Dellin kannettava (win10) ei suostu tulostamaan hp:n tulostimella. Tulostimen olen saanut jo "Laitteet ja tulostimet" näkymään ja mallikin näyttäisi olevan oikea. Kun tulostan, niin se ilmoittaa joko ettei pysty tulostamaan tai sitten, että tulostin on virhetilassa. Kahdella muulla kannettavalla kuitenkin toimii alta kahden minuutin ilman mitään ajureiden hakua sun muuta. Olen mielestäni tehnyt kaiken. Nyt on menossa käyttiksen uudelleen asennus. Josko se toisi tähän jotakin uutta. Kaapeleita on vaihdettu. Usb-väyliä vaihdettu ja puhdistettu. Laitteita sammuteltu ja käynistelty. Laitteita poistettu ja uudelleen asennettu. HP:n virheohjelmilla testailtu, mutta ei vain toimi. Ikään kuin tietokoeen ja tulostimen välillä ei olisi yhteyttä. Skanneri sen sijaan toimii (sama laite) hyvin. Tulostin on HP Colorlaserjet pro mfp 180n. Tulostimenkaan näytössä ei pala kuin vihreä valo. Laite ei tuoe wi-fi tulostusta. Usb:llä olenkin yritellyt.
Dellin kannettava ei löydä HP:n tulostinta
13
233
Vastaukset
- diagnooseja--
Näitä diagnooseja kannattaa testailla
Tulostinongelmien korjaaminen
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4027397/windows-10-fix-printer-problems- HP-Print-Doctor
HP:llä on myös oma diagnostiikkansa printteriongelmiin
HP Print and Scan Doctor
http://ftp.hp.com/pub/printers/hppsdr/HPPSdr.exe
https://support.hp.com/fi-fi/document/c02073861 - Jukkis19588
HP-Print-Doctor kirjoitti:
HP:llä on myös oma diagnostiikkansa printteriongelmiin
HP Print and Scan Doctor
http://ftp.hp.com/pub/printers/hppsdr/HPPSdr.exe
https://support.hp.com/fi-fi/document/c02073861Nyt on käyttis ajettu uusiksi. Eli win 10 uudestaan. Tuo hp print and scan doctor ei ainakaan auttanut. Ei löydy tulostinta millään usb-väylällä.
- exBersel
Jukkis19588 kirjoitti:
Nyt on käyttis ajettu uusiksi. Eli win 10 uudestaan. Tuo hp print and scan doctor ei ainakaan auttanut. Ei löydy tulostinta millään usb-väylällä.
Lisälaitteen toimintaan saattamiseksi ei oikein milloinkaan jos milloinkaan joudu asentamaan käyttöjärjestelmää uudelleen. Ikävää että olet saanut huonoja ohjeita jos niiden takia olet käyttöjärjestelmän uudelleen asentanut.
Tulostimien ongelmat ovat välillä aika outoja ja tuntuu, että kyse on erittäin huonosti tehdyistä ajureista.
Tulostusongelman ensimmäinen askel jos ajurit on asennettu, on tosiaan käynnistää ja sammuttaa tulostin riippumatta, väittääkö sen näyttö laitteen olevan valmis vai ei.
Jos tämä ei auta, niin poista aiemmat ajurit, lataa valmistajan sivuilta uusimmat ja asenna ne.
Tämän jälkeen taas se tulostimen (ja ehkä tietokoneenkin) uudelleenkäynnistys.
Jos ei vieläkään toimi, pitää kaivella syvempää, eli katsoa usb-portin asetukset. Todennäköisesti pitää olla valittuna virtual-usb-jotain tai usb-virtual-jotain sellaisesta valikosta.
Vain valmistajien ahneus ja osaamattomuus voivat selittää sen, että ei ole universaalia tulostinajuria, joka toimisi aina ja kaikissa tulostimissa. Se että tällaista ei ole, kertoo vain sen että valmistajat oikein erityisesti ovat suunnitelleet laitetuen vain tiettyyn/tietyille käyttöjärjestelmäversioille ja haluavat että laite lakkaa toimimasta jos käyttäjät joskus myöhemmin vaihtaa käyttöjärjestelmää tai tulee uudempi versio, jolloin he voivat taas myydä asiakkaalle uuden tulostimen. - exBersel
exBersel kirjoitti:
Lisälaitteen toimintaan saattamiseksi ei oikein milloinkaan jos milloinkaan joudu asentamaan käyttöjärjestelmää uudelleen. Ikävää että olet saanut huonoja ohjeita jos niiden takia olet käyttöjärjestelmän uudelleen asentanut.
Tulostimien ongelmat ovat välillä aika outoja ja tuntuu, että kyse on erittäin huonosti tehdyistä ajureista.
Tulostusongelman ensimmäinen askel jos ajurit on asennettu, on tosiaan käynnistää ja sammuttaa tulostin riippumatta, väittääkö sen näyttö laitteen olevan valmis vai ei.
Jos tämä ei auta, niin poista aiemmat ajurit, lataa valmistajan sivuilta uusimmat ja asenna ne.
Tämän jälkeen taas se tulostimen (ja ehkä tietokoneenkin) uudelleenkäynnistys.
Jos ei vieläkään toimi, pitää kaivella syvempää, eli katsoa usb-portin asetukset. Todennäköisesti pitää olla valittuna virtual-usb-jotain tai usb-virtual-jotain sellaisesta valikosta.
Vain valmistajien ahneus ja osaamattomuus voivat selittää sen, että ei ole universaalia tulostinajuria, joka toimisi aina ja kaikissa tulostimissa. Se että tällaista ei ole, kertoo vain sen että valmistajat oikein erityisesti ovat suunnitelleet laitetuen vain tiettyyn/tietyille käyttöjärjestelmäversioille ja haluavat että laite lakkaa toimimasta jos käyttäjät joskus myöhemmin vaihtaa käyttöjärjestelmää tai tulee uudempi versio, jolloin he voivat taas myydä asiakkaalle uuden tulostimen.Jos laitteen mukana tuli joku asennus-cd, niin ne ajurit ovat järjestään auttamattoman vanhat, eivätkä välttämättä toimi.
- exBersel
exBersel kirjoitti:
Jos laitteen mukana tuli joku asennus-cd, niin ne ajurit ovat järjestään auttamattoman vanhat, eivätkä välttämättä toimi.
Joskus ratkaisu on kokeilla toista USB-porttia, eli irroittaa johdon siitä missä se on nyt kiinni ja kiinnittää toiseen. Lisäksi asetuksista pitää tarkastaa, että oletustulostin on se nykyinen, eikä esimerkiksi pdf-converter tai xps-converter tai joku vanha tulostin, jota järjestelmä yrittää edelleen löytää. Samoin kannattaa ehdottomasti poistaa vanhan tulostimen ajurit ja ohjelmat järjestelmästä, jos sitä ei enää käytä (riippuen millaisen uudelleenasennuksen käyttöjärjestelmälle teit - korjaavan vai kokonaisen - jos kokonaisen, niin vanhat ovat häipyneet joka tapauksessa)
- tutkin.tietoja
Jukkis19588 kirjoitti:
Nyt on käyttis ajettu uusiksi. Eli win 10 uudestaan. Tuo hp print and scan doctor ei ainakaan auttanut. Ei löydy tulostinta millään usb-väylällä.
Tutkin tuolta tietoja niin mainitaan liitettävyys
"Yhteydet, vakiot Hi-Speed USB 2.0 -portti"
voisiko tuossa olla ongelma jos yritetään kytkeä usb3- porttiin? Onko siinä koneessa tavallista usb 2.0 porttia?
http://www8.hp.com/fi/fi/products/printers/product-detail.html?oid=14142484#!tab=specs - exBersel
tutkin.tietoja kirjoitti:
Tutkin tuolta tietoja niin mainitaan liitettävyys
"Yhteydet, vakiot Hi-Speed USB 2.0 -portti"
voisiko tuossa olla ongelma jos yritetään kytkeä usb3- porttiin? Onko siinä koneessa tavallista usb 2.0 porttia?
http://www8.hp.com/fi/fi/products/printers/product-detail.html?oid=14142484#!tab=specsKyllä ymmärtääkseni usb2 laitteiden pitäisi toimia usb3-porteissa ongelmitta, mutta eihän sitä koskaan varma voi olla.
Katso nyt ensinnä kuitenkin: printers & scanners ->näkyykö tulostin täällä ja sitten -> print server properties -> ports eli mitä siellä sanotaan
Tässä on erilaisia ohjeita ongelman ratkaisemiseksi:
http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/windows-10/how-to-fix-printer-problems-in-windows-10-11363996318374
Tässä opastetaan printterin "hard reset" jos ei toimi: https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Software-and-Drivers/Printer-won-t-print-after-recent-Windows-10-update/td-p/6729792
Tässä on vielä MS:n ohjeet: https://support.microsoft.com/en-us/help/4015401/windows-10-fix-printer-problems - Koneissa-usb2.0portit
exBersel kirjoitti:
Kyllä ymmärtääkseni usb2 laitteiden pitäisi toimia usb3-porteissa ongelmitta, mutta eihän sitä koskaan varma voi olla.
Katso nyt ensinnä kuitenkin: printers & scanners ->näkyykö tulostin täällä ja sitten -> print server properties -> ports eli mitä siellä sanotaan
Tässä on erilaisia ohjeita ongelman ratkaisemiseksi:
http://home.bt.com/tech-gadgets/computing/windows-10/how-to-fix-printer-problems-in-windows-10-11363996318374
Tässä opastetaan printterin "hard reset" jos ei toimi: https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Software-and-Drivers/Printer-won-t-print-after-recent-Windows-10-update/td-p/6729792
Tässä on vielä MS:n ohjeet: https://support.microsoft.com/en-us/help/4015401/windows-10-fix-printer-problemsKyllä siihen jokin syy on miksi koneissa on edelleen usb 2.0 portteja niiden usb3 lisäksi
- exBersel
Koneissa-usb2.0portit kirjoitti:
Kyllä siihen jokin syy on miksi koneissa on edelleen usb 2.0 portteja niiden usb3 lisäksi
On todennäköisesti ensisijaisesti sen takia, että kehityksen kehittyessä piirisarjat eivät ole välttämättä tukeneet uusimpia standardeja jos ovat olleet pidempään markkinoilla tai tulleet huonoon aikaan myyntiin ja sitten laitevalmistajat ja komponenttivalmistajat ovat lisänneet tuen uudemmalle standardille itse.
Sitten on tietysti kaikenlaisia valmistajien viritelmiä olemassa, jotka eivät toimia aivan niinkuin niiden pitäisi.
"The USB 3.0 spec requires that it be fully backwards compatible with USB 2.0 devices. However, not all USB 3.0 ports or the computers they're connected to will achieve this USB 2.0 backwards compatibility properly." https://www.noterepeat.com/articles/pc-troubleshooting/851-usb-3-0-ports-and-usb-2-0-devices
- exBersel
Tyypillisin ratkaisu näihin ongelmiin (jos ajuri on asennettu ja laite näkyy paneelissa) on sammuttaa ja käynnistää tulostin uudelleen. Ilmeisesti tulostinvalmistajat tekevät tarkoituksella kiusaa edullisempien mallien ostajille ja vasta ~1000€ mustavalko-laserit, jotka on tarkoitettu suurempiin organisaatioihin, toimivat yleensä ongelmitta.
- Jukkis19588
Kokeiltu on. Ja monta kertaa.
Minkä ikäinen Dell ja mikä malli? Itse törmäsin samaan ja vikaa oli että koneen USB3-portit tarvitsivat ajurit erikseen toimiakseen Windowsissa. Katso läppärin pohjasta service tag, sen avulla saat Dellin sivuilta kaikki tarvittavat ajurit ja muut enemmän tai vähemmän tarpeelliset kikkareet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625