Erakkon joulu !

kertokaa-se-minulle-

On kumma juttu,
haluaa olla erakko,
mutta häpeää olla erakko,
tämä joulun seutu on ollu tosi paha,
5 päivää tavallaan joulua,
mihinkään ei viittis lähteä,
mutta hävettää kun kotona vaan mököttää,
tähän erakkoelämään on nyt alettava keksimään jotain,
mutta mitä ? !

Ukko kuoli miusta tuli erakko,
en hauisi nähdä ihmisiä
sitten / haluisin nähdä ihmisiä
mutta en halua passata enään ketään,
enkä kokata
enkä kahvikekkeritäkää halua pitää,

mikä avuksi,

49

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Osta dildo.
      '
      =DW=

• Olikos sitten olevinaan niin hyvä juttu, ettei voinut olla sitä tänne laittamatta?
        No, olen sen kyllä huomannut aiemminkin, ettei empatiakyky ja hienotunteisuus ole parhaita puoliasi. Mutta kukin tyylillään.

• PekkaOrvokki

Syvällinen keskustelu hyvä ystävän kanssa voisi auttaa. Ehkä kirkon auttajan kanssa keskustelu voisi tehdä hyvää. Älä aseta ennakko-odotuksia. Tyhjennä vain olosi. Mutta enstöiksi kävelylenkille.

Itse olen yksineläjä mutta en yksinäinen ja olotila on loistava.
      Joulukaan ei tehnyt heikkoa pätkääkään.

• Ei sitä kuitenkaan hävetä pidä, mutta joku uusi juttu ei varmaan olisi pahitteeksi. Sopisiko sinulle kaveriksi koira, se toisi uutta sisältöä elämään, eikä sallisi totaalista juuttumista sinne kotiin.

Minäkin tunnen olevani erakko. Minulla tosin on passattavana (sairas) vaimo, koiran lisäksi. En haluaisi nähdä ihmisiä, mutta kuitenkin haluaisin. Haluaisin nähdä vain tietynlaisia ihmisiä, omanlaisia, mutta ei niitä juuri ole. Koira pakottaa minut ulos ja joskus lenkeillä pääsee juttusille muiden koiraihmisten kanssa, hyvää sekin tekee.

• yksin-pitkästyy-

Hyvin sanoi
        haluais kuitenki määrätynlaisen ihmisen ystäväkseen,
        luotettava, jonka kanssa olisi mukava viettää aikaa,
        mennä ja tulla jos niin haluisi, olisi oma kaveri,
        jonka jotenki tuntisi omakseen
        vaikka ei asusi saman katon alla,

me pariskuntana aikoikoinaan yhdessä ravattiin ympäri suomea pohjosesta etelään ja päinvastoin,
        joskus ulkomailla,
        nyt vanhana ei tietenkää jasaisi ihan samaa ravia viettää,
        mutta jotain kuitenki, pienemmissä ympyröissä,
        jos olisi oma kaveri,
        joka vuosi mettä-reissuja,

• Itsesi-esille-vie

Älä ota ainakaan koiraa.
        Siitä olisi pidettävä huolta.
        Se rajoittaa elämäsi.
        Se vangitsee sinut - olet hihnassa.
        Et voi matkustella, ehkä tapaamaan uutta ystävää.
        Et voi lähteä mihinkään ex tempore.
        Jos jotain ottaa, tuikku murheeseen, kohtuudella.
        Sitten syötiksi tinderiin, ehkä ystäväkin löytyy.

• ettäkö-vanha-tinderiin-
        Itsesi-esille-vie kirjoitti:

Älä ota ainakaan koiraa.
        Siitä olisi pidettävä huolta.
        Se rajoittaa elämäsi.
        Se vangitsee sinut - olet hihnassa.
        Et voi matkustella, ehkä tapaamaan uutta ystävää.
        Et voi lähteä mihinkään ex tempore.
        Jos jotain ottaa, tuikku murheeseen, kohtuudella.
        Sitten syötiksi tinderiin, ehkä ystäväkin löytyy.

Koira ei sovi elämääni,
        sitä mieltä
        koirat ei kuulu kaupunkeihin,
        kerrostaloon pieniin asuntoihin,
        koiran elämä kuluu maalle,
        ei eläintä hellittäväksi, mieluummin hellin jotain kaipaavaa yksinäistä ihmistä
        jos semmosen löytää,
        jos ei elämä enään suo omaa ihmistä elämääni
        elän päivän kerrallaan liikunnan ja soppailun merkeissä,
        -
        tnderi kiinostaa se on miulle outo ploki,
        mistä sen löytää,

• Koiran kautta saa uusia ehkä samanhenkisiäkin tuttuja jopa kavereita.

• kaikella-kunnioituksella
        siilivain kirjoitti:

Koiran kautta saa uusia ehkä samanhenkisiäkin tuttuja jopa kavereita.

Usein saivuakävelyllä vastaan tulee koiran ulkoiluttajia,
        usein me pysähdymme juttelemaan niitä-näitä hiedänkanssaan
        vaikka itse en omista koiraa enkä aio hankkia,
        en ole koira ihminen,
        haluun olla vapaa menemään kaikkialle,
        joten koira rajoittaisi meneisiäni,
        enkä halua että minun takia joku eläin joutuisi kärsimään kun olen poissa kotoa,
        - vastaantulevien koiria kyllä ihailen
        ja juuttua kyllä riittää,
        vaikka ittellä ei olekkaa koiraa,
        kunnioitan kaikkia koiraihmisiä,
        tiedän että koira on heille hyvin tärkeä kaveri,

• himmeli.piste.kom

• kaikella-kunnioituksella kirjoitti:

Usein saivuakävelyllä vastaan tulee koiran ulkoiluttajia,
        usein me pysähdymme juttelemaan niitä-näitä hiedänkanssaan
        vaikka itse en omista koiraa enkä aio hankkia,
        en ole koira ihminen,
        haluun olla vapaa menemään kaikkialle,
        joten koira rajoittaisi meneisiäni,
        enkä halua että minun takia joku eläin joutuisi kärsimään kun olen poissa kotoa,
        - vastaantulevien koiria kyllä ihailen
        ja juuttua kyllä riittää,
        vaikka ittellä ei olekkaa koiraa,
        kunnioitan kaikkia koiraihmisiä,
        tiedän että koira on heille hyvin tärkeä kaveri,

Niin. Vaikkei itsellä ole koiraa koira yhdistää :).

• Hurtan-kuiskaaja

Minulla on positiivinen ongelma.
        Tuolla kulkiessani tulen toimeen ja ystäväksi lukemattomille koirille, vaikka ei minullakaan koiraa.
        Mutta taluttajaan, jos nainen, tahtoo syntyä vain näennäinen kontakti. "Onpa hän (koira) ystävällinen sinulle" he saattavat tokaista. Tai jotakin muuta ihmetystä "eipä koirani ole aiemmin tehnyt tuttavuutta ventovieraan kanssa".

• "Pari vuotta sitten, kun viimeksi kirjoiteltiin koirasta ja sen haukusta.
      Aika-lailla samoin kirjoituksinkin.
      Kirjoitin tämän muiston:
      Kaveri ampui Pysty-Korvansa.
      Ei haukkumisen vuoksi, vaan Koirasta tuli vanha ja käheä-ääninen.
      Hän teetti nahkasta rukkaset.
      Metsästys-koiran karva on tuuheata ja lämpöistä.
      Sanoi kaveri.
      -
      Muistakaa vanhukset siis kurlata ennen Karaokea."

H.

• tyyväinen-erakko

Seki tekee ihmisestä erakon,
      siis vanhuus
      ei jaksa enään siivota kuten ennen ,
      ei jaksa enään passata vieraita,
      kaikenlainen tarjontaki on riesa,
      vanha ihminen kokee kaiken jo liian raskaaksi,
      yksin on mukava viettää joulu,
      tänään vielä ei viitti lähteä kylänraitille,
      mutta huomenna on jo hyväpäivä
      ja hyvä syy lähteä ulos,
      jotain pitää hankkia jääkaappiin,

siivous on vanhan painajainen,
      hävettää kotiaan esitellä kenellekkää,

• Suitsaitputsputs

Jos vähänkin varaa, tilaa viikkosiivooja.

• kuka-alkaa-perustamaan-

Olisko hyvä keksintö,,,,

perustaa " erakkojen kerho " ,,,,

vaatimukset olisi matatakynnys lähteä,
      kaikki erakot olisi tervetulleita,
      ihan kaikki olisi tervetulleita,
      ei olisi minkäänlaista eriarvoistavaa käyttäytymistä kenekää taholta,

• Bengalitikku

Missä erakot kokoontuisivat? Aarnimetsässä vai Narinkatorilla?
        Miksi itsekseen elämisestä jauhetaan negatiivisesti, kun sitä voisi käsitellä toisinkin: rauhallisena ja levollisena? Jos itse tilastaan kärsii, silloin on tehtävä sille jotain, eivät muut sitä tee.
        Ehkä se, että itsellinen elämä keskusteluissa on aliarvostettua ja annetaan omituinen leima johtuu vääristä käsityksistä. Eipä juuri tehdä ohjelmia omillaan toimeentulevista, tasapainoisista ihmisistä, paitsi siitä iäkkäästä saaristolaismammasta, joka pärjäili varsin vaatimattomissa oloissa ilman mukavuuksia eikä vaikuttanut pätkääkään onnettomalta.
        Onko toisten yksinäisyydestä melua pitävillä huono omatunto?
        Miten he sen käsittelevät? Ongelma?
        Toki on kirjoituksia, missä joku aidosti kertoo, ettei ole kontakteja - yhtään.
        Millainen malli.
        Minua joskus häiritsi yltiösosiaaliset työpaikalla. Seurustelu-upseereja, joille työ oli sivu-hobby. Noin menetellen, en olisi saanut mitään aikaiseksi.
        No. En tarpoita tuppisuisuutta, mykkyyttä jne. Jotkut vain vuotivat yli.
        Jännää, ettei tästä ole mitään kirjoituksia, pakinoita tms.
        Pidän itseäni sosiaalisena, mutta jokapäiväinen älytön, loputon jaarittelu kyllästytti ja väsytti.
        Jokainen osaa jaaritella.

• erakko.realisti

Tuo yltiösosiaalisuus on minullekin tuttu ja joskus harmitus. Energiasyöppöjä noin pahasti sanottuna.
        Olenhan minäkin aikoinani ollut tempperamentiltani vilkkaan sorttinen, mutta vuosikymmenet ovat tuota vilkkautta vähentäneet. Ollut omia oivalluksiakin ettei aina tarviin mennä "pää kolmantena jalkana" eikä olla "suuna päänä".
        Viihdyn nykyisin erinomaisesti pitkähköjäkin aikoja yksikseni. En silti pidä itseäni umpimielisenä ;) Tiedän, että tarvitessani sitä sosiaalista soppaa löytyy. Usein jo tieto siitä riittää.

• vfihimsf

---täälläkin yksi monivammaiserakko liki sokeakin - useat kylillä pyörineet rosvolaumat piinanneet jo kymmenien vuosien ajan --- tälläkin hetkellä pop-pankin ja s-pankin kortit kateisssa --------- aivan uskomatonta sekamelskaa ne piinaajaporukat saavaat aikaan vammaistenkin elossa - lääkärinmääräämät lääkkeetkin katosivat kaapista -- . tietsikasta ja muistakin sähkölaitteista piuhoja poikki ja kateisssa --- reitit7men -..n toimimaaaan avaamallla murjotun laitteeeen ja lataamalla sen uudestaaan ---- alueella hilluviille porukoille en koskaan ole pärjänny minäkään .

• k-kotton

Aina se parempi olisi, jos olis monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Siinä pysyisi maailmankuva monipuolisempana.
      Se yksinolijalla tuppaa olemaan, kun itse kysyy ja itse vastaa, saa aina mieleiset vastaukset.
      Maailma ei vaan ole niin yksnapanen.
      Tässä iässä medät vielä otetaan ainakin jossainmäärin tosissaan, on vähän surku, jos maailmankuva on yksniittinen. Kasi-ysikymppisellä ei enää niin väliä ole..
      Se on vihoviimeinen tilanne, jos muut porukalla seläntakana nauraa.
      Niin, että paras karistella ne erakkohaaveet, ja tunkea itsensä ihmisten ilmoille, vaikka ei kaikki vastaantulijat miellyttäviä olekkaan.
      Ei sitä kaikkien kanssa tarvitse riitelemään ryhtyä, voi olla hiljaa ja kuunnella.

• hytinäx1

Eikö Suomessa ole enää eläkeläisryhmiä joiden parissa tehdä pikkumatkoja tai mennä teatteriin tai elokuviin? . Sieltä voisi löytyä kaveri jonka kanssa ulkoilla ja reppuun vaan termari ja muutama voileipä.
      Monessa kunnan ylläpitämän lenkkipolun varrella on jopa grillipaikkoja joissa voi tikun nokassa paistella vaikka makkaraa. Pakkoko sitä kotiinsa on kutsua kahvittelemaan jos ei jaksa siivota.
      Seurakunnatkin tekevät matkoja eikä varmaan tarvi olla edes uskovainen jos niillekin matkoille osallistuisi.

• Pakotin.itseni

Aloittaja, erakoituminen on yksi masennuksen ensioire. Toivoisin sinun jaksavan lähteä ihmisten pariin, eläkeläiskerhoihin tai vaikka uimahallille, ylipäätään jonnekin, jossa voi jutella ihmisten kanssa. Ensiksi vain toisten ihmisten pariin, jospa se pussaajakin löytyisi ajan kuluessa. Ja luulen ettei se ole kuitenkaan se tärkein enää tässä iässä. Ystävät ovat ja jos niitä ei löydy niin ainakin jonkinlaiset menokaverit ja samaa harrastavat.

• Me olimme Jessen kanssa aika-moisen epäileväisiä kun Jessen faija käski sovittamaan ihmiselle itse-murhan.
      - Eihän tommosesta ole mitää hyötyä, turhaa työtä vain, sanoin.
      - Mietitääs nyt kuitenkin vähän.
      Kohtuu-pian Jesse tulikin sitten sen ristiin-naulitsemis-juttunsa kanssa.
      - Tuohan on ihan sairasta! Huudahdin.
      - Eikä ole, sanoi Jesse ja alkoi selittää.
      -
      Myöhemmin sitten kun katselin miten Jesseä naulattiin, mietin että pitikö sen laittaa itselleen sitä kipua ja tuskaakin.
      Magdalena säälitti minua.
      Tyttö itki sydämensä-pohjasta, koska enhän minä hänelle voinut totuutta kertoa.
      -
      Jessen faija oli hirmu-tyytyväinen juttuumme.
      - Hienoa! Tuota asiaa eivät ihmiset unohda koskaan.
      Ja niin, sen-koommin on ihminen itseäänkin tappanut.
      Ristillä tai ilman.

H.

• aika.aikaansa.kutakin

Liityn erakkojen klaaniin.Koko joulun yksin niinkuin yleensäkkin.Puhelin ei ole soinut kertaakaan 5 päivään.Eipä se soi muutenkaan ellen itse "tyrkytä"ajatuksiani muille.Sisaren suku on kokoontunut tapansa mukaan muksuineen yhteen,ei kuvia,ei viestejä ei mitään.
      Itse rohkaistuin kysymään josko sais heidän riehakkaasta joulusta jonkun kuvan,yksi pikaisesti otettuna tuli.
      Näin on ollut aina ja tulee olemaan,muutkin juhlat he pitävät minulta suljetuin ovin,ei edes kerrota vaan kuulen muualta.Toisaalta tuntuu pahalta,voisivat edes joskus kysyä,pyytää mukaan.
      Olen kuitenkin saanut ajan kulumaan puuhaillen omiani.
      Ja kyllä he aikoinaan tulevat törmäämään siihen että olis kannattanut pitää yhteyttä...sitten kun on viimeisen laskun aika.Sen olen tehnyt selväksi.

• tööt

------- noi pussajá ja seksismin kaikkinaiset lässytykset kuuluu ihmisten toissijaisiin tai toisarvoisiin tarpeisiin----- ei oikasti koskaan ammatti-ihmisilläkään ole yhtään mitenkään mieleisiä oikeeita vastauksia edes silloin kun ihmiset kamppailevat perhe- ja lähisuhdeväkivallan tiimoilla tyranniensa armoilla........

• Minäkin olen erakko. Mutta ihan vapaaehtoisesti. Ruuhkavuosina ja omaishoitajuuden aikaan haaveilin kuinka ihanaa olisi elää vain itselleen ilman velvoitteita. Nyt saan, olen hyvin tyytyväinen elämääni.
      Olisin kokoaikainen erakko jos en olisi tavannut kaveria joka tulee viikonloppuisin ja lomillaan.
      Muun ajan olen käytännössä yksin kissani kanssa. Nyt joulun aikaan on ollut vilskettä kun jälkikasvu on saapunut ruuhkasuomesta.
      On hyvä että heidän kanssaan on lämpimät välit, Menisi hermot jos läheisimpien ihmisten kanssa ei tulisi toimeen.
      Eilen illalla tulin lämmittämään mökkiä, olin päivän hesalaisten kanssa ja yöksi tulen mökille.
      Huomenna taas menen kylille kun siellä on perheen nuorimmainen parivuotia pikku-poika. He tulevat vasta tänään illalla, tein petit valmiiksi joten pääsevät kylillä nukkumaan kun matka on pitkä ja raskas. Jouluvieraat tulivat kahdessa erässä, Tytär ja vävy lähtivät jo kotiinsa.
      Tästä tuli taas päiväkirja, mutta ei minulla muitakaan tapahtumia ole.

• Juttelin Joulun-kunniaksi tuossa Jessen kanssa.
      Jesse on aina ollut jotenkin nihkeä Joulun suhteen.
      Kyllä se kuulema kaikkea syö, possuakin.
      Kyllä minä tiesin mikä sitä Joulussa tympii.
      Tässä taannoin, joku Joulu silloinkin oli, Jessen faija teki perinteisesti oharit jättäen laatikon Viiniä kuitenkin.
      Se kysyi onko poikani taas myrtsi?
      Minä sanoin että ainahan se näinä aikoina on.
      Faija jatkoi matkaansa ja sen hoo-hottava nauru kuului kauan ja kauaksi.
      On se vaan niin rakastava.
      Vaikka onkin tiukka isä lapsilleen.

H.

• helpotuksenhuokaus-

Ihana joulu painajainen on taas ohi,

erakko elämä on sitten ihanaa,

• Olen-etuoikeutettu

Kun (jos) on erakko 365 vuorokautta vuodessa, miksi joulu tekisi siitä erilaisen, samaa rataa ja iloa voi elää silloinkin.

• anti-jumala puoltaa dildon ostamis mielipidettä

• kerohan-uteliaalle

mitä on dildo
        onko se uutta konjakkia,
        ei ole kuulluukaa ton merkkisestä juomasta, oliko kallistaki ?

• Se-on-apuesine
        kerohan-uteliaalle kirjoitti:

mitä on dildo
        onko se uutta konjakkia,
        ei ole kuulluukaa ton merkkisestä juomasta, oliko kallistaki ?

En ala vääntämään rautalangasta, mutta dildoakin käytetään sisäisesti, tosin se ei ole nestettä, mutta voihan sillä leikkiä myös sikaria kun ei pistä surraamaan :D Jos sen laittaa surraamaan, se saattaa aiheuttaa hampaiden kalinaa ja paikkojen irtoamista. Kielikin voi puutua.

• Erakkouttakin näkyy olevan monenlaista. Joskus sanaa käytetään oman mielen mukaisesti.

Erakko on vapaasta tahdostaan yhteiskunnan ulkopuolelle jäävä tai
      sitten sairauden tai muun syyn vuoksi tahtomattaan neljän seinään sisään jäävä.

Mutta aloituksesta...
      Yksinäisyys ja viitsimättömyys on aika ikävä yhdistelmä,
      ne ruokkivat toisiaan. Molempien asioiden taakse on helppo piiloutua.
      Turha silloin on toista ihmistä luokseen odotella, voi vain voivotella surkeuttaan,
      kirjoitan tämän nimimerkillä 'kokemusta on'.

Elämässä pitää viitsiä, huushollihan saa olla kuin pommin jäljiltä, sulkisi vain oven takanaan
      mutta ihmisten pariin kantsii mennä avoimin mielin, eikä miettiä jotain sapuskoja ja siivouksia, passauksia ja paapomisia.

Ensi kerran voi uusissa ympyröissä tuntua vieraammalta ja ulkopuoliselta , toinen on jo helpompaa ja kolmannella on jo sisällä porukassa... ja siellä saa jutella ja rupattaa ja yhteisistä jutuista voi löytää uuden kaverin, jonka kanssa olisi hauskaa seikkailla yhdessä muissakin ympyröissä..

Erakkojen kerho ei olisi mikään erakkojen kerho, kun sinne tulevat erakot hakevat jotain muuta kuin yhteistä erakko-elämää. Mimmoista mahtaa on monen erakon yhteisöllinen erakko-elämä.
      Onhan niitä monenmoisia sinkkukerhoja ja yksinäisten tapaamisia useilla paikka kunnilla. Sinne vaan rohkeasti mukaan muuttamaan omaa erakkoutta, jos siitä ei loppujen lopuksi tykkääkään yhtään.

• erakkous-hävettää

Kiitos asiallisesta ajatuksestasi,
        sanoisin,,,,, se ensimmäinen kerta lähteä on korkean kynnyksen takana,

kerrohan mistä sen ensimmäisen rohkeuden saa
        että k e h t a a lähteä " tunkeutua " uuteen rymään
        josta ei tunne kenties ketään ennakkoon,

olin kait niin kiinni puolisonikanssa omissa senajan ympyröissä,
        että kun yksin jäin olen kuin kynsille lyöty,
        arka yksin lähtemään kerhoihin,
        yksinäistä liikuntaa kyllä harrastan aktiivisesti,

• erakkous-hävettää kirjoitti:

Olet klassinen tapaus. Puolisosi on hoitanut kaiken huushollin ulkopuolisen, elämän organisoinnin. Nyt olet kuin kynsille lyöty. Vanhan ihmisen tilitys. Niin, minkä ikäinen olet?

• epävarmuuski-hävettää
        korpikirjailija kirjoitti:

Olet klassinen tapaus. Puolisosi on hoitanut kaiken huushollin ulkopuolisen, elämän organisoinnin. Nyt olet kuin kynsille lyöty. Vanhan ihmisen tilitys. Niin, minkä ikäinen olet?

Heh, kyllä se oli toisinpäin,
        minä olin se joka organisoi ja suunnitteli aina kaikki tekemiset ja menot ulkomaita myöten, ym .
        puolisoni aina kaikessa mukana,
        mutt ^ nyt ykskin onki vaikeeta alottaa uutta elämää,ku ei ole omaa kaveria,
        erakoituminen tuntuu turvallisemmalta vaihtoehdolta,
        vaikka hiivatisti hävettääki,
        olin kai jotenki liimautunu kiinni häneen,

koko elämänmittainen nuoruuden avioliitto, kunne kuolema erotti
        vai erottiko sittenkää ?

kai elämän pitäisi olla jatkuvaa kehitystä itsenäiseksi ihmiseksi,
        liian pienet ympyrät ei kai sallinut kehitystä,

• Bengalitikku
        epävarmuuski-hävettää kirjoitti:

Heh, kyllä se oli toisinpäin,
        minä olin se joka organisoi ja suunnitteli aina kaikki tekemiset ja menot ulkomaita myöten, ym .
        puolisoni aina kaikessa mukana,
        mutt ^ nyt ykskin onki vaikeeta alottaa uutta elämää,ku ei ole omaa kaveria,
        erakoituminen tuntuu turvallisemmalta vaihtoehdolta,
        vaikka hiivatisti hävettääki,
        olin kai jotenki liimautunu kiinni häneen,

koko elämänmittainen nuoruuden avioliitto, kunne kuolema erotti
        vai erottiko sittenkää ?

kai elämän pitäisi olla jatkuvaa kehitystä itsenäiseksi ihmiseksi,
        liian pienet ympyrät ei kai sallinut kehitystä,

Alkuaskeleiksi ehdottaisin johonkin eläkeläisryhmään tunkemista.
        Ei siellä pakko ole joka kerta käydä.
        Alkuvuodesta saat ohjelman ja voit poimia aiheet mitkä voisivat kiinnosta.
        Ihan hyviä luentoja, missä on kohderyhmä n. 60 .
        Jos menet samoille paikoille, väkisin tulee joku juttelemaan.
        On muitakin leskiä. Ehkä se, että moni muu voi olla samassa tilanteessa, helpottaa. Jokin pieni matka tai retki voi olla virkistävää.
        Olen kuunnellut muiden tarinointia. Riittäähän se kuuntelukin vallan hyvin.
        Ei ole mikään pakko avautua suuresti.
        Epävarmuudesta: useat ovat uusissa tilanteissa vähän epävarmoja. Mutta ihmiset ovat aika itsekeskeisiä, joten tuskin huomaavat edes sitä.
        Siellä on kuitenkin niitä, jotka tykkäävät esiintyä, joten hekin tarvitsevat katsomon.
        Tämä voisi olla pieni askel.
        Kansanopiston jokin kurssi, mihin nyt paraikaa ilmottaudutaan.
        Mukaan vain vaikka yleisöluennolle.
        On kädentaidon kursseja, missä voi tuhertaa. Ommella, neuloa, savijuttuja, elävän mallin piirtämistä ja teema-askarteluja. Pokkana vain johonkin, mistä et ole ennen kuullutkaan.
        Sitten liikuntasalit ovat yksi konsti. Nykyisin jo tervehditään toisiamme jne.
        Alkuun kaikki menivät mököinä. Ilmapiiri on pikkaisen rennompi.
        Minusta epävarmuudessa ei ole hävettävää, mutta pikkasen tahdonvoimaa ja ovi auki.
        Voithan kysyä täälläkin, jos jokin kiinnostaa, niin saatamme neuvoa.

• erakkous-hävettää kirjoitti:

Mieleeni tuli sanoistasi, että
        "yksinäistä liikuntaa kyllä harrastan aktiivisesti"
        mutta eikös se olisi aika hauskaa yhdessä liikkua, ehkä lenkkeillä jne

Pikkasen taas nimimerkillä "kokemusta on". oma yksinäisyyteni aikoinaan jäi uimahalliin,
        Aloin käydä uimahallissa ja siellä joskus saunan lauteilla avoimesti kerroin kuinka olin jo kauan aikaa sitten jäänyt yksin ja kaiken lisäksi olin muuttanut uudelle paikkakunnalle ja en tuntenut ketään ja olisi mukava päästä johonkin mukaan, mutta kun ei tiedä mistä aloittaisi.
        Kerran sitten sattui kohdalle ihminen suhtkoht samassa tilanteessa ja ko rouvan kanssa tuumattiin, tullaan ylihuomenna taas ja yhtä matkaa vesijuostaan ja niin tehtiin ja siitä se lähti, Olen saanut paljon hyvää sen jälkeen elämääni ja kaikki alkoi juuri "uimahallin saunanlauteilta"
        Mutta se voi alkaa monesta muustakin paikasta ja kohtaamisesta.
        Yhdessä kun tehdään jotain mieleistä puuhaa, se lisää luottamusta ja jne.

Olen huomannut, että yksinäinen huomaa helposti toisen yksinäisen.,
        vähän kuoren rapsutusta ja avoimuutta, ei muuta.
        Toisaalta ei tietenkään joka kaupan kassalla kannata yksinäisyyttään julistaa.
        Ei yksinäisyydessäkään mitään hävettävää ole jos ei erakkoelämässäkään.

• erakon-ongelma-
        maissii kirjoitti:

Mieleeni tuli sanoistasi, että
        "yksinäistä liikuntaa kyllä harrastan aktiivisesti"
        mutta eikös se olisi aika hauskaa yhdessä liikkua, ehkä lenkkeillä jne

Pikkasen taas nimimerkillä "kokemusta on". oma yksinäisyyteni aikoinaan jäi uimahalliin,
        Aloin käydä uimahallissa ja siellä joskus saunan lauteilla avoimesti kerroin kuinka olin jo kauan aikaa sitten jäänyt yksin ja kaiken lisäksi olin muuttanut uudelle paikkakunnalle ja en tuntenut ketään ja olisi mukava päästä johonkin mukaan, mutta kun ei tiedä mistä aloittaisi.
        Kerran sitten sattui kohdalle ihminen suhtkoht samassa tilanteessa ja ko rouvan kanssa tuumattiin, tullaan ylihuomenna taas ja yhtä matkaa vesijuostaan ja niin tehtiin ja siitä se lähti, Olen saanut paljon hyvää sen jälkeen elämääni ja kaikki alkoi juuri "uimahallin saunanlauteilta"
        Mutta se voi alkaa monesta muustakin paikasta ja kohtaamisesta.
        Yhdessä kun tehdään jotain mieleistä puuhaa, se lisää luottamusta ja jne.

Olen huomannut, että yksinäinen huomaa helposti toisen yksinäisen.,
        vähän kuoren rapsutusta ja avoimuutta, ei muuta.
        Toisaalta ei tietenkään joka kaupan kassalla kannata yksinäisyyttään julistaa.
        Ei yksinäisyydessäkään mitään hävettävää ole jos ei erakkoelämässäkään.

Sehän se erakon ongelma onki , ku ei oikein halua muitten seuraa,
        kenen tahansa seuraa,
        ja sunanlauteilla muut naiset EI kiinosta, toinen nainen ystävänäki inhottaa,
        ku on hetro,

kuitenki kaipaa jotain,

ku muut ei kelpaa , pitäisi olla aivan erikoisen kiva kaveri oma mies /miesystävä,
        mutta ku ei ei oo,

ja ku oma nukuu ijäistä untaan,

nais-ystävät ei kiinosta,
        harvoin nainen voi toiselle naiselle olla oikea ystävä,
        en ainakaa minä voi,
        aina tulee kilpailutilanne jos esm. minulla on mies niin toisetki sen haluaa, pyh hyh,
        ja minä en taas tykkää siitä tilanteesta,
        omituista,

• erakon-ongelma- kirjoitti:

kenen tahansa seuraa,
        ku on hetro,

kuitenki kaipaa jotain,

ku muut ei kelpaa , pitäisi olla aivan erikoisen kiva kaveri oma mies /miesystävä,
        mutta ku ei ei oo,

en ainakaa minä voi,
        aina tulee kilpailutilanne jos esm. minulla on mies niin toisetki sen haluaa, pyh hyh,
        omituista,

Tosiaankin omituista.
        Ihminen voi olla ihmiselle hyvä ystävä, on sitten hetero tai jotain muuta,
        surullista jos ystävät ja toinen ihminen inhottaa.

Toivottavasti löydät sen etsimäsi, joka ei inhota.
        Eihän sulla mitään huolta ole, kun sulla on mies, niin pidä ihmeessä siitä tiukasti kiinni,
        älä hetkeksikään päästä silmistäsi, joku varmasti sen vie.
        katsos kun meitä naisleskiä ja muita yksin eleleviä naisia on pilvin pimein.

Ehkä sitten onkin paree olla ihan valittavana erakkona vaan siellä missä oot.

Ai niin E-kontaktia, tuossa just maikkari mainosti, sieltä varmaan löydät,

• Bengalitikku
        erakon-ongelma- kirjoitti:

kenen tahansa seuraa,
        ku on hetro,

kuitenki kaipaa jotain,

mutta ku ei ei oo,

en ainakaa minä voi,
        omituista,

Vähän omituinen asenne. Onko tuossa erakkoudesta kyse, vaan halusta omistaa toinen = mies. Onko mahdollista, että olet tulkinnut väärin muut naiset. Onko mahdollista, että miehesi haluaa keskustella muidenkin kuin sinun kanssasi? Vankilana minä tuollaista pidän. Sinun säännöilläsi.
        Heterojahan on enemmistö eikä toisen naisen kanssa keskustelu tarkoita mitään muuta kuin toisen naisen kanssa keskustelua.
        Ystävyydestä voidaan kirjoittaa erikseen.
        Jos noin ajattelee muista, näkyy negatiivisuutesi, eikä kukaan kiinnostunut sinusta. Ja ovatko miehet nyt niin hirveän erilaisia? Tämäkö se oikea ongelma on?

• totuus-on-ruma
        Bengalitikku kirjoitti:

Vähän omituinen asenne. Onko tuossa erakkoudesta kyse, vaan halusta omistaa toinen = mies. Onko mahdollista, että olet tulkinnut väärin muut naiset. Onko mahdollista, että miehesi haluaa keskustella muidenkin kuin sinun kanssasi? Vankilana minä tuollaista pidän. Sinun säännöilläsi.
        Heterojahan on enemmistö eikä toisen naisen kanssa keskustelu tarkoita mitään muuta kuin toisen naisen kanssa keskustelua.
        Ystävyydestä voidaan kirjoittaa erikseen.
        Jos noin ajattelee muista, näkyy negatiivisuutesi, eikä kukaan kiinnostunut sinusta. Ja ovatko miehet nyt niin hirveän erilaisia? Tämäkö se oikea ongelma on?

vanha sanonta :

nainen on aina toiselle naiselle susi,

lopulta pitää aina paikkansa,

pinnallisesti voi näytellä ystävällistä, mutta ,,,

hups ku jutut lipsahtaa sopivissa paikoissa seläntakana,

• Bengalitikku
        totuus-on-ruma kirjoitti:

vanha sanonta :

nainen on aina toiselle naiselle susi,

lopulta pitää aina paikkansa,

pinnallisesti voi näytellä ystävällistä, mutta ,,,

hups ku jutut lipsahtaa sopivissa paikoissa seläntakana,

Eikö mies muka voi olla susi toiselle miehelle?

Homo homini lupus eli kaikki ihmiset voivat olla...

On hyvää ystävyyttä ja heikompilaatuista.

Pinnallisesti näytelty ystävällisyys on vain hyviä tapoja, ei muuta.

No, ne hupsista lipsahdukset tarkoittavat mielestäni sellaista, että mitä pidän tärkeänä ei toinen pidä minään. Emme ole klooneja. Milloin lipsahdus loukkaa tai tarkoitus on vahingoittaa toista, on sillä merkitystä.
        Kannattaa olla mykkä niin ei synny mitään puhetta, sillä aina joku puhuu jostakin jotakin. Ei kandee livetä neuroottiseksi.
        Kuten täälläkin kirjoituksissaan tiedostaen tai tiedostamattaan, ihmiset testaavat omia mielipiteitään ja ajatuksiaan. Kysymys: voiko näin ajatella tai voiko näin tehdä.
        Okei. Ei kaikki ole niin vakavaa. Läskiksikin voi panna.
        Tuolla joku väitti ihmisten pelkäävät joitain kirjoittajia täällä.
        Ihan oikeastiko? Jotain anonyymiä kirjoittajaa? Halloota halloo.
        Itse kyhäilen vastauksia kirjoitusta myöten, vähän kurillisestikin joskus.
        Jos nokkiinsa ottaa, se kandee kertoa. Ei double troubleja.
        Mutta ystävyydestä voi kirjoittaa erikseen, ilmenee se n i i n mielenkiintoisesti muuttuessaan.

• erakoituva
        erakon-ongelma- kirjoitti:

kenen tahansa seuraa,
        ku on hetro,

kuitenki kaipaa jotain,

mutta ku ei ei oo,

en ainakaa minä voi,
        omituista,

Kuulut iältäsi tähän 60 ja samanikäistä miestä kaipaat ja pelkäät muiden naisten vievän hänet? En oikein jaksa uskoa. Melkeinpä luulen, että hyvin harvassa tämän ikäisissä naisissa on niitä joille varattu mies kelpaisi. Kun ei edes vapaatkaan, ei vaan jaksa enää moista. Se on sitä erakkouteen halajamista ja hakeutumista.

• erakkojen-luvattu-maa

Suomi on erakkojen luvattu maa, kohta suurinosa kansasta on yksin eläjiä,
      kohta parisuhteet on harvinaisuus,
      lasten sytytys vielä harvinaisempaa,
      voikin kysyä m i k ä vikana,,,,
      vastaus,
      kaikki on suomessa tehdyn politiikan seurausta,
      kymmenienvuosien työttömyys on älyttömyyksissä, harvoilla vain töitä,
      eriarvoistaminen älyttömyyksissä,
      köyhät köyhtyy, vain jo rikkaat rikastuu,
      valtion rahojenjako sulle mulle politiikka on tehny tehtävänsä,

• Ei-erakko-ei-rusakko

" Erakkon joulu !
      kertokaa-se-minulle-
      25.12.2018 21:25"

Totuushan on, ettet sinä eikä muutkaan erakot kaipaa mitään eikä ketään.
      Kunhan höpäjät lämpimiksesi.
      Eikä moni mies ala pelkästään kaveriksi. Kyllä pitää intiimimpääkin olla.

• erakkona-hyvä-olla

No juuu,
        luulempa suurinosa kansatamme on erakko-luonteita,

sodan jälkeen oli vielä yhteisööllisuyys kukoistuksessaan,

myöhemmin työn tuiskinassa kansatamme tuli erakko-luonteita,
        koska ei ollut aikaa seurustella naapureitten kanssa,
        työpäivät oli piiiiitkiä,
        ja suheellisen suuri lapsiperhe hoidettavana työn lisäksi,
        ihmissuhteet kärsi kriisin,
        olettaisin siinä alkava syy erakkoluoneiselle kansallemme,

• vfihimsf

- mun mielestä kukaan ihminen ei täysin voi ketään toista ihmistä täysin omistaa - jokainen on ihan oma persoonanansa omine erityispiirteineen -- monet toki hehkuttaaa mustasukkaisuuttaan - mutta rakkautta ja välittämistä toisista ihmisistä heistä tuskin koskaan löytyy - elo enempikin kuin pelkkää siansalvuupisnnestä entisaikaan - kun lasinpaloilla viilsivät poika-ja tyttöporsaita kasvattakseen niistä tavallisia liha-sikoja -tämmöisiä asioita itte oon kokenut -janykysellään kinkkaaan ja köpötteln toisen halvaaanuneen jalkani kanssa-------- hyvää uuttavuotta vaan kaikille kirjoittajille........

• Parempimuoto

Erakon joulu !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe