Olen vuosia käyttänyt alkuperäistä öljynsuodatinta. Nyt kuitenkin ostin Bosch-merkkisen tavikesuodattimen. Vaihdon jälkeen varmistin ettei vuoda. Joku tippa aina vielä tulee rakenteista enkä huomannut muuta. Pakkasaamuna jätin auton vähäksi aikaa käymään pihaan. Töistä tullessa huomasin aika lätäkön öljyä pihassa, kurkistus auton alle, ja sieltä valui lisää. Onneksi en lähtenyt Lappiin. Toyotalta haettiin uusi suodatin ja vuoto loppui. Tarkastelussa todettiin tiiviste liian leveäksi ja kovaksi, olisi tarvinnut pitkävartisella avaimella kiristää. Sehän ei kuitenkaan ole mahdollista.
varo tarvikesuodatinta
9
2657
Vastaukset
- 1-laatua!
Boschin suotimet on kylläkin todettu jotakuinkin parhaiksi. Ei ole minusta suotimen vika, jos sitä ei pääse kiristämään käsin tarpeeksi tiukalle vaan pikemminkin moottorisuunnitelijan kömmähdys. Tiukassa paikassa suodin on vaikkapa eräissä Golfeissakin, käsin ei pääse kiristämään mutta suotimen päässä olevasta isosta "mutterista" pystyy onneksi vääntämään tiukalle.
- aivan hyviä
kokemukseni tarvikkeista ovat aivan hyviä.
Jo tosi paljon kilometrejä tarvikkeilla --- ja toimii hyvin (esim teho-suomi) - ei sovi
Eiköhän suodatin (myös bossi) pitäisi tehdä moottoriin sopivaksi eikä päinvastoin.
olleet aina hyviä tai riittävän hyviä 0,8 milj. km:n kokemuksella. Myös TM:n testissä taannoin. Kaikista kehnoin kyseisessä testissä oli Toyotan suodin, jossa paperin liimasauma oli auki koko matkalta. Hakivat toisenkin alkuperäissuotimen Touotaan, sama juttu. Siihen loppui Toyotan mainokset "käytä aina alkuperäisvaraosia".
- kylläbä
on 1,sen kokemus ,just sama bosse tarvike sudatin ja kävi tismalleen samoin ,tiiviste on kovaa kumiseosta ja ohut ja tehty malesiassa, alkuperäistä bochea siinä ei ole edes nimeä ,ajo kokemusta on n,1 milj,km ,99% olen vaihtanut öljyt ja suodattimet v,1968 lähtien.
- kuin Toyotassa
Tuo ongelma ei koske muita automerkkeja kuin Toyotaa. Ehkä siinä kannattaa käyttää alkuperäistä, vaikka paskaksi sekin on todettu. Boschin suodattimet on todettu hyvin toimiviksi useissa vertailuissa.
- Jamppa1
ei voi oikein yleistää että Bosch olisi hyvä tai huono. Saksalaiseen ja ainakin volkkariin uskaltaa huoleti ostaa boschia kun se on niihin mannin tekemä, joka on yksi orkkisvalmistajista.
Bosch tosiaan ostaa eri paikoista niitä suodattimia eri autoihin. Ilmeisesti niiden joukossa on myös sutta ja hyvä että asia otettiin esiin.
Itse olen ollut sillä linjalla etten yksityishenkilönä vaihda kavereille ja muille kelle nyt välillä tulee vaihdettua, muuta kuin alkuperäistä tai laadukasta merkkiä kuten Mann, Fram, Fiaam tai Hengst. Sama koskee öljyjä, ei kiinnosta ottaa vastuuta huonoista osista. Omassa käytän Mannin öljynputsaria hyvällä menestyksellä. - on ostaa
Jamppa1 kirjoitti:
ei voi oikein yleistää että Bosch olisi hyvä tai huono. Saksalaiseen ja ainakin volkkariin uskaltaa huoleti ostaa boschia kun se on niihin mannin tekemä, joka on yksi orkkisvalmistajista.
Bosch tosiaan ostaa eri paikoista niitä suodattimia eri autoihin. Ilmeisesti niiden joukossa on myös sutta ja hyvä että asia otettiin esiin.
Itse olen ollut sillä linjalla etten yksityishenkilönä vaihda kavereille ja muille kelle nyt välillä tulee vaihdettua, muuta kuin alkuperäistä tai laadukasta merkkiä kuten Mann, Fram, Fiaam tai Hengst. Sama koskee öljyjä, ei kiinnosta ottaa vastuuta huonoista osista. Omassa käytän Mannin öljynputsaria hyvällä menestyksellä.tarvikesuodatin ku originaali , 2 vuoden takuulla , on vaan sen 1-2 egee kalliimpi ???
Jos se tarvikesuodatin skrabaa , ni et sä sihen saa huoltotakuuta voimaan ... aaa mut se huolto täytykin teettää merkkiliikkeessä ja siellähän laitetaan vaan alkuperäisosia , ei ne muita suostu laittaan , mut todella jos esim. merkkihuollettu auto ja merkkihuollossa laitettu suodatin hajoo ni ... ei muuta ku hinauksen ja hotillan laskut volskille , kaikki ne maksaa , tosi näin !
tojotissa ei maksa , tosi niin !
mersussa ja bemariskin maksaa ... ja volvossa !
ei tojotissa - ....
on ostaa kirjoitti:
tarvikesuodatin ku originaali , 2 vuoden takuulla , on vaan sen 1-2 egee kalliimpi ???
Jos se tarvikesuodatin skrabaa , ni et sä sihen saa huoltotakuuta voimaan ... aaa mut se huolto täytykin teettää merkkiliikkeessä ja siellähän laitetaan vaan alkuperäisosia , ei ne muita suostu laittaan , mut todella jos esim. merkkihuollettu auto ja merkkihuollossa laitettu suodatin hajoo ni ... ei muuta ku hinauksen ja hotillan laskut volskille , kaikki ne maksaa , tosi näin !
tojotissa ei maksa , tosi niin !
mersussa ja bemariskin maksaa ... ja volvossa !
ei tojotissa....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965