Jos pään siirtoja tehtäisiin

Olen-leijunut

Jos se olisi mahdollista kuinkahan moni vanhus vaihtaisi kroppansa nuorenpaanaa?

""Maailman ensimmäinen päänsiirtoon suostunut mies perui päätöksensä, koska rakastui ja sai lapsen
Eilen klo 17:25
Tarkoitus oli liittää vammaisen miehen pää uuteen ruumiiseen.""

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Monikohan kroppa haluaisi vaihtaa päänsä täyspäiseksi?

Mielenkiinnolla odottelen palstapersoonien kroppien kommentteja. :DDD

=DW=

• Ehkä joku sellainen, jonka kroppa pystyy ajattelemaan ilman aivoja.

• Jos kroppansa vaihtais niin eikös silloin olisi kyseessä kropansiirto?
      Kyllä pääsn ja kropan kuuluu olla samanikäiset. Mieti nyt, 60-vuotiaan pää kaksikymppisen tai vaikka kolmikymppisen kropasa. Taitais tulla terveydenhuoltomenoille huippupiikki tilastoissa.

• Niin tietysti, jos lähdetään siitä, että kaikilla nuorilla on terve kroppa ja vanhoilla sairas ja vaivainen. Mutta kun ei se niin olekaan.

• Tellukka kirjoitti:

Niin tietysti, jos lähdetään siitä, että kaikilla nuorilla on terve kroppa ja vanhoilla sairas ja vaivainen. Mutta kun ei se niin olekaan.

Joojoo mut sairaasta nuoten ihmisen kroppaahan ei vaihdeta kenellekkään.

• siilivain kirjoitti:

Joojoo mut sairaasta nuoten ihmisen kroppaahan ei vaihdeta kenellekkään.

Mutta kun nekin voivat sairastua yllättäen.
        Sit pännisi kun huomaisi, että kyllä se oma vanha kroppa oli kuitenkin vielä terveempi kuin tämä nuori, joka heittäytyi sairastelemaan.

• Tellukka kirjoitti:

Mutta kun nekin voivat sairastua yllättäen.
        Sit pännisi kun huomaisi, että kyllä se oma vanha kroppa oli kuitenkin vielä terveempi kuin tämä nuori, joka heittäytyi sairastelemaan.

Nii. Mut jos vertaa nykysiin elinsiirtoihin eikait niitäkään sairaiyta siirretä mut silti ne voi sairastua.Ei ihmiskroppa tai pääkään ole takuuvarmasti aina terve.

• En vaihtaisi kroppaani kehenkään,
      tiedä miten kroppani hylkisi sitä uutta päätä tai se vieras pää ei sitten tykkäisikään tästä kropasta.

Uudet silmät voisin ottaa, jos olisivat nätit ja niillä näkisi kauniita asioita,
      ja sittenpähän pääsisi taas pikkupistoja pistelemään.

• Oliko kysymys siitä Venläisestä?
      Itse en kyllä vaihtaisi päätä, enkä kroppaa. Jotain pieniä varaosia voisi käyttää.

• Eiköhän sen ole luonto niin tarkoittanut, että kun aivot hapertuvat, niin ei enää mennä viiletä kuin nuoret. Helpompi löytää, kun lynkkäsee rollaattorin kanssa eikä löydä kotiaan.

• Kyllä pään ja kropan pitää olla suunnilleen samanikäisiä.
      En vaihtaisi päätäni enkä kroppaani, olisi hyvä jos löytyisi jokin ihmeparannus mikäli paikat alkavat mennä niin haperoiksi että ei enää pääse liikkumaan.
      Tässä äskettäin juttelin erään uskovaisen kanssa. Hän kertoi ihmeparantumisista, kumma kyllä, vaivat olivat aina sellaisia että ei voi varmuudella sanoa tapahtuiko parantuminen. Tämä uskovainen sanoi että pitää olla vahva usko niin ihmeitä tapahtuu.
      Kysyin onko joku uskonut niin vahvasti että on kasvanut uusi raaja menetetyn tilalle tai uudet hampaat hampaattomalle.
      Hän sanoi että on se mahdollista, hänellä riitti ainakin uskoa.
      Eksyin aiheesta, anteeksi.

• Olen minä nähnyt sen ihmeen, että vanhalle hampaattomalle ihmiselle on yhtäkkiä ilmestynyt suuhun oikein hohtavan valkoiset hampaat. Vähän kyllä luonnottoman näköiset niin valkoiset hampaat ryppyisessä naamassa, mutta ehkä usko on ollut sen lujempi.

• Tellukka kirjoitti:

Olen minä nähnyt sen ihmeen, että vanhalle hampaattomalle ihmiselle on yhtäkkiä ilmestynyt suuhun oikein hohtavan valkoiset hampaat. Vähän kyllä luonnottoman näköiset niin valkoiset hampaat ryppyisessä naamassa, mutta ehkä usko on ollut sen lujempi.

Olen minäkin nähnyt :)
        Aikoinaan tyttären poika oli minulla hoidossa viikonloppuna.
        Mamma oli yhtä aikaa, hänellä oli komiat hampaat, oikein välkehtivät.
        Pikku-poika meinasi pyörtyä nähdessään kun mamma otti hampaat suustaan, hän alkoi kiskoa omia hampaitaan, josko nekin voisi pestä hanan alla.

• Nyt vähän odottelen tässä hallaahon.äänestäjää pitämään taas sitä pikku saarnaansa siitä meänkielestä, kun kaikki muutkin kuin minä tässä ketjussa kirjoittavat kropasta eikä kehosta, niinkuin se suomalaisilla pitäisi olla.

• Mikä_milloinkin

Olisihan se vaihtelua, jo olisi uusi pää tai uusi kroppa. Ihan kumpi tahansa.

• Minun pääni ei hyväksyisi uutta kroppaa eikä kroppa päätä.

• siilivain kirjoitti:

Minun pääni ei hyväksyisi uutta kroppaa eikä kroppa päätä.

On sitä niin oppinut jo hyväksymään itsensä sellaisena kuin on.
        Etenkin nyt, kun psoriasiskin lopetti kukkimisen ainakin toistaisesti vaikka jätin sen kaikenlaisten minulle tyrkytettyjen salvojen kanssa töhräämisen pois. Alkoi vaikuttamaan sellaiselta, että se kortisonivoiteista vain villiintyi lisää.

• Tellukka kirjoitti:

On sitä niin oppinut jo hyväksymään itsensä sellaisena kuin on.
        Etenkin nyt, kun psoriasiskin lopetti kukkimisen ainakin toistaisesti vaikka jätin sen kaikenlaisten minulle tyrkytettyjen salvojen kanssa töhräämisen pois. Alkoi vaikuttamaan sellaiselta, että se kortisonivoiteista vain villiintyi lisää.

Joo. Olisi vaikea tutustus uuteen kroppaan tai päähän enää tällä iällä ainakaa. Hyvä että et enää kuki :). Kortisonivoitetita ei sakkaan käyttää jatkuvasti,

• 1eero

Riittää kun harmaat aivosolut uusiutuu ja toimivat kohtuullisesti.

Käyny ihotautilääkärillä männäviikolla, määräsi uutta entistä vahvempaa kortisonivoidetta, ensikuussa lisätutkimuksia voinko alkaa syödä sisäisesti syötäviä psorias lääkkeitä myös uvb valohoitoa harkinnassa

• 1eero kirjoitti:

Riittää kun harmaat aivosolut uusiutuu ja toimivat kohtuullisesti.

Käyny ihotautilääkärillä männäviikolla, määräsi uutta entistä vahvempaa kortisonivoidetta, ensikuussa lisätutkimuksia voinko alkaa syödä sisäisesti syötäviä psorias lääkkeitä myös uvb valohoitoa harkinnassa

Onhan se itselle kiusallista ku nahka kukkii. Toivottavasti saat apua uusista hoitokonsteista. Suomessa ei valoa juurikaan tähän aikaan vuodesta saa.Pimiää on. Onneksi lunta edes tuli valoa luoaan, ja jouluvalot mutta ne ei taida psoriasista parantaa :).

• 1eero
        siilivain kirjoitti:

Onhan se itselle kiusallista ku nahka kukkii. Toivottavasti saat apua uusista hoitokonsteista. Suomessa ei valoa juurikaan tähän aikaan vuodesta saa.Pimiää on. Onneksi lunta edes tuli valoa luoaan, ja jouluvalot mutta ne ei taida psoriasista parantaa :).

Joo viime kesän helteet eivät juuri auttaneet kute aiemmin jolloin psori hävisi kesäisin, onneksi ei kasvoissa eikä muutenkaan kovin paha, mut kuitenkin pahenemaan päin, terveyskeskuksen kautta alkoi tapahtumaan toisin kuin yksityisellä.

• siilivain kirjoitti:

Joo. Olisi vaikea tutustus uuteen kroppaan tai päähän enää tällä iällä ainakaa. Hyvä että et enää kuki :). Kortisonivoitetita ei sakkaan käyttää jatkuvasti,

En minä niitten kortisonien kanssa kauan viitsinyt tuhriakaan, kun ei niistä näkynyt mitään hyötyä olleen. Tympi lähteä siihenkään valohoitoon, kun olisi joutunut aina ajelemaan kaupunkiin asti, eikä kesän valokaan näkynyt auttavan. Annoin kukkia vain.

En tiedä, olisiko se painunut lepoon muutenkin, vai vahingossako löysin itse siihen apua.
        Oli nimittäin käsisaippua loppu ja unohdin ostaa lisää. Pesin monta päivää käteni yhdellä tietyllä (uskaltaako mainita millä, ettei mene mainostamiseksi) hiusshampoolla ja huomasin käsiselistä monta vuotta kiusanneitten psoriasistäplien hävinneen huit hiiteen.
        Siitäpä innostuin käyttämään sitä suihkusaippuanakin ja katohan vaan, niin alkoi kintuista ja jalkapohjistakin ne läikät häipymään.

• Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

En minä niitten kortisonien kanssa kauan viitsinyt tuhriakaan, kun ei niistä näkynyt mitään hyötyä olleen. Tympi lähteä siihenkään valohoitoon, kun olisi joutunut aina ajelemaan kaupunkiin asti, eikä kesän valokaan näkynyt auttavan. Annoin kukkia vain.

En tiedä, olisiko se painunut lepoon muutenkin, vai vahingossako löysin itse siihen apua.
        Oli nimittäin käsisaippua loppu ja unohdin ostaa lisää. Pesin monta päivää käteni yhdellä tietyllä (uskaltaako mainita millä, ettei mene mainostamiseksi) hiusshampoolla ja huomasin käsiselistä monta vuotta kiusanneitten psoriasistäplien hävinneen huit hiiteen.
        Siitäpä innostuin käyttämään sitä suihkusaippuanakin ja katohan vaan, niin alkoi kintuista ja jalkapohjistakin ne läikät häipymään.

Hei. Olisin kiinnostunut tietämään tuon tuotteen nimen.
        Atoopikkona joutuu valikoimaan tuotteita myös. Olisin kiitollinen.

Nyt on sellaiset fiilikset, ettei kirjoituta.
        Eilen soitto: kolmattakymmentä vuotta tuntemallani ihmisellä todettu aivokasvain. Tänään operaatiossa. On vain itkettänyt.

• 1eero kirjoitti:

Joo viime kesän helteet eivät juuri auttaneet kute aiemmin jolloin psori hävisi kesäisin, onneksi ei kasvoissa eikä muutenkaan kovin paha, mut kuitenkin pahenemaan päin, terveyskeskuksen kautta alkoi tapahtumaan toisin kuin yksityisellä.

Hyvä et julkisella alkoi tapahtua. Yksityisellä kalliimpaakin ja välttämättä eivät jaksa paneutua kunhan nykivät rahat.

• Tellukka kirjoitti:

No hienoa että löytyi apu vaikka sitten hiussaippuasta.

• siilivain kirjoitti:

No hienoa että löytyi apu vaikka sitten hiussaippuasta.

eiku käsisaippuasta.

• Bengalitikku kirjoitti:

Hei. Olisin kiinnostunut tietämään tuon tuotteen nimen.
        Atoopikkona joutuu valikoimaan tuotteita myös. Olisin kiitollinen.

Nyt on sellaiset fiilikset, ettei kirjoituta.
        Eilen soitto: kolmattakymmentä vuotta tuntemallani ihmisellä todettu aivokasvain. Tänään operaatiossa. On vain itkettänyt.

Se oli tämä Responsin oatmilk shampoo. Yrittänyt tiirailla mitä se sisältää kaikkea myrkkyjä, mutta eipä minulle nuo kemialliset aineet juurikaan sano mitään.

https://www.garnier.se/hair-care/beauty/respons/respons-oat-milk-delicacy/respons-oat-milk-delicacy-schampo

Nähtäväksi menee, oliko se tuo mikä sitten auttoi, vai olisiko minulla sitten niin luja usko, mistä mielikki.mummo tuolla kirjoitti. Pääasia, että ainakin jonkun aikaa voi tuntea itsensä ihmiseksi eikä rupikonnaksi.

Ps. Toivottavasti leikkaus onnistuu ja paraneminen alkaa.

• Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

Se oli tämä Responsin oatmilk shampoo. Yrittänyt tiirailla mitä se sisältää kaikkea myrkkyjä, mutta eipä minulle nuo kemialliset aineet juurikaan sano mitään.

https://www.garnier.se/hair-care/beauty/respons/respons-oat-milk-delicacy/respons-oat-milk-delicacy-schampo

Nähtäväksi menee, oliko se tuo mikä sitten auttoi, vai olisiko minulla sitten niin luja usko, mistä mielikki.mummo tuolla kirjoitti. Pääasia, että ainakin jonkun aikaa voi tuntea itsensä ihmiseksi eikä rupikonnaksi.

Ps. Toivottavasti leikkaus onnistuu ja paraneminen alkaa.

Kiitos tiedoista ym.

• Pakko-kokeilla

• Tää-on-hyvä-ikä

Ei kiinnostais palata 2-kymppisen kroppaan.
      Joutuisi töihin perkutivie, ehkä lintsaamaan ja sairauslomille,
      kun ei viittisi tehä uutta uraa enää.
      Sitä paitti jos tähän päähän iskisi dementia, meniksi se nuori kroppa hukkaan.
      Olen elänyt jo yhden elämän, riittää.

• Bob

Omituista kerrassaan,,miksikähän ylläpito poisti kirjoitukseni ja videolinkin musujen Marokossa tekemästä turistinaisten "pään ruumiista" irroituksesta,sehän videon mukaan liittyi suoraan ketjun "aiheeseen" siten että onhan se pää "irroitettava" ? Nuo vekkulit eivät vaan muistaneet sitä takaisin asennusta laisinkaan?

• Persusti

Et kirjoittanut tarpeeksi härskisti.

• pirremiinapas

Näille tämän puolen rikollisille pitäisi päästä vaihtaa, on ne vaan niin ihme porukkaa.

• oscarsson

Ei mikään uusi asia,aikoinaan eräs p....ntärkeä konttoripäällikkö kehui teettäneensä erittäin kalliin hammasremontin,kaveri kysyi,että mitäs koko pää olisi maksanut.

• bulleero

vaihtaisi oiken isokullisen kropan

• normiparas
        bulleero kirjoitti:

vaihtaisi oiken isokullisen kropan

Yöökk, siitä tulee vain naisen paikat kipeiksi. Normi on paras, saa kauan ilotella kun ei satu.

• flegmaatti

Minä vaihtaisin naamani siloisempaan! Bonusta olisi jos tuolla vaihdolla jäisi myös historiaan vaimoni väittämä minun yläpääni pehmenemisestä ennen muuta kehoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe