Sisaren 21.5.2019 näkemä uni Sauli Niinistöstä

Sisaren 21.5.2019 näkemä uni Sauli Niinistöstä

Olin unessa jossain kesäisessä kaupungissa - voisi olla mm. Helsinki.

Yhtäkkiä minulle tuli tilaisuus tavata presidentti Sauli Niinistö. Sanoin hänelle, että minulla on hänelle tärkeä tiedote. Sauli Niinistö vastasi, ettei hän halua puhua kanssani. Lähdin pettyneenä pois.

Kuljin kaupungilla toiseen kaupunginosaan ja yhtäkkiä tapasin Sauli Niinistön jossain portaikossa uudestaan - siis välittömästi ensimmäisen kohtaamisen jälkeen. Niinistö yllättyi kovasti, hymyili ja sanoi voivansa jutella kanssani.

Yhtäkkiä sitä tilannetta alettiin häiritä, ja Niinistön huomio kiinnittyi muualle enkä voinutkaan sanoa hänelle mitään.

Lähdin taas kulkemaan kaupungille ja päädyin johonkin rantaan, jossa oli kaunista ja aurinko paistoi täydeltä terältä. Siellä auringossa oli makuupaikkojakin ihmisille. Lähdin katsomaan keitä siellä oli ja huomasin, että Sauli Niinistö oli siellä vaimonsa kanssa. Molemmat nukkuivat auringossa. Yritin ravistella Niinistöä hereille, mutta se ei onnistunut millään - hän vain käänsi kylkeään.

Sitten sain mieleeni, että minun on nyt pakko lähteä kertomaan tärkeä viesti aivan tavallisille ihmisille ja niin teinkin. Aloin jutella muiden kaupungilla kulkevien ihmisten kanssa, joista osa otti viestin vastaan ja suostui keskustelemaan kanssani. Siihen uni päättyi.

Elämme vaarallisia aikoja, mutta vain ani harvat ymmärtävät kuinka vaarallisia. Tilanne on sama kuin vanhassa raamatullisessa tekstissä, jossa sanotaan: "Rauha, rauha, nyt ei hätää mitään...."

1

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin vuosia sitten unen, jossa valmistauduttiin kesäjuhliin. Pitkät pöydät oli katettu kauniisti pellavaliinoilla, juhla-astiastolla ja kangasserveteillä, Kesäisen kaunis sää lämmitti. Tunnelma oli juhlia odottava naisten puuhastellessa viimeisiä asioita. Tuon tunnelman rikkoi lentokonelaivueiden kumu ja jylinä. Ne yllättivät täysin. Eivätkä ne olleet omia.

Miehet olivat päiväunilla. Heitä oli vaikea saada hereille. Osa käänsi kylkeä. Osaa ei saanut edes hereille. He eivät uskoneet, että näin voisi tai olisi voinut tapahtua.

Monta kertaa olen pohtinut tuota unta. Miehet, joita en unessa saanut hereille, ovat sotilasarvoltaan upseereita. Nyt kun kv-harjoituksia pukkaa Suomen Lapissa, tuntuu tuo unen sanoma vielä merkityksellisemmältä. Onko ennalta pohdittu seurauksia vai ollaanko unessa?

Ja - kesällä meillä on juhlat. Paikassa, jonka unessa näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe