät kaikki sen positiiviset ominaisuudet."

Ja miksi huperehdit viinasta, kun on nimenomaan kysymys vain konjakista eikä mistä vain viinasta. Eikä ole kysymys kaksin käsin naamaansa vetämisestä, minkä sinä pelkästään ymmärrät alkoholin käytöstä.
        Terveesti alkoholiin suhtautuva osaa ottaa sen vain lääkeannoksina.

Missäs kohtaa tuossa "Lassie palaa kotiin" leffassa tulitikut tulee mukaan kuvaan? Taidat sekoittaa Bambiin.
        Tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä.
        Sama juttu alkoholin kanssa.

Tell
        Joo, joo. Konjakkitehtailijoiden propagandaa.
        Kallis hinta. Samaa paskaa eri paketissa.

Et ymmärtänyt Lassie-leffaa.
        Siinähän selvästi sanotaan, että on ollut tulipalo ja Lassie palaa kotiin.
        Jospa on käytetty tulitikkuja sytyttämiseen.

• 2lesken kirjoitti:

Tell
        Joo, joo. Konjakkitehtailijoiden propagandaa.
        Kallis hinta. Samaa paskaa eri paketissa.

Et ymmärtänyt Lassie-leffaa.
        Siinähän selvästi sanotaan, että on ollut tulipalo ja Lassie palaa kotiin.
        Jospa on käytetty tulitikkuja sytyttämiseen.

Jaha.
        Hahhahhaaaa! Voi Lassie raukkaa.

• 2lesken kirjoitti:

siili
        Onhan insuliini keksitty.
        Beetikolle isoja rasioita pslvelutaloon joululahjaksi, niin hoitajat iskevät lisää yksiköitä.
        Vastuuhan on syöjän.

Kaikki diabeetikot eivät ole imbesillejä jotka syövät kaksin käsin kauhoen kaikki kielletyn, mietis sitä.

• 2lesken kirjoitti:

Tell

Tämä käy yksiin

Minä vien äidille palvelukotiin syntymäpäiälahjaksi likööriullon. Mutta se annetaan hoitajien taakse. aunapäivänä saa aina nautiskella fingerporillisen.

• 2lesken kirjoitti:

Tell

Tämä käy yksiin

Lääkäreillä on edelleenkin oikeus kirjoittaa pirtu-ja lääkekonjakkireseptejä, vaikka niiden käyttö onkin paljon vähentynyt.
        Lääkekonjakkia on käytetty paitsi vanhuksille, myös leikkauspotilaille. Ja vastasynnyttäneille.

Lassiella oli tulitikut, vai miten se meni!? Jotain meni taas yli hilseen. Pahasti.

• 2leskel
        minttupuu kirjoitti:

Lääkäreillä on edelleenkin oikeus kirjoittaa pirtu-ja lääkekonjakkireseptejä, vaikka niiden käyttö onkin paljon vähentynyt.
        Lääkekonjakkia on käytetty paitsi vanhuksille, myös leikkauspotilaille. Ja vastasynnyttäneille.

Lassiella oli tulitikut, vai miten se meni!? Jotain meni taas yli hilseen. Pahasti.

minttu
        Enpä ole nähnyt kenenkään nauttivan lääkekonua.
        Ihan outo juttu.

Lassiefilmi
        Mikä siinä on outoa?
        Koiravihaajan ja pyromaanin unelma.
        Lassie palaa kotiin.

• siilivain kirjoitti:

Minä vien äidille palvelukotiin syntymäpäiälahjaksi likööriullon. Mutta se annetaan hoitajien taakse. aunapäivänä saa aina nautiskella fingerporillisen.

siili
        Asioitas.
        Siitä riittääkiin vuodeksi.
        Ei tarvitse usein vierailla.

• 2leskel kirjoitti:

minttu
        Enpä ole nähnyt kenenkään nauttivan lääkekonua.
        Ihan outo juttu.

Lassiefilmi
        Mikä siinä on outoa?
        Koiravihaajan ja pyromaanin unelma.
        Lassie palaa kotiin.

Mä oon. Nähnyt lääkekonjakkia. Lääkekaapissa ja joskus jopa jonkun hörppäävän sitä. Kenenkään en oo nähnyt siitä humaltuvan.

Lassie palaa kotiin luin penskana kun olin tuhkarokossa. Emmuista oonko kattonut elokuvan. Ehkä. Miten tää Lassie nyt liittyy joululahjoihin, konjamiiniin tai tai nyt mihinkään tässä ketjussa?

• minttupuu kirjoitti:

Mä oon. Nähnyt lääkekonjakkia. Lääkekaapissa ja joskus jopa jonkun hörppäävän sitä. Kenenkään en oo nähnyt siitä humaltuvan.

Lassie palaa kotiin luin penskana kun olin tuhkarokossa. Emmuista oonko kattonut elokuvan. Ehkä. Miten tää Lassie nyt liittyy joululahjoihin, konjamiiniin tai tai nyt mihinkään tässä ketjussa?

No se, kun Lassie palaa.
        Pirtukin muuten palaa, jos sen sytyttää.

• 2lesken kirjoitti:

siili
        Asioitas.
        Siitä riittääkiin vuodeksi.
        Ei tarvitse usein vierailla.

Häh? Mitä tarkoitat asioillas? Minun vierailukertani eivät iity mitenkään siihen että äiti saa hoitajien takana olevasta likööripullosta fingerporillisen saunailtoina. Koita keksia paremoia kommentteja aloituksesu jatkamiseksi. Höpinät alkaa tuntua jutavilta.

• lollolol

Niinpä niin, hivuttautuu televisiosta ennen aikojaan kunnes tahdin kiihtyessä suorastaan pakottaa ostamaan monasti vieläpä täysin tarpeetonta, puhumattakaan siitä ruokamäärästä mitä parin päivän varalle pitää varata.

• Lahjan antaja ei ole vastuussa saajasta.

• siili
        Onhan se tietty järkevää kun viedään muistihäiriöiselle diabeetikolle suklaakonvehteja.

Jolla itsehillintä on jäänyt jonnekin matkan varrelle
        Hän ahmii koko rasian oitis kerralla.
        Saaja on vastuussa omista sokereistaan, niinpä niin.
        Kantsii viedä vielä viinaa samalla reissulla.

• 2lesken kirjoitti:

siili
        Onhan se tietty järkevää kun viedään muistihäiriöiselle diabeetikolle suklaakonvehteja.

Jolla itsehillintä on jäänyt jonnekin matkan varrelle
        Hän ahmii koko rasian oitis kerralla.
        Saaja on vastuussa omista sokereistaan, niinpä niin.
        Kantsii viedä vielä viinaa samalla reissulla.

Enpäs ole kovinkaan monen dibeetikkomuistisairaan nähnyt ahmivan konvehtirasiaa kerralla. Päinvastoin tahtoo olle että kuivettuvat pöydälle kun ei halua tai muista. niitä syödä. Sitä paitsi noin muistisairas joka ahmii kaiken mikä eteen tuodaan tai käsiinsaä saa ei taida olla enää yksin asuva joten namithan voi antaa vaikka hoitajien taa kuten viinatkin.

• siilivain kirjoitti:

Enpäs ole kovinkaan monen dibeetikkomuistisairaan nähnyt ahmivan konvehtirasiaa kerralla. Päinvastoin tahtoo olle että kuivettuvat pöydälle kun ei halua tai muista. niitä syödä. Sitä paitsi noin muistisairas joka ahmii kaiken mikä eteen tuodaan tai käsiinsaä saa ei taida olla enää yksin asuva joten namithan voi antaa vaikka hoitajien taa kuten viinatkin.

siili
        Mitenkä sen itsemääräämisoikeuden kanssa on?

• 2lesken kirjoitti:

siili
        Mitenkä sen itsemääräämisoikeuden kanssa on?

Suojeluperiaate ohittaa joidenkin kohdalla itsemääräämisoikeuden. Jos voidaan katsoa että ihmine ei itse kykene huolehitmaan itsestään ja toimii itselleen vahingollisella tavalla suojeluperiaate ohittaa itsemäärämisoikeuden.

• Heikunkeikku

Tokko sellaisille ihmisille annetaan viini/viinapulloa lahjaksi, jolla on taipumusta kittailemisiin.
      Minä olen saanut lahjaksi viinipulloja tai likööriä. Olen myös antanut muille viinipuullon lahjaksi.
      Edesmennyt äitini tahtoi aina lakkalikööriä joululahjaksi. Tahtoi tarjota vierailleen kaffetmukin syrjässä likööriä. Tuntui niin fiiniltä kuulemma.
      Hänen likööripullonsa tyhjeni tosi hitaasti.

• Heikun
      "Vähä aikas sitten ajattelin syvällisemmin ja uskon intuitioni voimaan ja tiedän kuka 1lesken"
      12.03.17 kello 12.19

Kerro minullekin, kuka minä olen.

• Lähde-stadiin

Hourailet!
        Sinun kannattaisi alkaa juoda.
        Etsi timpuri ja ryypätkää yhdessä.

• Ehkä hän tarkoitti tietävänsä, että musta 1lesken on sama kuin sininen 2lesken.

• Lähde-stadiin kirjoitti:

Hourailet!
        Sinun kannattaisi alkaa juoda.
        Etsi timpuri ja ryypätkää yhdessä.

Lähde
        Kaikki mitä täällä kirjoitamme, jää muistiin.
        Juominen ei ole koskaan kannattanut. Jalat varsinkin pettävät.

Edesmenneen timpurin kanssa voin muistoissani kohottaa maljan, alkoholittoman.

Lähden kyllä stadiin ja yövyn Suomenlinnassa.

• Tellukka kirjoitti:

Ehkä hän tarkoitti tietävänsä, että musta 1lesken on sama kuin sininen 2lesken.

Tell
        Hyvät on hoksottimet.

• ö-Öö

Mnaah

Net aa-kerkerholaiset jaksaa jauhaa omasta alkoholismistaan aina. Net on vaihtaneet alkoholiaddiktion uskontoon. Aa on uskonto ja uskikset on aina pakkomielteisiä, ihan kuin isisläiset alquidakaiset, jehovat tai lestaatit. Siss pönttö aivan sekaisin ja jauhavat omaa sanomaansa, jota kaikkien muiden pitäis heidän mielestään totella.

Raamatun kymmenessä käskyssä mainitaan jumala kerran, laskekaatten, monestiko jumala mainitaan, tai korkeimpaan oimaan viitataan kerholaisten kahdessatoista askeleessa:

http://www.aa.fi/index.php?type=0&id=38&section=3

Mä en vietä joulua, koska en usko joulupukkiin, tai jumaliin. Nykyisin ei paljoa lahjoja tule, konupullo ois kiva ylläri. Ite laitan talkkarille tässä vuodenvaihteessa joka vuosi jallupullon. Kundi pitää jallusta, eikä ole alkoholiongelmainen. Alkoholi on nautintoaine.

=DW=

• havuja

Olipa se tosiaankin niin, että se punaviinipullo tuli usein työelämän aikaan lahjaksi. Isommalla porukalla silloin syötiin, niin ei tainut tulla kuin lasillinen per nuppi.
      Aika harvoin tulee nykyisin edes ruoan kanssa juotua. En edes muista milloin olisin Alkossa käynyt.
      Arpa on parempi lahja kuin pullo. Nykyisin aika moni työnantaja antaa jonkin summan hyväntekeväisyyteen eikä jaa lahjoja työntekijöilleen.

Olikos se pirtukin, jota lääkärit reseptillä määräsi, sydänlääke.

• Eiköhän se pirtu ole tarkoitettu ulkoisesti käytettäväksi. Desifioimiseen.
        Nykyisin eikö siihen ole sekoitetu jotain sekaan, ettei kukaan sitä joisi.
        Pirtua eikö ne ole nuokin käsien desifioimisaineet. Laitettu jotain geeliä sekaan.

• EiVäärinkäyttöä

Juuu.U. Antakaa vaa minulle viinaa. Juon tai teen niistä ruokaa.

• Hyvää-joulua-vaan

Aloittaja on itse ryypännyt ja rällännyt suurimman osan elämästään ja nyt ei soisi toisille sitä iloa.

Lisäksi hän ei siedä lapsia ja lapsenlapset ne kamalia ovatkin, vaikka olisi toisilla, koska itsellään niitä ei ole.

Entäs sitten naapuriparvekkeella tupakoijat? Ne ne vasta kamalia ovatkin! Puhumattakaan kapeista ovista, hisseistä ja takseista, johon hänen lihava veljensä ei mahdu pyörätuolilla.

Siis nyt jokainen tekee Joulusiivouksen aloittaen viinaksista, viinit ja kotikaljat mukaan lukien,... viemäriin. Tupakat roskiin ja lapset lastenkotiin, koska ei niitä oikein tappaakaan uskalla.

Senjälkeen voikin sitten hakea naapurin ukolta tai akalta koiran ja käydä kus...pissattamassa sitä jokapäivä, mitä nyt välillä piipahtaa Hesassa, joka onkin hänelle se oikea ulkomaanmatka, koska muista ei saa kertoa ainakaan näillä palstoilla, sillä se alkaa kovasti "veetuttamaan" aloittajaa, että täytyi tuolla 70 palstalla käydä sappeaan purkamassa.

• Heikkihei
        Hyvää-joulua-vaan kirjoitti:

Aloittaja on itse ryypännyt ja rällännyt suurimman osan elämästään ja nyt ei soisi toisille sitä iloa.

Lisäksi hän ei siedä lapsia ja lapsenlapset ne kamalia ovatkin, vaikka olisi toisilla, koska itsellään niitä ei ole.

Entäs sitten naapuriparvekkeella tupakoijat? Ne ne vasta kamalia ovatkin! Puhumattakaan kapeista ovista, hisseistä ja takseista, johon hänen lihava veljensä ei mahdu pyörätuolilla.

Siis nyt jokainen tekee Joulusiivouksen aloittaen viinaksista, viinit ja kotikaljat mukaan lukien,... viemäriin. Tupakat roskiin ja lapset lastenkotiin, koska ei niitä oikein tappaakaan uskalla.

Senjälkeen voikin sitten hakea naapurin ukolta tai akalta koiran ja käydä kus...pissattamassa sitä jokapäivä, mitä nyt välillä piipahtaa Hesassa, joka onkin hänelle se oikea ulkomaanmatka, koska muista ei saa kertoa ainakaan näillä palstoilla, sillä se alkaa kovasti "veetuttamaan" aloittajaa, että täytyi tuolla 70 palstalla käydä sappeaan purkamassa.

Hyvä kommentti Ahlaisten missille

• Hyvää-joulua-vaan kirjoitti:

Hyvät naurut tähän mustaan joulukuun iltaan.:D

• Hyvää-joulua-vaan kirjoitti:

"Hyvää-joulua-vaan "

Saat minulta kommentistasi seiso-Peukun.
        -
        Vähän käy kyllä Friidua sääliksi.
        Mutta, äänellään se juoppokin laulaa.

H.

• onkootuoeesmahollista

kyllä.viina ei ole lahjana ku typeryksien antama.OSTAKAA kukkia.ne edustaa sydämen rakkautta.ei tuomitse antajaansa.viinapullon antaminen edustaa "röyhkeyttä alamittasta ihmisen arvostelua"en tykkäis viinapullo "lahjasta"jotain rotia.

• Per-kel

Olen kyllä viinaa antanut ikäihmisille lahjaksi, niillä kun tuppaa jo kaikki muut olemassa.- Kaappi tuossa vieressä täynnä, saavat vieraat juoda tyhjäksi jos hautajaisiini tulevat :)

• Viisastenjuoma

Hyvä, laadukas, tasokas ... alkoholijuoma on kyllä hyvä lahja, mutta vain sellaiselle, joka osaa sitä käyttää. Itse en missään tapauksessa anna hölskyvää lahjaa sellaiselle, joka ei osaa ...

• entähuomenna
        Viisastenjuoma kirjoitti:

Hyvä, laadukas, tasokas ... alkoholijuoma on kyllä hyvä lahja, mutta vain sellaiselle, joka osaa sitä käyttää. Itse en missään tapauksessa anna hölskyvää lahjaa sellaiselle, joka ei osaa ...

Anna minulle, osaan käyttää lahjaa jopa oikein. Viimeksi tänään ostin itselleni alkoholia, ja nyt näyttää ja vähän vaikuttaakin siltä, että olen kuin olenkin osannut sitä myös käyttää...Huomenna palataan asiaan, siihen asti: Juomisiin!

• Eiosannutjuomatapoja

Juuu, ma tiedän mitä tarkoitat. Entisen elämän työpaikalla oli sellainen tyyppi, joka piti itseään niiin viisaana, että pään täyteen pämppääminen ei voinut mitenkään tehdä hänestä tyhmää.

• Vastaus

Ehkäpä saan tänä jouluna itselleni viiniä matkalta palanneelta.
      Itse en osta alkoholijuomia enkä kait suklaatakaan lahjaksi.

• henrjii

Viina ei piilaannu helposti, lasilta saattaa alkaa maistumaan jos pitkään pihistää

• Bengalitikku

Toin vuosia sitten pienen putelin tuliaiseksi eräille.
        Väittivät, että oli vanhentunut?
        Eivät ole saaneet enää tuliaisia.
        Taisi puteli ollakin liian pieni - loppui kesken.
        Nyt on kaapissa ne samat 13bwhisky pulloa, mitkä pari vuotta sitten.
        Mitä mä niillä teen?

• Iloitsen.alkolahjasta

Olisi aika kiva saada pullo lahjaksi, joskus olen saanutkin, yleensä punkkua, saapa nähdä tuleeko tänä jouluna. En piittaa oikein mistään lahjoista kun ostan itse mitä tarvitsen. Voin ostaa viinatkin, joten pitäkööt tunkkinsa. Vein lahjaksi jo nyt n. 15 euron Blossa-pullon. Kaatakoot mäkeen jos ei kelpaa.

• Olen minäkin saanut viinapullon joululahjaksi viimeisten 12 joulun ajan, eikä siitä ole aiheutunut isompaa, eikä pienempää katastrofia. Ei siitä kannata järkyttyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe