Kun meillä Suomessa feministinen puolue puolustaa erittäin keskeisesti toiminnassaan transihmisten aseman parantamista, niin radikaalifeministit taas näkevät transseksuaalisuuden kielteisenä ja jopa petturuutena. Radikaalifeministien kärkihahmo, Sheila Jeffreys esimerkiksi pitää sukupuolenkorjausleikkauksia naisesta mieheksi epäsuorana väkivaltana naisia kohtaan.
Radikaalifeministien ja nuorempien Queer-feministien välinen ristiriita Suomessa tulee esille Seta ry:n varapuheenjohtajan Alia Dannenbergin turhautuneena purkauksena Vasen kaista verkkojulkaisussa.
https://vasenkaista.fi/2019/01/toksinen-feminiinisyys-on-uhka-tasa-arvolle/
Dannenberg on erittäin tuohtunut siitä, miten osa feministeistä suhtautuu transihmisiin. Sukupuolenkorjauksen jälkeen arkipäivääni on valitettavasti kuulunut transihmiset poissulkeva radikaali feminismi (trans-exclusionary radical feminism, TERF). Karrikoidusti TERF-ideologian mukaan transmiehet ovat sukupuolipettureita ja transnaiset patriarkaatin soluttautumisjuoni naisia vastaan.
Alia Dannenberg jatkaa: Pahinta transvihaa minuun ovat kohdistaneet juuri feministeiksi itseään kutsuvat naisoletetut. Jotkut heistä eivät salli kuulumistani itselleen merkitykselliseen viiteryhmään – naisiin – ja täten syrjivät minua ja kaltaisiani sukupuoli-identiteetin perusteella.
Setan varapuheenjohtaja on hermostunut
sivustakatsoja
2
97
Vastaukset
- sdfasdfasdfasd
Ketä kiinnostaa...
Fuck em!- Kjgkl
Näin on.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667