Kielikysymys tekee mahdottomaksi Sairaalan pidon Vaasassa!

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/01/chefen-for-psykiatrin-vid-vasa-sjukvardsdistrikt-slutar-personalen-orolig-over

Vaasaan ei saada lääkäritä, koska lääkärit eivät osaa ruotsia. Sairaanhoitajista alkaa myös olla pian pulaa. Ruotsia osaavia lähihoitajia tuskin on olemassakaan. Tulevankin hallituksen on keskitettävä Pohjanmaan sairaanhoito Seinäjoelle.

Vaasaan ei saada myöskään teollisuuteen henkilökuntaa. Perheen naiset toimivat terveydenhoito ja kaupan alalla, jossa vaaditaan Vaasassa ruotsin osaamista. Suomalaiset eivät osaa ruotsia!
Ruotsia osaavat vain ne jotka ovat käyneet koulunsa ruotsiksi.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dfrtygh

Painukoot vaasalaiset ruotsiin. Mokomat.!!!

• ghtrb4444r

Ruotsia osaa yleensä vain ne yleensä keillä on perhe taustaa siihen, tarve osata tulee luonnostaan ei pakolla. Englanninkieli opitaan usein myös tarpeesta osata sitä, ei pakolla.

• hämmelöitynyt

En tiennytkään, että kaksikielisyys tarkoittaa sitä, että maassa puhutaan/ymmärretään kahta eri kieltä. Olen kuvitellut, että tänä päivänä se tarkoittaa sitä, että osataan/ymmärretään kahta kieltä. Miksi muuten satojen miljoonien satsaus kielenopiskeluun?
      Rahalle olis varmaan parempaakin käyttöä kuin kylvää sitä taivaan tuuliin?

• Gratis_nöje

Ruotsinkielinen poppoo ymmärtää asian niin ,että suomijuntin pitää osata ruotsia, että HE voivat käyttää omaa äidinkieltään...javisst javisst.

• Buuuuujjjjjj

Laki määrää piste, hukkaan menee paljon mutta kun on pakko pakko niin minkäs teet. Saa ehkä hiukan epäillä miten mamu taistaiset saadaan läpi kielitaito vaatimuksista, kattellaan vähän suvaitsevien lasien takaa..

• pakko.pois

Pakkoruotsi on suuri haitta.

• Lukiolaislikka

Halla-aho on erittäin fiksuna miehenä alkanut kannattamaan pakkoruotsia, koska se on maahanmuuttajille suuri este kotoutua. Virkamiesura käytännössä mahdoton.
        RKP tekee töitä Halla-ahon pyrkimysten eduksi! Itse asiassa RKP on paras apu!!!

• ToistaOnStadissa

Eikös Suomi ole kaksikielinen maa eli kaikki opettelevat koulussa myös suomen kieltä. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa kommunikaatiossa. Toista on täällä pääkaupunkiseudulla kun on maaanmuuttajia jos jostakin maasta eikä osata suomea. Tarvitaan niin darin, farsin, pashtun, venäjän, somalian, arabian, albanian, persian ja jugoslavian kielen tulkkeja eikä se tule halvaksi.

• Sjuksköterskor

Sairaanhoitajien saaminen Vaasaan on vuosi vuodelta vaikeampaa. Ruotsia osaavien perushoitajien tilanne on vieläkin synkempi. Vaasan on hellitettävä kielivaatimuksista tai Pohjanmaan terveydenhoito keskittyy täysin Seinäjoelle.

• Det finns mera råttår i Jakobstad, varför?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe