altakasteluruukun kastelu isoon jukkapalmuun?

Yuccapalmu

Ostin yli kaksimetrisen jukkapalmun joka on hienossa kunnossa altakasteluruukussa. En saa enää jostain syystä yhteyttä myyjään että voisin kysyä kasteluohjetta. Siinä on joku koho/anturisysteemi mutta paljonko vettä siellä pitää olla? Kuka tietäisi?

2

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on ollut käytössä altakasteluruukkuja vuosikausia ja olen tehnt näin: Uusi kasvi tai läpikuivunut, kastelen reilusti multatilaan ja liika vesi valuu kyllä sinne ruukun pohjalle vesitilaan.
      Jatkossa kastelu harvakseltaan niin, että sinne kasteluputkeen laitetaan vettä sen verran reilusti, että anturi nousee ylös. Yleensä siinä irtoanturissa on joko asteikko tai ylimmän vesirajan merkki. Nostan anturia noin viikon päästä ja lisään vettä jos näyttää aivan kuivalta. Annan toisinaan ja varsinkin talvella olla niin että en lisää vettä jatkuvasti ettei olisi liian märkä. Kasvin juuret ottavat vettä sekä kapillaari-imu nostaa veden multaan ja vaikka vesitilassa ei juuri nyt olisikaan vettä, multa saattaa olla sopivan kosteaa. Minulla on sellainen tuntuma, että vesitilan ei tarvitse olla koko ajan täynnä niin juuristo voi hyvin.

Jukkapalmu on kait sellainen, että ei ole kovin "juoppo" joten saa välillä olla multa kuivempaakin. Googlaa kyseisen kasvin hoito-ohjeet, kun minulla ei ole jukkapalmua enkä ihan nyt muista kuinka kovasti tarvii vettä. Ihana ja komea sekä kookas kasvi sinulla, nauttikaa toisistanne!

• Anonyymi

Ei liikaa vettä, lehdet alkavat kellastua alhaalta lähtien.
      Pikemminkin kuivahkosta on oma jukkapalmuni tykännyt.
      Eihän palmut luonnossakaan kosteassa elä
      vaan hyvinkin kuivassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60