Mercruiser vetolaite vikisee , vapaalla enemmän , vaihde tai peruutus päällä vähemmän. Kääntely ei tuntunut vaikuttavan ääneen , mutta trimmaus ehkä vaikutti.
Kyseessä Bravo 1 X diesel. Vuodelta 2007 ja minulla 2011 alkaen, olen vaihtanut vetonivelen suojakumin siinä ajassa 2 kertaa. Kosteutta ei ole näkynyt. Voisiko jo nyt olla mennyt laakeri tai ristinivel? Noin 700 tuntia on ajettu. Kannattaakohan nyt venettä laskea ilman lisätutkimuksia?
Eli maissa koeajon aikana havaittu suht voimakas vikinä.
Vetolaite vikisee
4
202
Vastaukset
- Anonyymi
Vesipumppu? Tai kilven tukilaakeri. Kokeile painaa rasvaa tukilaakerille.Ristinivel ennemmin jurnuttaa.
Varma ettei ääni tule moottorista? Laturi, vesipumppu tms.
Kyllä mä selvittäisin mistä ääni tulee.Tuossahan on erillinen merivesipumppu moottorissa kiinni. Ääni tulee selkeästi vetolaitteen puoleltä , moottoritilaan ääni hädin tuskin kuuluu. Täytyykin koittaa tuota rasvan lisäämistä , vaikka joka syksy olen kyllä rasvaa laittanut. Kokeilin isolla kaasulla, siis noin 2700 r/min, silloin vikinää ei erottanut.
jokander kirjoitti:
Tuossahan on erillinen merivesipumppu moottorissa kiinni. Ääni tulee selkeästi vetolaitteen puoleltä , moottoritilaan ääni hädin tuskin kuuluu. Täytyykin koittaa tuota rasvan lisäämistä , vaikka joka syksy olen kyllä rasvaa laittanut. Kokeilin isolla kaasulla, siis noin 2700 r/min, silloin vikinää ei erottanut.
Tämä mene hiukan ohi mutta menkööt.
Meillä oli kerran niin että moottoritilasta kuului aikamoinen vinkuminen. Kuulolla sitä ei pystynyt paikallistamaan.Volvossa on myös ulkoinen vesipumppu, kampiakselin jatkeena. Piti harrastaa hakuammuntaa. Vesipumpun laakerista se vinkuna tuli.
- Anonyymi
kyllä 700 tunnissa voi alkaa olla jo kulumisia vetolaitteissia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104