Adventismi ja englannin mainosta tarkoittava sana advertisement muistuttavat sanallisesti ainakin hyvinpaljon toisiaan?
Ovatko adventistit mainostenpalvojia?
2
<50
Vastaukset
- pyhpyh298347923847923
Jo on typerä aloitus.
Ihan sama kuin sanoisi, että luterilainen ja luuseri tai lutikka muistuttavat toisiaan. Nuo kaksi sanaa ovat aivan eri juurta etymologisesti. Molemmissa on alussa tuo prepositio ad, joka tarkoittaa kohti jotakin. Mutta muuta yhteistä ei ole.
Advertisement tulee verbistä advertere eli kohti kääntää. Sana on auki purettuna jotakin kohti huomion kääntäminen. Ja sitähän mainonta on.
Adventismia lähempänä on vaikkapa adventure eli seikkailu. Latinassa adventurus on futuurin partisiippi verbistä advenire, joka tarkoittaa luokse tai kohti tulemista. Se siis tarkoittaa jotakuinkin jotakin, joka aikoo tai jolla on pyrkimys tulla kohti. Aika lähellä siis adventismin keskeistä asiaa eli sitä, että Jeesus on kaiken aikaa juuri palaamaisillaan maan päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479