Kesän tuntua, kun voi lähteä pyöräilemään pelkäämättä liukastumisia. Kävelykin menee aurinkoisen ilman ja kesäisen polun ansiosta nautinnolla.
JÄÄT LÄHTIVÄT PYÖRÄTEILTÄ.
49
<50
Vastaukset
Pääsiäinenkin tulossa. Kesävaatteita ostamaan?
- Bengalitikku
Hieno ilma. Kiva oli istua Espalla, hörppiä kahvia ja katsella ihmisiä.
Ostin yhden,kesäjutun. Tai voisi jo nyt.
Kupka tuli katsastettua.
Pyörä pitänee raahata lähipyöräkauppaan. Pojat pumppaavat isolla pumpulla hetkessä. Bengalitikku kirjoitti:
Kupka tuli katsastettua.
Pyörä pitänee raahata lähipyöräkauppaan. Pojat pumppaavat isolla pumpulla hetkessä.Hyvä ettet ollut Hakiksessa. Olisin pian luullut sinun aiheuttaneen Hervottoman vesivahingon.
- Bengalitikku
Kas, kun kukaan ei lähtenyt kumiveneellä soutelemaan...
kaikenlaista 'seilaajaa' kait aikojen myötä on alueella vaikuttanut. Bengalitikku kirjoitti:
Kupka tuli katsastettua.
Pyörä pitänee raahata lähipyöräkauppaan. Pojat pumppaavat isolla pumpulla hetkessä.Minä olen osaannut ja jaksanut huoltaa polkupyöräni vielä toistaiseksi itse. Vaikka se on akkukäyttöinen niin en ole vienyt mihinkään huoltoon. Ja kompura josta saa ilmaa löytyy autotallista, ja osaan jopa käyttää sitä.
- Bengalitikku
Lidlissä oli jokin valtava pumppuhärveli. Näin sen syrjäsilmällä.
Onko kellään kokemusta. Muuta huollettavaa ei pyörässä ole kuin talven pölyjen pyyhkiminen.
- mimmimum-..mi
Paljon on muvampi nyt kävellä...joillakin kaduilla vieläkin kyllä sitä sepeliä ...vai soraako se on...
Tuli mieleen kun espanjalainen mies kirjoitti ettei ymmärrä suomalaisia kun joka talviaamu lisätään soraa kadulle...soraa...soraa...hän naureskeli.. lisää soraa.....
Pölypilvi lehahtaa tuulenpuuskan myötä ...mutta sadettakin on kai luvassa.... Huomena tulee taas lunta.
- 1eero
Joo kylmenee, lunta vielä melkein 40 cm mutta pälviä näkyvissä, pyörällä kävin ensikerran kaupassa sitten syksyn. Kyllä lumet häviää ennen vappua.
1eero kirjoitti:
Joo kylmenee, lunta vielä melkein 40 cm mutta pälviä näkyvissä, pyörällä kävin ensikerran kaupassa sitten syksyn. Kyllä lumet häviää ennen vappua.
Meilläki päätiet ja pyörätiet aika sulat. Mun pitäis ostaa itelle uusi pyörä.
Ennen Wanhaan wappuna oltiin jo kesähepenissä vaikka ois ollu aika kylläkin. Piikkarit, kesäkengät ja hame. Kesätakki. Nyt osaa laittaa untuvatak7n vappuna jos kylmä.1eero kirjoitti:
Missä pohjoisessa olet lumikinosten keskellä? Näkyykö eskimoita?
siilivain kirjoitti:
Ennen Wanhaan wappuna oltiin jo kesähepenissä vaikka ois ollu aika kylläkin. Piikkarit, kesäkengät ja hame. Kesätakki. Nyt osaa laittaa untuvatak7n vappuna jos kylmä.Siis kylmäkin ja polkkarit
- 1eero
arvo.e kirjoitti:
Missä pohjoisessa olet lumikinosten keskellä? Näkyykö eskimoita?
Mikkelissä, 36 cm nyt, kyllä hupenee joka päivä ja hiekkakone ajoi jalkakäytäviä puhtaaksi eilen,
Siilivain tienoilla on lunta enempi, parhaimillaan lunta oli talvella 70 cm.
Tytär Vantaalla, heillä maa lumeton.
Joutsenet lennelleet useampana päivänä etsien sulapaikkoja, ei niin pitkää talvea ettei siitä aina kevät kehkeydy. siilivain kirjoitti:
Ennen Wanhaan wappuna oltiin jo kesähepenissä vaikka ois ollu aika kylläkin. Piikkarit, kesäkengät ja hame. Kesätakki. Nyt osaa laittaa untuvatak7n vappuna jos kylmä.Minäkin jo kävin läpi kesävaatteitani ja vein talvikamppeita pois näkyviltä. Kovin tekee mieli uusia kevät ja kesävaatteita, Täytyy varmaan lähteä jokupäivä Zeppeliiniin.
- Bengalitikku
Eikö Zeppeliini ole Kempeleellä. Ostin sieltä vähän nätimmän t-paidan?
Se on vieläkin kuosissaan.
Olen käynyt Kahelinilla: "kahelit päivät" oli aika hauska vastine "hulluille päiville". miljoona kirjoitti:
Minäkin jo kävin läpi kesävaatteitani ja vein talvikamppeita pois näkyviltä. Kovin tekee mieli uusia kevät ja kesävaatteita, Täytyy varmaan lähteä jokupäivä Zeppeliiniin.
Onhan se zeppeliini sellainen kohde et siellä menee helposti tuntitolkulla aikaa katsellen ja jos vielä käy syömässä ja kahvilla.
Bengalitikku kirjoitti:
Eikö Zeppeliini ole Kempeleellä. Ostin sieltä vähän nätimmän t-paidan?
Se on vieläkin kuosissaan.
Olen käynyt Kahelinilla: "kahelit päivät" oli aika hauska vastine "hulluille päiville".Minulla on sinne kyllä pitkä matka, mutta käyn siellä aina joskus.
siilivain kirjoitti:
Onhan se zeppeliini sellainen kohde et siellä menee helposti tuntitolkulla aikaa katsellen ja jos vielä käy syömässä ja kahvilla.
Kokopäivän reissu.
miljoona kirjoitti:
Kokopäivän reissu.
Juu. Jos ei ole muuta tekemistä niin voi viihdykkeeksi mennä Zeppeliiniin :).
1eero kirjoitti:
Mikkelissä, 36 cm nyt, kyllä hupenee joka päivä ja hiekkakone ajoi jalkakäytäviä puhtaaksi eilen,
Siilivain tienoilla on lunta enempi, parhaimillaan lunta oli talvella 70 cm.
Tytär Vantaalla, heillä maa lumeton.
Joutsenet lennelleet useampana päivänä etsien sulapaikkoja, ei niin pitkää talvea ettei siitä aina kevät kehkeydy.Ilomantsin itälaidalta nuoruudessa oli yli metrin lumet. Helsingissä on pieniä saarekkeita lunta. Viikon on voinut lenkkareissa vaeltaa. Ainoastaan hiekka on poistamatta. Yli 10 astetta keskipäivällä lämmintä ja aurinkoista. Kävellessä tulee hyvälle mielelle.
- 1eero
arvo.e kirjoitti:
Ilomantsin itälaidalta nuoruudessa oli yli metrin lumet. Helsingissä on pieniä saarekkeita lunta. Viikon on voinut lenkkareissa vaeltaa. Ainoastaan hiekka on poistamatta. Yli 10 astetta keskipäivällä lämmintä ja aurinkoista. Kävellessä tulee hyvälle mielelle.
Jaa sulle tuttuja paikkoja, joskus 70- luvulla tuli käytyä Koiterella ja pariin otteseen vapunalusviikolla Patvinsuon Suomujärvellä pilkillä etupäässä, joo silloinkin oli lunta kovasti vaikka Mikkelissä ol lumet sulanneet, se kolkka on aina lumisin ja nyttenkin jos ei lappia lasketa.
- juhannus-jäppinen
Joka vuosi luottamukseni lumen ja jään lähtöön voimistuu kesän lähetessä.
Oli ne päättäjäispäivät aika jännittäviä. Minä esitin aina yksin runon, opettajat pakottivat. Ja ihan hyvä oli että pakottivat, sainpahan esiintymiskokemusta, siitä on ollut joskus hyötyä.
- rullaaja
Kyllä asiointireissut olen jo pyörällä tehnyt. Huomenna otan eväät ja pyöräilen huvikseni.
Ei niitä kretonkeja turhanpäiten ostella. Entisiä ehyitä vielä.- rullaaja
miljoona kirjoitti:
Kretongit eivät ole koskaan turhanpäiväisiä, niistä piristyy...
Turhaa kuormittavat luontoa kretongit ;) Krutongit passaa minulle ja antaa polkuvoimaa pyöräilyyn.
rullaaja kirjoitti:
Turhaa kuormittavat luontoa kretongit ;) Krutongit passaa minulle ja antaa polkuvoimaa pyöräilyyn.
Jotkut emännät ostavat aina uuden hatun perheriidan päätteeksi. Siitä katselevat, kuin muistikirjasta:" Tämän vihreän hatun ostin toissa keväänä, kun riideltiin piha istutuksista."
- Kesäpyöräilijä
Onkohan ne nyt sitten niitä kukkahattutätejä?
- rullaaja
arvo.e kirjoitti:
Jotkut emännät ostavat aina uuden hatun perheriidan päätteeksi. Siitä katselevat, kuin muistikirjasta:" Tämän vihreän hatun ostin toissa keväänä, kun riideltiin piha istutuksista."
Jos hyvinkin riitaisa suhde on, niin ei ihan pieni hattuhylly riitäkkään.
Siitä on vuosia, kun olen viimeksi ajanut polkupyörällä tai milläänn kaksipyöräisellä.
Minua kummastuttaa tämä innostus pyöräilyyn, sehän on vaarallista. Siitä kun nurin menee, niin varmasti on luita poikki.
On ne tiet sulaneet, joko vaihtaisi kesärenkaat.Ei mee poikki, joskus olen kaatunut, ei muuta kun ylös vaan, katsoo vähän ympärille ettei vaan kukaan nähnyt, pyyhkäisee vähän enimiä hiekkoja ja ei kun uudestaan. Tulee kovempi kohta.
miljoona kirjoitti:
Ei mee poikki, joskus olen kaatunut, ei muuta kun ylös vaan, katsoo vähän ympärille ettei vaan kukaan nähnyt, pyyhkäisee vähän enimiä hiekkoja ja ei kun uudestaan. Tulee kovempi kohta.
Ei kai se, jos 30-kiloinen kirppu kaatuu, niin hiekan pyyhkimisellä voi hyvällä tuurilla selvitä.
Mutta kun minä painan vaatteet päällä 85, eikä ne refleksit enää niin hyvät ole, niin paras pysyä useampi rattaisten kyydissä.
Koko pyöräily olisi minun kohdalla pelkkää huonoa ajanvietettä. Lähimpään kauppaan matkaa 25 km. Tuskin sinne monikaan, ainakaan sateessa, lähtee polkemaan.
Harmi kun en saa polkupyörää vielä ulos talvisäilöstä. Aitan edessä on valtava lammikko ja sen alla liukas jää. Asfalttiset päätiet ovat kyllä jo sulia. Odottelen rauhassa että sää lämpenee. On paljon mukavampi pyöräillä vähemmällä vaatteella. Paksuissa vaatteissa olo on muutenkin jäykän tuntoista ja pyöräilyvaatteet haluan kyllä antavan periksi ja joustavan. Sauvakävelyä harrastan.
- RealistiN
Näytti tuolla keskustassa olevan vielä sepelit jalkakäytävillä, ja hyvä niin, niin kauan kun on vielä yöpakkasia ja aamuisin liukasta. Täällä lähistöllä ei ole pyöräteitä, maantien reunoja ajellaan hengenlähdön uhalla.
- mimmimum-..mi
Käväisin tuossa moikkaamassa mummopyörääni .....takarengas taas " tussuna"....
mikä sitä oikein vaivaa kun se itsellään tyhjenee ja sitten kun siihen ei sovi pumput ...vaan pitää huoltiksella käydä ilmat laittamassa....- Kesäpyöräilijä
Kesäilmat kesäaikaan :)
- henrjii
osta adatpedi pumppuun, tai uusi pumppu, niillä
kyllä pärjäilee, eikä maksa paljon - mimmimum-..mi
Ei minun poikakaan uskonut tuohon pumppu asiaan ....kahdella erilaisella kokeili ...ei mennyt ilmaa renkaaseen...Miks ihmeessä tollaisia venttiilejä laitetaan mummopyörään....
mimmimum-..mi kirjoitti:
Ei minun poikakaan uskonut tuohon pumppu asiaan ....kahdella erilaisella kokeili ...ei mennyt ilmaa renkaaseen...Miks ihmeessä tollaisia venttiilejä laitetaan mummopyörään....
Venttiilejä on useamman laisia. Kumi venttiili kannattaisi avata, jos rengas on tyhjentynyt. Vaikkapa sylkäistä irroitettuun venttiilikumiin ja asentaa takaisin. Saattaa saada kuivuneen venttiilikumin toimimaan.
- Bengalitikku
Täytyy muuten tarkistaa pyöräilykypäräkin. Kiillottaa.
Se tosin saa frisyyrin lyttyyn.Täytyy myöntää, etten pidä kypärästä. Pitäisikö sitä käyttää kaupassakin vai yrittää lukita se fillariin?
- Bengalitikku
Jos pyörähdän kaupassa, irroitan vain soljen leuan alta.
Jos ottaisin kypärän pois, mulla olisi 20-luvun lainekampaus.
Mitens sähköpotkulauta?
Oletko ajatellut? Yksi potku Pitskusta? ja olisit Stockalla tai Vanhan tantsuissa. No, siinä ei ole stongaa, missä saateltava voisi istua.... Lelulta sähköpotkulauta näytti. Yksi lapsi oli lainannut isoisänsä lautaa ja paremmin sopii lapselle, kuin aikuiselle.
- Kesäpyöräilijä
Kesäkausi tuli poljettua käyntiin.
Vielä joissain paikoissa pyöräteillä oli hiekoitussepeliä.
Se on harmilloisen terävää, voi rikkoa renkaatkin.
Ja mitä tulee tuohon kypärään, niin varmaan se olisi parempi päässä kuin kotona hattuhyllyllä.
Enpä lähtiessäni edes tullut ajatelleeksi, että sellaisen omistan.
On kai asennemuutosten aika. - mimmimum-..mi
Vappuun mennessä on kaikki kadut ja pyörä- sekä kävelykadut puhdistettu ...luvataan..
Ensi viikolla vietetään allergiaviikkoa ....luin että ainakin joka neljännellä suomalaisella on allerginen nuha....se on aika paljon mielestäni .... Nyt on leppä ja seuraavana koivu ....tästä keväästä on povattu vaikeaa allergisille.... Itselläkin se kiusaa ....mutta ei pahasti... Ensi viikolla on vielä luvattu lunta tälle korkeudelle,
jokohan sen "talven" jälkeen kaivaisi pyörän kellarista ja
kokeilisi pyöräilyä, vieläkö onnistuu ja miltä se maistuu.
Kovasti pyöräkaistat vielä pölyävät, samoin kuin ajoradatkin,
niillä leijailee vielä niitä pikkiriikkisiä hiukkasiakin joita nastat ovat irrottaneet
pitkin talvea.
Erityisen hyvin sen huomaa tyynellä säällä kun ajelee letkassa ruuhka-aikaan.
Kun sataisi vähän... puhdistuisi ajoradatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471