Nyt täytyy!

Psykoterapeutitar

Nyt alkaa kiihkeä itsensä hoitaminen, että elää hyvän ja toiminnallisen elämän omassa rakkaassa kodissaan mahdollisimman pitkään. Täytyy harrastaa liikuntaa ja syödä terveellisesti, että pysyy vanhustenhoidonkustannukset mahdollisimman pieninä kohdaltani😉

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina se tulee käväällä mieleen. Sitä ikäänkuin herää kuin karhu talviuniltaan. Joskus tuntuu jopa, että auringon lämpö ihan itsessään sulattaa selluliitit ja suoristaa rypytkin. Ja kaikkea terveellistä vihannesta alkaa näkyä huomaamatta omassa jääkaapissa. Uudet kotimaiset porkkanat ja tomaatit on ne niin paljon parempia kuin ulkolaiset. Ja joka aamu kun silmät saa auki, heti ensimmäiseksi sen päivän salaattia väsäämään. Nyt tekisi mieli ostaa oikein laadukas tuoremehulinko. Opettelisi tekemään vihanneksista ja juureksista tuoremehua.

• Oikein.ja.väärin

Mehuja tehdessä menee haaskeelle hyvä kuitu, jota vanha suolisto tarvitsee. Itse käytän sähkökäyttöistä möyhintä, joka hetkessä muhentaa raa´at kasvikset. Siihen raejuustoa sekaan ja kylmäpuristettua öljyä loraus. Pitää pitkään nälkää.
        Vaikka kuinka yritän makustella, en huomaa esim. ulkolaisissa ja kotimaisissa porkkanoissa makueroa. Tomaateissa ehkä vähän on, mutta kyllä kotimaisissakin on makueroja joko tuottajasta tai vaan kylvöerästä riippuen. Keräkaalen ja lantun oletan olevankin kotimaisia.
        Ei sillä etteikö itselläkin korjattavaa olisi, voisi vähemmän piipahdella terassilla. Ja ylipäätään jättää syöminen sikseen kun nälkä on jo lähtenyt. Sehän olisi se oikea tapa. Mutta ei kun maha täyteen.

• Oikein.ja.väärin kirjoitti:

Mehuja tehdessä menee haaskeelle hyvä kuitu, jota vanha suolisto tarvitsee. Itse käytän sähkökäyttöistä möyhintä, joka hetkessä muhentaa raa´at kasvikset. Siihen raejuustoa sekaan ja kylmäpuristettua öljyä loraus. Pitää pitkään nälkää.
        Vaikka kuinka yritän makustella, en huomaa esim. ulkolaisissa ja kotimaisissa porkkanoissa makueroa. Tomaateissa ehkä vähän on, mutta kyllä kotimaisissakin on makueroja joko tuottajasta tai vaan kylvöerästä riippuen. Keräkaalen ja lantun oletan olevankin kotimaisia.
        Ei sillä etteikö itselläkin korjattavaa olisi, voisi vähemmän piipahdella terassilla. Ja ylipäätään jättää syöminen sikseen kun nälkä on jo lähtenyt. Sehän olisi se oikea tapa. Mutta ei kun maha täyteen.

Ajattelin että se tuoremehu olisi sen salaatin lisäksi. Ei sitä puoltakiloa vihanneksia pysty oikeesti jokapäivä syömään, mutta jos mehuna pystyisi lisäämään sitä päivän vihannes- ja juuresannostaan. Ja ehkä sitä kuitua minkä mehulinko on tehnyt pystyisi käyttämään, vaikka leipoisi sämpylän sisään? Täytyypä alkaa tutkimaan tarkemmin ruokareseptejä ja leivontaohjeita.

• Hevireissuja

Kannattaa olla radioaktiivinen. Kuunnella muitakin kanavia kuin radio suomi.
      Niitähän on; suomi pop, iskelmäradio, rock...

• Tuo on totta, että kannattaa syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa,
      mutta ei suinkaan sen vuoksi, että sairaanhoitokulut ja muut vanhusten säilömiskulut olisivat omalta kohdalta mahdollisimman pienet,
      vaan siksi,

että vanhuus on ihanampaa kun on virkeä ja omatoiminen ja
      saa hyvillä mielin elää omassa ihanassa kodossa loppuunsa asti.
      ei virkeän ja omatoimisen tarvitse olla muitten käänneltävänä.

• Se.radioaktiivinen

Minulla on aamulla keittiössä radio suomi, makuuhuoneessa klassinen tai Radio Day, autossa Järviradio tai Radio Day (jeesusradio kuten mieheni sanoo). Ja pakkokuunneltuna mieheni mukana Novaa, en tykkää, kun siinä toimittajat meuhkaavat niin helkkaristi.

• Hevireissuja

Mikä siinä on, keittiössä minullakin radio, vaikka en ole mikään kokki. Mutta keittiössä radio oltava. Toki siellä lueskelen, juon kahvia, istuskelen, aika ajoin.

Kanavia olen virittänyt noin tusinan. Mutta usein pyörii yksi sama, joku paikallinen, kun ei ole kaukosäädintä, radio mikron päälle.

• Me käydään usen autoajelulla ja katselemassa luontoa lauantaisin ja silloin kuunnellaan autossa lauantain toivottuja ja entisten nuorten sävellahjaa. Muuten ei radioa tule kuunneltua. Ihan kiva harrastus ja itsensä hoitamista sekin.

• Aattelinjuhannuksena

Suomalainen perinne. Ottaa itseään niskasta kiinni kesälomien jälkeen, jouluähkyn jälkeen, keväisin, kesän alkaessa...
      Hetkeksi. Kunnes ote niskassa irtoaa.

• Kävellä.hiljaa

Itsesuojeluvaisto auttaa pysymisen hengissä, jopa alkoholistinen pelkää kuollkseen, tupakoitsija miettii milloin lopettaisi tussuttelun.

• Henki-sauhut

Tupakoinnin voisin lopettaa, tussuttelulle sanon kyllä🤣

• OsaisinkoMinäkin

Mitä teet, kun tussuttelet?

Mitä tussutteleminen tarkoittaa?

Voisimmeko tussutelle kaikki yhdessä?

• Fiikustus

Silloin bylsitään tai vedetään hanuriin.
        Tiedätkö , mikä on jolu?

• Sitähän-tussuttelu

Ja sen päälle lopuksi Väinö Linnaa:
        - pojat hei, ei saa jäädä tussun päälle makaamaan.

• Psykoterapeutitar

Ihan hyviä vinkkejä ja elämänohjeita😄 Paitsi, ettei minusta koskaan tule ns. kasvissyöjää, paitsi ehkä pakosta, kun en ole niin kasvisten ystävä. Pakolliset on jostain syystä vain syötävä. Liikunta on aivan tylsää ja väsyttävää.

Radio soi perjantaisin nupit kaakossa, kun tulee retroperjantai ja hikihatussa n. kolmetuntia joraan. Hyvä vielä, jos toimittajana on Valdo👍🏻 Lauantaisin kuuntelen ehtookellot ja sanan ja toivotut. Muuten oikeastaan kuuntelen Classikkia.

Että eiköhän niillä se "vanhuudenhoitopeikko" aina vähäksi aikaa unohdu. Ainakin hetkeksi😂

• Rentukkata

Sekasyöntiä on meidän ruokapöydässä kaikkea tulee syötyä. Harmittaa kalan hinta, joka on kyllä noussut paljon verrattuna kanaan ja lihaan. Tarjouksista silakkaa ja lohta saa siedettävään hintaan. Nuorison suosimat pizzoja tulee ostettua ehkä kerran vuodessa , vielä harvemmin hampurilaisella käydyksi. Liikunnaksi jäänyt kävely, joka luonnossa on kivaa ruumiille että sielulle. Yksi ilkeäksi tullut vaaratekijä täälläpäin ovat pyöräilijät, joista osa tiukoissa trikoissa ajavat ihan hullunlailla. Pelottaa törmäys niihin, tosin tullut varovaisemmaksi katsoen olan yli , jos siirtyy sivusuunnassa.

• henrjii

oikiastaan nuo kasvisruuat on hyvää syötävää, lihaa voi laittaa mausteeksi

• flegmaatti

Vältä radikaaleja muutoksia ja liioittelua! Stressi uhkaa.

• Älähöpötä

Se, onko muutos radikaali, on kiinni ainoastaan siitä, miten retuperällä elämäntavat ovat olleet. On olemassa myös myönteistä stressiä, joka on hyvästä. Elämäntapamuutos jos joku on sellainen.

• e.lä.mä

En ole aivopesun uhri kuin moni näkyy olevan. Kyllä jokainen täys järkinen itse tietää oman elämän.

• Eipiräpaikkaansa

"Täysjärkinen" ? Olettaisin, että miltei kaikki pitävät itseään sellaisina siitä huolimatta, että järjen hiventäkään ei ominaisuuksiinsa kuulu.

• Bengalitikku

Minua arveluttaa tuo "kiihkeä itsensä hoitaminen"...
      Itse itsensä hoito? Kummottas?

• Nälän-hoitoa

Kiihkeästi vetelin kitusiini roskaruokaa, coca colaa ja leivän päälle voita.
        Nälkä ei anna armoa, se on tukahdutettava kiihkeästi.

• Eijunalauta

Tässäpä kaksi täydellistä esimerkkikommenttia siitå, miksi suomalaiset ovat niiin sairasta kansaa kuin ovat.

• Bengalitikku

Laitoit sitten kolmanneksi omasi.

Tosikko! Väärässä paikassa!

• Onko-ongelmia

En näe vitsiä kommenteissa. Se pitää osoittaa, jos se on. Mutta nyt kun huomautat, voin ajatella kommenttisi kaksimielisesti tai seksistisesti. Sen aiheen vääntäminen joka juttuun on vain niiin ... jotenkin -tanan kipeetä.

• Bengalitikku

Kellä on ongelmia, on kipeetä.
        Mulla ei.

• flegmaatti

Vanhuuden kustannusten minimoinnin toinen tie.
      Minun vanhat, hyvät kaverini valitsivat sen. Aloittivat ryyppäämään alle 2-kymppisinä. Aina löytyi ALKOsta hakija.
      Pakollisen oppivelvollisuuden jälkeen siitä tuli elämäntapa jota häiritsi intti ja heput sortuivat intin jälkeen jopa kokeilemaan työn tekoakin. Yksi heppu oli amiksessakin pari viikkoa.
      Ensimmäinen kuoli kännipäissään kalaverkkoihin parin kympin pinnassa.
      Yhtä kaveriani lukuun ottamatta heput poistuivat muonavahvuudesta kahden puolen 50v. Enin osa sitä nuorempana.

Koskaan en kuullut heppujen valittavan. Eikä myöskään tullut vanhusten hoidon kustannuksia.

• Psykoterapeutitar

Sitä minäkin täällä itsekseni yksikseni ihmettelen, kun suurin osa ja kaikki parhaimmat lapsuuskaverit ovat jo potkaisseet tyhjää. Minä vain täällä menneiden jäänteenä..........😳

• Kuin-sika-juoksuaan
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Sitä minäkin täällä itsekseni yksikseni ihmettelen, kun suurin osa ja kaikki parhaimmat lapsuuskaverit ovat jo potkaisseet tyhjää. Minä vain täällä menneiden jäänteenä..........😳

Voiko maata tai juosta tyhjää?

• Psykoterapeutitar

Voi!

• roskapostiakin

Minä ostin kolmemetriä narua teen siitä kaulakiikun valmiiksi , etten rasita demarien yhteiskuntaa kuin oman harkintani ajan .

• Bengalitikku

Muistan kerran, kun tutkin köysiä Honkkarissa, niin sain aika pitkiä, tutkivia katseita. Tarkoitus oli ostaa paksua, tervattua? ruskeaa siissalköyttä terassin sisustamiseen. Muuten, miten olisin saanut kätevästi sen fillarilla tuoden? ...Kaulassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe