Moi!
Autokuume on nousussa ja autonvaihto alkaa oikeastikin olla ajankohtainen. Nykyisin ajan Superb II Combilla. Takapenkillähän on tilaa moneen suuntaan hienosti, mutta itse takapenkin leveys ei ole parhaimmasta päästä. Nykyisen version mitattu takapenkin leveys on (TM) 130 cm. Verrattuna esim. Volvo V70:een penkki on varsin kapea eli Volvossa penkki on noin 137-138 cm leveä. Vaikka volvossa on jalkatilaa selvästi vähemmän, on tässä perhetilanteessa leveämpi takapenkki oikeastaan jalkatilaa merkitsevämpi asia. Tämä ero on kolmen lapsen kanssa todella selvä, kun kaksi nuorimmaista käyttävät vielä korokettakin. Volvossa kaikki istuvat sulassa sovussa ja turvavyöt menevät hienosti kiinni ja nykysuperbissani taistelu tilasta on jatkuvaa - ja tosiaan turvavöidenkin kiinnisaaminen on punnerrus kun kaikki kolme istuvat takapenkillä.
No, varsinainen kysymykseni siis on, onko kukaan kiinnittänyt huomiota uuden Superbin takapenkin leveyteen ja toimivuuteen nyt ylipäänsäkin kolmen lapsen kanssa? Jostain luin, että uusi Superb on selvästi leveämpi kuin vanha ja toiveeni on, että takapenkki on leventynyt samassa suhteessa, mutta en nyt ainakaan lyhyellä etsinnällä onnistunut löytämään istuinosan leveydestä tietoa.
Jos uudessa superbissa ei tämä asia ole korjaantunut, saattaapi meikäläinen iskeä kiinni VolvoV70 Classic Business malliin, joka toki monella tavalla on antiikkinen, mutta takapenkki ja voimalinja ovat hyvinkin kunnossa, samoin varustelu.
Keskustelua Skodan SuperB:ista
17
91
Vastaukset
- TotuusSkodisteista
Volvo-miehelle on Volvo tuttu. Eiköhön tämä ollut tässä, ei III-korin Superbia löydy edes koeistuttavaksi ja mitattavaksi...
Ps. Automiehillä ei ole lapsia, tavaratila merkityksetön. Skodassa se on kaalin kuljetukseen. - Kolmekaajaajarakki
En suosittele ostamaan. Mulla on jo kertaalleen vaihdettu dsg-vaihdelaatikko. Ihan sairasta haaskausta ostaa halvasti kyhätty Skodillac
- Toyota_Hybrid1
skoda on todella huonolaatuinen auto, takuu ei korvaa uuteen autoonkaan tulleita vikoja, ja superp mallissa on todella ahdas takapenkki sivusuunnassa vaikka jalkatilaa onkin. älä osta, POMMI.
- Valetta
Valetta valetta....kyllä takuu korvaa Skodassakin viat taas tojomiesten propagandaa..
- kokemustaOn
Kapea ja korkea kajakki, huojuu ja kallistelee, ei se siitä miksikään muutu.
- Kuha.kysyn
Öisinkö ajeletkin?
- Kyllähuojuu
Joskus lapsuudessa oli sanonta jotta raitis ja reilu, ei horju ei heilu. Kunnes erehtyy ostamaan itäkajakin.
- Larvanto
Onhan se ihan selvää, ettei EU-alueella uuden auton takuu korvaa mitään ja tähän ei kukaan puutu? Jos on, kirjoittaja on itse jossain Venäjällä. Ai läppä? No, sehän tarkoittaa, että Skoda on oikeasti todella hyvä auto ja luuseri-trollit vain vittuilevat, koska Skoda on suosittu ja menestyvä automerkki...
- Jaakko.H
Ei kannata ostaa. Kuten edelläkin mainittu vikojen ilmaantuessa takuu EI tosissaan korvaa juuri mitään. Isommissa yli 7k maksaneissa öljynkulutusremonteissa tehdas maksaa max tonnin.
- S.K.Odisti
Kolme lasta! Pitäisikö onnitella vai ottaa osaa?
- Vw-konsernipaskaa
Moottorit jos ei diesel, dsg, herkkä ruostumaan, tiivisteongelmat, maalaus heikko. Mitä väliä jollain takapenkin leveydellä enää on.
- TotuusSkodisteista
Tai dieselillä. Skodistit ovat joukkopsykoosin vallassa ja kuvittelevat, että Skoda on auto. Näkevät niitä joka paikassa, vaikka Skoda ei kelpaa kenellekään.
- Larvannonbroidi
Hassun näköinen kapea ja pitkä puikula. Hauen mallinen.
- skodajoke
Kalamiehiä ollaan. Mersun turskamuotoilu ei vaan maistu. Makuasioitahan nämä.
Miten autokuume liittyy skodaan ollenkaan?
- Larvannonbroidi
Skodan sisustuksesta erittyvä Neuvostoliittolais-tyyppinen kemikaalien ominaishaju voi tosiaan aiheuttaa Skodan kuljettajalle kuumeen kaltaista olotilaa. Usein reaktio voi olla hyvinkin voimakas jos kuljettaja ei ole tottunut itäautoihin jo ennestään.
- LarvannonIsä
Oon aina opettanukki poijille, että pullo halapaa vodkaa pitää kuumeen loitolla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088