Mihin KALENTERIIN perustuu adventistikirjanoppineiden Jeesusta koskevat aikalaskelmat vuodesta 1844?
Jehovilla v. 1914.
Ovatko adventistit tervehenkisiä sapattiveijareita?
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Adventus sana on peräisin roomalaiskatolisesta kirkkolatinasta pimeältä keskiajalta.
Adventus on latinan yleiskieltä eikä liity sinänsä erityisesti kirkkoon tai keskiaikaan. Jos vaikkapa serkkusi tulee luoksesi käymään, se on adventus.
Kristillisessä teologiassa tuolla sanalla luokse-tuleminen on tarkoitettu erityisesti Kristuksen tulemista ihmisten luokse. On ensimmäinen adventus eli Jeesuksen syntyminen ihmiseksi ja sitten luvattu toinen adventus, että hän palaa taivaistansa takaisin maan päälle.
Tämä on yhteistä kaikille kristillisille suunnille. Adventistit ovat vain kohottaneet tuon Jeesuksen “pian” tapahtuvan paluun ja siihen valmistautumisen niin keskeiseen asemaan, että se on mainittu yhdyskunnan nimessä.
Todellisuus on niin tylsää, vai mitä?
- Anonyymi
Samoja valheellisia potaskaväitteitänne pyöritätte päivästä toiseen. Jos täällä joku ei ole terve, niin se olette te.
- Anonyymi
Mietin sitä, että uskovaisuudessa kovasti odotetaan Jeesuksen paluuta.
Esim. Marttilaisen lutheruksella - oli 153? luvulla, sitten on monta A4- arkin riviä ja jopa sivua eri kirkkokuntien odotuksia vuosilukuineen ja helluntaissakin oli vapaissa suunnissa elävää odotusta - Israelin itsenäistyminen ja siihen lisänten laittoivat Egyptin- lähdöstä Israelin erämaa- vuosiluvut 40 ja päästiin vuoteen 1988.
Tosin tuli ja meni.
Miksi yleensä näin. Se on tätä odotusta kullakin. Adventismissakin oli mielestäni monta eri vapaansuunnan edustajaa ja sieltähän se kait - aikalaskelma tuli matkaan.
Mitä taas raamattu puhuu tiedostamme, se varmaan kullakin on vajaata - lankeemusten tähden ja perillä hoksauskoulu on täydellinen.
Eli aloittaja voisi pohtia asiaa tätäkautta, niin ei kovin metsään mene.
Mitä ja mistä ne sitten ponnistaa ja mitä ne voisi kertoa, niin sitä voisi taas omana jananaan miettiä. Ongelmaakin voi tuoda tämä meidän aikalaskelma, että yleensä ollaan nyt 2019- ajassa, kun tuo Jeesuksen syntymä ja aika siinäkin on ihmisen tähden pientä toleranssinpoikasta. Mutta kompastuuko itse elämä siihen.
Tuskin. - Anonyymi
Jeesus ei tullut takaisin vaan meni v. 1844 Pyhäkköön Taivaaseen.
Pyhimyksiäkö nämä advissapattiveijarit? 1844 koskee enkelin sanoja. On enkelin ilmiittama aika Danielille, kun Daniel tiedustelee maahan tallattun pyhäkön uudesta noususta kunniaan muistaakseni Dan 8:12-17 on osa-.
Enkelin sanat.
Profetia on looginen, mutta iso.- Anonyymi
AINUTLAATUINEN HARHAOPPI VUODESTA 1844/1914
Jehovat ovat yhtä oikeassa aikalaskelmissaan kuin adventistit.
Kristinusko ei ole tuntenut vuotta 1844 parituhantisen vuoden historian aikana. Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko ei ole tuntenut vuotta 1844 parituhantisen vuoden historian aikana.Jehovan todistajat ja "adbentistit" eivät ole vähääkään samassa teologiassa tässä.
Jehovantodistajat ovat muuttaneet tämän teologian siten että kyse olisi sellaisten asioiden tapahtumien alkamisen ajankohdasta jolloin Jeesuksen kertomat "ajan merkit" alkoivat toteutua.
Jehovan todistajilla ja adventtiliikkeellä on yksi sama teologia; oppi kuoleman tiedottomasta unesta.
Kuulemma JHWH järjestö on plagioinut Danielin kirjaa adventtiliikkeeltä?
Adventtiliikkeen teologiaa 1844 on kyse enkelin antamista sanoista.
- Kirjoitan kansalaisen sananvapauden oikeudella ns. luonnollisena henkilönä. Minun kirjoittamani ei ole julkisesti arvosteltavissa minuun liittyvänä.
Luonnolliset henkilöt lukevat kansalaisfoorumia. (Perustuslaki 11-12)Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko ei ole tuntenut vuotta 1844 parituhantisen vuoden historian aikana.Raamatun tutkimusta ovat suorittaneet useiden uskontokuntien ihmiset.
"Kristinusko" ei ole välttämättä sen kaiken summa mitä itse ymmärrät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329