" MITÄ SITTEN kannattaisi tehdä? Ainakin satsata kokemusasiantuntijoihin.
Esimerkiksi monella raitistuneella alkoholistilla on paljon ymmärtämystä siitä, miten alkoholisti ajattelee ja toimii.
He tietävät, ettei alkoholistille kannata yrittää opettaa, että juo pikkuisen vähemmän.
Ei alkoholisti siihen pysty.
Eikä hän pysty lakkoonkaan.
Tai pystyy, kunnes tulee se päivä, että lakko loppuu".
Lainaan tässä osan Ulla A:n hyvästä ja painavasta artikkelista.
Osuu jälleen kerran naulankantaan.
Hän puhuu vaaliteemoista ja ihmettele, kun kukaan ehdokas ei ole ottanut aiheekseen alkoholismia.
Kuinka se särkee perhe-elämän, aiheuttaa väkivaltaa.
On valtava menoerä.
Tuhoaa ja tappaa.
80% miesten välisistä tappeluista puukkohippasilla on humalapäissään tehtyjä.
Niin mitä kannattaa tehdä?
Raitistuneena alkoholistina sanon, että nauttikaa elämästä selvinpäin.
Läheisenne kiittävät ja kumartavat.
Alkoholismi
13
56
Vastaukset
- keinot.tarpeen
Yhdyn aloittajan kommenttiin, "läheisenne kiittävät ja kumartavat".
Niin kauan, kuin alkoholin haitat eivät kosketa läheisiä ja sotke muiden elämää, siihen saakka juoppo hyväksytään seuranpitäjänä, jonka toilauksia naureskellaan jopa pikkuhönössä olevia ihaillaan hauskuttajan roolissa olevana hölmöilijänä.
Totuus on kuitenkin toinen niille, jotka joutuvat elämään alkoholistin aiheuttamassa elämänhelvetissä. Siinä on nauru kaukana, vain sen kokenut katkerasti ymmärtää.
Alkoholismi on sairaus, johon ei kehoitus lopettamaan auta, vaan siihen tarvitaan ammattimaista päihdeohjausta, jota luojan kiitos on jo tarjolla. Hoito on kuitenkin kallista, mutta satsaus hoitoon ja saavutettuun päihteettömyyteen maksaa moninkertaisesti myöhemmin takaisin kaikille asianosaisille, mutta valistus päihteiden aiheuttamista tuhoista täytyisi saada iskostettua kaikille foorumeille, mutta millä keinoin? Kokemuksia kehiin! - kokenut.kaikki.tietää
Kokemuksen rintaäänellä sanon, että päihderiippuvuus paranee kun saa apua ammattinsa osaavalta asiantuntijalta, sekä vertaistukea parantuneilta alkoholisteilta.
Tilastojen mukaan 4% paranee. Uskoon tuleminen ja rakastuminen auttavat hieman. Paha alkoholismi on pahempi, kuin raajan amputointi. Voi verrata voimakkaaseen mielenterveys häiriöön. Jos tapaus on alkuvaiheessa, voi yrittää alkoholin saatavuuden vaikeuttamista.
- Se-on-päätös-kun-pitää
Jos on miestä / naista joilla selkärankaa vähänkin, voi raitistua yhtä helposti kuin moni lopettaa tupakoinnin ilman korvikkeita. Miksi siihen ulkopuolisia tarvitsee?
Korkki kiinni, aski kiinni, eikö se ole siinä!
Muutamia tapauksia tiedän ja nostan heille peukkua.
Jahas.
Taas siis vanhoja jankutetaan.
-
Aikuisuuden omaksumista
Minusta tuli.
Siksi että.
Aloittaessani ryyppäämisen v.1964.
Isot pojat varoittelivat että muista aina ottaa varovasti.
Ettei äitisi suutu.
-
Siitä lähtien olen aina juopotellut hallitun hillitysti.
Työni vaati ryyppäämistä silloin tällöin.
Alku-aikoina ei töissä tarjottu mitään viiniä ja keskaria.
Kossu ha Whisky karaisi miestä.
Useimmat vanhoista kavereistanikin hallitsevat edelleen juoppoutensa nätisti.
-
Sillä aina piti käyttäytyä korrektisti.
Pikku-Jouluja lukuun-ottamatta.
