Suomen maajoukkue ei koskaan voita isoa turnausta?

FutistaAinajaVälilläEi

Aikoinaan kirjoittelin paljonkin futiksesta ja jääkiekosta eri foorumeille, sittemmin vähemmän. Mutta tänään työssäni jouduin taas pitkästä aikaa kirjoittamaan suomalaisesta urheilusta, ja vaikka meillä on paljon menestyneitä yksilöitä - joukkueet eivät oikein enää nykyään pärjää, miksi?
Muutamassa keskustelussa olen tarjonnut syyksi sitä, ettei suomalaisen ole pakko pelata futista, mutta ei se kuulemma syy ole - mutta jos katsotaan ns. tähtipelaajia, useimmalla heistä (siis ulkomailla) jalkapallo on ollut ainoa vaihtoehto pois kurjuudesta ja köyhyydestä - siis paljon pahemmasta köyhyydestä, kuin sosiaaliturvatussa Suomessa olisi edes mahdollista .
Minun teoriani on, että yksi syy tähän menestyksen puuttumiseen on nimenomaan tuo, että pelaajat ovat kyllä hyviä, mutta heiltä puuttuu se nuoruudessa hankittu kovuus, jolla on noustu sieltä "katuojasta". Kovuus lahjakkuus harjoittelu ja voittamisen tahto alusta alkaen muokkaa pelaajista tähtiä, jos joku osa-alue ei toimi, ei pelaajasta tule maailmanluokan tähteä, kenties vain "ihan ok" pelaaja maajoukkueeseen.
Näistä asioista puhutaan ja kirjoitellaan myös meidän kahdella sivustollakin eli urheiluun liittyvällä https://www.sportting.fi sivustolla ja enemmän harrastuksista kirjoittavalla https://www.harrasta.net sivustolla - mutta välillä pitää käydä täälläkin tuulettamassa ajatuksia ja saamassa kommentteja.

Joten miten on, miksi suomalaiset potkupallojoukkueen eivät pärjää?

3

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ESPOOOOO

Kyllä suomi pärjää joukkue urheilussa, eilen yhdysvallat melkein hävisi naisten jääkiekossa. Taisivat vain olla kolmannessa erässä kahvilla ja jenkit voitti 2-6 SUOMI-USA (1-1, 1-0, 0-5)

• Anonyymi

Kielletään jääkiekko Suomessa niin johan alkaa jalkapalloon virtaamaan porukkaa. :) Ehkä meidän pitäisi olla edes n.10 miljoonan asukkaan maa kuten Ruotsi, niin päästäisiin askel eteen päin. Tosin eihän niilläkään käsittääkseni nyt kauhean hyvin mene futiksessa. No koripallossa ja lentopallossa ollaan heitä edellä. Tietysti pesäpallossakin.

Minkähän takia Suomi ei ole tai oo osannut markkinoida pesäpalloaan länsinaapuriin? Tai ehkei niitä vaan kiinnosta. Mitä vielä Ruotsin palloilumenestykseen tulee, niin mihin katosi Ruotsin tennis ja pingismenestys?

Väittäisin, että asukaslukuun suhteutettuna olemme aika hyvällä tasolla kuitenkin. Missä muussa 5,5 miljoonan asukkaan maassa olisi enempää jalkapallo-lahjakkuuksia? Teemu Pukista on tulossa kovaa vauhtia "seuraava Litmanen". Norwich nousee näillä näkymin Valioliigaan.

• Anonyymi

jos suomessa olisi panostettu jalkapalloon samalla tavoin kuin muissa maissa , esim Ruotsissa niin voisimme olla hyvinkin korkealla futiksessa. Nyt on muilla annettu etumatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33