Tänään ylitin itseni ja laitoin -0.1 toleranssin porareiän syvyyteen. Siihen tulee M12 kierre. Luonnollisesti toleroin senkin, jotta laatu säilyy. Eihän se ole niin tarkka kuin syvyys mutta tarkka jokatapauksessa. Näitä porauksia on 8kpl ja kaikissa on sama toleranssi. Voin sanoa jo nyt että tulee sellaista huippulaatua, että oksat pois! Eilen taas mitoitin lukkorengasuran halkaisijan H6 toleranssiin - kuva näytti niin hyvältä, että tuijotin sitä ainakin tunnin. Upea tunne kun osaa käyttää piirustusohjelman toleranssimerkintöjä ja vielä upeampaa on viljellä niitä joka kolkkaan, ihan varmuuden vuoksi! Käytän aina "fine" yleistoleranssistandardia. Uskonkin, että metalliyrityksemme saa pian kansainvälisen palkinnon tinkimättömästä laadusta.
Terveisin HUIPPU-insinööri!
Kukaan ei piirrä niin hyvin kuin minä!
2
90
Vastaukset
"Turhantarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."
Turhille toleranssimerkinnöille naureskellaan tuotantopuolella, mutta jos niistä mielesi tulee iloiseksi, eikä työnantaja huomauta pilkunnussimisesta, niin siitä vaan. ; )- Anonyymi
Kyllä toleransseilla on iso merkitys. Olen nähnyt tapauksia kun sovitteiden toleransseille on näytetty kinnasta. On tehty oman ammattiperstuntuman avulla jutut. No pieleenhän se menee. Etenkin soviteliitoksissa mitä tärkein juttu. Näyttää tuotantopajalla hyvältä, mutta siellä tilaajalla tai loppuasiakaspäässä syntyy härdelliä. Periaate pätee: Tee asiakkaalle parempaa kuin itselle tekisit. Kierreliitoksien on kestettävä värinöitä, lämpötilanvaihteluita, vaihtuvia kuormituksia. ikärasituksia. Monet liitokset vedetään momenttiinsa. Jos toleranssit ovat muuta kuin sovitut niin momenttilukitus ei toimi kuten pitäisi. tv. entinen metallityömies, teknikko,insinööri. DI. yli 60 v.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625