Se on sitten oikein talvi kun lunta sataa reippaanpuoleisesti.
Lapset ja koirat tykkää.
Mutta aikuiset ovat ihan helisemässä.
Autot, junat, lentsikat eivät toimi.
Suositellaan etäpäivää ja kotona olemista.
Mitenkähän tuo suositus käy terveydenhoito- ja kaupan alalle.
Asun maalla ja nyt on jo pihaa aurattu, samoin kylämme päätietä.
Bussit kulkevat ja lähden palvelukotiin omaistani hakemaan.
Taxilla huristellaan kauppakeskukseen.
Ei väliä lumentulolla, kun auraajat ja kuskit hoitavat homman.
Juomme kahvilassa makoisat iltapäiväkahvit ja seuraamme liittyy toisenkin palvelutalon asukas, omaiseni.
Halusin tällä kertoa, että kyllä kaupunki toimii, vaikka taivaalta tulisi ämmiä äkeet selässä.
Se on asennekysymys.
Se on sitten talvi
10
<50
Vastaukset
- ajotaidottomialiikaa
Vähänkään enemmän lunta, niin liikenne on kaoksessa. Kun ei osata ajaa oikein kaistoilla kesällä, niin ei osata talvellakaan. Nyt talvella ajourat menevät missä sattuu ja usein ihan kaistamaalausten päältä tai jopa toisen kaistan puolella.
Tosta ihan samaa mieltä. 40 km:n työmatkasta liki puolet mutkaista tietä metsän keskellä, jolloin mutkan taakse ei edes näe mahdollista vastaantulijaa. Kaikkiin ulkokaarteisiin ajettu urat vastaantulijoiden puolelle. Toiset vielä pokkana tulee niissä urissa vastaan, jolloin tila käy vähiin. Pahin ongelma talviliikenteessä.
Itse mieluummin vähän hiljennän mutkaan ja teen uutta jälkeä oikeaan kohtaan tiessä. Eihän se yksi kerta mitään vaikuta, mutta ihan periaatteesta.
- henrjii
vielä kun tuuli puhaltelisi kunnolla, niin olisi normaali akkojen ilma
- Pakkasäijä
Oli asenne kovilla -22 asteen pakkasessa työhommissa. Nuorenpana se ei niin paljon vaivannut mutta nyt vanhuuden kynnyksellä nuha tulee jo pelkästä ajatuksesta joutua -22 pakkaseen
- ex.urakoitsija
Asenne kovilla tai ei, mutta ei nuorempana pieni pakkanen haitannut.. Muistan talven, taisi olla 1986-87, kun pakkasta oli yhtäjaksoisesti yli 30 astetta parin kuukauden ajan.
Minulla oli aivan uusi pakettiauto ilman moottorilämmitintä. Aine se käynnistyi, mutta kyllä äänekkäästi valitti.
Asukkaat olivat juuri muuttaneet uuteen rivitaloon, mutta pihatyöt olivat vielä kesken. Tiukasti vaativat autolämmitystolpat heti kuntoon. Kaverin kanssa lähdimme niitä asentamaan, lämpöhaalarit yllä ja karvalakit päässä, mutta kytkennät tehtiin paljain käsin. Veri kiersi sormissa niin, että kädet olivat aivan kuumia.
Illalla oli niin hyvää olla, etten heti halunnut mennä sisälle, vaan rupesin pihallani lumitöihin.
- Talvi-ihminen
Jeee ... Iiihanaa; oikea luminen pakkastalvi. Ja minä olen aikuinen, joskus vieläkin hieman lapsenmielinen, valitettavasti en enää niiin usein ...
- pirremiinapas
Ja kunnon talvionkin, puhtaan valkoista lunta , voiko parempaa olla.
- Kolikon-parempi-puoli
Muutin maalle.
Sain korvikkeeksi lumitöitä sekä asunnolla että mökillä.
Nyt kun pohjatyöt on tehty, jatko sujuu manuaalisestikin kolalla, lapiolla ja työnnettävällä lingolla.
Terveys kiittää.
Ison kaupungin huoltoyhtiöiden varassa terveyteni olisi mennyt, ikkunan ääressä ulos tuijottaen.
Toki minulla aika ei käy pitkäksi missään. Lorvi on tuntematon tauti.- Bengalitikku
Voisiko kehittää akullisen sähkökolan isompia alueita auraavalle?
Vrt varrelliset pölynimurit.
Voi, että oli upea päivä. Juuri sopivat asteet: raikasta ilmaa, jota olisi voinut juoda. Hassua, että pakkasasteet ovat lämpötila-nimikkeen alla. Kylmätilalla käsitetään muuta.
Valokuvaajille oiva päivä.
Juu-u on se. Piti lähteä iltapäivällä kauppaan, vaan ei mitään elonmerkkiä autosta löytynyt.
Akku vissiin tyhä, luultavasti muutenkin akku romu.
Täytyy latailla huomenna ja käydä tuossa korjaamolla maanantaina mittauttamassa meneekö uusiksi.
Tähän aikaan vuodesta, kun ei muuta ajoa paljon ole, kuin tuin kaupoissa käynti, ei siinä edes lataudu.
Täällä on mukavat talviset ilmat ollut koko ajan, vaikka lumella ja myrskyllä uhattu, vain vähän lunta tullut viime päivinä. Muuten sitä on ihan tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927