Skoda-kuljettajan ristiretki VV-Auto Groupia vastaan päättyi: ”Ehdottomasti tuotti tulosta”
Viime viikolla HS uutisoi Skoda-omistaja Tero Salosen ristiretkestä VV-Auto Group Oy:tä vastaan.
Salonen oli ajanut mäntäviallisen autonsa autoliikkeen eteen mielenosoitukseksi. Auton kyljessä oli tarra, jossa kerrottiin, mistä kiikastaa: Salosen mukaan öljyä kului hälyttäviä määriä, vaikka autoa oli huollettu asianmukaisesti.
Salosen mukaan maahantuoja ei silti suostunut korvaamaan mitään, eikä kukaan halunnut ottaa autoa vastaan vaihdossa vian takia, ainakaan asianmukaiseen hintaan.
Nyt ristiretki on ohi, Salonen kertoo. Mitä jäi käteen?
”Ehdottomasti tuotti tulosta”, Salonen sanoo.
Nyt Salosella on uusi vaihtoauto. Hän vei viallisen Skodansa liikkeeseen, joka otti auton vastaan.
Tämä tapahtui sen jälkeen, kun VV-Auto Groupin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen oli kertonut Ylelle, että liike ottaa mielellään autot vastaan.
”Noudatin käskyä ja mentiin Turun VV-Autoon. Kerroin, että tällainen auto ja että moottorissa on vähän vikaa. Sieltä tuli asiallinen tarjous, joka tyydytti meitä”, Salonen sanoo.
HS pyysi VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalaista kommentoimaan jupakkaa.
”Tilanne on se, että meidän pitäisi saada Terolta lupa yksityiskohtaiseen kommentointiin, mutta hän ei ole sitä antanut. Emme voi yksityiskohtaisesti asiaa kommentoida”, Karjalainen sanoo.
Ei auta, vaikka Salonen sanoi HS:lle, että saatte kommentoida?
”Ei, lupa pitäisi saada häneltä suoraan. Sitten voimme kertoa yksityiskohtia. Mutta olemme päässeet hyvässä yhteistyössä molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun tässä asiassa”, Karjalainen sanoo.
Salosella ja VV-Auto Group Oy:llä on edelleen erimielisyyksiä viallisen Skodan ostopaikan ja huoltojen suhteen – niiden seikkojen, jonka takia korvaus huoltojen osalta evättiin Saloselta.
Enää korjauspyynnön epäämisellä ei ole Saloselle kuitenkaan merkitystä. Uusi auto on alla ja homma on käsitelty hänen osaltaan tyydyttävästi.
Salonen uskoo, että hänen ulostulollaan oli vaikutusta siihen, että asiat sujuivat lopulta verrattain hyvin.
Hän kertoo myös, että monet muut saivat hyötyä jupakasta.
”Kymmenet ovat kiittäneet minua. He ovat saaneet korjauksen edullisemmin tai veloituksetta.”
Salosen mukaan suurta hyötyä ihmisille oli siitä, että he ylipäänsä ymmärsivät, että asiasta on mahdollista reklamoida.
”Jos tämä vika on tullut vaikka kahden vuoden takuun jälkeen, suurin osa on ajatellut, että sille ei voi tehdä mitään. Lykkäävät vaan lisää öljyä. He eivät ymmärtäneet aiemmin, että tämän vian tiimoilta on mahdollisuus ottaa yhteyttä maahantuojaan ja käydä korjauttamassa auto”, Salonen sanoo.
Nyt Salosella on uusi auto alla ja vanhastakin hän sai tyydyttävän hinnan. Paljon julkisuutta tapauksen tiimoilta saaneen Öljynkulutus-Facebooksivuston hän on poistanut.
Millainen olo on jupakan jälkeen?
”Olen tosi väsynyt. Olen valvonut tämän asian takia puolentoista viikon aikana paljon. Mutta tunnen, että olen onnistunut. Tiedän sen. Facebook-sivun poistossa ei ole kysymys siitä, että VV-Auto olisi siihen jotenkin puuttunut. Mitään tällaisia sopimuksia ei ole tehty. En vain jaksanut enää valvoa sivustoa. Kun poistin sen, olin todella helpottunut.”
Jotain jäi kuitenkin hampaankoloon.
”Tavoitteena oli tehdä ryhmäkanne, mutta en ollut ottanut asiasta kunnolla selvää ennakkoon. En tiennyt, että ryhmäkanne ei tulisi käytännössä onnistumaan. Olen joutunut sanomaan ihmisille, että lupasin jotain, mikä ei sitten olekaan onnistunut. Sen asian puolesta tämä kaikki työ oli periaatteessa hukkaan heitettyä.”
Mutta mihin autoon hän vaihtoi Skodansa?
”Sanotaan näin, että kyseessä ei ole VV-Groupin auto.”
Skoda-kuskin ristiretki päättyi.
20
<50
Vastaukset
Ei tainnut ottaa enään toista skodaa.
- HeyStupid
Jospa otti Volkkarin, mistä olikin kysymys...
- KeksiUuttaVälillä
Ja kyse ei ollut Skodasta ja juttu ikivanha.
Säälittävää provoilua jälleen "tyypiltä". - ZKODAN_paljastaja
ZKODA-HOLISTIN ristiretki Skodan maineen tahraamisyrityksissä sen sijaan jatkuu. Hänen taistelunsa on tosin yhtä toivotonta ja järjetöntä kuin Don Quijoten taistelu tuulimyllyjä vastaan.
- Huomatkaa_minut_hei
Ihan hieno kertomus, mutta Skoda-sanan tilalla on alkuperäisessä kirjoituksessa ihan toinen merkki. Tämä on taas tätä luonnevikaisen trollin narsismia, katsokaa vaikka kellonaikaleimaa, koska se on kirjoitettu.
- Minna-anna
Hyvä että sai skoodansa hukattua käsistänsä. Luulen että kumminkin tais tulla tappiota aika lailla vaikka kohteliaana muuta väittääkin.
Painajaiset skoodan omistamisesta varmaan jatkuvat aikansa, hyvä että sai laadukkaan länsiauton vaihdettua murheenkryynin tilalle. Loppu hyvin, kaikki hyvin!- Anu-saukko
Yhdyn edelliseen.
- Pers-aukko
Anu-saukko kirjoitti:
Yhdyn edelliseen.
samat sanat
- jaksamista
No jopas on ollut kerrakseen harmia skodan kanssa. Toivottavasti ei tarvitse itse moista ikinä käydä läpi.
- skodajulli
Ei kenenkään ole pakko ostaa Skodaa. Luulisi tämän olevan ihan itsestään selvä juttu.
- Linjaan_tultava_muutos
Ylläpito suhtautuu myönteisesti kriitikkojen valheisiin.
Mutta kun linkität esim. talviautotestin tulokset, jossa Skoda valitaan parhaaksi, se sensuroidaan. Miksi näin?
Superb Talviauto 2009. - Larvanto
Kylläpä on monen pakko ostaa Skoda. Eikö todellakaan voi jättää ostamatta? Onhan maailmassa muitakin autoja.
- skädäm_
Juu, ja ajatelkaa, ne ostaa Skodan ihan vapaaehtoisesti! Systeemi ei pakota.
- LaumaSielu
skädäm_ kirjoitti:
Juu, ja ajatelkaa, ne ostaa Skodan ihan vapaaehtoisesti! Systeemi ei pakota.
No mitä pitäis LAUMASIELUN sitten tehdä? Omaa ajattelua ei ole, ja skeida on kaikilla muillakin. ja vieläpä TM testivoittaja. Siksi minäkin sellaisen hankin....
- Larvanto
LaumaSielu kirjoitti:
No mitä pitäis LAUMASIELUN sitten tehdä? Omaa ajattelua ei ole, ja skeida on kaikilla muillakin. ja vieläpä TM testivoittaja. Siksi minäkin sellaisen hankin....
No jo on. Sinulla ongelma. Ei ole pakko ostaa Skodaa, mutta ei myöskään ahdistua, jos moni niin tekee. Ihan täytyy huutamaan ryhtyä, vakavaksi on mennyt. Eivät kuule profeetan viisautta, nuo laumasielut? Liekö tervettäkään tuollaista murehtia...
- Skodajulli
Niin, ja vieläpä länsiautoja.
- vanhus
Skodassa taisi olla sellainen 50 euron ja puolentunnin huollon tarve osaalle
- TaunoArmas
Olipa tosiaan ollut Skodassa ongelmia aloittajan linkittämässä uutisessa.
- Toyota_Hybrid1
ihmetyttää tämä touhu että oikein takuun aikana aivan kuuluisat tyyppiviat eivät kuulu merkkiliikkeen mukaan takuun alaisiin vikoihin vaan skodan omistajat joutuvat käräjien ja kuluttaja asiamiehen kautta hakemaan oikeutta jokaisen vian kohdalla, eihän tämän nyt näin pidä mennä, autoissa oleva takuu PITÄÄ korvata kaikki viat joita takuun aikana ilmenee.
- Skodajulli
Älä muuta sano. Asia on harvinaisen selvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1323587- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246