Peikonlehti ei millään kasva

anonyymi_uTz

Mulla on peikonlehti, joka ei millään kasva. Mikä voisi olla syynä?

7

3087

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murrmurr

Odota nyt ensin kevättä

• ukjmn

Juota sille sitruunavettä.

• jaune

Onko ruukun ja kasvin kokosuhde oikea? On monta huonekasvia jotka viihtyvät ahtaassa ruukussa. Niillä on taipumus kasvattaa ensin ruukku täyteen juuria ja sitten vasta alkaa kasvaa "ulospäin". Moni istuttaa kasvinsa suuriin ruukkuihin ja ihmettelee että ei tapahdu mittään. Syy on yleensä ruukun koossa. Pienessäkin ruukussa voi kasvattaa kasveja vaikka kuinka kauan jos huolehtii niiden ravinnonsaannista.

• KiikalanLiisa

Lannoita nyt keväällä sitä "kanankakalla", kolme pikkulusikallista veteen ja vaikka mullan alle sen lasket ettei haise - johan alkaa kukoistamaan ja jopa kukkii.

• anonyymi_uTz

Voiskohan syy olla tuo? Nyt se näyttää nimittäin tekevän uusia lehtiä ja jotenkin ehkä jopa kasvavan. (Toiveajattelua? :D) Kiitos tiedosta, eipä olis tullut mieleen.

• poltinkarva

Melkein kaikilla kasveilla on jonkinlainen vuosirytmi ja lepokausi. Lepokautena kasvit eivät kasva ja ne voi vähän unohtaa eli hyysätä ja kastella harvemmin. Mutta nyt kun kevät alkaa ja valo lisääntyy, niin sitten enemmän huomiota kasveille.
      Koskaan ei pidä istuttaa kasvia isoon ruukkuun, ajatuksella että riittää tilaa loppuelämäksi, vaan asteittan siirtää kasvi isompaan astiaan.

• Anonyymi

Ilmajuuret pitää tietenkin olla ilmassa,
      ethän ole tunkenut niitä ruukkuun multaan ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33