Moi!
Helsingissä olisi hyvä mahdollisuus saada läpi ehdokas, joka ajaa aidommin ja kokonaisvaltaisemmin niitä asioita, joita SDP, Vihreät ja Vasemmisto sanovat kannattavansa! Feministisen puolueen, Eläinoikeuspuolueen, Piraattipuolueen ja Liberaalipuolueen vaaliliitolla on aito mahdollisuus saada läpi yksi ehdokas. Kannatusmielessä todennäköisemmältä näyttäisi Feministisen puolueen ehdokkaan nousu eduskuntaan, mutta eipä noiden muidenkaan linja kovin kaukana femistisen puolueen linjasta ole. Mutta olisihan se hienoa saada eduskuntaan sellainen edustaja, joka olisi Feministi ihan puolueen nimeä myöten!
Aito vaihtoehto SDP:lle, Vihreille ja Vasemmistolle!
26
<50
Vastaukset
- kiitos_vinkistä
Hei, kiitos tästä tiedosta! Yleensä oon äänestänyt SDP:tä tai Vihreitä, mutta voishan nyt tehdä jotain uutta. Ihan hyviltä näytti noiden tavoitteet, mitä nyt ehdin Feministiseen puolueeseen ja Eläinoikeuspuolueeseen pari minuuttia tutustuun.
- malluz
Mieluummin eläinoikeuspuolue tai piraattipuolue, feministit mulla juuri ja juuri top viidessä vasta.
- piraatitJAfeministit
malluz kirjoitti:
Mieluummin eläinoikeuspuolue tai piraattipuolue, feministit mulla juuri ja juuri top viidessä vasta.
Piraateilla ja Feministeillä kokemusta jo Helsingin kaupunginvaltuustosta. Ääni jommallekummalle jo kokeneelle voisi olla hyvä taktiikka?
- pennanen
Mulle kiitos piraatit. Ei noissa muissakaan mitään vikaa ole.
- ÄäniSDPlle
No en tiedä... Aina oon äänestänyt SDP:tä ja taidan aina äänestääkin. Mitäs sitä turhaan vaihtamaan?
- OliskoMuutoksenAika
"Aina oon tehnyt näin ja ainon tehdäkin" = mikään ei koskaan muutu! ;)
- uudet_tuulet
ÄäniSDP:lle: Ehkä joskus voi kokeilla jotain uutta! Kokeilemalla voi löytää uusia maailmoja!
- ÄäniSDPlle
uudet_tuulet kirjoitti:
ÄäniSDP:lle: Ehkä joskus voi kokeilla jotain uutta! Kokeilemalla voi löytää uusia maailmoja!
No kukas sitten ajaa työntekijöitten etua, jos SDP menettää valtaansa? Ja SDP:llä on muutenkin hyvät tavoitteet.
- uudet_tuulet
ÄäniSDPlle kirjoitti:
No kukas sitten ajaa työntekijöitten etua, jos SDP menettää valtaansa? Ja SDP:llä on muutenkin hyvät tavoitteet.
SDP on ollut tärkeä liike työväen etujen puolustamisessa. Mutta polittikassa pitää puhua muistakin asioista kuin työväestön asioista. Ehkä Feministinen Puolue voisi nostaa esiin uusia tärkeitä puheenaiheita, ihan puhtaalta pöydältä ja ilman turhia siteitä menneeseen?
- ÄäniSDPlle
uudet_tuulet kirjoitti:
SDP on ollut tärkeä liike työväen etujen puolustamisessa. Mutta polittikassa pitää puhua muistakin asioista kuin työväestön asioista. Ehkä Feministinen Puolue voisi nostaa esiin uusia tärkeitä puheenaiheita, ihan puhtaalta pöydältä ja ilman turhia siteitä menneeseen?
No juu, ihan vapaasti vaan... Mulle nyt vaan SDP on ainoa oikea Puolue.
- uudet_tuulet
ÄäniSDPlle kirjoitti:
No juu, ihan vapaasti vaan... Mulle nyt vaan SDP on ainoa oikea Puolue.
Meissä punavihreisiin arvoihin uskovissa on vaan aika paljon sellaisia, jotka kaipaavat uusia raikkaita tuulia! Siksi voisi äänestää välillä muutakin kuin näitä perinteisiä punavihreitä eduskuntapuolueita!
- kiitosei
ÄäniSDPlle kirjoitti:
Olen ollut työläinen koko ikäni ja pääsin vuoden alusta 62 vuotiaana eläkkeelle ns. lisäpäivärahoilta Rakennusliitosta. SDP:tä en ole ikinä äänestänyt. Ei ole ihan sitä mitä sanoo. Kerran muuan muurari sanoi ettei työläisen ole ollut koskaan hyvä silloin, kun vasemmisto on vallassa. Valitettavasti olen samaa mieltä. Velkaa vaan ja sillätavoin niitä lupauksia katetaan. Käy kyllä huonosti semmoisessa pelissä. Kansa ei ole kaikkivaltias eikä huudoilla saada mitään pysyvää aikaan. SDP on ollut monta kertaa hallituksessa, vaan mikä onkaan ollut tulos?
- persut
kiitosei kirjoitti:
Olen ollut työläinen koko ikäni ja pääsin vuoden alusta 62 vuotiaana eläkkeelle ns. lisäpäivärahoilta Rakennusliitosta. SDP:tä en ole ikinä äänestänyt. Ei ole ihan sitä mitä sanoo. Kerran muuan muurari sanoi ettei työläisen ole ollut koskaan hyvä silloin, kun vasemmisto on vallassa. Valitettavasti olen samaa mieltä. Velkaa vaan ja sillätavoin niitä lupauksia katetaan. Käy kyllä huonosti semmoisessa pelissä. Kansa ei ole kaikkivaltias eikä huudoilla saada mitään pysyvää aikaan. SDP on ollut monta kertaa hallituksessa, vaan mikä onkaan ollut tulos?
Kuulostaa siltä, että Halla-ahon Perussuomalaiset voisi olla sinulle oikea puolue?
- persutvaidemarit
persut kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että Halla-ahon Perussuomalaiset voisi olla sinulle oikea puolue?
Duunarille Halla-ahon persut on hyvä vaihtoehto. Ei pettäisi työläisiä samalla tavalla kuin Soini. Ja persut on oppinut neljän vuoden takaisesta, että tiukka vääntö hallitusohjelmaa tehtäessä on tärkein juttu, ja sen jälkeen asioihin on vaikeempi vaikuttaa. Tätä ei Soinin persut tajunneet neljä vuotta sitten, kun vastassa oli Kokoomuksen ja Keskustan kokeneet neuvottelijat.
- eikompromisseille
persutvaidemarit kirjoitti:
Duunarille Halla-ahon persut on hyvä vaihtoehto. Ei pettäisi työläisiä samalla tavalla kuin Soini. Ja persut on oppinut neljän vuoden takaisesta, että tiukka vääntö hallitusohjelmaa tehtäessä on tärkein juttu, ja sen jälkeen asioihin on vaikeempi vaikuttaa. Tätä ei Soinin persut tajunneet neljä vuotta sitten, kun vastassa oli Kokoomuksen ja Keskustan kokeneet neuvottelijat.
Halla-aho olis siitä hyvä tyyppi, että ei taipuisi tekeen kompromisseja. Siinä voi olla parempi duunarin turva kuin Rinne olisi!
- ehdokaslöytyi
Olis kyllä aika makee juttu saada eduskuntaan feministien edustaja. Tekis varmaan yhteistyötä ainakin punavihreiden kanssa, mutta vois puhua ilman ryhmäpaineiden tuomia rajoitteita. Taidan nyt tietää ketä äänestän. :)
- Katjua_äänestän
Katju Arolla olisi jo kokemusta Helsingin kaupunginvaltuustosta, joten ääni Katjulle, sanon minä!
- lihasoppaa
Perusduunarihan ei oikein voi äänestää muuta kuin demareita tai vasemmistoliittoa. Niin se vaan menee. Tällaiset feministiset puolueet on sitten hyviä lisämausteita lihasopassa, mutta ne perunat ja lihat tulee kyllä demareista ja vasemmistoliitosta.
- uudet_tuulet
SDP ja Vasemmistoliitto on varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja 40-70-vuotiaalle miespuoliselle raskaan työn tekijälle. :) Mutta me punavihreät, jotka ei kuuluta tuohon joukkoon, voidaan kaivata jotain vähän erilaista. Raikkaita punavihreitä tuulia, joita Feministinen puoluekin edustaa!
- lihasoppaa
uudet_tuulet kirjoitti:
SDP ja Vasemmistoliitto on varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja 40-70-vuotiaalle miespuoliselle raskaan työn tekijälle. :) Mutta me punavihreät, jotka ei kuuluta tuohon joukkoon, voidaan kaivata jotain vähän erilaista. Raikkaita punavihreitä tuulia, joita Feministinen puoluekin edustaa!
Kyllä voi kuule tulla ikävä niitä perunoita ja lihoja. Ei ole lihasoppa lihasoppaa ilman niitä. Että ääni vaan demareille tai vasemmistoliitolle.
- uudet_tuulet
lihasoppaa kirjoitti:
Kyllä voi kuule tulla ikävä niitä perunoita ja lihoja. Ei ole lihasoppa lihasoppaa ilman niitä. Että ääni vaan demareille tai vasemmistoliitolle.
Se lihasoppa (tai kasviskeitto!) olisi vaan parempaa, jos siihen saisi erilaisia mausteita! Vähän jotain raikkautta. Feministinen puolue sopisi niin hyvin mausteeksi eduskunnan punavihreään joukkoon!
- Hukkaan_heitetty_ääni
Feministisen puolueen, Eläinoikeuspuolueen, Piraattipuolueen ja Liberaalipuolueen vaaliliitolla ei saa ainoatakaan edustajaa eduskuntaan ja jos (teoriassa) saisikin, niin mitä iloa on yhdestä kansanedustajasta. Ei kukaan ota vakavasti edes eduskunnan muut puolueet.
Juuri nuo kommentitkin kertovat, että tänne palstalle kirjoittajat eivät tiedä SDP:n kuten muidenkaan isompien puolueiden äänestäjäkunnasta yhtään mitään. Ja sitten vastailevat vielä itselleen, hehhe.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/263560-analyysi-naista-aanestajista-puolueet-tappelevat-yksi-houkuttaa-kakkosvaihtoehtona
Totuus on aina toisenlainen, oikeasti.- matematiikkaa
Feministisen puolueen, Piraattipuolueen, Eläinoikeuspuolueen ja Liberaalipuolueen vaaliliitto tarvitsee vain muutaman tuhat ääntä enemmän kuin saivat kuntavaaleissa 2017, jotta saavat edustajan eduskuntaan. Vaaleissa 2017 saivat yhteensä noin 10500 ääntä, kun eduskuntaan pääsisi Helsingistä vaaliliitossa arviolta 13 - 14000 äänellä. Vuonna 2017 kolme noista neljästä puolueesta oli käytännössä korkeintaan vuoden vanhoja, joten eivät olleet yhtä tunnettuja kuin nyt. Eli potentiaalisia äänestäjiä on nyt selvästi enemmän. Yksittäinen edustaja voi saada aikaan paljonkin: puheenvuoroilla ja kontakteilla. Esimerkiksi yksi Feministisen puolueen edustaja voisi saada helposti yhtä paljon painoarvoa kuin viisi keskimääräistä demariedustajaa - paljolti siksi, että media kyllä nostaisi esille Feministisen puolueen edustajan puheenvuoroja! Ja jostain on lähdettävä: Perussuomalaistenkin eduskuntaryhmän koko kasvoi vaaleissa vauhdilla 1-3-37, jos muistan oikein. Feministinen puolue ei siihen varmasti koskaan yllä, mutta jonnekin kymmeneen voisi joskus päästä, ja sillä voitaisiin olla jo mukana punavihreässä hallituksessa!
- Feministejä_eduskuntaan
matematiikkaa kirjoitti:
Feministisen puolueen, Piraattipuolueen, Eläinoikeuspuolueen ja Liberaalipuolueen vaaliliitto tarvitsee vain muutaman tuhat ääntä enemmän kuin saivat kuntavaaleissa 2017, jotta saavat edustajan eduskuntaan. Vaaleissa 2017 saivat yhteensä noin 10500 ääntä, kun eduskuntaan pääsisi Helsingistä vaaliliitossa arviolta 13 - 14000 äänellä. Vuonna 2017 kolme noista neljästä puolueesta oli käytännössä korkeintaan vuoden vanhoja, joten eivät olleet yhtä tunnettuja kuin nyt. Eli potentiaalisia äänestäjiä on nyt selvästi enemmän. Yksittäinen edustaja voi saada aikaan paljonkin: puheenvuoroilla ja kontakteilla. Esimerkiksi yksi Feministisen puolueen edustaja voisi saada helposti yhtä paljon painoarvoa kuin viisi keskimääräistä demariedustajaa - paljolti siksi, että media kyllä nostaisi esille Feministisen puolueen edustajan puheenvuoroja! Ja jostain on lähdettävä: Perussuomalaistenkin eduskuntaryhmän koko kasvoi vaaleissa vauhdilla 1-3-37, jos muistan oikein. Feministinen puolue ei siihen varmasti koskaan yllä, mutta jonnekin kymmeneen voisi joskus päästä, ja sillä voitaisiin olla jo mukana punavihreässä hallituksessa!
Niin ja siis: tuo äskeinen "matematiikkaa"-kirjoitus oli minun aloittajan.
- nellyyy
matematiikkaa kirjoitti:
Kiitos noista tiedoista, vois jopa kannattaa äänestää!?! 🤔 😃
Täysin ko. puolueiden maineen pilaava kimppa. Mutta kai vallanhalu saa liittoutumaan vaikka pirun kanssa feministit ja eläinoikeuspuolue kimpassa esim. skp:n kanssa Pirkanmaalla eli punaviherkommarilesbopsykootikon kanssa kimppaa tekee Piraatit valitse vapaus ja nimessään jo vapautta kannattava ei kommunismia kannattaako vaiko joku kusettaa ja esittää itseään vapauden kannattajana vaikka on feministikommunisti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329