Elatusavun suuruudesta

qwmncd12

Hei,
minä maksan puolisolleni elatusapua. Puolisoni tulot ovat 5000€/kk brutto. Nyt hän on ottanut työsuhdeauton. Tämän auton verotuksellinen arvo on 800€. Ongelma tulee siinä, että tämän työsuhde-edun suuruus ei tulekaan palkan päälle vaan se vähennetään hänen bruttopalkastaan eli auton ottamisen jälkeen hänelle maksettava summa onkin 5000€-800€=4200€/kk Brutto.
Nyt kun laskettiin minun maksettavaa elatusavun suuruutta niin laskuri meneekin tuon 4200€ mukaan eli käytännössä hän heikensi elatuskykyään 800€/ kk ja se on kuulema ihan ok asia. Minä taas en kuitenkaan saa vähentää minun autolainakuluja.

Meneekö tämä nyt ihan oikein, että omaa elatuskykyään voi pienentää tällä tavalla kun työsuhdeauton osuus ei tulekkaan palkan päälle vaan vähennetään siitä? T
Tiedän, että summat lasketaan netosta, mutta en muistanut tarkkoja summia joten siksi laitoin tuon bruton tähän.

11

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaavaan

Ei ole mun päänsärky ehehe

• rottamaksaa

Aivan oikein hehe

• IhanToivotonta

Kymmenen vuotta sitten oikeudessa laskettiin elareita. Sali oli täysi naisia.

Kaikki mahdollinen pyöristettiin ja laskettiin naisen edun mukaan. Tuttu juttu. Valitettavasti.

• y15

Tämä on täysin laillinen tapa toimia

• Anonyymi

Rikkailla on millä mällätä.

• Anonyymi

Jopas jotakin enpä ole moista koskaan kuullutkaan. Kerran rahaa on niin mikä tässä on se ongelma?

• Anonyymi

Hmm, kumpa muistaisin miten se meni. Voisin tarkistaa sen omista papereistani. Eksällä on autoetu ja kyllä se jotenkin huomioitiin korottavasti

Eikös elatusapu lasketa yleensä nettotuloista?

• Anonyymi

No enpä lukenut kunnolla alkuperäistä mailiasi.

Olisikohan mennyt niin, että autoedun joku arvo laskettiin nettopalkkaan päälle, mutta siitä vähennettiin matkakustannukset työpaikan ja kodin välillä, eli meidän tapauksessa pk-seudun julkisten seutulipun hinta. Myös minun nettopalkastani vähennettiin siis julkisten kk-kortin hinta.

• Anonyymi

Rikkailla on rikkaiden huolet. Eihän se raha onnea tuo mutta kyllä se kummasti rauhoittaa.

• Anonyymi

Olisko tämä provo eikö rikkailla ole omat lakimiehet ei ne tänne kirjoittele?

• Anonyymi

Autoetu lasketaan ansioihin eikä muuta tilannetta mitenkään. Et vaan suostu lastenvalvojalla muuttamaan sopimusta ja piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60