Moderni Toyota on valoittanut maailman vanhanaikaisilta autoilta

Uusjako

26

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyotat ovat todella hyviä ja laadukkaita autoja.

      • Onko_näin

        Madzdalta on tulossa tojotaa vapisuttavaa tekniikkaa lähiaikoina ..Mtv sivulla oli lukua mutta sitä ei voi linkittää kun on mainoksia mukana poistavat linkin ..


      • dfsdfsdfsdfasd
        Onko_näin kirjoitti:

        Madzdalta on tulossa tojotaa vapisuttavaa tekniikkaa lähiaikoina ..Mtv sivulla oli lukua mutta sitä ei voi linkittää kun on mainoksia mukana poistavat linkin ..

        Sieltä ei tosiasiassa ole tulossa yhtään mitään erikoista.


      • 1plus0on1
        Onko_näin kirjoitti:

        Madzdalta on tulossa tojotaa vapisuttavaa tekniikkaa lähiaikoina ..Mtv sivulla oli lukua mutta sitä ei voi linkittää kun on mainoksia mukana poistavat linkin ..

        Pelkkä moottorin parannus ei vaan riitä, tarvitaan muutakin eli tällä hetkellä hybriditekniikkaa.


    • Toyota_Hybrid1

      kyllä Mazdalta on todellakin tulossa maailmaa mullistava bensiinimoottori, puristussytytteinen bensakone. kulutus on kaksilitraisenakin 30% pienempi kuin pienikulutteisimalla diesel moottorilla joka markkinoilta löytyy.

    • aasialainenKusetus

      Saksassa dieseleitten myynti kasvoi ja bensa-autojen laski, mitä Tero/Pentti/HolistiHybrid/awink/eli sinä dorka siihen.

    • Anjovisallerginen

      "VW:n pääjohtaja: Vuonna 2020 meillä on yhtä hyvä sähköauto kuin Tesla, mutta puolta halvempi."

      "Volkswagen tähtää yhden miljoonan sähköauton tuotantokapasiteettiin vuoteen 2025 mennessä."

      "Volkswagen aloittaa ”sähköisen hyökkäyksen”: Investoi 44 miljardia tulevaisuuden ajoneuvoihin"

      "Volkswagen kertoo voivansa rakentaa jopa 15 miljoonaa sähköautoa – tavoitteena paalupaikka sähköautovalmistajana"

      • PelkkääMeteliä

        Tuollaista päätöntä meteliä vaikka entisetkin ladattavat hybridit ja sähköautot ovat poissa markkinoilta. Saahan sitä elämöidä, mutta mitään ei todella tapahdu.


      • Luontainen_reaktio
        PelkkääMeteliä kirjoitti:

        Tuollaista päätöntä meteliä vaikka entisetkin ladattavat hybridit ja sähköautot ovat poissa markkinoilta. Saahan sitä elämöidä, mutta mitään ei todella tapahdu.

        Sehän on niin, että aivot torjuvat kaiken itselle epämiellyttävän informaation.


      • IhanOikeaSijoittaja

        Näkisin että nämä volkkariaiheiset uutiset on sijoittajien rauhoittelua. Volkkarilla voi olla Teslan nykytasoinen auto 2020 muttei kyllä puoleen hintaan, alla olevan linkin mukaan 2019 litium akun hinta tipahtaa alle 200 dollarin per kWh ja jonkun toisen sivuston positiivisimpien ennusteiden mukaan saattaa tipahtaa jopa jonain päivänä 80dollariin per kWh, oma veikkaukseni on että sitä päivää tuskin nähdään.
        Elikkä parhaan Teslan koko akkupaketti maksaa 2019 palttiarallaa 20000dollaria, huom. näissä hinnoissa ei ole vielä Suomen autoveroa. Kysyntä kasvaa järkyttävää vauhtia, yleisesti ottaen uuden kaivoksen ylösnosto kestää 2-6 vuotta, eli sekään ei riitä vastaamaan kysyntään 2020 mennessä.

        Sanon että ensimmäinen uutinen on paskapuhetta mikäli ei myydä eioota, volkkari on niin suuri toimija ettei sen kysyntä voi olla vaikuttamatta rankasti litium akkujen hintaan per kWh. Enegiatiheys toki kasvaa ja sillä voitaisiinkin paikallaan polkevassa markkinassa jotain saavuttaakkin mutta kysynnän kasvu kumoaa sen moninkertaisesti.

        https://www.pveurope.eu/News/E-Mobility/Price-of-li-ion-batteries-for-vehicles-below-200-USD-kWh-in-2019


    • NoillaMennään

      Jotain on pääteltävissä siitä, että eurooppalaisten autonvalmistajien osakekurssit ovat historiallisen alhaalla, mutta Toyotan ja Teslan osakekurssit ovat historillisen korkealla.

    • AasialainenKusetus

      Helppoja se on päästöt saada pieneksi kun autosta tehdään tuhnu joka ei kulje mihinkään. Ainoastaan Toyota on lähtenyt tähän asiakkaan kusettamiseen kun muut tekevät autoistaan edelleen ajettavia, kulkevia ja mukavia.

    • sellaista.valloitusta

      Karuja lukuja Saksanmaalta, Toyotan markkinaosuus 2,5%. Hyundai ym jo karanneet kauas edelle. taistelee tiukasti Dacian kanssa. Hybridien myynti kasvanut 66 % mutta ei koske ilmeisesti Toyotaa, kun miinuksella mennään (kts Diagramme).
      https://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/2019/Fahrzeugzulassungen/pm03_2019_n_01_19_pm_komplett.html?nn=646300

      • laatu.myy

        Oikeassa porukassa.
        Dacia 6603
        Peugeot 6099
        Toyota 6656


      • IljettäväSaksa

      • turhakkeita
        IljettäväSaksa kirjoitti:

        Toyotan ohittaminen Euroopan parhaiten myyvänä aasialaisena automerkkinä on ollut jo pitkään Nissanin ja Hyundain tavoite. Siihen on silti edelleen pitkä matka, koska Toyota on onnistunut tekemään houkuttelevia malliuutuuksia ja etenkin sen hybridit ovat myyneet hyvin.

        Toyota yhä myyvin aasialaisbrändi Euroopassa – hybridit jylläävät

        https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-yha-myyvin-aasialaisbrandi-euroopassa-hybridit-jyllaavat

        Mukahybridit ei kelpaa, kun ajetaan pitkiä matkoja isoilla nopeuksilla.


      • dfdfdsfdsaaf

        Keski-Euroopassa ei koskaan ajeta pitkiä matkoja. Siellä autotkin ovat Yariksen kokoluokkaa.


    • sopimukset.tehty.jo

      "Kysyntä kasvaa järkyttävää vauhtia, yleisesti ottaen uuden kaivoksen ylösnosto kestää 2-6 vuotta, eli sekään ei riitä vastaamaan kysyntään 2020 mennessä."

      Olen lukenut muutamista lähteistä saman uutisen siitä että VW on varannut akkujen toimittajilta tuotantokapasiteettia seuraavan kymmenen vuoden tarpeita varten. Tässä yksi asiaan liittyvä artikkeli.

      https://www.eenewspower.com/news/vw-contracts-koreas-ski-supply-battery-cells

      Sanoma on siis se että VW:llä on hankintasopimus ja akkuvalmistajat ovat sitoutuneet toimittamaan tarvittavan määrän akkuja. Ei VW:n tarvitse mitään kaivoksia louhia. Jos materiaaleista tulee pulaa niin muut joutuvat tyytymään eioohon. Nopeat syövät hitaat.

      • Lapsienraatamaa

        .... ja raaka-aineet tuotetaan lapsityövoimalla:

        "Raportin mukaan kobolttia ostetaan alueilta, joissa käytetään paljon lapsityövoimaa. Eräs suurista ostajista on Congo Dongfang Mining (CDM) -niminen yritys, jonka omistaa kiinalainen mineraalijätti Zhejiang Huayou Cobalt Ltd (Huayou Cobalt). Huayou Cobalt ja CDM myyvät prosessoidun koboltin kolmelle akkukomponenttien valmistajalle Kiinassa ja Etelä-Koreassa. Ne puolestaan myyvät tuotteitaan valmistajille, jotka toimittavat akkuja Applen, Microsoftin, Samsungin, Sonyn, Daimlerin ja VOLKSWAGENIN kaltaisille yrityksille."

        https://www.amnesty.fi/alypuhelinten-ja-sahkoautojen-akkujen-taustalla-lapsityovoimaa/


      • Ay-mies
        Lapsienraatamaa kirjoitti:

        .... ja raaka-aineet tuotetaan lapsityövoimalla:

        "Raportin mukaan kobolttia ostetaan alueilta, joissa käytetään paljon lapsityövoimaa. Eräs suurista ostajista on Congo Dongfang Mining (CDM) -niminen yritys, jonka omistaa kiinalainen mineraalijätti Zhejiang Huayou Cobalt Ltd (Huayou Cobalt). Huayou Cobalt ja CDM myyvät prosessoidun koboltin kolmelle akkukomponenttien valmistajalle Kiinassa ja Etelä-Koreassa. Ne puolestaan myyvät tuotteitaan valmistajille, jotka toimittavat akkuja Applen, Microsoftin, Samsungin, Sonyn, Daimlerin ja VOLKSWAGENIN kaltaisille yrityksille."

        https://www.amnesty.fi/alypuhelinten-ja-sahkoautojen-akkujen-taustalla-lapsityovoimaa/

        Se on sitten voivoi. Toivottavasti niille edes maksetaan riittävästi ja ylitöistä tuplasti.


      • Täti-ihmisille

        "... ja raaka-aineet tuotetaan lapsityövoimalla"
        Säälittävää sympatiahuoraamista. Kun mieli on laiska ja ajattelu alkeellista niin näillä mennään.


    • Silti.kääpiö

      "Toyota yhä myyvin aasialaisbrändi Euroopassa – hybridit jylläävät"

      Sama juttu kuin kisaisi kuka on pisin kääpiö huoneessa.

      • Mietipäsitä

        Kun Euroopassa valmistettan valtavasti eri merkkisiä autoja on vaikea tulla euroopan ulkopuolelta voittajaksi.

        Nyt on kyllä käymässä niin, että Toyotaa tulee hybridien ylivertaisuudella ja lisää tänä vuonna huimasti markkinaosuuttaan Euroopassa.

        Tässä on sama ilmiö Pohjois-Amerikassa. Eurooppalaisia ei näy juuri USA:n markkinoilla, mutta Toyota on siellä GM:n ja Fordin jälkeen kolmantena 14,4, %:n markkinaosuudella. Volkswagen siellä vain 3 %. Pelkkä kääpiö.

        https://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2015/07/TTAC-June-2015-YTD-auto-brand-market-share-chart.png
        .


      • Auto-Eino

        Viime vuonna vain parilla autolla. Että sillai.


    • Anonyymi

      Toyota on uhä edelleen suurin autonvalmistaja Euroopassa. Trollin valheellinen ketju on toisaalla.

    • Anonyymi

      Aloituksen totuus näkyi tänäänkin hiirenhiljaisessa Skoda Centerissä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe