En tiiä vastaileeko täällä kukaan mut kirjotanpa kuitenkin.
Mulle tuli siis kolme päivää sit kaks 6 viikon ikästä rottaa ja täs vähän pohdiskelen et onko niiden käytös normaalia, kun ovat tavallaan vähän arkoja. Tottakai ymmärrän että menee jonkun aikaa sopeutua mut olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja neuvoja.
Ekana päivänä annoin niiden olla vaan häkissä kun ne oli suurimman osan piilossa niin en tahtonu pahemmin häiritä, tokana päivänä ne alko jo liikkuu häkissä ja yöllä liikkuu tosi paljon eli varmaankin on aikalailla häkkiin jo nyt asettunu taloksi, mutta kun laitan käden häkkiin tai muutenkaan yritän huomioida rottia ne juoksee piiloon. Kerran oon nyt siirtäny ne pois häkistä sängylle ja istuin ite sängyllä ja ne tuli varovasti haistelee ja kiipeili vähän mun päällä. Otin niitä hetkeksi "kiinni" eli pidin kädessä ja ei ne pure tai mitään mutta rimpuilee pois.
Olis kiva kun ne ei juoksis heti piiloon ku avaan häkin oven tai kun yritän koskettaa niitä, olis helpompikin sit ottaa niitä ulos häkistä jalottelemaan.
Eli oonko vaan malttamaton ja odotan liikoja näin lyhyeltä ajalta vai oonko saanut arkoja rottia? :D
Onko rotta vauvat aluksi normaalisti tollasia säikkyjä ihmisiä kohtaan?
Eivät siis ole kuitenkaa mistään eläinkaupasta mulle tulleet.
Ja tosiaan jos on neuvoja miten niistä saisi luottavaisempia muhun ja käsikesympiä ja sellaisia että ne tykkäisi viettää aikaa mun kanssa niin kertokaa toki :)
Pienen rotan käsikesyttäminen
uusirottailija
1
205
Vastaukset
Kesyrottaryhmiä edelleen susittelen neuvojen kysymiseen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670