Ihmettelen minä edelleen kuinka nämä kaikki suunnat tai "haarat",mitä heistä kutsutaankin, ovatko samaan taivaaseen menossa.Miten se perustellaan eri uskomuksissanne. Kenellä on paras srk:ta vai millä avuilla. Itse en kuulu mihinkään mutta ajattelen monesti näitä asioita; esim miten kutsuisitte minua jos olisin halukas tulemaan ns. sanan kuuloon tms tilaisuuteen ja kuinka selitätte tämän luokituksen.
menomatka
5
738
Vastaukset
- Heikki
niin sitten tiedät paremmin. Ei tätä voi tässä mitenkään avata sinulle. Sepitää itse kokea.
- tuli
minun näkemykseni on se, että "lihallisuus" = oppisuunta= ei mitään arvoa, pelkkää ihmisoppia!.
- tarkemmin
mitä yrität sanoa.
- kompastelia
tarkemmin kirjoitti:
mitä yrität sanoa.
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
kompastelia kirjoitti:
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
Uskontojen "valintamyymälässä" voi kyllä totta tosiaan eksyä, joten syytä on olla varovainen. Liika varovaisuuskin on pahitteeksi, sillä sielunvihollinen pyrkii kaikella tavalla kasvattamaan etäisyyttä eläviin kristittyihin. Näin käy myös välillä, vaikka olisi kristillisyyden saanutkin.
Sanotaan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Itse uskon, että Jumala on johdattanut minut tähän seurakuntaan. Näin minulle vain kävi. Olen siis onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164