Tarvitko kahvisi herätäksesi päivään?

Onko palstalaiset kahvinjuojia?

Aikoinaan minun aamupalani oli tupakka ja kahvi, ilman noita tuntui kuin olisin unessa koko päivän. Tupakoinnin lopettamisen jälkeen huomasin etten tarvitse kahviakaan (pitkittyneeseen) heräämisprosessiin, ja siirryinkin puuroaamiaiseen.

Tänään huomaan kuitenkin olevani 6 tuntia heräämisen jälkeen "unessa", enkä ole tietenkään juonut vielä aamukahviani. Ehkäpä se kahvi olisi nyt tarpeen.

26

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä puhu kahvituotteista kun niitä ei saa juoda.

Tein rikkeen ja join toissapäivänä.

• Jahas, pönttikseltä taas hyvin omaperäinen vastaus.

Miksi "kahvituotteita" ei saa juoda, ja kuuluuko Irish Coffee tuohon kiellettyyn kahvituoteperheeseen?

• Iku-Turso kirjoitti:

Jahas, pönttikseltä taas hyvin omaperäinen vastaus.

Miksi "kahvituotteita" ei saa juoda, ja kuuluuko Irish Coffee tuohon kiellettyyn kahvituoteperheeseen?

Sisuskalut ei kestä, mikä taitaa olla taas nähtävissä.

Taidan joutua lääkäriin.

Kaikki kofeiinit kuuluu.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Sisuskalut ei kestä, mikä taitaa olla taas nähtävissä.

Taidan joutua lääkäriin.

Kaikki kofeiinit kuuluu.

Juo vihreää teetä.

Minä lopetin jossain kohtaa elämäntaparemonttiani kahvin juonnin ja siirryin vihreään teehen, mutta muutamassa kuukaudessa tajusin tuon virheeksi. Joku laimea litku ei maistu miltään, enkä huomannut siinä mitään terveysvaikutuksiakaan.

• Iku-Turso kirjoitti:

Juo vihreää teetä.

Minä lopetin jossain kohtaa elämäntaparemonttiani kahvin juonnin ja siirryin vihreään teehen, mutta muutamassa kuukaudessa tajusin tuon virheeksi. Joku laimea litku ei maistu miltään, enkä huomannut siinä mitään terveysvaikutuksiakaan.

Ois pitänyt vaan uskoa (ei kofeiinia).

Ilmeisesti itse voit kuitenkin valita, mitä saat juoda tai syödä.
        Kaikilla ei ole sitä vaihtoehtoa.

Ois pitänyt vaan uskoa (ei kofeiinia).

Ilmeisesti itse voit kuitenkin valita, mitä saat juoda tai syödä.
        Kaikilla ei ole sitä vaihtoehtoa.

Mutta kahvipitoiset olisi ainoa asia, millä pysyy hereillä ja skarppina.

Sitten kun niitä ei ole...

Mutta kahvipitoiset olisi ainoa asia, millä pysyy hereillä ja skarppina.

Sitten kun niitä ei ole...

Joskus tuli juotua yrttiteetä.

https://images.app.goo.gl/QHY4KQNs7iBZaHGfA

Ricola yrttitee oli ihan hyvää. Varmaan joisin tuota jos en voisi juoda kahvia.

• Kyllä..Kaikki aamut alkaa kahvilla sekä kananmuna/ kinkku/juusto sämpylällä.

• Kananmuna on hyvä keksintö, vapaapäivisin se kuuluu minunkin aamiaiseeni.

• Anonyymi

Samoin minä. Kofeiinipiriste on välttämätön aamulla. Päivällä se ennaltaehkäisee migreeniä ja tietenkin piristää.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin minä. Kofeiinipiriste on välttämätön aamulla. Päivällä se ennaltaehkäisee migreeniä ja tietenkin piristää.

Allekirjoitan väitteesi migreenin ehkäisijänä..
        Itse kärsin tuosta aikoinaan useamminkin , mutta nykyään ei ole vuosiin vaivannut..
        Yksi aurallinen migreeni kohtaus on ollut viimeisen 5v aikana..Siinä oli taustalla usemapi huonosti nukuttu yö/ stressiä. Riittävät yöunet ovat tärkeät. Aina se ei onnistu.

• Voisi mieluummin laajemmalla vastausvalikoimalla esittää kysymyksen, mitä tarvitset herätäksesi päivään.

• Päiviä on niin erilaisia, en puhuisi mistään yhdenmukaisesta kaavasta.

Toisinaan nousen ylös ennen (puhelimen) herätyskellon sointia, käyn suihkussa, ajan parran, pukeudun ja lähden liikenteeseen. Aamupuuron käyn syömässä esim. oppilaitoksessa (nyt kun opiskelen).

Sitten on niitä aamuja kun poikkean tuosta kaavasta aika paljonkin, mutta siitähän sinä et kysynyt.

Jos pitäisi vastata tyhjentävästi kysymykseen "mitä tarvitset herätäksesi päivään?", niin sanoisin UNTA.

• Iku-Turso kirjoitti:

Päiviä on niin erilaisia, en puhuisi mistään yhdenmukaisesta kaavasta.

Toisinaan nousen ylös ennen (puhelimen) herätyskellon sointia, käyn suihkussa, ajan parran, pukeudun ja lähden liikenteeseen. Aamupuuron käyn syömässä esim. oppilaitoksessa (nyt kun opiskelen).

Sitten on niitä aamuja kun poikkean tuosta kaavasta aika paljonkin, mutta siitähän sinä et kysynyt.

Jos pitäisi vastata tyhjentävästi kysymykseen "mitä tarvitset herätäksesi päivään?", niin sanoisin UNTA.

Joo sitähän ne tolkuttaa, että puuro pitäs syödä, mutta siihen tukehtuu aamukuuden aikaan!

"Sitten on niitä aamuja kun poikkean tuosta kaavasta aika paljonkin"

No sitä ei edes uskalleta kysyä, että miten.

• Onko kukaan nyt kokeillut kahta kananmunaa ja yhtä banaania blenderiin? Muovaillut lettusia siitä?

• Etkös sinä tarjonnut noita myös blineinä?

• Iku-Turso kirjoitti:

Etkös sinä tarjonnut noita myös blineinä?

No niin niin. Niitähän siistä mössöstä tuleekin. Blini tai lettunen.

No niin niin. Niitähän siistä mössöstä tuleekin. Blini tai lettunen.

Joku taisi jossain vaiheessa kirjoitella myös jostakin blinien, ohukaisten ja amerikkalaisten pannukakkujen "ristisiitoksesta", tuotteella oli joku outo nimikin.

Mulle blinit on kuitenkin juhlaruokaa, herkkujen herkkua. Blinien kanssa menee mäti, smetana, sipulisilppu ja esim. savustetut kalat. Nams. (Ilman bannaania)

• Iku-Turso kirjoitti:

Joku taisi jossain vaiheessa kirjoitella myös jostakin blinien, ohukaisten ja amerikkalaisten pannukakkujen "ristisiitoksesta", tuotteella oli joku outo nimikin.

Mulle blinit on kuitenkin juhlaruokaa, herkkujen herkkua. Blinien kanssa menee mäti, smetana, sipulisilppu ja esim. savustetut kalat. Nams. (Ilman bannaania)

Meinaat olla kulinaristi tai joku rotissööri.

Meinaat olla kulinaristi tai joku rotissööri.

Mikä on rotissööri?

En tiedä olenko joku kulinaristi tai "rotissööri", mutta hyvä ruoka saa minut hyvälle tuulelle. Blinit on yksi varmimpia herkkuja, siinä ei voi oikein epäonnistuakaan.

Elämänlaatua parantaa myös laihduttamisen kautta tullut muuttunut kehonkoostumus. Rasvan ja lihaksen suhde on nyt niin hyvällä tolalla, ettei minun tarvitse enää harkita jokaista suupalaa. Rasvoja kun käytän pitkässä juoksussa kohtuudella, niin kaikki on hyvin.

• En usko, että sitä kahvia välttämättä tarvitsisi. Mutta hyvää se on aamulla juuri heränneenä haistella höyryävän kuumaa kahvia ja nauttia siitä samenttisesta mausta. Venyisi tosin ajatuksen herääminen ilman kahvia. Aamulla on niin aivot jumissa yleensä. Ilalla sitten taas huomaa kyllä jos on kahvia juonut liikaa. Alkaa ajatukset laukkaamaan vielä enemmän siihen tahtiin, että oksat pois.

• Minä olen pohtinut sitä, että olikohan tuossa minun pitkittyneessä heräämisrituaalissani kyse enemmänkin jostakin tupakoinnin aiheuttamasta "happivajeesta"?

Jotenkin jännästi heräämiset helpottuivat ihan muutamassa päivässä kun lopetin tupakoinnin.

• Iku-Turso kirjoitti:

Minä olen pohtinut sitä, että olikohan tuossa minun pitkittyneessä heräämisrituaalissani kyse enemmänkin jostakin tupakoinnin aiheuttamasta "happivajeesta"?

Jotenkin jännästi heräämiset helpottuivat ihan muutamassa päivässä kun lopetin tupakoinnin.

Se voi hyinkin olla. Tupakointihan supistaa verisuonia, niin ei sitten hapenkuljetus toimi niin tehokkaasti. Ja sitten keuhkotkin ovat puhtaampia myös.

Itselläni on se, että olen koko elämäni ollut iltavirkku ja tuli tehtyä kauan yö- / iltavuoroa töissä ollessani.

• Irvokas kirjoitti:

Se voi hyinkin olla. Tupakointihan supistaa verisuonia, niin ei sitten hapenkuljetus toimi niin tehokkaasti. Ja sitten keuhkotkin ovat puhtaampia myös.

Itselläni on se, että olen koko elämäni ollut iltavirkku ja tuli tehtyä kauan yö- / iltavuoroa töissä ollessani.

Noin sen itsekin päättelin menevän. Tupakoinnin lopettaminen on vaikuttanut eniten vireystasoon heti heräämisen jälkeen.

Huomaan nyt reilu puoli tuntia kahvin nauttimisen jälkeen olevani hereillä, vaikka ennen kahvia olin ollut horroksessa kuutisen tuntia.

• Ihminen tarvitsee pyhäpäivän ja vapaita herätäkseen.

• Viikonloput on parhaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe