Toyotan ykköstila tammikuussa on aivan uskomattoman suuri saavutus

HurjaTulevaisuus

Toyota saavutti tammikuussa merkkikohtaisen ykköstilan ensirekisteröintien määrissä vaikka lähes kaikista sen autoista on tulossa kuukauden päästä uusi malli. Se, että tammikuussa myyytinn autoja noin paljon on suorastaan käsittämätöntä.

Ja mikä merkittävintä?

Yksi sen kärkikymmenikössä aina ollut malli, Avensis, puuttui kokonaan markkinoilta. Silti Toyota oli ykkönen. Siis yksi malleista puuttui kokonaan. Vuosi sitten tammikuussa Avensiksia myytiin 433 autoa ja nyt se puuttui nyt kokonaan. Jos puuttuva auto olisi ollut markkinoilla lukema olisi ollut nyt huikeat yli 2000 autoa.

Tämä kertoo siitä tulevasta ajasta ja rekisteröintilukemista kun Toyotat ovat taas täysilukuisina markkinoilla ja vieläpä täysin uusina malleina. Uusina teknisesti kehittyneimpinä ja pienikulutuksisimpina autoina.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajosikotojotasi

      Olipa uskomatonta. Myynti sakkasi yli 17%. Romulaatu turkista ei myy. Kaiken lisäksi ovat rumia, kuin rantapirut.

      • KerroSe

        Kerropa mitä siellä turkissa valmistaan ettet anna väärää kuvaa! Aurikset ja tulevat farmari- ja 5-ovinen corolla valmistetaan Englannissa. Avensiskin tuli Englannista.


      • dfdsfdsfsdaf

        Kaikkien autojen myynti laski tammikuussa kokonaisuutena nyt 14 %. Tuossa myynnin laskussa ei ole mitään ihmeellistä.


      • järki.käteen
        dfdsfdsfsdaf kirjoitti:

        Kaikkien autojen myynti laski tammikuussa kokonaisuutena nyt 14 %. Tuossa myynnin laskussa ei ole mitään ihmeellistä.

        Kuka haluaa enää mukahybridin, maksaa yli 30000 euroa ja ajaa vain alle 15 tkm vuodessa. Vitun kallista säästöä.


      • URTRADTRTT
        järki.käteen kirjoitti:

        Kuka haluaa enää mukahybridin, maksaa yli 30000 euroa ja ajaa vain alle 15 tkm vuodessa. Vitun kallista säästöä.

        SE ON TUHNU TOYOTA KIIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.KIIMMMAAA.KIIIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • Säälikää
        URTRADTRTT kirjoitti:

        SE ON TUHNU TOYOTA KIIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.KIIMMMAAA.KIIIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Tässä epätoivossani minä huudan ja piehtaroin. Kuinka asiat ovatkin kääntyneet rehellisen ja rehdin, ympäristöystävällisiä ja teknisesti edistyneimpiä autoja valmistavan Toyotan eduksi?
        Kuinka nämä asiat nyt kääntyivätkin näin? Kuinka?

        Minä olen 15 vuotta täällä halverrannut Toyotaa ja ajatelkaa miltä voi tuntua kun työni on valunut täysin hukkaan. Säälikää edes minua.


      • kade.kade
        järki.käteen kirjoitti:

        Kuka haluaa enää mukahybridin, maksaa yli 30000 euroa ja ajaa vain alle 15 tkm vuodessa. Vitun kallista säästöä.

        Tuossa naapurin pihassa kököttää lähes 100 ke:n lataushybridi, jolla ajetaan noin 8000 km vuodessa. Kateellisena vaan katselen tuota järkyttävää säästämistä, vaikka sillä pääsee sähköisesti talvella vain 25 km.


    • Penttisen.Musto

      skodaa ei rekisteröity yksityisomistukseen yhtään kappaletta tammikuussa. kaikki meni leasing käyttöön yrityksiin.

      • paras.kelpaa

        Tojo ei edes kelpaa yrityskäytöön, muutama kuski ajaa orjana Prius viksutaksilla.


      • Musu.voi.tulla

        Ei tahdo löytyä kuljettajaa, jos Toyotalla pitää leipänsä tienata.


      • Tojo_ei_ruostu_tänään
        Musu.voi.tulla kirjoitti:

        Ei tahdo löytyä kuljettajaa, jos Toyotalla pitää leipänsä tienata.

        Jos renki kolaroi usein antaa Isäntä Tojon puoleksi vuotta kuskille rangaistukseksi. Oppiipahan ajelemaan ihmisiksi. Tämä rangaistus on yleisesti käytössä.


      • mistääntietämättä

        Ei ole Penttisen mustolla mitään käsitystä siitä missä kuussa kannattaa leasing autot rekisteröidä. Annan vihjeen. Tammikuu on huonoin.


    • ihmekkös tuo kun toyota on jo toiseksi suosituin taksiauto mersun jälkeen. näin eräs taksikuskikin sanoi toissa viikonloppuna että jos rahan ansaitseminen on autosta kiinni niin silloin MB tai Toyota. vw tai skoda ei tuota enää mitään koska ovat aina korjaamolla.

      • Näkökulmia

        Pentille tiedoksi että tällä maalla päin ei yhtään tojotaa taksissa , Mersua Volvoa skodaa eniten ,täälläpäin ajellaan pitempiä matkoja ei tojot kelpaa...


      • Rengistä.orjaksi
        Näkökulmia kirjoitti:

        Pentille tiedoksi että tällä maalla päin ei yhtään tojotaa taksissa , Mersua Volvoa skodaa eniten ,täälläpäin ajellaan pitempiä matkoja ei tojot kelpaa...

        Tojot kelpaavat stadissa hyvin kannattamattomien 10 euron keikkojen ajoon.


    • Naurisvaris

      Uskomatonta se on. Ei millään voi uskoa, että sellainen rimpula myisi niin hyvin. Niitä rekisteröitiin tammikuussa kokonaiset 37 kappaletta enemmän kuin Skodaa. En kyllä sanoisi sellaista suureksi saavutukseksi.

    • Ahkera_Pentti

      Pakko kuitenkin kunnioittaa Penttiä kovasta yrityksestä ja sitkeydestä toivottomassakin tilanteessa. Meidän firmassa noin ahkera mies työntekijänä olisi kovasti pidetty, siis sillä ehdolla että Pentin energia suuntautuisi trollaamisen sijasta työntekoon.

      • TervetuoaHelmikuu

        Sitä suurta saavutusta ei tehnytkään se lukumäärä, vaan ne olosuhteet, joissa Toyota oli taas ostetuin auto.

        Se mitä on Skodan luvun takana on tarkasti tiedossani. Tässä helmikuussa Skodan lukema on taas surkeat 700 autoa kuten ennenkin. Joulukuussa Octaviakin oli viidenneksi myydyin automalli. Sieltä se ei enää tule koskaan nousemaankaan.


    • EiLöydyLyötyä
    • vain.Suomessa

      Uskomatonta tuo lopetettavien Auris mallien kysyntä. Vaikka niitä saakin tarjouksista vähän entistä halvemmalla, niin arvo putoaa taatusti ainakin saman verran heti kun uusi malli on tullut myyntiin. Vanha malli on aina ollut ja tulee olemaan vanha, sille vaan ei voi mitään.

      • ArvoSäilyy

      • selittäkää
        ArvoSäilyy kirjoitti:

        Toyotien arvot ei paljon hetkahda. Olipa uusi tai vanha malli.
        Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä:

        https://www.is.fi/autot/art-2000000705160.html

        Miksi ostaa vanha malli, kun uusi ei ole yhtään kalliimpi ja on kuitenkin paljon parempi ja mukavampi.


    • Röhöhöhöhöhöö

      Kinkelit ovat näköjään ihan ihmeissään, kun luotettava tekniikka sen kun vaan myy. Toisin on kuksmanien epäluotettavat tekniikkakokeilut! Asiakas kun maksaa nekin!!

      • Konkurssi

      • Näin_menee

        Tm kirjoittaa että skodan vuoden aloitus kerrassaan mallikas jäi vain 43 kpl päähän ykköspaikasta kun tojotia on siirretty joulukuulta tammikuulle..vw ja Audi painiskeli vielä kesken olevien wltp päästömittausten vuoksi ..


      • Ajattelevähän
        Näin_menee kirjoitti:

        Tm kirjoittaa että skodan vuoden aloitus kerrassaan mallikas jäi vain 43 kpl päähän ykköspaikasta kun tojotia on siirretty joulukuulta tammikuulle..vw ja Audi painiskeli vielä kesken olevien wltp päästömittausten vuoksi ..

        Kerronko miksi Skoda nousi tammikuussa. No, ajattele vähän itse. Helmikuussa sillä on tosi surkeat lukemat. Octaviakin oli joulukuussa mallitilastossa viidentenä.


      • Kikkojenvirittelyä
        Näin_menee kirjoitti:

        Tm kirjoittaa että skodan vuoden aloitus kerrassaan mallikas jäi vain 43 kpl päähän ykköspaikasta kun tojotia on siirretty joulukuulta tammikuulle..vw ja Audi painiskeli vielä kesken olevien wltp päästömittausten vuoksi ..

        Miksiköhän se vag painii vieläkin niiden WLTP-mittausten kanssa...
        olisiko ingenjööreillä vähän haasteita keksiä uusia keinoja normipäästöjen pienentämiseen?
        Jos homma olisi pelkästä mittauksesta kiinni, niin ne olisi tehty ajat sitten, eihän yhteen testiajoon mene kuin 30 min plus valmistelut.
        Se kertoo myös että "Saksalaisesta järjestelmällisyydestä ja tehokkuudesta" on jäljellä enää vain muistot 80-luvulta.


      • NlMlMERKKl
        Ajattelevähän kirjoitti:

        Kerronko miksi Skoda nousi tammikuussa. No, ajattele vähän itse. Helmikuussa sillä on tosi surkeat lukemat. Octaviakin oli joulukuussa mallitilastossa viidentenä.

        No mikset kerro? Saataisiin nauraa vainoharhaisille jutuillesi.


    • Ei_Waggisti

      Aloittaja on jälleen oikeassa. Toyotan suoritusta ei kukaan usko, paitsi pyhään hurskaasti uskova Tero.

      • Naurisvaris

        Skodan myynnin kasvu 8,1%.
        Toyotan myynnin sakkaaminen -17,8%.

        Enempää ei tarvitse kirjoittaakaan. Numerot puhuvat puolestaan.


    • ÄläValehtele

      Alkuvuoden Toyotan uusien mallien valtavat tilausmäärät realisoituvat nyt maalis- huhtikuussa. Joutilaat Skoda-myyjät käyvät täällä taivoisaa valhekampanjaa Toyotaa vastaan kun tietävät tilanteen.

      • hyvä.työ.palkitsee

        Tuskin on Skoda-myyjät olleet kovin joutilaina. Skodaa kun rekisteröitiin eniten viimekuussa ja nousua on ollut vuodesta toiseen.
        Ei tuollainen menestys jouten olemalla tule.


    • jäiKatsastustilastoHihii

      Vaarien uudenvuoden rekisteröinnit nosti tammikuun ja helmikuullekin niitä näytti riittäneen, mutta Skoda meni kuitenkin ohi. Nyt Toyotalle on iloksi kun uusia esittelyautoja laitetaan rekisteriin ja uudet mallin antavat pikkuisen piikin ja Terolla valuu hunajat pöksyyn.
      Todellisuudessa Toyotan myynti on laskusuunnassa ja Skoda nousussa ja sillekin on tulossa uusia malleja, eli hyvin menee.

      • JalleKutro

        Skoda myi helmikuussa kaksi autoa enemmän kuin Toyota. Senkin äärettömän suurin taloudellisin uhrauksin. On siinä saavutus. Jatkossa näet vain jäätävän korkeita Toyotan rekisteröintilukemia, kun Toytalla on uudet mallit markkinoilla. Mallit joita kansa haluaa ostaa, koska ne ovat pienipäästöisiä.


      • V6_TDI
        JalleKutro kirjoitti:

        Skoda myi helmikuussa kaksi autoa enemmän kuin Toyota. Senkin äärettömän suurin taloudellisin uhrauksin. On siinä saavutus. Jatkossa näet vain jäätävän korkeita Toyotan rekisteröintilukemia, kun Toytalla on uudet mallit markkinoilla. Mallit joita kansa haluaa ostaa, koska ne ovat pienipäästöisiä.

        Jos kansa pelkästään pienipäästöisyyden perusteella koslia ostelisi niin eiköhän sähkö olisi siinä ainoa vaihtoehto?
        Asioita pitäisi katsoa hiukan avarammin.


    • ympäristötietoinen

      "Mallit joita kansa haluaa ostaa, koska ne ovat pienipäästöisiä."
      Jos kansa haluaa pienipäästöisiä niin ostavat nollapäöstöisiä sähköautoja. VWllä on sellaisia. Tojolla ei vielä moneen vuoteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe