Lysti pikkutieto kätkettynä uusimpaan katsastustilastoon: 15 vuotta vanhoja Corolloja on liikenteessä enemmän kuin kaikkia saman ikäisiä Mersun malleja yhteensä. Corolla 8920 kpl ja MB 8696 kpl. Hylkäysprosentit Corolla 18,6%, Mersut keskimäärin 41,6%.
Vähiten vikoja noin iäkkäissä autoissa Camry 12% ja RAV4 16%. Porschet hyvänä kolmosena 17,6%.
Että silleen...
Mersu vai Corolla?
24
92
Vastaukset
- dfgdfgdfgdfg
ihan sama, en koskaan aja yli 5v vanhemmalla autolla.. ja corolla jää kauppaan mersu se olla pitää..
- Hehehekoheko
Jotkut ne elävät illuusioiden maailmassa.
Markkinointi = laatumielikuva.
Katsastustilasto = laatutotuus.
Minusta tuo on aika vekkuli huomio, Corollat yksinään kestävät mallina paremmin kuin KAIKKI MERSUT YHTEENSÄ!!!!! - Vfhkcdj
Katsastustilasto=katsastusosatotuus
- kerro.meille
Monellako Corollalla oli jo 3 vuotiaana ajettu yli 300 tkm?
- MissäMersutPiileksii
Ajokilometrit näkyvät tilastosta: vuoden 2003 Corollat 221000 km, Mersut 312000 km (keskiarvot). Eroa siis on, mutta ei mitenkään hirveästi.
Kolmevuotiaissa Corollojen keskiarvo 38000 km, Mersujen 81000 km. Hylyt vastaavasti 0,9% ja 5,5%. Eli Mersulla ei mene kovin hyvin uusissakaan autoissa. Ajokilometriero on suurempi uusissa (taksit?) mutta tasaantuu iän myötä.
Vuoden 2012 Corolloilla on ajettu samat 82000 km kuin kolmevuotiailla Mersuilla, hylkyprosentti 1,6%, eli yhtä paljon ajetuilla Mersuilla se 5,5. Samanikäisillä Mersuilla 8,9%. Hehe... - TeroOnTodellaUskomaton
Mesellä ajetaan ja Toyotaa hiplataan ja käytetään katsastushuolloissa.
- sitä.rataa
.. ja 2006 mallin Priuksen hylkäysprosentti on peräti 28,4%. Eikö hybridi kestä ajoa?
- Luottoautotoyota
A Mersua voisi jotenkin verrata hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan corollaan. Kumpiko paremmin kelpaa ja miksi? Uutta corollaa en ole vielä nähnyt livenä mutta kyllä se A- Mersu ainakin jää ostamatta, vaikka onkin suomessa kasattu. Varovainen arvaukseni on että Mese tulee olemaan täysin marginaali vs. Toyota . Ikävää vain Suomen kannalta.
- elämän.menoa
Uuden A-Mersun ostajakaan ei edes harkitse Corollaa.
- KunKurjuusYhdistää
elämän.menoa kirjoitti:
Uuden A-Mersun ostajakaan ei edes harkitse Corollaa.
Ja Toyota ostajalla ei ole varaa Meseen. Ja toiseksi Toyotateeho ei voi hankkia parempaa autoa kuin naapurilla on, menisi ainoa ystävyys katkolle.
- enajacorollalla
niimpä harmi tosiaan että niitä aamersujen ostajia on niin vähän suomen kannalta kun niin moni on valinnut corollan sen aamersun tilalle.
- LukuMies
2003 Corolla hylky% 18,6, A-Mersu 41,9%.
Viisivuotiaissa 1,6 ja 4,3%. Eli eroa alkaa syntyä heti. - eipärjäämersut
Onhan se tojota varma auto sen tietää kaikki.Mutta liian kallis se on,mersua ei nyt edes mietitäkkään koska se ei pärjää käyttöautona mitenkään päin ja on raakasti ylihinnoiteltu koska ei ole tehty kestämään nykyisin.
Kia on mielestäni ykkönen kun vertaa osto hintaa,ei pärjää mersut jos pidetään käyttöautona eikä ajeta pitkiä matkoja vaan katsotaan 300000km saakka mitä söi osia.
puolen miljoonan km jälkeen alkaa mersun voittokulku,toki sillä edellytyksenä ettei osia ole tarvinnut laittaa tässä välissä,toki sitä epäillään että autoa on pitänyt keriä jo.
Pienissä kiioissa bensa kiioissa mennään 250000km niin ettei osia vaihdella juuri,ne ei kulu alle,niin se oli ennen aikaan tojotissakin,ei mennyt osia.Mersulla niitä menee ja ruostui silmissä.- SuoliSeParasTieto
Olet kyllä pihalla kuin lumiukko.
Ja onko nuo ainoita asioita autoilussa?? - faktankertoja
Kian kestävyydestä on paha sanoa mitään kun vain alle yksi sadasta liikenteessä olevasta Kiasta on päässyt edes 300.000 km.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165#gallery
Näitä tarinaniskijöitä ja "tietäjiä" on joka lähtöön, mutta tilastot kertovat miten maailma oikeasti on. - TilastossaIkäväTotuus
Ei tule oma Diesel Kiakaan pääsemään 300000 km rajapyykille. Kampiakselin tiiviste vuotaa vuolaasti jo 190000 km kohdalla. Seuraava katsastus ratkaisee pääseekö autolla kutakuinkin tasan 200000 km vai saako auto jatkoleiman noin 215000 km saakka. Toki tiivistevika olisi korjattavissa, mutta tiivisteen vaihto maksaa 50-100% auton arvosta. Alusta kolisee myös siihen malliin, että joka tapauksessa jatkoleima taitaa vaatia muutaman koiranluun, pallonivelen tai pahimmillaan etuiskareiden vaihdon.
- tallissaseijat
TilastossaIkäväTotuus kirjoitti:
Ei tule oma Diesel Kiakaan pääsemään 300000 km rajapyykille. Kampiakselin tiiviste vuotaa vuolaasti jo 190000 km kohdalla. Seuraava katsastus ratkaisee pääseekö autolla kutakuinkin tasan 200000 km vai saako auto jatkoleiman noin 215000 km saakka. Toki tiivistevika olisi korjattavissa, mutta tiivisteen vaihto maksaa 50-100% auton arvosta. Alusta kolisee myös siihen malliin, että joka tapauksessa jatkoleima taitaa vaatia muutaman koiranluun, pallonivelen tai pahimmillaan etuiskareiden vaihdon.
Näiden kestävyystietäjien jutut ovat yleensä vahvasti väritettyjä ja seniilin mielen sepitystä.
Kun tiedossa on ylksi Kia tai Toyota joka on taivaan vanha niin silloin kaikki Tojot ja Kiat ovat täysin virheettömiä ja kulkevat ikuisesti ilman mitään huoltotöitä. Todellisuudessa se taivaanvanha Corolla on toisen seniilin kullanmuru jolla on ajettu 20 vuodessa kuuttakymppiä vain 150.000km. Ei ihme että alusta ja kone kestää pitkään. - Molempiparempi
tallissaseijat kirjoitti:
Näiden kestävyystietäjien jutut ovat yleensä vahvasti väritettyjä ja seniilin mielen sepitystä.
Kun tiedossa on ylksi Kia tai Toyota joka on taivaan vanha niin silloin kaikki Tojot ja Kiat ovat täysin virheettömiä ja kulkevat ikuisesti ilman mitään huoltotöitä. Todellisuudessa se taivaanvanha Corolla on toisen seniilin kullanmuru jolla on ajettu 20 vuodessa kuuttakymppiä vain 150.000km. Ei ihme että alusta ja kone kestää pitkään.Niinpä, maine kestävyydestä, luotettavuudesta ja huolettomuudesta syntyy vain käyttäjien kokemuksista, niin Toyotalla kuin mersullakin. Laatumielikuvlen luominen on markkinamiesten vouhotusta.
- MikaOjantaus
Ketä kiinnostaa, itellä on Mersu just sen takia et se on hiljainen, korkea laatuista tavaraa sisällä, sähköllä kaikki, ennen kaikkee voimaa helvetisti, menee kuin juna tiellä ja huippu ajaa, rakastan Mersuani <3
- Jereeehh
Et oo kyllä uutta Mersua ajanut, sen jälkeen tiedät kuinka hyvä auto voi olla ajaa ja voima puhuu.
