Käytetyssä kannettavassa havaitsin, kun aloin tahnoja tutkimaan, että onkin yksi pinni poikki prosessorissa, pinni itse jäi kannan reikään.
Intelin sivuilta etsin ao. prosessorin ja kannan teknistä dokumumentaatiota ja siitä tein tulkinnan että kys. katkenneella pinnillä ei olekaan mitäänmerkitystä. Jos oikein pinnikarttaa tulkitsin, pinnin ilmoitettiin olevan RSVD, resreved ja "non-critical to function".
Näinkö siis voi olla ja knetta voi käyttää huoletta?
Pinni poikki prosessorissa
13
445
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niillä pinneillä muutenkaan ole mitään merkitystä. Pelkkiä koristeita.
Riippuu aivan mihin käyttöön pinni on reservoitu. Usein nuo RSVD pinnit ovat esimerkiksi prosessorin automaattista volttiensäätöä varten, jolloin kiertotie olisi säätää emolevyn volttotasot kiinteäksi.
Arvailuksi menee näillä tiedoilla mikä pinni sieltä on mennyt ja mitä virkaa se ajaa. Toimivuus selviää testaamalla.- Anonyymi
RSVD hommasta dokumentaatiossa sanottiin että noin merkittyjä pinnejä ei ole edes tarkoitus yhdistää emolla yhtään mihinkään (tämä ilmeisesti laitevalmistajille suunnattua ohjeistusta).
Eli jos siitä ei mene minkäänlaista yhteyttä emolle, ei kai sillä voi olla mitään virkaakaan.
Minulla on useampi prikulleen samanlainen kannettava joissa yhdestä oli siis se pinni poikki, prossutkin niissä on prikulleen samaa mallia. Samanlailla kone tuntui toimivan kuin muutkin, en kovin runsaasti ole kyllä ehtinyt noita kokeilemaan. - Anonyymi
Ennen kokeliua olin poistanut sen katkenneen pinnin kannasta, ehdin kokeilla konetta myös ennen kuin havaitsin pinnin olevan poikki.
- Anonyymi
Pinna menee herkästi poikki jos vanne on kiero. Vanteen suoristaminen käy erityisen pinna-avaimen avulla.
- Anonyymi
Joskuus katkastaan tahalaan kellorajoitus pinni,
- Anonyymi
Linux käyttäjän paikkaansa pitämätöntä höpötystä.
Lause sisältää viisi sanaa, ja NELJÄ VIRHETTÄ = Linux käyttäjille aivan normaalia.
Lause päättyy pisteeseen, ei pilkkuun.
( Joskuus ) kirjoitetaan ( Joskus ).
( tahalaan ) kirjoitetaan ( tahallaan ).
( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lause sisältää viisi sanaa, ja NELJÄ VIRHETTÄ = Linux käyttäjille aivan normaalia.
( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ).winhihhuli taas varsin sekoileva asiattomuuksiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ).Kun haluat iskostaa jonkin oikeana(?) pitämäsi asian suuren yleisön tietoisuuteen, toimi näin:
- Ujuta tuo asia jokaisessa mahdollisessa tilanteessa kaikkialle
- Toista tuota väittämääsi toistamasta päästyäsikin
- Tukahduta eriävät mielipiteet ihan millä perusteella tahansa, totuudella ei ole väliä
- Muista, toistaminen on tärkeintä
- Kun noudatat näitä ohjeita, sanomasi saa vastakaikua. Eri asia sitten millaista.
Ja lopuksi, alat ainakin itse uskoa tuohon. Vaikuttaako tutulta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun haluat iskostaa jonkin oikeana(?) pitämäsi asian suuren yleisön tietoisuuteen, toimi näin:
- Ujuta tuo asia jokaisessa mahdollisessa tilanteessa kaikkialle
- Toista tuota väittämääsi toistamasta päästyäsikin
- Tukahduta eriävät mielipiteet ihan millä perusteella tahansa, totuudella ei ole väliä
- Muista, toistaminen on tärkeintä
- Kun noudatat näitä ohjeita, sanomasi saa vastakaikua. Eri asia sitten millaista.
Ja lopuksi, alat ainakin itse uskoa tuohon. Vaikuttaako tutulta?:D
- Anonyymi
Tuossa se dokumentti mistä tieto pinnin roolista löytyi:
https://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/documents/datasheets/3rd-gen-core-family-mobile-vol-1-datasheet.pdf
S. 113 alkaen kannan pinnikartta ja taulukko pinneistä. S. 164 prosessorin pinnikartta. - Anonyymi
Riippuu pinnistä ! toimiiko vai ei.
- Anonyymi
Varmaankin riippuu, ja tuon prosessorin pinnitiedoista päätellen niitä merkityksettömiä pinnejä on hämmästyttävä määrä. Huvinko vuoksi niitä prosessoreihin laitetaan? Kultaahan ne taitaa olla ja kasvattavat aivan varmasti prosessorin hintaa joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134