koska tuo tapa jäi pois ja mikä oli sen tarkoitus?
taputtaminen koneen laskeuduttua
8
58
Vastaukset
- Idkdbebdlgög
Kerran kone ei päässy laskeutumaan sumun takia ja myöhästyi 30-50min. Taputus tuli kunnioittamaan vaativaa suoritusta poikkeusoloissa.
Tuskin pelkkä sisämaanmatka esim hki Oulu tarvitsee aplodeja jos kaikki menee helposti - ei.luultavasti.haitaa
Juu, kyllä lentomatkoja on välillä aika haastavissa olosuhteissa (videoita paljon aiheesta netissä) pelon ? ja jännityksen lauettua, kun kone turvallisesti maassa - saa jopa taputtamaan. Harmiton , uskoisin eikä kenenkään ole pakko tietenkään taputtaa, eikä monillakaan lennoilla kukaa taputakkaan
- VanhaTapaLomalennoilla
Oman kokemuksen mukaan taputtaminen oli yleinen tapa charter-lennoilla jonnekin 1995 tienoille asti. Satunnaisia pienen porukan taputuksia olen kuullut kymmenen vuotta tuon jälkeenkin, mutta sen jälkeen on ollut taputusrintamalla hiljaista. Normaalisti menneillä reittilennoilla en muista taputuksia olleen edes 70-luvulla, jolloin itse olen koneen kyydissä ollut ensimmäisiä kertoja (kotimaa Ruotsi). Ilmeisesti taputtaminen charter-lennoilla ei ole ollut edes mikään erityinen Suomi-ilmiö, vaan ainakin muissa Pohjoismaissa tapa on ollut käytössä.
Taputtaminen on tietysti nykyisinkin luonnollinen tapa, jos hätälaskutilanne menee onnistuneesti.- hyvinmeni
Joo, juuri niiden onnistuneesti menneiden hätälaskutapausten jälkeen olen aina taputtanut.
- anustappi04
Junttitouhua
- taputapu
Suomalaiset juntit ne taputteli aikoinaan, kansainvälinen tapa se ei ollut.
- matkailuspesialisti
Nimenomaan. Maaseudulta lähtöisin olevat ikääntyvät tantat taputtivat jo Keihäsen lennoilla.
- taputapu
No sitähän ne taputteli kun lentäjä sai koneen alas 2promilen kännissä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647