Tarviiko kani lajitoverin?-Tämä on oman kokemukseni mukaan yksilöstä kiinni. Osa kaneista on hyötynyt lajitoverista ja osa ei ole voinut sietää toisia kaneja,mutta muut eläimet on hyväksytty. Tämän takia onkin tärkeää miettiä onko tilaa tarpeeksi jos tutustuttaminen ei tuota toivottua lopputulosta ja kanit pitää erottaa.
Paljonko kanin kuuluu syödä heinää?- Kanin tulee syödä itsensä kokoinen kasa heinää päivässä ja viikossa oman painonsa verran tai enemmän. Heinän tulee kattaa 70%-80% kanin ruokavaliosta.
Miksi kani ei sy heinää?- Kanilla voi olla taka hampaissaan piikkejä jotka vaikeuttavat syöntiä. Tämä vaatii aina käyntiä ell. Heinä voi myös olla homeista. Heinään voi kokeilla sekoittaa mm. kuivattuja yrttejä joka houkuttaa kania syömään heinää.
Miksi heinä on niin tärkeää kanille?- Heinä kuluttaa kanin kokoajan kasvavia hampaita ja pitää suoliston toiminnan kunnossa.
Mikä on sopiva rotu minulle?- Kani rotuja on yhteensä 49. Ensin kannattaa miettiä tilaa mihin kanin tulee. Jätit ja suuret rodut vaativat suuremman tilan kuin pienet ja kääpiörodut. Mieltymyksiä luonteen ja ulkonäön suhteen on kaikilla,itse pidän klupista ja rlupista niiden rennon ja rohkean luonteen ansiosta ja tietenkin luppakorvat on parasta.
Mitä asioita kanille tulee ostaa ennenkuin se muuttaa uuteen kotiin?- Ensinnäkin hyvä laatuista kortista heinää ja hyvä laatuisia pellettejä (ei markettien sokerimössöä). Mökki tai useampi piilopaikka. Kani tarvii myös oman turvapaikan ja tähän käy mainiosti esm. komppareista tehty aitaus. Vessa-astian,vessapelletit,hiekkalapio,juomakippo,oksia eli järsittävää ja aktivointileluja. Kani tarvitsee myös joka päivä tuoreita kasviksia,marjoja ja yrttejä :)
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Anonyymi
0
57
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670