- Arviointimies
Niin,noh, järki käteen ja ostoksille niinkuin valtaosa ostajista on tehnyt. Corolla on verrattavissa
halvimpaan a meseen kokonsa ja hintansa puolesta. Kaikissa ominaisuuksissa Corolla pesee Mesen paitsi laatumielikuvassa. Loppuvuodesta voi arvioida kumpaa kansa ostaa. A - Mersun historia on suorastaan naurettava Corollaan vastaavaan verrattuna. Onhan siinä tingeltangeleita ja hilavitkuttimia jos niitä joku arvostaa. Hienot pakoputkikoristeetkin peräpeilissä joka ei kuitenkaan ole pakoputken kanssa missään tekemisissä ja konekin on surullisen kuuluisasta renaultista. Sisävaikutelma on kuin tivolista värillisine koristevaloineen . Peilien säätö on kuin vanhan autoradion säätöä viime vuosituhannella sormen kynnellä . Hansikkaat kädessä aivan toivotonta. Eikä automaatilla peruuttaminen ylämäkeen ole helpompaa kuin DSG:lläkään. Toyotan CVT sensijaan toimii kuin unelma ja joka suuntaan. Ja rattivaihdetikku vielä sekoittamassa viiksimetsää automaatissa. Istuimet toki ovat kohtuullisen hyvät mesessä. Uuden Corollan penkeistä ei vielä mitään kokemusta. Villi osin kokemuspohjainen arvaukseni on että uutta Corollaa tullaan suomessa myymään enemmän kuin kaikkia Mersuja yhteensä . Vaihtotaseen ja työllisyyden kannalta ei paras mahdollinen mutta Toyotan on syy. On liian hyvä hinta-laatusuhteeltaan ja luotettavuudeltaan.- vinkki.sinulle
Miksi maksaa 199,90 € merkkijuoksukengistä, kun Tokmannista saa 19,99 € samannäköiset ja -väriset.
- KallisMielikuva
"Kerro meille"- nimimerkille; Mielestäni autolla kuin autolla ajaa lyhyessä ajassa tuon 300000 km, laadusta kertoo enemmän se kuinka paljon remontteja takana, jopa 20 v. autoista. Kyllä omaan autoon tehdään kaikki tarpeellinen ja huomioidaan myös piilevät pian huoltoa kaipaavat kohteet, toisin on autossa, jota ei edes aio pitää kuin pari vuotta.
Uusia autoja ei tarvitse edes katsastaa ensimmäisten 3 v. aikana, siksi myynnissä paljon juuri 3 v ikäisiä "sisäänajettuja". Ovat toki houkuttelevia, mutta monet kuluvat osat kaipaa päivittämistä olettaen tuon runsaan ajomäärän vuoksi. Toki normaalia, mutta ovat vain aiemmin edessä kuin ajan kanssa ajetut. Aika km-lukemat kertovat osien laadusta enemmän kuin nopeasti ajetut km-lukemat. Suomen haastavat vuodenajat asettavat autolle suuria vaatimuksia, myös kuluttajalla tiettyjä odotuksia. Kalliin siis oltava hyvä, jopa moitteeton, eikö? Mielestäni Toyotassa parempi hinta-laatu suhde.
Useimmiten taksi käytössä olleet ovat varsinaisia vikapesiä, kun on isäntiä ja renkiä samaa autoa käyttämässä.
Huomioitava myös mikä on moottorin kunto, yleensä runsaasti toistuvia startteja, railakasta auton käyttöä tms. myös lyhyttä ajoa, jäänyt moottorin esilämmityskin varmasti tuon tuosta kylmällä, joka luonnollisesti laskee auton moottorin käyttöikää.
Yleensä noin uusissa takuuta jäljellä. Eli moni hankkii lyhyelle aikavälille juuri tuon mersun arvellen sen kestävän, joka ei pidä täysin paikkaansa jos toyota verrokkina. Kestäähän se siis tuon 300000 km/3v. mutta tuollaisen vaihtaminen uuteen usein halvempaa kuin osien päivittäminen. Toyotalla se on ainakin edullisempaa. - Renaultmercedes
Oisko järkihintalaatusuhteella mitään merkitystä Toyotan eduksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781438
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101358- 741125
- 1091049
- 621027
- 67888
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251857- 63835
- 31758
- 46696