Ja joitain kesäisiä "koulutus"- retkiä ja matkoja.
Uutena-vuotena kourittiin.
Lomalle lähtiessä, lomalta palatessa, Vappuisin...
Aina pussailtiin iloisin mielin.
-
Uskon monien juoppojen kadehtivan minua taidostani dokata.
Juokaa siis ihmiset.
Vaikkapa vain lasillinen Vappuisin.
Juhannus-Saunassa Snapsi.
Se tekee teistä siistin juopon.
Suomalaisen, josta voi olla ylpeä.
-
Motto:
Viina vero-vapaaksi Suomessa!
Miksi juoppojen pitää elättää työ-haluttomia juoppoja?
Yltiö-raittiita omais-hoitajia.
H.Kerrankin Hunksin kanssa pitkälti samaa mieltä. Tehkööt nuoriso työtä viinansa eteen. Hilpeän juhlimisen tueksi viini kuuluu asiaan. Nähtyäni henkilön itkevän ja toteavan:" Pakko mennä ostamaan lonkeroita". Harmistun. Tai työttömän aikamies pojan lyövän äitiään ja ryöstävän tältä viimeiset ruokarahat juomiinsa. Tai nuoren naisen myyvän itseään saadakseen juomaa.
- Tuulettaa
Minä kyllä aion juoda pari lasia valkkaria silloin tällöin. Koskaan ei tee mieli humalajuomiseen asti tipotella. Eihän tätäkään joka päivä ole tarvis.
Nyt pitäisi herättää haloo nuorten huumeiden käytöstä. Huumeita kaupataan jo pienillä, hiljaisilla paikkakunnilla.
Te kaupungeissa asuvat tietysti näette vaikeita tapauksia niin alkoholin kuin huumeiden käyttäjistä. Siksi tämä lienee täällä vakioaihe. - Vituttaa-olla-raitis
Juoppoushan on parasta mitä ihminen keksinyt ikunaan.
Juoppouden ylistäjiä ja kannattajia on ollut kautta aikain. Repe Helismaakin. Punakan juoppo Tapsa Rautavaara. Irwin. Onhan niitä. - henrjii
juopot pitäisi eristää johokin saareen, ja vetää viinatehtaalta putki sinne.
sitten kun homma alkais kyllästyttämään, niin sieltä pääsisi pois.
olisi ehkä kansantaloudellisesti paeas ratkaisu.
nykyään on ongelma kun nuoriso ei enää juo, eikä verotuloja kerry- lähiomainen
Turha on aralla asialla irvistellä. On juoppoja ja juoppoja, kaikista ei juomalla tule alkoholistia. Ne joista tulee, ovat sairaita, jotka vaativat hoitoa siinä kuin muutkin muihin pahoihin sairauksiin sairastuneet.
Ole onnellinen, ettet ole sairastunut alkoholismiin.Se ei ole enää naurun asia, kun omalle kohdalle sattuu...
- 1eero
Eläissäin tuntenut monta juoppoa, yleensä ovat lopettaneet jopa alle viisikymppisenä, ne jotka pysyneet hengissä pitempään ovat iänmyötä vähentäneet ja lopettaneet niikui miä.
Olin tuuri juoppo saatto mennä kuukausia etten maistanut, ei mulla ollu varsinaista hinkua, se vain jäi ryyppy päälle.
Tupakan polton lopettaminen oli huomattavasti vaikeampaa, sehän loppuu kun ei polta..yksinkertaista.
Toinen ihminen ei voi alkoholistia auttaa muuten kuin antamalla lisää viinaa, jos itselleen pystyy tekemään selväksi aivan perusteellisesti, lukemattomien yritysten jälkeen se voi onnistua. - e.lä.mä
Voisiko aloittaja vanha holisti neuvoa miten saa viinan maistumaan? Moni litroja on kotona.
- humalassa
Humalassa maailma on kaunispaikka ja parempi paikka herkälle sielulle ja se vaatii viinaa, jotta voi tuohon ihanaan maailmaan päästä!
En ole vielä löytänyt selvin päin, niin hyvää paikkaa, sellaista se toisilla on, haukkukaa vaan... vero karhu ja Sipilä niiaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564960Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202275- 1031444
- 911395
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231366Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1631238Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681095Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671005- 72977
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965