Kauppahalli

onko ruma

Olen kuullut Joensuun kauppahallin olevan oikein harvinaisen ruma rakennus.

En löytänyt kunnon kuvia netistä.
Kertokaapa te paikalliset mielipiteenne. Josko on kuvia, yst laittkaa linkki, kiitos.

15

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljasjalkainen joensuulainen

Se on toki ruma, jos verrataan perinteisiin vanhoihin rakennuksiin, kuten upea Kuopion kauppahalli ym.

Toisaalta, joku arkkitehtuuriin enemmän paneutunut voi ymmärtää sen "hienouden", mitä tällä rakennuksella aikoinaan haettiin. Joensuun kauppahallihan edustaa jotain 60-luvun futurismia.

Tässä linkki, jossa on kauppahallin tarinaa, ja kuvia. http://www.pohjoiskarjalanmuseo.fi/koulu/kuma/kohteet/kauppahalli.html

• KatiNoppa

Eipä ole ruma ei. ite ainakin tykkään..mukavan matalaprofiilinen,ja just hyvä...siinähän on grillit ja kaikki sopivasti..ei tartteis siihen mitään 10-kerroksista kamaluutta rakentaa...repivät perkele kaikki vanhat rakennukset pois...kohta lähtee Tapiokin varmaan kävelykadulta..Ymmärtäisivät jo ettei tästä Joensuusta mitään Helsinkiä saa vääntämälläkään,ellei ne laajenna keskustaa, mutta eihän tuota oikein minnekään suuntaan voi laajentaa..antaisivat rakennusten olla siinä missä ovat, ja koettaisivat edes laajentaa ihan ydin-keskustaa korttelilla tai parilla..jos vaan onnistuu..

• Reiska

Se on kuulemma jokin suojelukohde tms.

• KatiNoppa
        Reiska kirjoitti:

Se on kuulemma jokin suojelukohde tms.

jees homma.

• -fiona-

Harvinaisen rumahan se on. Kuin homeinen varasto. Ja sisältä sellainen että n. kerran kolmessa vuodessa tulee käytyä. Joutaisi purkaa pois koko roska! ...vaikka voisihan siitä hyvän nähtävyyden kehittää..."tulkaa katsomaan Suomen ruminta kauppahallia!"

• kun mikä

joutaisi purkaa koko hökkeli pois. rakentaisivat tilalle uuden kauppahallin vaikkapa samaan tyyliin kuin mitä alkuperäinen kauppahalli oli.. ei mitään "tekomodernia" spektaakkelia. ja toinenkin harvinaisen ruma rakennus joensuusta löytyy. nimittäin valintatalon rakennus. ah kuinka sitä ihanaa pakastelokerokuviointia katsoo aina niin mielellään!

• KatiNoppa

No tähän voin jo minäkin yhtyä, valintatalon rakennus ON harvinaisen ruma..mitähän lie on suunnittelija siinäkin ajatellut.. Peräti Japanilaiset turistitkin ottaa siitä kuvia,on niin kammostuttavan näköinen, ja kyllähän niitä varmaan naurattaa sellainen pakastelaatikko kun itse jostaan Tokiosta tulevat... hävettää kyllä eniten juuri tuo rakennus,kamala.

• Paljasjalkainen joensuulainen
        KatiNoppa kirjoitti:

No tähän voin jo minäkin yhtyä, valintatalon rakennus ON harvinaisen ruma..mitähän lie on suunnittelija siinäkin ajatellut.. Peräti Japanilaiset turistitkin ottaa siitä kuvia,on niin kammostuttavan näköinen, ja kyllähän niitä varmaan naurattaa sellainen pakastelaatikko kun itse jostaan Tokiosta tulevat... hävettää kyllä eniten juuri tuo rakennus,kamala.

Ken muistaa Ekan ja Centrumin ajat, muistanee vahvistaa että eikös tuon ulkoasu johdu juurikin sen ajan tyylistä, jota ketjulla oli tapana käyttää.

Centrum oli hyvä liike...

• Sairaan ruma!Kohta kymmenen vuotta sitä saatanan laitosta katellut asuntoni ikkunasta ja joka helewetin kerta aina vain rumemmalta näyttää!:(Siis suomen rumin kusiputkakaan ole yhtä ruma,lähellekään.Tosin kaikki arkkitehdit jotka joensuun keskustan kaupunkikuvaa ovat luomassa olleet 1960 ja 1970-luvuilla lienee yläjuoksulla asukkina olleet!Nyt niitä laitoksia puretaan ja uutta tilalle rakennetaan.

• surf1

ne on liiankin hienoja joensuulaisille, älkää valittako joutavia.

• Ruma rakennus

purkaa pitäis, mut pitäähän junttilan nyt junttilalta näyttää vaikka rakennettas kuinka uusia parkkitaloja

• torivaksi

Kauppahallin wc vaksi homma oli loistava duunipaikka.

• HelpostiLöytyy

Googlesta hakemalla olisit löytänyt kuvia.

• Kääpäkorva

Kauppahallin WC kuvia🤣😃🤣olipa idea.Voitte myydä niitä turisteille🤣

• wtrunwubrt

Nyt ei tainnut kommentoijalla kuulat nupissa ihan kohdata. Mistä moinen "tieto"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe